Operation Flashpoint: Dragon Rising je neoficiálním pokračováním Operace Flashpoint od českých Bohemia Interactive Studio, kteří už nemají právo na používání této značky (pokračují však v podobném duchu se svou Armou). Nynější majitelé práv, Codemasters, kteří se s BIS nepohodli, se proto rozhodli, že si udělají druhý díl sami. Jedná se tedy, po vzoru původní hry, o otevřenou vojenskou simulaci s důrazem na realismus.
Singleplayerová kampaň se zabývá několikadenní válkou mezi USA a Čínou na ostrově Skira vytvořeném podle skutečného ostrova Kiska, na kterém se našly obrovské zásoby ropy. O ropu se zajímá Čína, která vyplýtvala všechny své zásoby, a tak zaútočí a obsadí ostrov, který momentálně okupuje Rusko. To žádá o pomoc a USA odpovídá vysláním flotily na znovuobsazení ostrova. Skira má rozlohu přibližně 278 km čtverečních.
Hra se prezentuje jako realistická simulace, tudíž smrt může nastat po jediném výstřelu. Zbraně se chovají podle fyzikálních zákonů, takže kulky létají po balistické křivce a skutečnou rychlostí. Všechny objekty jsou ve hře zničitelné.
Hra obsahuje přes 70 zbraní a samozřejmě nemohou chybět vozidla. Těch je ve hře několik desítek a to jak těch pohybujících se po zemi (jeepy, APC, tanky...), tak i po vodě a ve vzduchu a všechna jsou ovladatelná.
Hra běží na upraveném EGO enginu (DiRT, GRID). Obsahuje samozřejmě také multiplayer a to jak v podobě CO-OP pro 4 hráče, tak v podobě módů Annihilation a Infiltration až pro 16 hráčů. Vývojáři slíbili uvolnění dalších módů po vydání hry.
*maler
Pro: výborné přestřelky, atmosféra boje, krásná grafika (zejména v noci), pár povedených misí, hezké menu, hodně zábavný coop (za něj +10% v konečném hodnocení)
Proti: nevyužitý potenciál, mizerná AI, bez příběhu, absence sejvu v coopu