Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Poslední komentáře

Diablo II

  • PC 80
Oproti Ďáblovi Jedna je Ďábel Dvě, stejně jako všechny hry od Blizzardu, zaměřený na multiplayer. Kdo si chce tedy přečíst dobrý komentář o druhém Ďáblovi, ať klikne na LoD (Lord of Datadisk) profil a opluskuje příspěvek od raisen.
...
Resurrected se povedl. Tohle a remaster jsou pro mě definitivní verze Ďáblů. Dvojka je o generaci lehčí, mnohonásobně rozsáhlejší a přidává strom dovedností, který kromě krámů zaručuje cyklické hraní donekonečna. Questy sere pes. Vykydli jeskyni, kobku, sejmi mini-bosse, sesbírej části artefaktu, od 3. aktu už to asi nebavilo ani vývojáře:

"hele"
"nechci, dej to Ormovi"
"nyní mluvíš s Ormem a ten to nechce, nyní to dej Alkorovi"
"co zas?! priď pozdějc...na vypi to"
+ 20 hit pointu
QUEST COMPLETE!

S nervózním kozlem Gharbadem Slabým, ukradenou cedulí hostince nebo teleportem k Řezníkovi se to nedá srovnat. Určitě doporučuji vychutnat si videosekvence v Legacy verzi (nové se nepovedly), aby ten stereotyp a předvídatelnost něco povzneslo. Vždycky se mi líbilo, že Diabla z jedničky tady pronásleduju (Teď tu byl!) a příběh je vyprávěním z perspektivy podruha, ale určitě je to z hlediska obsahu Metzenova nejslabší série (po Trojce se psychicky složil).

Pro: epické | synergie, CB, DS, FRW, ITD, IBS, OW, prefixy a afixy

Proti: na singl slabý drop | bezobsažné questy

+6

Vampire: The Masquerade - Reckoning of New York

  • PC 70
Zúčtovanie robí krok dopredu vo vizuálnom spracovaní a v mechanike diára stačí myšou nájsť nad zvýraznené slovo a zobrazí sa vám text, bez nutnosti odchádzať z obrazovky, ale krok späť v kvalite písania – a je to vidno; na hre totiž robil iný tím než na prvých dvoch.

Páči sa mi, že mechaniky ako ohrozenie lovcami a kŕmenie tu nechali voliteľné (pred začatím hry sa dajú vypnúť) a kompletne tu prerobili vizuál - okrem úplne nových poloanimovaných kresieb postáv a miest použili vkusný font a paletu farieb UI.

No a replayabilitu zvýšili tým, že príbeh môžete hrať očami dvoch postáv, kedy tú druhú si odomknete až po dohraní prvej toto mohli nechať na začiatku hráčovi na výber, ale dobre.

Avšak je to príbeh, ktorý ma tak zúfalo nebavil, že do dohrania prvej postavy som sa musel nútiť a druhú som sa rozhodol vynechať - a čo som následne pozrel na youtube, o veľa som neprišiel.

Po tom, čo sa na Bloodlines 2 vykašlal samotný Paradox, však vyvstáva otázka, pre koho sú vlastne tieto vizuálne novely určené?

Pôvodne malo ísť o jednohubky, ktoré utíšia hlad, než príde hlavný chod.
Teraz ich existencii akosi chýba zmysel... Napriek tomu by som najmä druhý diel, ktorý je prudko hrateľný aj sám o sebe, odporučil.

Zvyšné dva pokojne vynechajte.

Pro: voliteľné mechaniky, automatické posúvanie textu, audiovizuálne najvymazlenejšia hra v sérii...

Proti: ... a zároveň príbehovo najslabšia, klávesy sa nedajú premapovať

+7

Sekiro: Shadows Die Twice

  • PC 90
Miluji Dark Souls a jako správný fanoušek této série jsem se těšil na další titul od FromSoftware a stejně jako mnozí další jsem na začátku tvrdě narazil. I když jsem slyšel ze všech stran, že se Sekiro hraje trochu jinak, i tak jsem ty souboje zkoušel hrát mým oblíbeným uskakovacím stylem a samozřejmě jsem tak dostával slušně na frak.

Musel jsem tak jít do sebe a začít více hrát stylem, jaký se ode mě očekává. Tedy dokonale se naučit číst pohyby nepřátel a na základě jejich útoků se bránit, uhýbat nebo dělat protiútoky. Docela zásadní je pak použití mikiri counteru, na který jsem si taky musel nějakou dobu zvykat. Zajímavým doplňkem soubojů jsou pak i použití prostetických nástrojů. Oblíbil jsem si hlavně sekeru a oheň. Ty jsem používal především proti bossům.

Na prvního pořádného bosse jsem si musel nějakou dobu počkat, až jsem si myslel, že žádní velcí ve hře nebudou. Nakonec jsem si jich užil do sytosti. Asi nejhorší bylo pro mě porazit Genichira zhruba v polovině hry. Když jsem si na něj konečně zvykl a prošel prvními dvěma fázemi, přišla fáze třetí s elektřinou. Strávil jsem s ním asi 4 hodiny, než se mi ho podařilo porazit. Nejednou jsem pod vousy pronesl hlášku: "Zlatí Ornstein a Smough". Podobně dlouho jsem pak likvidoval i řezbáře v jeho skutečné podobě jménem Demon of Hatred a finálního Isshina. Dost mě bavil boss fight s chytáním 4 opic, akorát to bylo vždycky hrozně na dlouho.

Naopak se mi moc nelíbilo, že se někteří bossové opakuji. Například Monk nebo velký opičák, i když je pravda, že tam bylo při druhém setkání vždycky něco zákeřného navíc. To samé mi pak vadilo i v řadách minibossů, především Headless či Centipede.

Dalším nezvykem z dílen FromSoftware je celkem výpravný příběh. Ten mě celkem bavil a postupně jsem si vyzkoušel se dostat ke všem čtyřem koncům. A popravdě, dost dlouho jsem si myslel, že je Kuro holka.

Graficky hra nevypadá na svoji dobu nijak převratně, na druhou stranu nijak neurazí. Líbí se mi level design, často je ve velkých oblastech možné otevírat zkratku, což mi tak trochu připomínalo první Dark Souls. Nejvíc se mi pak líbilo v oblasti Fountainhead Palace a na střechách Ashina Castle, kde jsem si při opakovaném používání prostetického háku připadal jako Spiderman.

I když jsem často při hraní nadával jako špaček, hra mě hodně bavila. Probít se přes všechny nepřátele je často opravdu dost těžké, ale postupně jsem si na všechny zvykl a další průchody hrou už byly obvykle rychlé. Hru mohu bez váhání doporučit, ale často to chce mít pevné nervy.
+18

Samorost 3

  • PC 85
Vykašlal jsem se na zkoumání freewarovek nejasné kvality a po dohrání prvních dvou Samorostů jsem si sehnal i třetího. S malou dušičkou jestli mi to pojede, neodvaří počítač nebo něco podobného... přece jen hry z roku 2016 většinou nespouštím. Jelo to díky bohu i na "kalukalčce" a já dostal (skoro) přesně to, co jsem od třetího, před 8 lety hojně probíraného dílu čekal - z hříček se stala plnohodnotná adventura. Jestliže jednička byla hříčka na 10 minut a dvojka na půl hodiny, trojka mi zabrala celé odpoledne, neobešla se bez nakukování do návodu i záseků, ale o tom až níže.

Přestože od dvojky uplynulo 11 let, grafika se prakticky nezměnila. Ano je ostřejší, detailnější, ale styl zůstal zachovaný a to i tak, že přestože ve hře cestuje po několika různých planetách, stylově jsou si vlastně dost podobné. Grafika úžasná ve vypiplaných detailech, milionů drobných animací na pozadí, zvláštním stylu planetek evidentně bez atmosféry, vizuálních vtípcích (trpaslík tančící s čerty) a občas dechberoucích scénách. U broučí barevně-světelné šou mi spadla čelist. Příroda se střídá se pár stroji, nechybí opět povědomé mašinky z Machinaria... no a obrazovku můžete zoomovat, posouvat myší.

A ještě zůstane u technické stránky a to hudby. Jelikož je na hudbě hra postavená (opět níže), Floex si dal záležet. Hudba je úchvatná od tisíců variací na trumpetky, přes kytary až po stylové úlety typu ještěří beatbox nebo neskutečně chytlavá čertovská písnička :) Jinak trpaslík opět žvatlá, juchá a raduje se poočesky... mno a záporák mám pocit že nadává německy :)

Co mi nesedlo je příběh. Trpaslíčkovi spadne na planetku trumpeta a tak se vydá hledat její tajemství. Prochází 4+1 planety + pár měsíců/asteroidů a odhaluje krypticky zahalený příběh. To co funguje u krátké hříčky - náznaky v bublinách, komix prostě u dlouhé adventury nefunguje. Navíc když se odhalují co kdo a jak, ukáže se, že jde ve zkratce o zlého čaroděje s drakem.

