Durandal, jedna ze tří umělých inteligencí UESC Marathon vyslala ze své kolonie na Tau Ceti IV armádu složenou z bývalé lodní posádky, zachráněné před 17 lety v součinnosti s neohroženým bezpečnostním důstojníkem na planetu rasy S'pht, aby prozkoumala záhadné ruiny Lh'owon. Místo je přitom důležité i pro dobyvatelskou rasu Pfhor, která až doposud zotročovala S'pht a plánuje zničit Zemi. Za tímto účelem Pfhorové oživili Tycha, umělou inteligenci, kterou při útoku na Marathon předtím sami zničili. Přesný účel mise však intrikánská AI neprozradila, na to budete muset přijít sami.
Zatímco první díl se odehrával výhradně na palubě Marathonu, tady se můžete připravit na mise odehrávající se i ve vakuu a na rozsáhlé venkovní lokace planetárního povrchu. Mapy výrazně nabyly na rozloze i světlosti a místy dokonce zaplavitelná prostředí zpestřily vodní plochy, lávové řeky, kalová a kyselinová jezírka. Vylepšený engine každé z tekutin určil vlastnosti (výše hladiny, směr proudu, hustota). Atmosféru dokresluje ambientní hudební doprovod a zvuky prostředí. Do inventáře přiberete brokovnici, přičemž interface výrazně zeštíhlel, což znamená širší zorné pole.
Hratelnost obecně nedoznala žádných změn, avšak multiplayer čítající 6 módů (např. king of the hill, deathmatch) byl doplněn o kooperativní hru singleplayerové kampaně. Marathon 2: Durandal vyšel rok po Mac verzi, následoval po Marathon (Mac 1994, PC 2011) a předcházel Marathon Infinity (Mac 1996, PC 2011).
@next_ghost (21.11.2024 20:27): Hmm, je to možné, jak jsem to hrál po sobě, tak mi to trochu splývá. Možná to bude tím, že ve dvojce mě začali dost štvát :D
A díky, trošku jsem koment upravil, ať je to správně :)
A díky, trošku jsem koment upravil, ať je to správně :)
Pro: Vizuál, design, atmosféra, neotřelá hratelnost, délka, originalita, obtížnost.
Proti: Způsob ukládání, absence skrčení a skoku, pár pasáží se dá zkazit, frustrace.