Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

El Matador

08.09.2006
66
121 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Hrajete za zvláštního agenta protidrogové jednotky DEA, Victora Corbetta, který je vyslán na pomoc místní policii v Kolumbii, jíž se nedaří zničit drogovou mafii ovládající takřka celou zemi. Bohužel kromě drogových bossů a jejich poskoků musí Victor nakonec k jeho velkému překvapení bojovat i se zrádci v samotných policejních složkách, kteří jsou do tohoto špinavého obchodu zapleteni.

El Matador je česká akční TPS střílečka, jejíž herní náplň je vesměs téměř stejná. Jedná se především o čistě lineární akci sázící na efektivní přestřelky, kterým dopomáhá výběr velkého množství zbraní od granátu po rotačák. Občas dostanete na výpomoc speciální jednotky, které ale většinou slouží jako volavky a střelecky vám váš postup ve hře znatelně neusnadní. Hra je stylem podobná Maxi Paynovi, od kterého si vypůjčila efektní bullet-time pomáhající v tuhých přestřelkách (lze zpomalit i skok). Hrací doba se pohybuje okolo 5 hodin.



Poslední diskuzní příspěvek

@lseling (09.02.2022 10:54): Ahoj díky za zpětnou vazbu, už to tu trochu chápu jak to tady funguje. Psal jsem jen koment ne obsáhlí názor na hru ale tady se každá zprava bere jako popis a recenze na hru což jsem netušil. U každé hry je možnost dat komentář a komentář muže byt i jedno větný což se tady moc nenosí.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 75
Hrát tuhle hru v době vydání, asi si řeknu: "Nic moc." Nicméně dnes, v roce 2016, to byl příjemný exkurz do doby, kdy hry nepotřebovaly blikající dveře, nevysvětlovaly hráči co má dělat a nechali ho, aby si se hrou poradil jak nejlépe dokáže.

Nicméně nejedná se o žádný zázrak. Máme tu naprosto příšerného hlavního hrdinu, jehož macho povahu dokresluje Martin Stránský (Dr. House), který nejde pro přihlouplou hlášku daleko. Máme to jakože nějaký příběh, který je bohužel popsaný už v anotaci a máme tu naprosto strašlivou muziku.

ALE akce je dobrá. Není dokonalá, ale je dobrá. Nepřátelé mají takřka 100% mušku, takže zapomeňte na bezstarostné pobíhání mezi kulkami. Nedá se ani moc krýt, protože kamera vykukuje zpoza vašeho ramene trochu podivně a některé úhly jsou pro vás smrtící. Takže zbývá přebíhání od překážky k překážce, časté krčení a úskoky, které známe z Maxe Paynea.

Největší dominantou je level design. Něco tak hezkého a účelného zároveň jsem dlouho neviděl. Hra vás ani na chvíli nenechá na pochybách kam máte jít, ale prostředí působí přirozeně a funkčně. Často se také střídá, máme tu night club, tovární budovy, džungle, prostě taková klasika, ale díky krátkým misím a častému střídání se nebudete nudit.

El Matador je hra, kterou klidně můžete minout. Ale komu se stýská po starých dobrých časech, kdy bylo třeba sebrat lékárničku, abyste se vyléčili a kdy na vás nic neblikalo a nikam vás nevedla šipka, může zkusit právě tohle.

#Herní výzva 2016 - bod č. 9

Pro: level design; akce; směšný příběh, který může fungovat jako parodie; fajn exkurz do minulosti

Proti: hudba (až směšně hrozná, navíc pořád stejná); příliš mnoho neužitečných zbraní; nepřátelé by mohli mít méně přesnou mušku

+33
  • PC 80
Hra je čistokrevná střílečka, kde si příliš neodpočinete, což u takového žánru považuji za výhodu. Hra má velmi slušnou grafiku, občas mi vadilo, že pokud stojíte těsně u zdi se samopalem, jeho přední část vám zdí projde, ale to se občas u her stává.

Za povedený považuji český dabing, s Garretem souhlasím v nepříliš povedené doprovodné hudbě, která se k tak akční hře nehodí a nevystihuje tak bojovnou atmosféru.