Jinak hra je samozřejmě úžasná i když s výhradami. Hra Vás vysadí na planetu (vlastně i na tu si musíte doletět sami) v ruce máte trumpetu na komunikaci s čímkoliv (kameny, stromy, brouci, zvířata...) a poraď si jak umíš. Něco Vám dojde hned, něco tušíte, u něčeho si zavaříte mozek. Někdy jsem opravdu netušil co vlastně mám dělat, případně zda se sebrat a odletět (lávová planeta), jindy mi nedocházelo bublinové zadání od někoho, občas jsem se zasekl na principu puzzlu. To je jen drobný povzdech nad vlastní neschopností :) protože jinak puzzle jsou úžasné. Hrátky s prostorem, fyzikou, hádanky řešené tím že něco v rámci prostředí přetáhnete, světelné puzzle promítané do prostoru, samozřejmě spousta hudebních hádanek. Principy jsou tu podobné jako v předchozích dílech, ale o něco složitější. Třikrát jsem beznadějně zasekl - u lepidla mě nedošel princip za něco zatáhnout (nikoliv jen kliknout), finální puzzle byla klasická adventurní neférovost s opakováním postupu... mno a křížení kytiček to byl absolutní oser :)

Achievmenty bych si odpustil, ale samozřejmě posbírat jsem je musel :) Ony jsou většinou docela vtipné a oceňuji, že v jejich sbírání pokračujete i po dokončení hry a dořešíte pár restíků.

Nu a to je vše :) Překrásná hudební i grafická stránka, originální hratelnost i hádanky a občas trošku chaos v "příběhu" i v tom jak dál. Rozhodně to stojí za to.
+11

Red Dead Redemption 2

  • PC 100
NESKUTEČNÉ! Takhle dobře jsem se u hry ještě nebavil, jediné hry, které to v bližší době budou moci překonat, jsou KCD2, GTA 6 nebo GTA 5, které mám rozehrané, a zatím mě teda jako rdr2 nebaví. Teď už ke hře. Příběh je fantastický a dojemný, postavy se vyvíjí, odehrává se v krásné přírodě. Realističnost hry je pro někoho přehnaná, ale mě to vyhovuje. V epilogu bych hlavně vyčetl zpackanou postavu Johna. Každopádně jednoznačně doporučuji i nemilovníkům westernu!

Pro: Grafika, příroda, hodně lovné zvěře, detaily snad úplně ve všem, zábavné mise, vývoj postav, hudba

Proti: Správa zbraní je trochu komplikovaná, Jsou části mapy kde se ani v příběhu nepodíváte

+5

Marvel's Midnight Suns

  • PC 80
Obecně mi Midnight Suns to přijde jako super adaptace komiksových Marvelů.
Pokud jste je četli, i tam se často řeší nějaké vztahy mezi postavami a potom následuje pořádná nakládačka.
Na rozdíl od ostatních mi ani nevadilo si s ostatními hrdiny pokecat protože mají i v malých dialozích a zprávách pěkně vyvedenou svou osobnost.
Stejně tak v soubojích má každý svůj styl a zejména jsem si to užíval potom ve výzvách, které vám umožní si roli a zvláštnost každého hrdiny lépe uvědomit.
Souboje jsou potom pěkně komiksové, kdy hrdinové toho hodně vydrží, dramaticky mlátí protivníky kandelábry ap.
I když je zde jen relativně malá sada protivníků, hra je docela míchá a ozvlášťnuje a tedy jak jsem postupoval hrou a měnily se moje karty i protivníci a mise, vždy bylo něco nového na ozkoušení.

Paradoxně mi přijde, že by mi nevadilo mít tu hru kratší.
Grind pro dovednosti a vylepšení trochu hru natahuje a právě ve vztazích, které mohou také dodat mocné bonusy, je to velká škoda, protože pak člověk má chuť víc toho přeskočit.
Repetitivnost některých činností (např. vytvářet karty po bitvách) mě asi nejvíce odrazovalo od vracení se ke hře.

Pro: kdyz vyjde pekne kombo, charakterizace postav

Proti: grind, délka

+4

Desperados III: Money for the Vultures - Part 1: Late to the Party

  • PC 85
Z toho, že pro Desperados III existují datadisky, jsem měl ze začátku smíšené pocity. Původní hra byla neskutečně promakaná – stealthová paráda s tou správnou dávkou napětí, strategie a stylových postav. Ale zároveň jsem si říkal: „No jo, a co teď? Přece už to nemůžou posunout dál, ne?“ No, a pak jsem spustil Money for the Vultures – Part 1: Late to the Party.

První, co mě potěšilo, bylo, že se vrací známá banda – Cooper, Hector, Kate, McCoy a samozřejmě Isabelle. Je to jako sejít se s kámošema po delší době, akorát místo piva plánujete, jak někoho obejít zezadu a zabodnout mu kudlu do zad. Znáte to.

Co se příběhu týče, DLC pokračuje tam, kde hlavní hra skončila. Naši hrdinové jsou zase v průšvihu, ale tentokrát se točí kolem staré pokladnice, kterou hlídá banda nových záporáků. Příběh je fajn – nečekejte nic hlubokého, ale funguje to jako skvělá výmluva, proč se zase ponořit do světa plného pastí a přestřelek.

Dost mě potěšilo, že DLC si bere to nejlepší z původní hry a přidává k tomu pár vlastních vychytávek. Mapy jsou skvěle navržené – ne moc velké, ale plné možností, jak se dostat k cíli. A co mě nejvíc bavilo? Každá mise má víc než jen jednu správnou cestu. Můžete jít cestou chaosu, kde se všechno zvrhne v přestřelku, nebo se pokusit projít jako duch, aniž by si vás někdo všiml.

Musím ale říct, že jsem párkrát dostal solidní nakládačku. Nepřátelé jsou chytřejší, jejich rozmístění je záludnější a časování akcí je důležitější než kdy dřív. Na druhou stranu, právě tohle mě udrželo u obrazovky dlouho do noci. Když jsem konečně přišel na to, jak obejít tu prokletou strážnici na druhé mapě, měl jsem pocit, že bych měl dostat medaili.

Graficky DLC nevypadá jinak než původní hra, což je fajn – protože původní hra byla nádherná. Pouště, opuštěné ranče, temné kaňony… všechno to má tu westernovou atmosféru, kterou jsem si tak oblíbil. Soundtrack to skvěle podtrhuje a pořád vám připomíná, že jste kovboj na hraně zákona.

Money for the Vultures je přesně to, co jsem od DLC chtěl. Je to další dávka toho, co na původní hře miluju, jen o něco náročnější a možná i trochu propracovanější. Pokud jste si užili základní hru, tohle DLC vás nezklame. Jasně, není to úplně revoluční, ale někdy prostě chcete víc toho, co už znáte.
+7

Metal: Hellsinger

  • PC 85
Metal: Hellsinger je nářez. Na pohled taková normální first-person střílečka plná pekla a démonů. Pak ale začne hrát hudba, a všechno je třeba dělat do rytmu - pohyb, střílení, skákání, nabíjení - všechno. Pokud se hráči daří držet rytmus, zvyšuje se kombo. A když je kombo na maximu, přidají se k hudbě takové vokály, že jsem začal toužit po kožené bundě, ruka se mi sama od sebe začala tvarovat do metalových gest a krk jsem si málem urval, jak jsem máchal hlavou, navzdory nedostatku dlouhých vlasů. METAL!

A to je zhruba všechno, na čem záleží. Je tu nějaké vylepšování, odemykání nových zbraní, sem tam nějaká vedlejší výzva, k tomu příběh jak z bookletu metalového alba... ale všechno je podružné hudbě. Pokud se člověku líbí soundtrack, je vyhráno. Pokud se hráči metal nelíbí, nemá smysl Hellsinger hrát.

Já si ho naštěstí užíval maximálně. Protože je hudba napsaná přímo pro hru, dynamicky se přizpůsobuje levelu a člověk ani nepozná, kdy se začala opakovat. Nehrozí tak, že by při pomalejším průchodu úrovní najednou přišlo ticho. Každá úroveň má svoji hlavní skladbu a na výpomoc si tvůrci přivolali slavná pěvecká jména, což přidává dalších pár bodíků navíc.

Původně byla ve hře jen relativně krátká kampaň, kdy po dohrání zbývala maximálně možnost hrát znovu na vyšší obtížnost, bojovat o vyšší skóre a dokončovat opomenuté challenge. Nějakou dobu po vydání ale do hry přibyl nový Leviathan mód, ve kterém se rogue-like stylem bojuje proti vlnám nepřátel s pomocí náhodných upgradů a náhodných zbraní. A protože to není úplně jednoduchá záležitost, o zábavu na další hodiny je postaráno. Navíc je to dobrá příležitost pořádně vyzkoušet všechnu tu DLC hudbu, kterou jsem si pořídil...

