Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 55
Protože vývojáři základní hry zkrachovali, přezvalo otěže studio Limbic Entertainment, nejprve vydáním několika opravných patchů a posléze i tímto DLC. Jestli jsou adekvátní náhradou, posuďte sami:

Již dlouho před vydáním jsem očekával vysvětlení, jak se nesmrtelný hrdina Crag Hack, dostal z původního Might and Magic universa do nového. Nedočkal jsem se. S rozporuplnými pocity jsem proto začal první mapu tažení, jenž se nezačínal vyvíjet špatně, jelikož již velice brzy na mě začal útočit nepřátelský hrdina, již tehdy jsem si ale začal všímat několika podivností: I když jsem měl mnohem silnější armádu, bez okolků mě napadlo několik nepřátelských hrdinů, nesnažili se opevnit, spojit armádu, objet mě nebo napadnout mé sekundární hry, jenom hlavního hrdinu, jako by měl na sobě magnet. Tak rychle, jak úvodní nápor začal, tak i skončil a já tak celé měsíce nenarazil na žádného nepřítele. Během období klidu jsem jen zkoumal mapu a přemýšlel kde a za jak dlouho asi najdu Ptáka bouří, na jehož lov se Crag Hack vydal. Během té doby jsem si všiml hlavně působivých detailů prostředí, jako byla např. postupně se ztmavující mapa při průjezdu mezi soutěskami v nebezpečně vyhlížejícím moři. Po postupu v příběhu a nabráním Falagara další známé postavy z původního universa jsem opět potkal nepřítele a opět připomínal magnet. Nepřítel tak nepředstavoval žádnou výzvu a já byl brzy opět sám. Od té doby jsem se až ke konci mapy pouze probíjel zástupem neutrálních jednotek, až jsem nakonec Ptáka bouří našel:

Nejpovedenějším prvkem celého DLC je boj s bossem na konci první mapy. Noví vývojáři se ze základní hry poučili a boj tak již neprobíhá s megalomanskou armádou, která svou silou bosse mnohokrát převyšuje, ale pouze menší skupinkou, která tak tak stačí. K jeho poražení je třeba nastudovat jeho schopnosti, jejich frekvenci, ale bohužel je třeba mít i trochu štěstí, protože někdy se prostě s jednotkou nebudete moci včas přesunout na správné místo, čímž nevyhnutelně zemře a můžete rovnou loadovat.

Druhá mapa je sice o něco dynamičtější a nepřátelé útočí promyšleněji, přesto jsem ale dvěma přesně vedenými údery rychle ukončil nepřátelský odpor a zbytek byl už opět jen otázkou času. Mapa bohužel končí pouze soubojem s hrdinou, kterému se armáda nezvětšuje a já tak opět měl mnohem silnější armádu než rychle závěrečný nepřítel alias narychlo splácaný hlavní záporák. Žádný další zajímavý boss už tady není.

Velkým lákadlem DLC byla i mapa Princezna VARNská, která měla odkazovat na Might and Magic I. Jaká je skutečnost? Společná je pouze mapa oblasti a jména některých postav. Z Penelope, která v Might and Magic I působila jen jako vedlejší postava nepovinného questu, ve kterém šlo o její záchranu, byla v DLC postavena do hlavní role, v níž již jako osvobozená princezna sjednocuje království. Samotná hratelnost mapy je velice slušná, jelikož jste od začátku obklopeni nepřáteli a východy z jednosměrných teleportů. Ale protože má mapa i multiplayerovou verzi, neobsahuje žádné animace, dialogy nebo zvraty. Rozdíl je pouze v příběhu, který je podán formou textu a několika málo úkolů se zanedbatelnými odměnami. Celkově tak nijak zvlášť nevybočuje od již oficiálně vydaných nebo fanoušky vytvořených map s vyjímkou jednoho vývojářského kiksu: Jedním z vedlejších questů je i najít 6 částí složitelného artefaktu, který si ale Penelope nemůže nasadit, protože je zaměřena na magii, zatímco jeden z artefaktů je určen pro hrdinu zaměřeného na sílu.

EDIT 1: Opraven překlep.

Pro: boss v kampani

Proti: nízká obtížnost, podivná AI

+27 +28 −1