Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter 2

28.06.2007
75
48 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Děj druhého dílu podsérie taktických akcí Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter, nás zavede opět do Mexika pouhých pár dnů po událostech ze hry Advanced Warfighter. Stále zde zuří boj mezi vládními vojsky a povstaleckou skupinou, které se daří šířit nepokoje napříč Latinskou Amerikou. Kapitán týmu Ghost Recon Scott Mitchell, před sebou nyní má nové rozkazy, a to zabránit povstalcům vnik na půdu USA a také zabránit v užití zbraní hromadného ničení, kterými nepřítel údajně disponuje a chystá se je použít pro útok na americkém území. V ohrožení tak už nejsou jen země Latinské Ameriky, ale i domovina týmu Ghost Recon.

Gameplay zůstává téměř stejný jako v předešlém díle a jde tedy opět o taktickou first person akci, která se ve velké míře soustředí právě na strategické uvažování a využívání různých gadgetů a jiných vychytávek usnadňujících orientaci a průchod v lokacích. Nechybí ani známý Crosscom systém, který dává hráči přehled o týmových jednotkách a možnosti zadávat jim rozkazy. Oproti předchůdci jsou ale změny spíše v detailech jako nové zbraně, nové gadgety, možnost přivolat na pomoc dělostřelectvo a další. Samozřejmostí je i online multiplayer.

Hra je opět rozdělena na více verzí a konzole PlayStation 3 a Xbox 360 se dočkaly verze podobné GRAW pro X360, tudíž stejný příběh v podání jiných vývojářů a možností přepnutí do third person pohledu. Svou verzi dostal i handheld PSP a mobilní telefony.


Poslední diskuzní příspěvek

Tak to hraju, a ta IA spolubojovníků... to je něco debilního. Nejdřív chodí do nepřátelských ran, pak když nastavím C4 tak ty dementi stojí uní abych později na ně použil lékárny. A ty jejich kecy které se neustále opakujou.... AI je u týhle hry děs.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
První Advanced Warfighter byl pro mě naprostým, ale naprostým překvapením. Na dvojku jsem se fakt těšil. A jak to tak bývá, moje nároky byly přehnané a hra mě lehce zklamala. Po všech směrech je o kus horší než první díl. Povězme si proč.

Opět jsme se s Jackem vrhli na kampaň v kooperaci. Po spuštění mě nemile překvapily změny v systému coop hry. Hraní je o dost jednodušší. Pokud vás nepřítel zabije, po chvíli se respawnete opodál. Má to ale dvě pravidla – po parťákovi nesmí nikdo střílet a parťák do té doby nesmí zhebnout, jinak je konec hry. Upřímně, naštvalo mě to. Počáteční mise jsou totiž až dementsky jednoduché - kde prakticky není jak chcípnout. Naštěstí se to po čase změní. Závěrečné 4 mise jsou naopak tuhé tak, že jsem byl za respawnování rád, protože jsme chcípali furt. A taky měly tyto mise konečně kouzlo jedničky, které zbytek hry tolik postrádal. Poslední misi jsme překvapivě dali na první pokus, ale můžu říct, že nic těžšího jsem za poslední dobu nehrál.

Jednička byla skvělá v tom, že design všech map byl hodně nelineární. Dvojka je více skriptovaná a mnohem více koridorová, což omezuje hráčovy snahy o taktizování. Dále mi citelně chyběly zdlouhavé přelety nad městem před začátkem a po skončení mise. Hře to dávalo reálný nádech a to ve dvojce prostě chybí.

Naopak potěšila hromada nových zbraní a dalšího vybavení. Grafika doznala pouze několika kosmetických změn, ale vypadá pořád skvěle a krásně se i hýbe. Zvuky a pocit ze střelby je jeden z nejlepších, co jsem doposavad zažil. Máte opravdu pocit že střílíte do živého. Jedna-dvě rány a nepřítel se kácí k zemi. Animace zásahu jsou vymakané a každej paňáca chcípne jinak. Jednoduše slast.