Herní výzva 2024 - 10. V záři reflektorů - Dohraj hru, která obsahuje hudbu se zpěvem přímo během hry.

Pro: skvělý originální soundtrack, rogue-like mód po dohrání hlavní kampaně

Proti: pokud člověk nemá rád metal, nemá cenu Hellsinger hrát

+4

Mrtvé Město

  • PC 70
Zase jedna z těch freeware hříček, jejíž dohrání nezabere ani půl hodiny. Což je asi hlavní a jediná výtka, jinak v rámci podobných hříček top záležitost. Stylová, temná grafika zaplivaného města, k poslechu hraje zajímavé elektro, příběh uvádí a zakončují komixové stripy jak z Max Payna.

Příběh je stejně temný jako prostředí. Hrdina je feťák a psychouš, který se zhroutil po rituální vraždě své přítelkyně. Po 3 měsících se z cvokárny vrací do zaplivaného bytu, venku na něj čeká kámoš prostitut a vykradač bytů, v baru je kromě barmana i jeho dealer, na hřbitově si úchylný hrobař užívá s mrtvýma holkama a někde tu běhá i onen vrah. A to není všechno - i na duchy a posmrtný život dojde. A taky na šílený pokus, který stojí za vším zmarem a uvěznil město v časové anomálii. Na tak kratičkou hru do ní tvůrci stihli nacpat docela dost. Celý ten příběh připomíná horečnatý blouznivý sen. A možná to i sen je a možná ne... kdo ví?

Hratelnost je každopádně v pohodě. Pár lokací, pár víceméně jasně použitelných předmětů. Poučen z předchozích freeware pokusů jsem podvědomě začal hned kombinovat vše na vše a zkoušet totéž na okolí, ale tady to není potřeba. Postupujete logicky v příběhu, vyplatí se oběhat a prokecat postavy, které se v příhodný čas objeví a zase zmizí a celkem rychle, to co by mělo fungovat funguje a tak se snadno a logicky doberete ke konci.

Pokud si chcete zahrát nějakou freeware adventuru a nechcete zavírat oči a uši nad hrůzostrašnou grafikou a dementním "humorem", tak Mrtvé město rozhodně stojí za zahrání.
+11

NieR: Automata

  • PS5 85
Náhodně se to sešlo, že uběhl rok od mého hraní NieR: Replicant, kdy jsem rozehrála hodně volné pokračování NieR: Automata. Těšila jsem se na další hutný příběh z post-apo světa tisíce let v budoucnosti s hudbou, která se neohraje, a po odehrání mohu říct, že přesně to jsem dostala.

Připravena, že s prvními závěrečnými titulky mám odehraný tak leda prolog, jsem se pustila do hraní a po odehrání všech hlavních konců (A-E) jsem byla překvapena, jak málo jsem hrála stejné segmenty hry v porovnání právě s prvním dílem. V prvním průchodu jsem se seznamovala s hrou, s příběhovým pozadím, světem a plnila vedlejší úkoly. Ty byly sice naprosto banální, co se týče jejich splnění, ale vždy mi přinesly malý střípek informací o postavách a vždy jsem se těšila na jejich reakce. 2B a 9S se skvěle totiž doplňovali, kdy 2B byla chladná (k 9S až přehnaně, ale pak jsem pochopila, proč si tento odstup chtěla držet), možná více racionální, ale zároveň i dokázala tu a tam projevit empatii k robotům, které jsem potkávala. Oproti tomu 9S byl navenek spíše nadšený do všeho, více projevoval emoce a city (a zvlášť k 2B), ale zároveň dokázal mít až nezdravý odstup k robotům a po vzoru správné propagandy od jeho nadřízených je dehumanizoval (byť toto slovo ve spojení s roboty zní asi zvláštně). Oba protagonisté na mě působili jako ztělesnění principu jin a jang. Hra naprosto skvěle dávkovala důležité momenty a pravdy o světě, kdy jsem správně tušila, že s každým dalším průchodem přijde ještě něco horšího, něco, co mi vyrazí dech ještě více.

Druhý průchod byl až na pár míst totožný s tím prvním, ale tentokrát jsem ovládala 9S, který často využíval pro boj jeho dovednost hackovat. Vím, že nemálo hráčů to příliš nebavilo, ale mně to nijak zvlášť nevadilo a hlavně jsem se díky tomu mohla dozvědět něco více o nepřátelích, které jsme potkali už v prvním průchodu, ale neměli jsme možnost nahlédnout, co se děje uvnitř v nich. Začaly se tak objevovat informace o robotech, že některé věci nejsou tak, jaké se zdají být, což mělo vliv i na 9S, který postupně měnil svůj pohled.

Třetí průchod byl strašný, ale z toho důvodu, že postava, kterou jsem musela ovládat (myslím 9S), mi byla strašně nesympatická a nepříjemná. Jenže pak jsem si uvědomila, že se mi do rukou dostal tragický hrdina a že za tou nesympatií se skrývá doopravdy nekomfort, který je normální pociťovat, když hrajete za někoho, kdo čím dál tím více šílí, upadá, kdo ztratil veškerou naději a komu je už absolutně jedno, co se stane. Naopak chvíle strávené s postavou A2 jsem si užívala a její dialogy s podem byly skvělé a bavilo mě sledovat jejich interakci. Pak ovšem přicházelo jedno strašné zjištění za druhým (smrt 2B, zjištění, že doopravdy byla 2E, tedy popravčí jednotka, která měla vždy za úkol zabít 9S, pokud zjistil příliš mnoho a že již tak učinila mnohokrát, pravda o YoRHa, osud Pascala, původ logic viru, že všichni androidi mají v sobě jednotku z robotů, tedy z nepřátel, se kterými tisíce let bojují aj.) a měla jsem pocit, že už i já klesám po spirále dolů stejně jako 9S. Naštěstí konec E tomu všemu dodal trochu optimismu, ale i tak ve mně hra zanechala plno myšlenek týkajících se smyslu života, proč jít dál a jak tragicky věci mohou skončit, když tento smysl jednoho dne zmizí.

Skvělá hra, která v sobě ukrývá myšlenky a pocity, které by v ní hráč ani nečekal a které rozhodně stojí za to najít a zažít.

Pro: příběh a hloubka některých témat, hudba, postavy, vedlejší postavy, jemný a skvěle hodící se humor

+12

Call of Duty 4: Modern Warfare

  • PC 85
Za mě ve své době byl Call of Duty 1 a 2 včetně datadisku United Offensive ( ke trojce jsem se doteď nedostal ) tou nejzábavnější a nejautentičtější střílečkou z prostředí druhé světové války, ať se propadnu do Východního Německa, jestli bych lhal. Jak už napovídá motto za za dvojtečkou, bitevní pole světové války byly opuštěny a vše se odehrává v současném 21. století a akce probíhá v „moderním“ hávu a zážitek z akce je luxusně autentický a věrohodný.  

Hra je rozdělena tři části a hlavní tématem je občanská válka v Rusku a nepokoje v nejmenované zemi na středním Východě, kde proběhne státní převrat a vychází najevo, že ruští rebelové a separatisté jsou jedna klika a chystá se zřejmě něco ve stylu jaderného holocaustu. S výjimkou dvou misí v části druhé, kde jste kůži poručíka Price v retrospektivně vyprávěné misi v okolí Černobylu, hrajete za seržanty Johna McTavishe nebo Paula Jacksona.  

Od úvodní mise s potápějící se lodí, k akčně nabušené misi na středních Východě, nebo sniperské dobrodrúžo v opuštěném městě Pripjať či závěrečné souboje s opětovným dobýváním a pohybováním se ve městě v horách je to jízda a já byl prostě nadšený a musím konstatovat, že své současníky v žánru převyšuje o pořádný parník. Výzbroj je parádní, od pistole, po automaty s tlumičem, sniperky až po protitankové rakety – dá se střílet přes ploty nebo tenčí kovy, no prostě autentičnost – 85 %
+8

Lost in Play

  • PC 85
Táto hra doslova pohladila na duši. Vyzerá ako hra pre deti, ale kto ju skúsi, ten si spomenie na svoje detstvo, keď sme si vymýšľali vlastné svety, hrali sa na vojakov, Robina Hooda (resp. Williama Tella) a bojovali sme s príšerami, alebo len tak sedeli (no dobre, bola aj schovka, bol aj futbal, dokonca fajčenie) a mysleli sme na "hlúposti".

Úvod hry je ešte dajme tomu taký obyčajný. Klasická kreslená klikacia adventúrka s dvomi deťmi ako hlavnými hrdinami, ale už po hodine sa rozbehne jedno obrovské dobrodružstvo plné vtipných postavičiek a hádaniek. Hra prakticky nemá hluché miesto, je relatívne ľahká a preto drží hráča v tempe. Hádaniek/minihier je veľa, niektoré sú ľahšie, iné trochu potrápia, jednu som dokonca vyriešil bez toho, aby som rozumel princíp (jazdenie autom lesom, púšťou atď.). Dokonca došlo na papier, keďže sa mi niektoré veci (puzzle s presmerovaním lúča v kobke) ľahšie riešia na stole než na monitore. Za jednu z najlepších považujem hru v hre niekde v závere hry, kde som si dokonca hovoril, že jej grafické spracovanie mohlo byť použité aj v hlavnej hre.