Co se týká děje, váš policista s velkým arzenálem zbraní likviduje drogové narkobarony a jejich čeládku a k tomu všemu nakonec musí čelit zradě ve vlastních řadách, což na mě působí poměrně realisticky a bez velkého přehánění.

Výběr zbraní je velice slušný, na závěrečné bosse jednotlivých kapitol je zapotřebí zbraně těžšího kalibru, přestože to jsou v podstatě stejní protivníci jako jiní a tam už tak realisticky nepůsobí, ale v takových hrách je to z hlediska obtížnosti nutností.

Co do obtížnosti se někdy člověk u hry zapotí až běda, znám mnoho lidí, kteří se nechali odradit ihned v 1. kapitole, kdy úvodní zásah policejních jednotek je velice akční a pro začátek náležitě složitý.

Hře bych vyčetl krátkou herní dobu, mně osobně se hra líbila, takže bych byl vděčný za dvojnásobný počet kapitol, popř. klidně i za druhý díl. Věřím, že zkušenější hráče hra tolik neoslní, já však jsem v trochu jiné kategorii, a proto jsem byl spokojen a rád se ke hře dodnes vracím.

Pro: velmi slušná grafika, akčnost, velký výběr zbraní, reálnost příběhu, kvalita českého dabingu

Proti: občasné grafické chyby, krátká herní doba

+28
  • PC 60
Jsou hry, ke kterým se rád vracím a zahraji si je vícekrát a jsou hry, u nichž můj zájem o ně dosti skomírá ihned po jejich dohrání a slouží mi převážně jen k odreagování. El Matador určitě patří do té druhé skupiny.

V této klasické střílečce jsem byl vhozen přímo do akce, kterou nestřídalo nic jiného než další akce, tentokrát ale na druhém konci světa. Nejprve musím zabít drogového dealera, potom výrobce drog a když zabiju i člověka, který to celé financuje, tak už opravdu bude celý drogový kartel zlikvidován. A ejhle, ještě jeden zbývá. Nakonec, aby toho nebylo málo, dojde ke zradě ve vlastních řadách, takže radši zabiju i zrádce. To by byl ve zkratce popsán příběh.

Jak již bylo řečeno, El Matador si z Maxe Payna vypůjčil zpomalení času, jehož využití je ale kvůli dokonale přesné střelbě nepřátel pramalé. V některých misích se mi snažili pomáhat kolegové od policie, ale spíše se mi pletli pod nohy a vyháněli mě z mých úkrytů, takže bych se bez nich určitě obešel.

O hudbě již také bylo napsáno mnohé a i já se přikláním na stranu těch, kteří by uvítali příhodnější a variabilnější hudební doprovod. Přece jen poslouchat pořád dokola to samé není ono. Herní doba sice byla kratší, ale zde to bylo spíše přínosem, přičemž otevřený konec je příslibem do budoucna.

Pro: kvalitní odreagování, český dabing, herní doba

Proti: hudba, příběh, přesná střelba nepřátel

+21
  • PC 75
Příjemně odpočinková a nenáročná střílečka, která neurazí. Tak bych jednou větou komentoval tuhle hru. Při bližším pohledu se ale samozřejmě dá říct i něco víc.

Hru jsem hrál s českým dabingem a ke konci už mě to hrozně otravovalo. Nepřátelé totiž používají čtyři nebo pět hlášek pořád dokola. Ale jinak mi dabing nevadil. A nevadila mi ani ta hudba, která je zde na DB hodně kritizovaná. Prostě si jí ztlumím na minimum a je to. Ostatní zvuky ve hře se mi líbily, to je myslím dobře udělané.

Grafika není z nejlepších, tam by se dalo lecos dohnat. Příjemné bylo, že se tu přecházelo z jednoho prostředí do druhého a člověk se tak nemusel pohybovat stále ve stejných interiérech nebo exteriérech. To mě ničilo třeba u FEARu.

Co mně u téhle hry hodně vadí, je AI nepřátel. Než člověk zjistil, kde je ten zmetek schovanej, tak dostal pár zásahů a všichni nepřátelé navíc střílí dost přesně. Jsou někde schovaní, ani nemůžou vědět, co dělám já, vykouknou a v tu samou chvíli dostanu zásah. To by mě čert vzal! Jak to dělají? A ten závěrečný boss, pan kapitán, ten to dovedl k dokonalosti. Uměl házet granáty o dvě patra níž, než stál, zřejmě odrazem od nějakých předmětů. Zřejmě kulečníkový přeborník.

