V dystopické budoucnosti roku 2089 je svět hřištěm bizarního diktátora, který si říká velmistr Meio. Svůj hlavní stan zřídil v Kazakh City ve střední Asii, odkud až doposud z vysokánské věže uplatňoval svou libovůli. Neváhal zahrávat si s kybernetikou a genetikou, a tak řady jeho lidských přisluhovačů rychle rozšířili všemožní roboti, dávno vyhynulá i zcela neznámá zvířata. Všechno má však svůj začátek a konec, Meiovo panování nevyjímaje. Co předtím nezmohla žádná armáda, se nyní očekává od mladičkého high-tech ninji jménem Hiryu, který má do kápě zahalený zjev s ostrými nehty zlikvidovat. Bude se muset doslova prosekat třeba pestrou směskou nepřátel, k čemuž poslouží jeho plazmová katana Cypher s podélnou tonfa rukojetí.
Trojrozměrný remake stejnojmenné akční plošinovky z roku 1989, podle komiksové manga série Hiroshi Motomiyi, zachovává osvědčenou hratelnost originálu, během níž se likvidace nepřátel rychle střídá s hledáním upgradů pro váš Cypher v na první pohled lineárních úrovních s bossem na konci každé z nich. Hratelnost dále zpestřuje postupné odemykání nových bojových technik v kategoriích užití Cypheru, vrhacích dýk Kunai a hrdinovy fyzičky. Odemykání nových schopností je v tomto remaku novinkou naprosto nezbytnou pro další postup. Váš ninja může přivolat jeden ze tří druhů odlišně specializovaných podpůrných robotů, nebo třeba všechny najednou (Dipodal Saucer, Tetrapodal Robo-Panther, Robot Eagle), což stojí určité množství energie.
Jak tak koukám na videa ze hry, tak mně napadají dva potřehy: Strider znamená v překladu Chodec ... a pak Méně je někdy více. Navíc z videa sálá ohromná nuda: "chodec" běží jako o závod, chaoticky likviduje nepřátele v nudném, opakujícím se továrním prostředí s milionem zbytečných efektů. A Turrican? Byl založený na dokonalé znalosti svých možností, prostředí, nepřátel (velice variabilních). Vždy jsem jej hrál od začátku, asi tak 30 minut, a pak jsem exnul. Dokonalost hry byla v tom, že s tím, jak jsem si zapamatoval design levelů apod. tak jsem se vždy dostal o kus dál.
(nehledě na špičkový soundtrack)
(nehledě na špičkový soundtrack)
Pro: stylizace, obrovská variabilita, skvěle vyvážená obtížnost
Proti: ke konci už trochu nepřehledné boje, kvalita portu