Rozumiem aj Vivaldiho výčitke, pretože časť hry nebolo možné odohrať, ale si ju len pozrieť. Škoda. Na druhú stranu by mala zafungovať predstavivosť, že čo také sa tam mohlo našim dvom hrdinom stať. A veru toho bolo dosť.

Je to krásne, je to roztomilé, je to vtipné (zdravím napr. sliepočku vo väzení), dokonca to ani nie je také krátke, aby som musel nadávať (6 hodín), hoci pár hodín navyše by sme samozrejme bez problémov zvládli.
Hru som primárne štartoval kvôli synovi, ktorý ju spočiatku mierne ignoroval, ale zvyšok sme si už užili plnými dúškami.

Ak už máte odohraté všetky hry od Amanity, potom Lost in play považujte za povinnosť. Za veľmi príjemnú povinnosť.

Pro: Hudba, Hádanky, Grafika, Vtipné postavičky, Vynárajú sa mi spomienky na detstvo

Proti: Ja si teda poprosím tú vystrihnutú časť hry, ktorú sme si mohli len pozrieť, ale sme ju nemohli hrať.

+11

Home Alone

  • PC 65
PC hra z mého dětství...Hráli jsme ji rádi s bratrem.Rádi se k ní vracíme.

Pro: Pasti

Proti: Stará hra a grafika nic moc

Horizon Forbidden West

  • PS5 80
První Horizon Zero Dawn jsem si i přes četné výhrady dost užil. Mohl za to zajímavý příběh a zbrusu nový lore, který byla zábava objevovat. Se samotnou hratelností to pro mě bylo už o něco kostrbatější, ale soubojový systém měl natolik komplexní a nabídka různých robotů k porážce byla natolik různorodá, že to na jednu dlouhou hru v pohodě vystačilo. Stačí to ale i na pokračování?

Ano i ne. Strašně tu totiž záleží, jestli vás zdlouhavé souboje s roboty a jejich postupné "okusování" baví. Mě naneštěstí až tolik ne. Přiznám se, že jsou na mě všechny ty na sebe nabalené mechanismy až moc složité a pohyb nepřátel až příliš rychlý na to, abych si souboje, minimálně na gamepadu, na který je ale hra primárně designovaná, dokázal naplno užít. Po celou dobu jsem daleko více zápolil s tím vůbec něco trefit, natož abych si detailněji plánoval taktiku. Nepřátelé jsou agresivní, dotěrní, rychlí. Uskakování je zase dost nespolehlivé a není problém se dostávat do smyček nepříjemných útoků, ze kterých není úniku. Na druhou stranu se ale souboje dočkaly mnoha vylepšení, přibyla monstra i formy útoků a každý, kdo je ochoten se učit rozsáhlé herní mechaniky a trénovat komba, si tu klidně může najít to své. Zejména v pozdější fázi v aréně, kde jsem i na střední obtížnost teprve poznal, jak tu hru vlastně vůbec neumím hrát.

Z hlediska příběhu jednoduše pokračujeme tam, kde jsme skončili. Chybí tomu ale už to tajemno, ten úvodní wow efekt. Stejně jako v jedničce, mi ale celý ten sci-fi lore s globálním přesahem přišel opět o poznání zajímavější než lokální příběhy nažehlených domorodců, kteří jsou si všichni podobní jako vejce vejci. A ty bohužel utváří drtivou většinu hry. Jestli ale něco lze ocenit, tak jsou to kvalitně napsané dialogy a naprosto precizní zpracování cutscén, kdy ani ten nejvíc vedlejší úkol není technicky nijak ojebaný a vše je vyvedené v krásně detailních motion capture animacích s dokonale detailními modely postav.

A tím se dostávám ke grafice a produkčním hodnotám celkově. Horizon Forbidden West je skutečně nekompromisní AAA titul, na kterém je každý investovaný dolar vidět. Na druhou stranu, ze samotné estetické stránky jsem až tak odvařený nebyl a dost rychle se ta nádhera okouká. Graficky hra vypadá vskutku hezky, to říct nemůžu, ale viděl jsem už estetický pohlednější a vizuálně pestřejší hry. Oproti jedničce je lokací, které by vyloženě vyrazily dech, o něco méně a ráz krajiny se kromě barvy příliš nemění. Vyloženě mi chybělo nějaké velké město. Po mapě je rozeseta řada primitivních osad, přičemž většina působí velmi generickým dojmem, stejně jako ruiny Dávných či samotní obyvatelé Zapovězeného západu. Utaru jsou ještě docela originální, ale Tenakthové jsou strašně nudná banda, která jako kdyby vypadla ze Šíleného Maxe. Po kastraci.

Jestli se ale Horizon Forbidden West v něčem hodně posunul dál, tak to jsou questy. A to nejen ty hlavní, které byly dobré už v původní hře, ale i ty mnohými kritizované vedlejší. Ty tentokrát velmi příjemně doplňují hlavní děj i lore, jsou rozmanité a vcelku dobře napsané. Z herního hlediska se sice po čase začnou trochu opakovat, ale až do konce mě neomrzely. A je to dobře, protože herní plocha je tentokrát o něco větší a vedlejšího obsahu mnohonásobně přibylo. Naštěstí především toho hodnotného, i když nějaké arénovité "aktivity" typu Hunting Grounds zůstaly. Upřímně, obešel bych se bez nich úplně, ale naštěstí jich není moc. Jestli mě ale něco nebavilo, tak dobývaní lidských osad. Souboje s lidskými protivníky sice nejsou tak příšerné jako v jedničce, ale ani tentokrát se nejedná o kdovíjakou zábavu. A zejména západní část mapy je rebel campy posetá na úkor vedlejších questů více než bych si úplně přál.

Nakonec bych měl ještě jednu poznámku k věci, která se ale prolíná celou hrou. Horizon Forbidden West jede ve všech ohledech tak strašně na jistotu a snaží se být tak nekonfliktní a přístupný pro všechny, že mu z hlediska dynamiky příběhu a postav často chybí potřebná energie, která by udělala z velmi dobré hry titul, na který budu vzpomínat dlouhé roky. Ať už se to týká Aloy, které úplně chybí sex appeal, a svým veledůležitým přístupem se jako jedna z mála až nezdravě často jako nepříjemná kráva nebo cizích postav, jejichž osobnosti jsou zase často velmi ploché a v zásadě téměř vždy dobrácké. A to samé platí pro záporáky, kteří jsou prostě záporáky - bez nějaké hlubší pointy. V kombinaci s poměrně promyšleným lore to občas působí jako trochu zbytečná pěst na oko.

Co říci na závěr? Navzdory výtkám jsem si těch ohromných 110 hodin v tomto světe obstojně užil. Ačkoli Horizon Forbidden West může místy, a vlastně i trochu oprávněně, působit mírně ubisoftoidně generickým dojmem, drtivá většina obsahu za to stojí a dosahuje velmi vysokých kvalit. Hře ale chybí nějaký ten pomyslný vrchol, něco vyloženě osobitého, co by ve mně dokázalo vyvolat vyšší lvl emocionální angažovanosti. Tohle něco tu tentokrát bohužel chybí.

Pro: vylepšená hratelnost, svět k průzkumu, lore, hlavní i vedlejší questy, kvalita animací, grafika, některé zvraty, soundtrack, zpracování závěrečných titulků

Proti: už tomu chybí ten původní wow efekt, stále některé nedokonalé herní mechaniky, neuspokojivé lezení, až moc combat-based a souboje začnou po čase unavovat, ploché postavy, velké množství drobných grafických glitchů, nudné outfity, nadbytek lootu

+17

Hidden Agenda

  • PS5 80
Dobrý interaktivní film, který si užije i nehráč. Dohrál jsem to se ženou na jeden zátah a bavilo to mě i jí. Někdy to zahrajeme znovu, abychom prozkoumali další větve příběhu.

Pro: Délka cca 2 hodiny. Ideální gaučovka na jeden večer.

+2

Tiny Metal: Full Metal Rumble

  • Switch 75
Letošní řetěz taktických tahovek dost pravděpodobně ukončuji druhým dílem Tiny Metal. Dvojka je z mého hlediska o něco lepší než jeho předchůdce, ačkoliv pocitový rozdíl není nijak markantní. Je to v podstatě to samé s drobnými přidanými změnami, které stavějí hráče do menší nevýhody, jinak je to graficky lehce poupravené, ale stále ve svém 3D písečku.

