War Wind je real-time strategie klasického střihu se čtyřmi hratelnými kampaněmi, z nichž každá obsahuje sedm příběhových misí. Základním prvkem hratelnosti, podobně jako v jiných real-time strategiích typu Dune, či Warcraft, je těžba surovin (zde jsou to stromy a modré krystaly), budování základny a armády. Cílem splnění mise může být buď známé "Destroy all enemy units and structures", čili vyhlazení nepřítele, nebo jiný stanovený cíl. Mise jsou na svou dobu poměrně různorodé a jsou zde zastoupeny třeba i takové, kde máte s omezeným počtem jednotek dosáhnout určeného cíle, bez těžby surovin a budování základny.
Příběh sleduje konflikt čtyř ras na planetě Yavaun. Zajímavostí je, že ve hře vůbec nejsou zastoupeni lidé. Vládnoucí kastou je zde rasa Tha'Roon. Dalším hratelným druhem jsou "stromoví lidé" zvaní Eaggra, kteří jsou Tha'Roony už po věky utlačováni. Podobný osud mají i pokolení z kmene Obblinox. Jsou velmi silní, a tak je Tha´Rooni využívají k otrockým pracem. Poslední hratelnou rasou jsou duchovně založení Shama'Li, kteří usilují o zrovnoprávnění všech čtyř ras na planetě.
Odlišnosti výše uvedených ras se odráží i v hratelnosti a každá nabízí jiný herní zážitek. Jsou zde obvyklé budovatelské jednotky, které pečují o fungování základny a těží suroviny, dále jednotky podpůrné i bojové. Kromě budovatelské jednotky, společné všem rasám, zde najdeme deset dalších jednotek za každou ze čtyř ras. Většina jednotek je pěšího charakteru a bojuje na dálku, nebo na blízko. Nalezneme zde však i kouzelníky, mechanizované jednotky a nelze opomenout jízdu, která využívá rychlosti zvířat podobných našim pozemským koním.
- Žánr
- Forma
- freeware (dříve placená hra)
- Rozsah
- samostatná hra
- Multiplayer
- ne