Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Baldur's Gate: Tales of the Sword Coast

30.04.1999
80
131 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
rozšíření
Multiplayer
ano

Děj datadisku Baldur's Gate: Tales of the Sword Coast je spřažen s příběhem základní hry Baldur's Gate, ale není sequelem ani prequelem – odehrává před koncem kampaně Baldur's Gate. Herní principy jako takové Tales of the Sword Coast nemění vůbec; rozšíření se týkají zvýšení stropu zkušeností, vyvážení postav a zavedení drobných změn do ovládání, usnadňujících hraní.

Expansion pack přidává čtyři nové oblasti, z nichž všechny se nacházejí v původním světě. Centrem událostí datadisku je městečko Ulgoth's Beard – jedna z nových oblastí. Vedle nových předmětů a schopností přibyly questy, mezi něž patří např. zahnání vlkodlaků sužujících ostrov, na kterém ztroskotá loď hráče při plnění jiného úkolu, nebo hledání dýky v dungeonu Durlag's Tower, v němž operuje silný démonický rytíř.

Stran ovládání se hráč nově setká s modrým podbarvováním neidentifikovaných magických položek a automatickým shlukováním totožných předmětů. Úpravy síly postav se nejvýrazněji dotýkají zlodějů, jež byli oslabeni. Ačkoli rozšíření nijak nezasahuje do původního příběhu, hráč do poslední bitvy může nastoupit silnější; navýšení limitu bodů zkušeností totiž umožňuje dosáhnout vyšších úrovní, potažmo dostat se k silnějším kouzlům.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 85
Hlavní devizou tohoto datadisku rozhodně není jeho velikost, nejsou to ani nové předměty, ani nové postavy do družiny (ta tam není dokonce žádná). Lokace až na tu s lodí mě také nějak zvlášť nezaujaly. Příběh a úkoly taky nic moc. V Durlagově věži to byla dokonce občas pěkná nuda. Tak co mě sakra nutilo to dohrát?
Vyšší level postav a s tím spojené lepší kouzla pro čaroděje? Určitě ano. Nový meč pro hlavní postavu? Jo to taky, ale furt to není ono. Chodby plné pastí? No dejme tomu. Ale to hlavní mi stále uniká.
Ne nemůžu si vzpomenout, asi to nic nebylo a tento datadisk stojí za prd. Zbytečná ztráta času, nehrajte to, trapně lehké souboje…..
Počkat, moment už vím, jsou to souboje, pekelně těžké souboje. Tolik úmrtí jsem neměl snad za celou původní hru, Jaheira se musela sakra otáčet, aby to uléčila. Po dlouhé době jsem se zase u počítače vztekal. V jednu ráno to není žádný med. Zkuste nadávat potichu, aby jste nevzbudili sousedy, nedej bože mlátit potichu pěstí do klávesnice. To je takzvaný pantomimický vztek, vůbec se vám neuleví a navíc vypadáte jako debil.
Tohle se opravdu povedlo, pokud hrajete férově a neutíkáte z lokací vyléčit se a prospat, dá vám polovina soubojů opravdu zabrat a to se v dnešní době trapných DLC cení.

Přidávám fotku.
odkaz

Pro: obtížnost, vyšší level

Proti: lokace, příběh, délka

+40
  • PC 90
Hráno v co-opu:

Zatímco rozšíření, které navazují na původní hru, dokážeme přesně identifikovat i po mnoha letech a řadě znovuvydání, Tales of the Sword Coast a jemu podobné jsou tak hezky začleněny do hry, že se staly jejich neodmyslitelnou součástí. Datadisk pro první díl Baldur's Gate se tak po vydání Enhanced Edition nenávratně ztrácí v herní historii. Tento komentář je tedy pravděpodobně úplně zbytečný. Jenže já právě otevřela krabičku Baldur's Gate 4 in 1 Boxset, kterou mám již roky ve vitrínce, koukám na tu čtveřici disků, které nikdy nebyly vloženy do žádné mechaniky a mám neodkladné nutkání jej napsat.