První viditelnou změnou je možnost volně se pohybovat po mapce světa a vysbírat v něm lesklé penízky a další věci do bonusů (mapky do multiplayeru, skladby ze soundtracku, nějaký lore a podobně).
Pak je tu nabíjení superschopnosti během bitev, kterou zejména nepřítel hrozně rád používá, kdykoliv může, což je kolikrát velmi otravné, protože má lepší schopnosti. A ty mají dvě úrovně intenzity, stejně jako to má třeba druhý díl Advance Wars 1+2.
Do třetice všeho změněného přibyla novinka omezené munice každé jednotky, což mi obzvláště pilo krev, neboť když už to vypadá, že moje jednotka s obrněným tankem dokáže smést postup nepřítele, najednou už ten tank nedokáže vystřelit. Pak se s ním třeba musím vracet nějakou cestu zpět do domečku k doplnění munice, nebo k němu poslat letoun s municí, anebo ho prostě používat jako dočasnou blokádu, což byl zřejmě nejčastější případ, než k němu dorazila nová posila. Nicméně bylo otravné toto pozorovat v různých situacích téměř v každé misi. Otravuje to a zbytečně to zdržuje hru.

Příběhově se taky nejedná o nic extra; v podstatě se pokračuje v tom, co začala jednička. Postupně se objevují známé postavy, ale přibývají i nějaké nové, vesměs sympatické, třeba bojovnice a mechanička Kohaku. Wolfram stále pátrá po bratrovi, jenž se prapodivně ukázal ve finále prvního dílu, Nathan jí v tom občas pomáhá, ale pod nohy se jim plete další nepřítel. A nechybí ani generál Tsukumo, jenž se v kampani jenom mihne, ale pak si pro sebe ukradne celou jednu kampaň v DLC.

Když už zmiňuji DLC, tak pro hru vyšla dvě a hodnotím je vcelku s původní hrou.
První je zdarma, jmenuje se Casear’s Rescue a je to jakási rozpixelovaná verze s 2D jednotkami ve 3D prostředí, protože hlavní záporák této kampaně (asi 5-6 misí) pixelizuje svět. A do toho se připlete hafan Caesar ze hry Wargroove. Nicméně tato kampaň zcela vybočuje, protože je to survival. Na začátku jsem dostal tým a pokud jsem o některou jednotku během kterékoliv mise přišel, byla nenávratně pryč. V případě kompletní porážky pak hráč musí začít znovu od první mise. Než jsem tento fakt zjistil, tak na to padlo pět pokusů, a poté už jsem to znovu nezkoušel. Nejdále jsem se dostal do poslední mise s jednou přeživší jednotkou a konec jsem dokoukal na youtube.
Druhé DLC je o poznání lepší. Will of the Shogun jsem kupoval za necelých 100 Kč a obsahem jsem se zabavil na slušných pár hodin, je v něm pár odemykatelných misí a poslední misi jsem dal až na třetí pokus. Ale jinak jsem neměl problém.

Hru jsem odehrál na normální obtížnost, odemkl jsem si všechny možné hrdiny do databáze, zkompletoval soundtrack a různé další záznamy. Základní hra mi trvala kolem 30 hodin a zbylé DLC kolem 20 hodin, ale to spíše vlivem opakování toho prvního DLC, kde se mi nedařilo. Část hry jsem odehrál během cestování autobusem a většinu na chatě.

No a tím asi letos končím s tahovkami, ledaže by se třeba objevil v krabičce Metal Slug Tactics, jenž mě láká hravým vizuálem. Takže jsem dotahal a mohu táhnout zase jinam.

Pro: Klasická tahová strategie; pár inovací; motivace k průzkumu mapy

Proti: Omezená munice; survival prvky v DLC

+12

Stargate Adventure

  • PC 70
Stargate Adventure sice není český, ale když už se tak motám kolem těch freewarovek, tak jsem se ke hře musel vrátit. Já ji totiž už kdysi v době vzniku hrál! Tehdy jsem ještě sledoval herní scénu, četl Score a když jsem se o hře dověděl, musel jsem ji mít. Nevím čím to bylo, zda jsem hrál nějaké demo nebo early acces, ale hra končila po první kapitole, grafika se mi nelíbila a byl jsem zklamaný. V té době byl celý Stargate fenomén na vrcholu, finišovala SG1, rozjížděla se Atlantis, mluvilo se o Universe a já naivně věřil, že budou vznikat spoustu lepších Stargate her. Nyní skoro 20 let poté je celý svět Stargate mrtvý a pohřbený a hry prakticky nikde žádné. Jen spousta nedokončených, zrušených nebo jinak zprasených pokusů.

Samozřejmě jsem celý ten vesmír miloval, co a proč po mě Stargate znamenala by bylo na dalších x odstavců, takže spokojím s tím, že to je pro mě jeden z Top 5 seriálů všech dob (původní SG1).

Hra se převedení zhostila parádně! Odehrává se to někde na konci 8 série, je to Anubis, který navzdory zásahu Omy Desaly žije a prahne po dalších Očích z konce 6. série. Kromě něj nechybí Bra´tac, Asgardi, podíváme se na Chulak, zmínění jsou i tajemní Furlingové. Přestože příběh není komplikovaný, to hlavní funguje. Dialogy jsou poučné i vtipné, postavy Carterové, Jacksona či Teal´ca reagují přesně jak v seriálu. Humor je úžasný! Když O´Neill "překládá" tablet, popisuje mimozemský panel kterému nerozumí nebo prohlašuje že je "ksakru válečník a ne doktor" tak je to prostě ono :) Tvůrci se pokusili i o nějaké to prolamování čtvrtého rozměru a kdo se bude snažit uvidí na základně štáb natáčející seriál nebo v titulcích bude vysvětleno kde je Hammond. Mimo humor potěšil i pokus o oslí můstek a vysvětlení proč O´Neill po 8. sérii odešel. Drobná výtka - autoři vůbec nezkouší vysvětlovat postavy či svět, automaticky předpokládají že hru budou hrát jen fanoušci seriálu.

Hratelnost je docela fajn. 4 kapitoly, hrajete za O´Neilla, pokud máte po ruce tým, tak s nimi můžete mluvit o objevech, předmětech z inventáře nebo jen tak o životě. Komentáře týmu k něčemu k určitým předmětům jsou k nezaplacení :) Pokud tým nemáte... inu O´Neill nebyl žádný génius, takže spoustu věcí neví k čemu jsou (hlavně ve finále), když uvidí monstrum nebo Jaffu, tak ho prostě zastřelí. Kombinace jsou celkem logické, pixelhunting se nekoná, občas jsem se zasekl hlavně v 2. kapitole, která je omezena časem (na SGC je spuštěná autodestrukce). Trošku mě to připomnělo dvojici Star Trek adventur z půlky devadesátek. Výtek jen pár. O´Neill nabere za cestu spoustu zdánlivě důležitých věcí, které ovšem k ničemu nejsou, jsou tu i falešné stopy (klec na ptáka a pták... není zač). Občas nekonečnými obrazovkami se plazí jak šnek; to že to jde urychlit pomocí Esc jsem zjistil až na konci.

No a grafika. Já prostě nejsem fanda tohohle pseudoretro stylu, nechápu proč by hra z roku 2005 měla vypadat jako ty ošklivější, rozmazané, rozpixelované adventury z půlky devadesátek. Mluvící hlavy jsou otřesné, prostředí občas podivné - namísto SG planet jsem si v zelených krajinkách, hradech a tržnicích připadal spíše jak v pohádce.

Jinak se mi to ale líbilo. Klasická, tradiční adventura a pokud máte rádi Hvězdnou bránu a retro adventury, tak to stojí za zahrání.
+13

Marathon 2: Durandal

  • PC 75
Druhý díl Marathonu se mi líbil o něco více než ten první, který byl i přes některé nesporné kvality chvílemi docela úmorný a měl své problémy. Dvojka také není dokonalá, ale hrála se mi daleko lépe a tak nějak mě i víc bavila.

Na prvním dílu mi nejvíce vadil systém ukládání v podobě terminálů, které jdou v levelech najít. Tady je systém úplně stejný, ale přijde mi, že jejich rozvržení je daleko lepší a téměř se mi nestalo, že bych musel opakovat třeba celý level. Levely jsou také světlejší, takže se nejen na hru lépe kouká, ale je také přehlednější a nebloudil jsem tak často. Tedy až na level s názvem 9000 Feet Under, kde jsem zkysnul asi hodinu, bloudil stále dokola a na hru nadával. Nakonec se ukázalo, že je nutné jen přeskočit lávu na lávku...kolem které jsem celou tu dobu chodil. 

Jinak jsou levely na vysoké úrovni a stejně jako v prvním díle platí, že díky příběhu má každý z nich nějaký cíl a smysl. Trošku mě však zklamal závěr hry, kdy se nám asi ve dvou levelech dostane pomoci tak silné, že ani nemusíme střílet. Poslední level mi pak přijde až na jednu povedenou "past" trošku odfláknutý a nezábavný, včetně úplného závěru. Škoda.

