Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Axel & Pixel

Axel and Pixel

14.10.2009
06.10.2010
kompatibilní
60
15 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Axel & Pixel je ručně kreslená 2D adventura od vývojářů Silver Wish Games a Enteron, která je vydaná pod záštitou 2K Play. Ve hře se vžijete do role malíře a jeho věrného psího druha, který se díky uspávající melodii starého gramofonu přenese do světa snů. V tomto světě se budete muset vypořádat se zlou krysou, která ukradla klíč, potřebný k vašemu návratu do reality. Grafickým pojetím hra připomíná hru Samorost.

Pojetím a celým konceptem je hra utvořena tak, aby si hráč při hraní každé z 24 úrovní moc nenamohl šedou kůru mozkovou a celé počínání vnímal v zcela oddychovém režimu. Obtížnost je oproti jiným adventurám nastavena níž, hráč nekombinuje žádné předměty, nepátrá po informacích v rozhovorech, jen v aktuálním obraze hledá pomocí změny kurzoru případná interaktivní místa. Ve hře se také nachází různé puzzly (stavba potrubí, oprava elektrického obvodu nebo složení rozbité pyramidy) a minihry (vozítko, nafukovací balón, plachetnice), které důkladně prověří vaše reakce.

Hra je pouze v digitální distribuci.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Axel & Pixel jsem měl v seznamu českých amatérských freewarovek a ona to nakonec freewarovka nebyla. Enteroni si vzali na paškál Samorosta, obšlehli co se dalo a výsledek vypustili do světa. Vadí to něčemu? V podstatě ani ne, protože Samorost 1-2 byly krátké hříčky a plnohodnotná trojka vznikla až dlouho poté. A Axel & Pixel je plnohodnotnou hrou na celo odpoledne.

Hrdinou je malíř Axel, kterému jakási zlomyslná rudá obluda ukradne klíč od jeho světa a tak se vydává se stativem, štětcem, barvami a věrným pejskem Aidem za ním. Cesta vede čtvero ročními obdobími a 24 úrovněmi, přičemž zde platí jedna úroveň = jedna obrazovka. Pokud jste hráli Samorosta budete hned doma. Na každé obrazovce je východ, ke kterému se musíte proklikat. K tomu Vám pomáhá magický kurzor, kde se zasvítí, dá se něco udělat. Občas se kurzor změní v kroky a někam dojdete, občas se objeví tlapka a něco zvládne pejsek. Většinou se to odehrává v přírodě, občas se dostanete do podzemí s nějakými mašinkami. Věci se používají automaticky, úkoly na obrazovkách jsou vesměs pohodové, nebo se na ně dá přijít, občas je zpestří nějaké tradiční puzzle (skládání tetris kostek, stavění potrubí, spojování drátů), občas taky nějaký pixelhunting. Kromě řešení úkolů ještě sbíráte 20 kostí pro pejska, malířské barvy (8*) a kreslíte skeče (taky 8*).

Zkrátka dění na obrazovkách je celkem zábavné herně i dějově - občas někdo někam spadne, něco se nepovede, někdo chce někoho sežrat, pes dělá psí kusy, Axel se raduje z úspěchů. Není to sice tak k sežrání roztomilé, vtipné nebo graficky povedené jako Samorost, ale v podstatě jde o slušnou variaci.

Autoři to bohužel zpestřili minihrama, kdy se pro mě zábava mění ve frustraci. Lítání balónem, kde musíte přidávat/ubírat plyn, hlídat si abyste nenabourali do stropu či podlahy a ještě se snažit sebrat všechny kosti je menší peklíčko. Ještě o něco víc mě štvalo autíčko co šplhá po skalách, skáče a neustále se převrací na hřbet... poslední lodě s podivným ovládáním (pro cestu nahoru klikáte dolů pod loď a naopak) byly asi nejlehčí. A ještě aby toho nebylo málo, tak spousta akcí probíhá ve formě QTE neboli šipkované, na což prostě nemám reflexy, takže jsem si pěkně zanadával :)

Nicméně pominu-li tyhle zbytečné akční vložky, celkem jsem se bavil - zhruba na úrovni podobných Goblins 4 ze stejného roku. Hrdina mě za poctivé sbírání na konci odměnil krásný obrázkem :) a já hru odměním slušnými 70%.
+13
  • PC 75
Inspirace Samorosty je v Axel & Pixel patrná asi jako v Toby: The Secret Mine inspirace Limbem. To ale vůbec nevadí, protože všechny díly známější herní série mám vcelku rád, a tak titul ve stejném duchu vřele vítám.