Ale jak říkám, jestli si někdo chce dobře zastřílet, tak doporučuju, na to je El Matador dobrý.

Pro: střílení, prostředí, na střílečku celkem slušný příběh

Proti: grafika, téměř dokonalá muška nepřátel

+21
  • PC 75
Vzpomínám si, jak jsem tuhle hru propařil skrz na skrz, když jsem byl ještě děcko, před asi 14 lety. Ke hře jsem přišel díky bratrancům, kteří mi zároveň ukázali jak nastavit cheaty, konkrétně na nesmrtelnost, vlastnění všech zbraní a nekonečnou munici, protože bez nich jsem se nemohl dostat ani přes úvodní část v baru, myslím že tehdy v mém věku to nedokázal skoro nikdo. Před pár lety jsem si hru koupil ve slevě na Steamu, a teď se k tomu konečně dostal, znovu huráá do dětství. Tentokrát s více střízlivým pohledem, a pěkně poctivě bez použití cheatů.

Jedná se o dosti lineární střílečku, ve které jde hlavně o tu střelbu. Příběh je zde vymyšlený poměrně slušně, když jsem byl malý, tak jsem ho dost hltal, dnes mě ale už neoslnil. Hratelnost je obyčejná jak to jen jde, postupuje se vpřed a během toho se rozstřílí všechno co se pohne. Střelba je furt zábavná a ukradený bullet-time je v dobře vybraných momentech stylový jako prase (mluvím o kotoulu). Souhlasím s ostatními zde, že AI nepřátel je místy až moc přesná, když na vás střílí, na druhou stranu, je to aspoň více intenzivní. Hudba je skutečně zvláštní, takové divné techno, které se ne vždy hodí do dané scény, ale aspoň je hra zase něčím jedinečná (ikdyž je diskutabilní, jestli v dobrém či ve zlém). Bossové tu taky jsou, na konci každé kapitoly a mohli být kreativněji řešeny, ale v rámci možností to ujde.

Český dabing ve starších hrách je vždycky něco, o hlášky tu není nouze, jsou jak vytažené z nějakého brakového akčňáku. Herci byli ale parádní, nejvíce mě potěšil Miroslav Hanuš.

Co mě už nepotěšilo, byla až moc velká prázdnota v úrovních, bylo tu spousty místnůstek, které nevedly dopředu dějem a ve kterých nic nebylo, ani lékárničky či zbraně. Vím že některé hry jsou s tím otravné, ale nějaké obyčejné collectibles by hře neuškodili, ať už by to bylo cokoli, nějaký malý bonus do hry. Také herní logika střelby, kdy lze střílet do nepřátel i přes překážky/objekty v cestě, když na ně namířím zaměřovačem. Nebo animace přebíjení, konkrétně u dvouhlavňové brokovnice na 2 náboje, kdy Victor přebíjí asi 8 nábojů, stejně jako u útočné brokovnice. A v poslední řadě taky nadužívání stejných skinů, kdy v jedné cutscéně Victor chce po týpkovi telefon, aby si zavolal, týpka potom sejmou nepřátelé a o chvíli později toho týpka vidím jako jednoho z nepřátel. Tohle si mohli odpustit a ten skin více nevyužít. Naštěstí je hra furt povedená i přes neduhy.

Přes své stáří (jak moje tak hry), mě hra opět bavila. Už to nebylo úplně ono, jelikož jsem mezitím stihnul dohrát desítky jinačích her a celkový design her se také za ty roky posunul. Furt se ale jedná o příjemné zavítání do minulosti, které by si zasloužilo lepší péči, protože na některých modernějších sestavách je problém hru rozjet, já sám jsem jí rozjel na jinačím notebooku než na svém standardním. Nemluvě o tom, že se ve hře také špatně vykreslují stíny.

Pro: Hratelnost, arzenál zbraní

Proti: Prázdnější prostředí, místy také AI nepřátel

+17