Audiovizuál a atmosféra navazuje na první díl, opět vše na dobré úrovni, ocenit musím i zvuky, třeba bublání lávy mimo jiné v mém oblíbeném levelu 9000 Feet Under bylo znamenité a atmosférické. 

Do lávy nebo i vody lze skákat a také v ní plavat (v lávě dost nedoporučuji, ale jednou či dvakrát není zbytí), akorát vylézt je problém z největších a vždy mi to chvíli trvalo. Člověk se musí neustále potápět a zkoušet nějak vyskočit, ale fakt jsem na to do konce hry nepřišel a dost se tím trápil. Ve vodě se lze ohánět jen pěstmi, jediná střelná zbraň, kterou lze použít, je fúzní pistole, která při výstřelu zraní i vás, takže super.

Nová zbraň, dvouhlavňová brokovnice, je skvělá a používal jsem ji dost. Potěší i noví nepřátelé. Z nepřátel mi za zmínku stojí navrátivší "nakažení" vybuchující kolegové vojáci, kteří mi tu pili krev. Když máte málo života a motá se jeden kolem vás a vy nevíte, jestli je s vámi nebo se vám rozprskne do ksichtu, to je k nezaplacení. 

Na Marathon 2: Durandal budu mít o něco lepší vzpomínky, ale platí, že obě hry mají něco do sebe a určitě stojí za vyzkoušení.
+15

Samorost 2

  • PC 75
Z roku 2004 mě čekaly 4 freewarovky, bezesporu velice kvalitní, zábavné a zajímavé... pročež jsem se na ně vyprdl a namísto nich si radši nainstaloval z roku 2005 druhého Samorosta :)

Samorost 2 vypadá stejně jako první díl, grafika je opět neskutečně kouzelná, ale mnohem více se blíží Machinariu. Tam kde v jedničce byl víceméně pouze les, ve dvojce máme i nějaká obydlí, továrnu, pár mechanických zázraků a robotů.

Jinak ve dvojce přibude pejsek. Jmenuje se Alík, je neskutečně roztomilý třeba když běhá, štěká nebo občúrává květinky či oheň :) Alík je unesen zlými mimozemšťany a trpajzlík se vydává za jeho záchranou, v druhé půlce se pak snaží dostat domů. Příběh je opět jednoduchý, kratičký, se spoustou různých kravinek, brouků a zvířátek na pozadí a opět k takovéhle hře docela stačí.

Mno a jak se to hraje? Samorost 2 má 7 kapitol, některé opět kratičké na jednu obrazovku, některé už připomínají Machinarium rozdělením na více obrazovek a sekcí, kde třeba vlezete do domku či majáku a přední stěna se zprůhlední. A je to o něco komplikovanější než první díl. Trpajzlík může na určitých místech chodit, dají se na něj používat věci, jiné věci posouváte po obrazovce tažením. Občas nastavujete nějaké přístroje, občas pomáháte zvířátkům nebo jim naopak škodíte a jako minule je občas někdo sežrán :) Taková kompotárna nebo finální taxík jsou docela zapeklité úrovně. A přiznávám, že jsem se dvakrát absolutně zasekl a musel nakouknout do návodu - poprvé jsem si nevšiml tlačítka na křesle, podruhé když nebohý trpaslíček visel na padáku a řešením byla rychlá, přesně načasovaná akce.

Každopádně opět se mi to moc líbilo. Je to stále stejně roztomilé, o něco složitější, délkou už se to blíží skutečné hře (tak cca hodinku) a dobře to dopadne. Trpajzlík a pejsek se vrátí taxíkem domů, u ohně popijí, zatančí si a ožralej taxikář se vrací poněkud krkolomnou jízdou domů :) A já jsem spokojenej :)
+16

Samorost

  • PC 70
A ještě poslední hra na dobou noc. Machinarium se mi kdysi opravdu moc líbilo a tak jsem se ze všech freewarovek na Samorosta těšil snad ze všeho nejvíce, aniž bych tušil co od něj vlastně očekávat.

Po spuštění mě spadla čelist, srdce zaplesalo a já byl okamžitě stržen. Grafika je překrásně renderovaná a celé je to prostě neskutečně roztomilé. Malý trpaslíček bydlí na asteroidu a všimne si, že se na něj řítí další asteroid. Tak nastartuje svoji raketu z konzervy a vydá se k sousedům, aby asteroid zastavil. Animačky, zvuky, blbinky na pozadí, zkrátka to kouzlo co měl Machinarium je už v téhle amatérské prvotině Amanity a i okoralé cynické srdce sázející odpady zleva a kritiku zprava zněžní a drží trpaslíčkovi palce, aby to dokázal. Už i tady stačí opravdu málo a přesto ten "příběh" prostě funguje.

Stejně kouzelná je i hratelnost. Chvílemi mi to trvalo, než jsem pochopil, co se po mě chce a že to nebude typická adventura. Není tu žádné menu, ukládání, postava nechodí, nemá inventář, nemůžete ji ani nijak ovládat. Ve hře ovládáte "božskou ruku", která kliká na okolí, povětšinou nejrůznější zvířátka a snažíte se něco provést, aby se hrdina posunul dál. Ať už je to mravenečník, ptáci, veverka se sbírkou LPček, každý může pomoc, když to třeba znamená že je někdo méně šťastný sežrán :). A to co není potřeba k cestě dál jsou právě ty různé kravinky, vyluzující roztomilé zvuky na pozadí, když na ně kliknete.

Nojo jenže... Ty zdejší "puzzle" jsou v podstatě pro děti (drobně jsem se zaskl jen u mravenečníka), jakmile pochopíte princip, svištíte dál, projdete 6 obrazovek (5* les + velín)... a to je konec. Asteroid je zachráněn, trpaslíček se vrací domů... a vy kouknete na hodinky a zjistíte, že jste to hráli cca 15 minut.

Je to stejně krásné, roztomilé, zábavné a originální jako pozdější Machinarium, chápu že je to prvotina a že to muselo dát zabrat i v téhle velikosti, ale plnohodnotná hra na víc jak 70% to prostě není.
+19

NAM

  • PC 40
Hlavní problém NAM je v tom, že jsem ho dohrál až po World War II GI od stejného týmu, která se tváří jako poměrně profesionálně odvedená práce. NAM oproti tomu působí jako prostý mod Duke Nukem 3D a ne jako plně komerční hra. Když jsem u komentáře k WW2GI psal, že jsem hrál horší hry na buildu, toto je bezpochyby jedna z nich. Úvodem musím zmínit, že mám problém s morálním zasazením hry. Nevadí mi čistit Evropu od německých Národních Socialistů, ale příčí se mi střílet Vietnamce ve Vietnamu. Mám při tom pocit, jako kdybych si současné ukrajinské tažení střihl za Rusko. Nic moc příjemného pro středoevropského pacifistu.

Hra nemá žádné intro, motto, nic, prostě se po spuštění proženou všemožná loga a můžeme dát new game. Hra je na easy poměrně těžká, ne však nehratelná. Mapy jsou hustě osídleny domorodci, kteří se amerického výsadkáře pokoušejí odeslat do věčných lovišť. V některých mapách se vyskytují spolubojovníci, ale oproti WW2GI tu není ani byť jen pokus o skripty, takže spolubojovníci jen postávají/zmateně pobíhají po okolí a na nepřítele neútočí. Občas se nás chvíli pokoušejí následovat, hned v prvním levelu mne takto dvakrát spolubojovník zasekl v úzké chodbě á la Ian z Fallout a následoval pokaždé loading. AI protivníků není o moc lepší. Jednoho ostřelovače s bazukou (ti se trefují obzvlášť blbě) jsem odrovnal tak, že jsem přišel až pod jeho vyvýšeninu a on ve snaze mne trefit třikrát trefil římsu před sebou, čímž dobrovolně opustil toto slzavé údolí. Jinak potvrzuji vše dříve řečené - hráče kromě nepřátel ohrožuje množství min a spojenecké nálety (friendly fire není zase až tak friendly). Ale není to nic, s čím by se hráč nevyrovnal.

Cílem levelu je téměř vždy někam dojít. Jedna jediná výjimka je level, jehož cílem je stisknout tři tlačítka z Duke 3D (ehm) a vrátit se zpět na start. Je to právě ten level obsahující zákeřnou díru, kterou jsem ani já nenašel. Prostě prohledávání zaminovaných tmavých koutů mapy není mé hobby. Celkově vzato jsem levely příliš nezkoumal a šel přímo vpřed. Munici dostaneme většinou jen na začátku levelu, později je jí poskrovnu (z padlých nepřátel nepadá) a ani hledání secretů nemotivuje. Opět jich je asi kolem pěti, ale tentokrát jsem nenašel ani jeden jediný. Největší problém jsou snajpři, u kterých mnohdy nejsme schopni zjistit, odkud střílejí. Hráč se tak zachová naprosto realisticky a než by hledal lokalizaci snajpra, radši se odplíží pryč. Stejně jako u WW2GI mám pocit, že každou epizodu dělal jiný autor. Druhá epizoda je opět lepší než první a obsahuje i jediný zapamatovatelný level zmíněný v zajímavostech. Celkově jsou ale levely placaté a ničím nezaujmou. Tím se dostáváme k...