Hraje se to velmi jednoduše, a nedochází tak k téměř žádným zásekům, což je příjemná změna oproti některým jiným adventurám, i když někdy si také rád zapřemýšlím. Sesbíral jsem všech dvacet kostí pro mého mazlíka a nezapomněl jsem ani na tuby s barvou a skici (díky kterým jsem dokončil mistrovské dílo).

Hodně mě zaujal odkaz na Shadow of the Colossus ve formě obra, na kterého je potřeba vylézt, aby šel porazit, jako je tomu v původní hře. Dokonce tady byl i prvek, na nějž jsem v trochu jiné podobě poprvé narazil ve třetím Samorostu (rozeznění kostí ve správném pořadí), tak by mě zajímalo, jestli se v Amanita Design inspirovali právě zde, nebo se tato záležitost vyskytovala i někde jinde.

Hudební složka je zde opravdu dobrá, což se dá říci i o zvucích celkově. Škoda, že konec přišel tak brzy, protože bych rád ještě v roli sympatického malíře pokračoval.

Pro: jednoduché, zábavné, odkaz na Shadow of the Colossus, hudba, ozvučení

Proti: krátké

+11
  • PC 75
Hrála jsem za zapáleného malíře, který žije v horách. Vzbudila jsem se ve světě, kde mi opravdu ošklivá obří krysa vzala klíč od mé reality, takže jsem se za ní musela vydat spolu se svým věrným pejskem, který se nejspíše jmenuje Pixel, ale ve hře na něj volám Aido ;o).

Hra je na motivy Samorosta od Amanita Design, a ta podobnost je opravdu veliká. Ovládání je v kombinaci myši a klávesnice. Dle mého soudu snadné i pro malé děti. Hádanky jsou vcelku logické, měla jsem problémy jen asi u čtyř obrazovek, ale když jsem trochu potrápila mozek, přišla jsem na to.

Při hraní jsem se několikrát zasmála, buď kvůli vtipnému volání postavičky Axela, nebo jeho a Pixelovu chování, které je většinou humorně zpracováno. Nepřátelé jsou opravdová strašidla, být mi deset let, tak se mi o nich určitě pár nocí zdá. Naštěstí je jde přemoci. Nejvíce mě potrápil level, kde jedu v terénním autě, to jsem dělala na několikrát.

Za zmínku stojí i hudba, která do jednotlivých levelů opravdu pěkně sedne. Jedná se o milou nenáročnou hru na jeden večer, ke které se možná za čas vrátím, abych poctivě posbírala všechny kostičky pro mého pejska a všechny tuby s barvou, a mohla tak dokončit své závěrečné mistrovské dílo.

Pro: Hezké prostředí, příjemná hudba, logické hádanky

Proti: Krátké

+11
  • PC 50
Vcelku povedená hra od slovenských vývojářů, která se nikterak nesnaží zamaskovat zjevnou inspiraci v Samorostovi - hraje se to dosti podobně a přítomen je i roztomilý psík. Zpočátku to nevypadá slavně, grafika působí trochu nesourodě a první level se podle mě moc nepovedl, postupem času si to ale sedne a některé levely jsou velmi pěkné. Hratelnost je dosti primitivní, stačí jen klikat na aktivní místa na obrazovce ve správném pořadí, i věci z inventáře se používají automaticky a v podstatě je nemožné se zaseknout (pokud se tak stane, je tu systém nápovědy, který jsem ale za celou hru nepoužil, protože můj nejdelší výtuh byl tak minutový). Osvěžením jsou jednoduché minihry (let balónem), puzzle a "akční" pasáže, kdy je nutné mačkat šipky tak, jak se objevují na obrazovce, jinak musíte opakovat (tady potěšila pasáž která připomněla Indiana Jonese).

Na uhlazené a vymazlené Machinarium to nemá, ale jako casual hříčka na jedno odpoledne pro mladšího sourozence/sestru nebo prostě jako odpočinkový kousek po komerčních AAA titulech je to ideální.

Pro: velmi jednoduché, roztomilé, vtipné, osvěžující minihry

Proti: velmi jednoduché, poměrně krátké, bug u jednoho puzzle

+9