Trochu mě mrzí ta hromada bugů. Nevím jak u singlu, ale u mulťáku hodně haprují skripty (např. vrtulník odletí z bojiště pryč, aniž bychom do něj nasedli atp). Docela časté padání hry taky nepotěší. A umělá inteligence? Blbá, kluci nějak zapomínají střílet.

Verdikt: Horší než jednička, ale stále hodně zábavná akce. Nebýt bugů, šel bych o kousek vejš. 80%

Pro: výborný pocit ze střílení, audiovizuální zpracování, poslední čtyři mise

Proti: bugy, oproti jedničce menší a více koridorové mise, mnohá zjednodušení, výkyvy v obtížnosti

+12
  • PC 90
Oznámení G.R.A.W.2 bylo pro mě svátkem, super akce má pokračování. Ikdyž oproti svému předchůdci je hra v podstatě úplně totožná, stále téměř splňuje tvrdý standart nastavený prvním dílem. Téměř.... Konzolovitost se zde podepsala svým dílem.

Grafika:
Opět krása, sice stejný engine, ale s přidanými efekty všeho druhu, zejména jsem oceni Depth of Field-skrze viditelnost a ostrost. Engine-ikdyž vylepšený, má stejné "zasekávací" neduhy a poklesy framerate jako první díl. Ale není to nic zásadního, jen se to občas nesmyslně škubne. Úvod do hry a následné shození z letadla nad obrovitým Mexico City je prostě parádní.

Fyzika:
Hype okolo G.R.A:W.2 byl značný, obsahoval i "úžasný" fyzikální model.... Houby, jediný rozdíl je, že je tu pár plotů, které lze prostřelit a pár chatrčí kde kulka prorazí dřevo. A vítr, který hýbe kusy hadrů, vlajek apod., jinak jsem si ničeho ohromného nevšiml. Ale tady to není vůbec důležité, nevadí mi to, Ghost vyniká jinými přednostmi.

Lokace:
Půl na půl městské a venkovské prostředí. Opět level design zvládnutý na jedničku (Mexico City), krom pár "hluchých" míst v poušti, ale ty jsou většinou nedůležité a nebojuje se na nich (přičítám to konzolovitosti). Město má stejný charakter jako minule, trochu jinak členité, není zde ani jedna lokace z prvního dílu, což je jedině dobře. K cíli vede opět několik cest, stačí si vybrat.

Taktika:
Princyp hry je nezměněn, takže akce začínají lautr stejně-briefing o co půjde, síla a pravděpodobné vybavení nepřítele, rozmístění jednotek, mapa oblasti, jíž lze označit orientačními body. Následuje výběr zbraní, brnění a vybavení pro sebe a své 3 kolegy (všechno tohle lze sprostě odklikat a ponechat defaultní) a hurá do akce.
LOAD a následuje výsadek z helikoptéry. Pokud jste si v briefingu zvolili místo výsadku, tak výsadek proběhne tam, kde jste určili. To jde totiž zvolit taky. G.R.A.W. je první hra, kde jsem začal opravdu sledovat ty briefingy a "kecy kolem" před misí, které každý klasicky odkliká, ale tady bych to neradil, jsou to jediné informace o bojové zóně, jaké jsou k dispozici. V tomto druhém díle se objevil nový prvek (nesmslně MOC hypovaný) a to je, že si můžete přepnout na mapu oblasti a své vojáky včetně sebe posouvat po bojišti jako v RTS. Zní to velice slibně, že?? Ale moc to nefunguje, protože vy sice zadáte povely jako v RTS, ale malé překážky a terénní nerovnosti se zde nezobrazují, takže buď střílí vaše ovečky do skály, nebo jdou jak ovce na porážku. Nehledě na to, že nepřítel-pokud se nehýbe-je pro satelit nebo Throna neviditelný. Škoda, dalo by se toho mohutně využívat, ale to by napřed muselo opravdu fungovat...