...technickému provedení. Graficky je to slabota i na build. Nepřátelé celkem ujdou, spolubojovníci jsou ohavní. Džungle je bitmapa a ty stromy... bože ty stromy. Ke hře hraje několik odrhovaček, které mi až na jednu výjimku k Vietnamu také nesedí. Tady je Shadow Warrior ne o třídu, ale o celou dálnici lepší. Po dohrání vidíme jednu obrazovku gratulace s rozplizlým obrázkem.

NAM je dohratelná hra. Jedná se o amatérský pokus pár lidí poprat se s buildem. Ten nakonec slušně ovládli až ve WW2GI, ale v roce 1999 už bylo pozdě. Vlastně pozdě bylo už v době vydání NAMu. Hru odkládám a pravděpodobnost, že bych se k jejím 15 levelům ještě vrátil, konverguje k nule, a to odspodu.

Pro: Druhá epizoda mě celkem bavila.

Proti: Působí jako amatérský pokus, zaměnitelné levely, graficky i hudebně slabé, AI je opět jednou zkratkou pro Artifical Idiot.

+14

Blue TOP

  • PC 0
Blue Top to jsou 3 Win okýnka (mapa, inventář, herní obrazovka), cca 10 základních barev (+1 modrý polda jdoucí po černém záporákovi - rasisti!!! :D), 6 lokací, 4 předměty (1 k ničemu) a 5 minut. Tak dlouho mi to trvalo dohrát. 2* tak dlouho píšu tenhle komentář. Nechápu co tahle věc dělá v top 10 nejvíce hodnocených adventur z roku 2003, zatímco třeba solidní Fenimore Fillmore (ať se držím dohraných her) tu má jen 7 hodnocení...

Tak ještě jedno číslo. 0 procent. Můj první "odpad" na databázi her. A jsem na něj pyšný.
+6

Nukleární Karel

  • PC 30
Nukleární Karel, dle počtu hodnocení asi docela známá freewarovka, ale za mě opravdu nefalšovaná hrůza. Po spuštění na mě vybafla grafika, která vypadá jak spatlaná nějakým "umělcem" na základní škole v malování. Odpudivá postavička, prostředí, lidi, prostě všechno.

Na základní škole zůstal i "humor" protože tohle ani není trapný humor, to je jen čistá demence; většina popisků je absolutně pitomá, nevtipná, idiotská. Umlátit krtečka lopatou nebo podpálit bezdomovce mi opravdu vtipné nepřijde. Příběh tu ani není, prostě je tu nějaký rytíř vykopnutý z hradu, který se po projití pár lokací postaví nějakému šílenému vědci v atomové katedrále. A nakonec to skončí tak, že odpálí atomovku a zabije sebe i skoro všechny v okolí.

Mno a hratelnost. Tak je nějakých 15-20 obrazovek odhadem, na většině z nich není co dělat, to co je nutné udělat titulní hrdina většinou vyspoiluje. Tak za 15 minut by bylo hotovo a tak to tvůrci natáhnou minihrami, díky kterým se herní doba dostala nad hodinu. Minihry nejsou originální, ale aspoň jsou slušně zpracované. Jsou tu lehoučké kámen nůžky papír, windows miny (zívačka) či střelba prasat pro zábavu. Na druhé straně stojí dost těžké autíčka s vyhýbáním se minám, brutální střílení duchů na odvaření si šipek a piškvorky u kterých jsem strávil asi 20 minut, protože počítač je neomylný a já jsem na ně úplně blbej.

Každopádně za ty minihry a slušnou hudbu aspoň těch 30%, jinak opravdu nevtipný, odporný, amatérský pokus.

PS: Hra mi dvakrát odpálila počítač, takže nepomohlo Ctrl+Alt+Del, dokonce ani tvrdý restart a musel jsem to vzít vypínačem vzadu (při vrtání a piškvorkách). Tak buď mi odchází grafika/disk/zdroj (což je možné), nebo si to s Win 7 opravdu nerozumí... po vypnutí zvuku a hudby a akcelerace bez problémů. Tak nevím.
+8

Diablo

  • PC 80
Diablo originál je zvláštní. Dnes by se řeklo indie hra a právem se pyšní jako exkluzivní GOG titul. Málem bych nepoznal, že je americká, poněvadž se může v klidu odehrávat ve 13. Století u nás. S rozbořeným kostelem, otrávenou studnou, s hostincem na návsi a čarodějnickou chatrčí s gigantickým kotlem na pozemku. Oproti ve všech ohledech nabušenější dvojce má první díl svou unikátní hororovou atmosféru. Potažmo lepší a hlavně dospělejší než Blizzardí komiksy. Hodně pomáhá Matt Uelmen (čte se to Ólmen), který se v audiu předved a Diablo díky němu řadím s troškou přehánění vedle Metroidu na SNESku. Jako RPG je to milník nejen v real-time soubojáku (v post Diablo světě měl první Fallout na mále), ale i celkovým designem. Inspirováno DOOMem osekáno na funkční minimum, bez stromu dovedností, čtyřma statama a wysiwyg Uíčkem v nejsurovější podobě (i s povinným módem, kde maj truhlu, se rozděluje zlatý co mám u sebe a zlatý v truhle). Questy jsou lepší než ve dvojce i když neprakticky těžké - mimo třídu Mága je na bosse nutné expit/farmit nebo je exploitovat.

Pro: zpětně zjišťuji, že jestli je nějaký žánr pro mě, tak temné akční rpg - BERSERK BITCHES

+19

Noobow

  • GB 60
Noobow je minimalistická, nenásilná a odpočinková hra. Vlastně jde za mě o vhodnou videohru pro systém jako je Game Boy. Přitom podobných her tolik není, pokud se hledá v knihovně titulů z GB, GBA, nebo i NES a SNES. Napadá mě např. Ihatovo Monogatari. Nicméně určitě takové další budou. Konec konců, na Noobow jsem narazil před týdnem při zkoumání her pro GB na stránce retroachievments.

Protagonistou, po kterém je hra pojmenována, je nafouklé stvoření Noobow, které řeší jednoduché enviromentální překážky. Občas také pomůže nějakému stvoření (nebo zvířeti), a to mu na oplátku věnuje předmět nebo uvolní cestu. Noobow je něčím, co by šlo označit za „casual“ zážitek, ale při zaměření na mladší publikum by bylo jen zbytečné, vymýšlet komplikovanější cesty ke konci. Samotná hra obsahuje osm levelů, které lze rychle projít během krátkých herních seancí.

Grafika hry je pro Game Boy (osmibitová konzole z roku 1989) překvapivě detailní, a vlastně jsem si vůbec neuvědomoval, že nejde o nový retro indie titul, ale o dílo z roku 1992. Postavy a prostředí jsou krásně animované a plné drobných detailů; roztomilý design Noobowa je také hlavním důvodem, proč hru vyzkoušet. A také to, že je to vlastně reklama na čokoládové tyčinky, takže při hraní mějte nějakou po ruce.

Pro: hratelnost, estetika, hlavní postava

Proti: osm krátkých levelů, hudba

+13

Ztracený ostrov

  • PC 60
Ztraceným ostrovem z roku 2000 jsem chtěl začít procházení zbytku českých freeware adventur, jenže on to freeware není. Ztracený ostrov je regulérní komerční adventura, která sice nedočkala recenze ve Score (a tudiž jsem o ni neslyšel), ale na Games jsem recenzi našel a je to plnohodnotná hra s pěti kapitolami a epilogem.

Proto mě překvapilo, jak ta hra vypadá a jak je plná rozporů. Příšerně laciné a mizerně zpracované filmečky, které jsou ovšem plné děje, akce a soubojů, zejména outra stojí za to. Čert vem že scéna na mostě skoro 1:1 vykrádá Indiana Jonese a Chrám zkázy. Grafika je děs a hrůza i na rok 2000. V tom roce vyšlo z českých her třeba solidně renderovaný Polda 3 nebo pohádkově líbezný Mrazík, Ztracený ostrov ale spíše připomíná první pokusy z půlky devadesátek. Musím říct, že tak ošklivou grafiku jsem neviděl ani u většiny těch freeware her, co jsem teď dohrával.

Příběh? Jedním slovem chaos. Hrdina, který se nepochopitelně jmenuje Jelcin se na procházce s přítelkyní dostane do křížku s chlápkem s bleskovou zbraní, je přenesen do minulosti, přítelkyně zmizí. Chvíli to vykrádá Monkey Island (pirátské městečko, loď), chvíli Indiana Jonese. Jsou tu ovšem i něco jako Jaffové z Hvězdné brány cestující časem i vesmírem. Absolutně jsem nepochopil smysl toho všeho (mimozemšťani byli piráti? proč unášeli tu holku? co byl zač ten na začátku?), ovšem na druhou stranu jsou tu 4 konce! a všechny (2 dobré a 2 špatné) parádně vymyšlené.

