Hazen: The Dark Whispers je první epizoda RPG Hazen, které se snaží si vzít to nejlepší z žánru akčních RPG a přidat k němu svůj vlastní díl inovací. Jak už žánr hry napovídá, nejde zde o rozvětvené rozhovory, ale spíše o zabíjení prakticky všeho, co se na obrazovce hýbe a vypadá alespoň trochu nepřátelsky.
Na začátku hry si nemůžete vybrat svého avatara, vžijete se totiž do role mladíka, který svou dosavadní historií nebyl posunut k žádnému z typických povolání bojovníka, lučištníka či mága. Máte tedy před sebou otevřenou cestu v rozvoji svého hrdiny. Cesta je otevřená doslova. Každé povolání obsahuje pět dovedností, které se vám postupem hrou otevírají, přičemž zvolením schopnosti z jedné školy si nezamknete školu druhou, můžete si tedy vytvořit libovolný mix z výše uvedených cest.
Hru začínáte v malé vesnici kdesi v horách, na kterou bez jakéhokoliv upozornění začaly útočit hordy nemrtvých. Po záchraně vesnice Darkvale se vydáte dále do světa prošetřit, odkud nemrtvá hrozba přišla. Prostředí se, jak je to dobrým zvykem, střídá zejména svým zasazením, podíváte se tedy také do lesa, zimních hor, magické dimenze a dalších míst.
Je to celkem vtipné.
Starosta vesnice mě pošle za nějakým dalším NPC, které mě pošle pro klíč k zamčení dveří, aby do vesnice nechodili kostlivci. Najdu klíč, u dveří zjistím, že na ně nestačí kliknout, ale klíč musím obskurním způsobem použít z inventáře. Dveře se zamčou a vesnice je tak zachráněna ... až do dalšího questu, kdy musím stejnými dveřmi projít znovu a zůstanou pochopitelně otevřené. Pak najdu mulu, kterou musím eskortovat do vesnice, po cestě zpátky se odnikud objeví tolik kostlivců, že mulu zabijí, objeví se hláška Quest failed, navštívím znovu starostu a ten prohlásí něco jako "Dobrá práce, z nejhoršího jsme venku" a Quest sucedeed.
Opravdu mě nenapadá, proč nevyšlo pokračování :-))
Starosta vesnice mě pošle za nějakým dalším NPC, které mě pošle pro klíč k zamčení dveří, aby do vesnice nechodili kostlivci. Najdu klíč, u dveří zjistím, že na ně nestačí kliknout, ale klíč musím obskurním způsobem použít z inventáře. Dveře se zamčou a vesnice je tak zachráněna ... až do dalšího questu, kdy musím stejnými dveřmi projít znovu a zůstanou pochopitelně otevřené. Pak najdu mulu, kterou musím eskortovat do vesnice, po cestě zpátky se odnikud objeví tolik kostlivců, že mulu zabijí, objeví se hláška Quest failed, navštívím znovu starostu a ten prohlásí něco jako "Dobrá práce, z nejhoršího jsme venku" a Quest sucedeed.
Opravdu mě nenapadá, proč nevyšlo pokračování :-))
Pro: Grafika
Proti: Ovládání, celkový design hry (úkoly, respawn atp.)