Obtížnost:
Není tak drsná jako v prvním díle, ale rozhodně ani jednoduchá. Alespoň ze začátku. Ke konci je to úplně stejné peklo, jako minule. A nezdolatelný závěr. Teda pro mě. Opět vojáci číhají na nechutně neodhalitelných a nečekaných místech. Opět systém 2-3 kulky a smrt bez pardonu. Opět žádné lékárničky!!! Ani jedna!!! Super maso.:-))

Vozidla:
Vesměs stejná jako v prvním díle (kulometné jeepy, lehké transportéry, BVP, tanky, helikoptéry) ale je zde kladen mnohem větší důraz na helikoptéry. A ty jsou opravdu smrtícím protivníkem, protože ikdyž máte Stinger na jejich sestřelení, není to teda žádná sranda. V G.R.A.W.1 se objevila tak 2x za celou hru, tady je od poloviny snad v každé misi jedna, v některých i dvě zarás. Na druhou stranu vy dostanete třeba 2 tanky+své věrné 3 kolegy+jednorázovou leteckou pudporu. Tady velice chybí ten nedoladěný RTS mod, který by tady nabyl svého naplnění. Škoda. Opět vše ovládáme příkazy a ne "ručně". Nic se opět nedá řídit, doprava pouze po svých, nebo předem určený transport ve vozidle Bradley-vzadu v nákladovém prostoru.

Charaktery:
Stejné jako v prvním díle. Opět zde nejsou rozvedeny žádné příběhové a rodinné povídačky a osudy. Nikdo s nikým nemluví, vše je omezeno na komunikaci v rámci mise. Znám jen jména. Když někoho sejmete za běhu, nebo utíkajícího vojáka jednou ránou do hlavy, vaši kolegové to hned ocení nějakou hláškou typu "nice work Boss" , nebo "amazing", něco jako "cool" jsem tady naštěstí neslyšel. Hlášky jsou trefné a neslyšíte je často a hlavně opravdu vždy sednou, protože když někoho sejmete fakt chladnokrevným reflektivním stylem, tak si říkáte-sakra já jsem dobrej a kolegové vám to jenom potvrdí.
Není to žádná telenovela, žádný vykecávání, ale přísná akce. Rozhodně jsem měl pocit jako by to bylo ve skutečnosti-profesionální chladný přístup všech zůčastněných. (ne že bych to někdy zažil)..:-))

Bojový systém:
Kolegové jsou účinnější, přesnější, nikdy se nepletou do cesty, nezasekávají se, opravdu hodnotná pomoc. Nesčetněkrát se mi stalo, že mě kolegové zachráníli přesnou ranou od jisté smrti, kdy blbě vlezete do křižovatky a sesypou se na vás třeba 4 nepřátelé. Opět se tady projevuje dobré rozmístění kolegů, kteří eliminovali hrozbu, aniž bych se stačil pořádně rozhlédnout. Nechybí občas hláška typu "watch your back Boss". Bez nich to prostě nejde. Opět jsem si užíval tzv. "šachy", kdy posunuju své vojáky strategicky vpřed, aby pokryli co největší plochu a všechny úhly. Prostě koncert. Ovládání přes menu (v mém případě kolečko myši) stejně jako v prvním díle.

Zbraně:
Myslím že úplně stejné jako minule. Což vůbec nevadí, můj milovaný Scar s optikou nechyběl, hlavně výběr je opravdu bohatý. Účinek je také totožný=perfektní.

Celkově:
V podstatě kopie původního dílu s maličko vylepšenou grafikou a novými lokacemi. Stejné zbraně, stejný bojový systém "vylepšený" o v podstatě nepoužitelný RTS mod. Hra je jen tročičku prázdnější, chybí předešlá syrovost, ale jen o málo. Finále opět brutálně těžké.

Opět výzva pro HC hráče, kteří mají rádi výzvy, srábci co hrajou CoD si tady ani neškrtnou.

Pro: Grafika, zbraně, AI kolegů i nepřátel, lokace, žádné lékárničky.

Proti: Občas se škubne (není to zásadní problém), slabý zvuk, lživý HYPE.

+6