Když jsem poprvé hrála Baldur's Gate, ani jsem netušila, že bez TotSC by se nestackovaly stejné předměty do jedné položky ani bych na první pohled nepoznala kouzelný předmět mezi hromadou lootu. Neumím si ani představit, kolik času to hráčům ušetřilo a jak moc jim jejich hraní zpříjemnilo a vnímám tak tyto vylepšení uživatelského rozhraní snad i jako větší přínos, než pár questů navíc.

Ale když navštívíme vesnici Ulgothův vous, dostaneme i ty questy. Cesty vás zavedou na ledový ostrov plný mágů, ostrov s vlkodlaky a hlavně Durlagovu věž, největší dungeon v Baldur's Gate. Všechny tři hodnotím pozitivně až na závěrečného bosse, jehož Death Gaze mi přišel trochu (moc) přehnaný. Durlagova věž byla v mých očích nejlepším dungeonem v izometrickém RPG vůbec, dokud jej nepřekonala Strážcova tvrz z datadisku k druhému dílu.

Zavírám tedy krabičku a jdu ještě chvíli vzpomínat, jak mi Baldur's Gate (a následně D&D) hezky ovlivnilo život. Možná bych se na to vyprdla, kdyby se mi nestackovaly šípy a já je musela všechny klikat ručně.

Pro: Vylepšení uživatelského rozhraní, Durlagova věž

Proti: Závěrečný boss

+35
  • PC 80
Tales of The Sword Coast je datadisk, který nepatří mezi ty "must play" a původní hra je výborná i bez něj, nicméně, když už je ta možnost, tak proč si herní zážitek ještě neprodloužit a trochu nevylepšit?

TotSC přináší do hry tři nové lokace, z nichž jedna je miniaturní a zbývající dvě už nějakou tu hodinku hraní zaberou. Za nejpodařenější rozhodně považuji Durlagovu věž plnou hádanek a pastí. Kdo někdy hrál BG2 i TotSC, tak si určitě nemohl nevšimnout mírné podobnosti se Strážcovo věží z druhého dílu. Nemohou chybět ani některé nové předměty.

Nové lokace nijak nenarušují hlavní příběh, je možné je navštívit v podstatě kdykoliv, ale vzhledem k tomu, že obtížnost je určitě o trochu vyšší než v původní hře, tak bych rozhodně doporučil návštěvu až na vyšších levelech, ke kterým se váže i jedno z důležitých vylepšeních. Datadisk zvedá exp. limit na cca dvojnásobek, což znamená asi tak dva levely navíc. Podle mě mohlo být i víc, ale aspoň něco.

Věci které mám rád se vždycky snažím nějak si prodloužit, takže od té doby, co jsem si Příběhy Mečového Pobřeží pořídil jsem Baldur's Gate hrál už vždycky jenom s datadiskem, ale pokud ho někdo vynechal, rvát vlasy si nemusí, zase o tolik nepřišel :)

Pro: Vyšší exp. limit, nové zajímavé lokace, kvalitní prodloužení herního zážitku

Proti: Nic objevného to není

+29
  • PC 80
Datadisk v mém případě zachránil situaci. Většina lokací v Baldur's Gate mě totiž nijak zvlášť nezaujala a pobíhání od domečku k domečku v páté kapitole mě už tak otravovalo, že jsem se vážně zaobíral myšlenkou, že se na celé legendární Baldur's Gate vykašlu, protože mě to prostě nebaví. Nicméně jsem se rozhodl ještě navštívit lokace přidané datadiskem a situace se změnila jak mávnutím kouzelného proutku.

