Jeden z revolučních kousků v žánru textových adventur, první díl trilogie a prvotina od společnosti Infocom (označované za krále textových her). Jako klasická textovka se ovládá příkazy psané na klávesnici a co se na "obrazovce" děje je vypsáno v textu (po zadání příkazu "look"). Na západ se tak např. jde příkazem "west" (pokud to hra umožní). Zork se ze začátku tváří jako hra ze současnosti, začínáte v lese u bílého stavení. Ale brzy se hráč dostane do podzemního světa plného fantasy kreatur, pastí a bludišť.
Cílem hry je nasbírat 20 trofejí, tzv. Treasures of Zork. Ve hře jsou také body (jako v pozdějších adventurách od Sierry), kde maximální počet je 350. Ve hře je mnoho způsobů jak zemřít, tudíž je nutné, aby hráč postupoval co možná nejopatrněji.
Zorku se prodalo 400.000 kusů a byla portovaná na mnoho různých platforem.
Tak mi to nedalo a zase jsem nějaký čtyři hoďky v podzemí strávil. To bude taková moje nemesis. A to mám ještě v knihovně druhý díl, třetí díl díl, Beyond Zork a Zork Zero.
Pro: parser, nelinearita, logické hádanky a krásně tajuplný pocit, že odhalujete zapomenutou říši
Proti: nekonzistentní a nedotažený setting, absence příběhu, některé hádanky by mohly být více návodné