Už první souboj na ostrově, kam mě pošle kouzelník hledat nějaký plášť, naznačil, že zde se s dosud celkem úspěšnou ale nezáživnou "taktikou" (útočím vším co mám a odklepávám mezerník) nedostanu ani přes první místnost. Později samozřejmě ještě přituhlo. Už v troskách Balduranovy lodě jsem pečlivě musel rozmýšlet taktiku boje a připravit správné vybavení do rychlých slotů. A to mě teprve čekala Durlagova věž, která mě skutečně konečně donutila podrobně se seznámit se všemi kouzly, lektvary a magickými předměty, které měla moje parta k dispozici a využít všechny speciální schopnosti svých postav. A i tak byl load na denním pořádku, a závěrečný souboj si vyžádal dobrou desítku pokusů, než jsem přišel na tu fintu, jak se s ním vypořádat.

Příběhově to podle mě není žádná sláva, ale jako samostatné subquesty z tohoto světa mě to ani nijak zvlášť nevadilo, a třeba příběh týkající se Balduranova ztroskotání ve mně probudil i jistou dávku zájmu, což se zatím příběhu základní hry také nepovedlo. Řemeslně je to pořád skvěle zpracované RPG, jak jsem pochopil, tak datadisk přinesl i pár technických vylepšení hry, ale sám to porovnat nemůžu, původní verzi jsem nehrál. Každopádně datadisku se podařilo to, co jsem čekal už od původní hry, tedy že mě přiková k počítači a donutí mě přestat vnímat čas. A v neposlední řadě mi dodal i motivaci dokončit samotné Baldur's Gate. Takže jsem rád za něj.

Pro: Vyšší obtížnost což vede k nutnosti využít všech schopností a vybavení postav

Proti: Příběhově slabé

+28 +29 −1
  • PC 80
Kde se vzala, tu se vzala, objevila se poblíž Nashkelu věž ňákýho mrtvýho trpaslíka, který si očividně libuje ve vražedné pitoresknosti a má rád šachy. Jestli chcete nějakou tu prohlídku, zajděte si do menší vesničky, do nějakého "Fousu", tam už se k vám někdo přichomítne. A jestli ne, furt se můžete vyplavit za předky Lona Chaneye juniora na jeden ostrov, a tam jim vyplácat kožich. A bacha na čaroděje. Ti dementi mají ve zvyku vás teleportovat do nějaký zamrzlý prdele, kde pro ně máte něco získat. Ach, ta magie...

Datadisk s sebou přináší pár pěkných a zajímavých přídavků, ze kterých člověk zejména ocení zvýšení zkušenostního limitu a pár těch nových dobrodružství. Nejedná se v zásadě o nic velkolepého, i tak se ale hráč může těšit na celkem těžké bitky, zajímavé postavy a jednoduché, ale docela zábavné příběhové linky.
Durlagova věž mě ale z nějakého důvodu hrozně srala. Asi protože tam úplně všude hrály ty dvě ominous temný hudební tracky, které mě uváděly do stísněnosti a deprese. Ale asi taky protože to tam v ní byla celkem nuda. Duralgovu věž rozhodně nepovažuju za nejlepší pilíř datadisku, celá struktura věže totiž není moc zajímavá, i když věži rozhodně nechybí atmosféra, přesto z nějakého důvodu celkový progress vaší družiny nepřivádí příliš velké uspokojení. Do Strážcovo tvrze jsem chodil s nadšením, sem jsem chodil opravdu nerad. Jestli se mi z nových lokací a dějových linek něco líbilo nejvíce, byl to právě onen vlkodlačí ostrov. Byť ta linka samotná není nějak extra, plus ji celkem rychle prolítnete, stejně jsem si užíval onu atypickou atmosféru a zábavné šarvátky.
A finální souboj na konci příběhové linky Durlagovo věže ne s démonickým rytířem, s tím démonem od kultistů považuju za jednu z nejbrutálnějších bitek ze všech Infinity engine her. Loadoval jsem jak blázen.

Jedná se o zábavný a povedený datadisk, který sice původní hře dělá spravedlnost, nicméně dokážu si jí v klidu představit i bez něho. Povinnost? Rozhodně ne, ale je to fajn.

Pro: Nové lokace, výší zkušenostní limit, uspokojivě těžké souboje

Proti: Někdy nuda, promarněný potenciál, málo...

+27