Podobných rozporů je ve hře víc. Hrdina je svalnatý, občas poměrně akční a schopný hrdina kterému nedělají problémy akrobatické výkony či různé bitky. A jindy je to dement, který posere co může (ten laser na lodi!) a přemýšlí jako typický český srábek. Nu a dabing Lábuse z něj dělá dementa úplného a absolutně se k té postavě nehodí. Místy je to i docela vtipné (taneček Diany), většinou meh a někdy ultradementní (úvodní strom). I na banánovou slupku před schody dojde...

Hratelnost je první tři kapitoly opravdu děsná. Ve spoustě adventur sebou táhnete milion nepotřebných krámů. Jelcin sebou naopak táhne meč, kladivo, různé klacky, kopí, nůž... a přesto je zarputile odmítá používat, vysmívá se hráči za jeho pokusy a na řešení problémů použije vždy to nejméně logické. Dojde na používání dělové koule na mouchu či překousávání stromu bobrem... já nevím ale podobné 90s hrůzy mě teda rozhodně nechyběly. Kupodivu 4-5 pátá kapitola se mění na celkem přímočarý postup lokacemi s logickými úkoly a řešením (mínus jedno otravné bludiště) a hratelnost jde o 100% nahoru (hlavně při útěku s Dianou). Hra nabízí i pár nelineárních řešení, jsou tu celkem sympatické lodě.

Takže nevím. Hra plná rozporů s mizerným příběhem i grafikou, slušnými akčními scénami, finále, pár nečekanými nápady a naprosto rozdílnou hratelnosti v první a druhé půlce. Dávám 60%, ale doporučit nemůžu.
+7 +8 −1

Batman: Arkham Origins

  • PC 65
Batman: Arham Origins sám o sobě není špatná hra. Akorát má smůlu, že ho přímo porovnávám se třemi neskutečně kvalitními hrami. Arkham Asylum, Arkham City i Arkham Knight jsem všechny hrál dřív než tenhle prequel, a všechny byly mnohem lepší.

Nemůžu si pomoct, ale zdá se mi, že oproti ostatním hrám v sérii, v Origins všechno fuguje o něco hůř. Batman hry jsou vyhlášené svým úžasným bojovým systémem, kde hráč vytváří dlouhá komba, mlátí mraky nepřátel a plynule v boji využívá všechny serepetičky, které má Batman k dispozici. Tady se mi nějak nedařilo dostat do rytmu, a strašně často mě někdo praštil, zrovna když jsem byl v dlouhé animaci, ze které se nedalo bránit. Zmíněné batmanovské serepetičky plní svoje funkce, ale tvůrci se chtěli vyhnout opakování stejných udělátek z předchozích dvou her (Arkham Knight vyšel až později), tak je někdy vyměnili za prakticky stejně se chovající, ale méně zajímavé ekvivalenty. Mrazící granát chybí, místo něj máme lepidlo. Chová se naprosto stejně, ale je tak nějak míň "cool". Místo "line launcher", který umožňoval si skoro kdekoliv vyrobit osobní lanovku, máme náhradu, která to samé umožňuje jen na předem určených místech, a kterou jsem skoro nepoužíval.

Hlavní příběh odehrávající se během jedné vánoční noci mě příliš nezaujal, ale to může být prostě tím, že jsem většinu záporáků viděl už stokrát, a v prequelu se od nich ničeho extra šokujícího nemůžeme dočkat, protože je předem dané, jak musejí skončit. Bohužel, hra hodně trpí nudnými boss fighty, kterými jsem se musel prokousat, než že by byly zábavnou výzvou. A snové/halucinované úseky jsem si neužíval ani v ostatních Batman hrách, natož v Origins.

I velikost mapy mi přišla taková "něco mezi". Arkham Asylum se odehrává v realtivně menších, omezených prostorách, které jsem ale nadesignované do dokonalosti. City a Knight pro změnu vypustí hráče do velkého a ještě většího města, kde je milión zajímavých věcí a míst. Město v Origins je menší, a nepřišlo mi moc zajímavé. Aspoň že tu je pořád dost vedlejších úkolů, případů, hádanek od Enigmy/Riddlera a podobně.

Vím, že zním dost negativně, a není to úplně fér. Batman: Arham Origins je docela fajn hra, jen má zatraceně silnou konkurenci v rámci svojí značky. A protože každý z Batmanů jde dnes sehnat za cenu přibližně jednoho až dvou piv, holt je Origins až na čtvrtém místě ze čtyř. Pokud ale člověk už ostatní díly v sérii hrál, nebo si touží doplnit i ty poslední mezery v příběhu, není Origins špatná volba. Akorát ve mně dohrání spíš vyvolalo touhu znovu nainstalovat Arkham Knight, a tentokrát v něm udělat úplně všechny výzvy a secrety a dlc a mise a...

Herní výzva 2024 - 6. Ukradené Vánoce - Dohraj hru, která se alespoň částečně odehrává během Vánoc nebo obsahuje vánoční tématiku.

Pro: zábavné souboje, spousta secretů a vedlejších misí

Proti: všechno o něco horší než v ostatních Batman hrách, nudné boss fighty, nic moc hlavní příběh

+7 +8 −1

VED

  • PS5 30
VED jsem na databázi přidal já. Při vyplňování popisku jsem se musel hlídat, aby do něj neprosáklo, jak příšerná hra to je. V jistých ohledech je na místě paralela s nechvalně proslulým snímkem The Room. Je to prostě tak špatné, až je to trochu sranda.

Dle vyjádření autorů z litevského studia Karaclan na hře pracovali dlouhých dvanáct let... BOŽE MŮJ!!! VED sází na vyprávění a značnou část tak tvoří konverzace mezi postavami, což je ale trochu problém, když hra působí, jako by ji napsal mimozemšťan, nebo uplácala umělá inteligence. Příběh je šílený nesmyslný chaos. K jednotlivým příběhovým sekvencím vede cesta přes některý z portálů v magickém světě. Kousky vyprávění tak zaručeně při prvním průchodu neobjevíte. Celé je to ale jeden velký bizár včetně divných postav, které se ani vzdáleně nechovají jako lidé. Motivace nedávají smysl, vyprávění v sobě patlá nesourodé nesmysly a absolutně postrádá jasný fokus. Celé to splývá ve sled nesmyslných scén a zvraty jsou šílené. Prapodivné akce zavdávají příčiny bizarním reakcím.

Do absolutního videoherního pekla však hru poslal až scénář ruku v ruce s otřesným dabingem drtivé většiny postav. Byť to autoři v jednom z komentářů u traileru na YouTube popírají, hra působí jako namluvená pomocí umělé inteligence. V závěrečných titulcích se jména reálných osob objevují, v tom případě však odvedli práci na úrovni náhradních členů vesnického ochotnického divadla. Intonace často vůbec nesedí k zamýšlenému vyznění věty. „Herci“ si skáčou do řeči, aniž by byla předchozí replika zcela dořečena a ve chvílích, kdy má být některé slovo protaženo například za použití vícero hlásek „o“, čte je někdo zvlášť. Stupidní přezdívku hlavního hrdiny (Teleporter) pak některé postavy bůhvíproč vyslovují chybně. Musím hru pochválit za to, že jsem se u ní občas i vyloženě zasmál… bohužel určitě ne na místech, kde to zamýšlel autor scénáře. 

Hlavní hrdina Cyrus je z nějakého důvodu většinu hry slepý. Proč? To samozřejmě nikdo nevysvětlí, v lidském světě má však neustále zavřené oči (tedy až na chvíle, kdy na to autoři zapomněli a má je otevřené). Nijak ho to však nelimituje, nemá to na nic vliv až v jednu chvíli začne opět vidět. Proč, ptáte se? Absolutně netuším… asi kouzlo. V rámci jednotlivých scén se opakovaně dělo, že některé postava něco řekla, o větu dál to popřela a později udělala ještě něco úplně jiného. Cyrus má na zádech meč, který k němu asi třikrát za hru prohodil nějaký bezpředmětný nesmysl a pak byl opět dvě hodiny němý. 

Hra je plná WTF momentů. Utkvěla třeba Babča Yum-Yum, která vám z ničeho nic oznámí, že jednoho z obyvatel magického světa uvařila, protože dotyčný chtěl, aby mu uvařila pokrm z jiného z obyvatel vesnice. Ok. Nebo hodně „random“ vyznání lásky hlavního hrdiny jiné postavě a následná scéna s polibkem. Někdy postavy prostě jen tak ignorují již proběhlé události jako by se ani nestali (Knox při pohovoru... který je sám o sobě další WTF moment).

Abych alespoň na chvíli přehodil na pozitivnější notu, uznávám, že v magickém světě a v soubojích dokáže být hra pohledná. Zejména animace obličejů jsou však podivné a „uncanny valley“ efekt je velmi silný. I v tomto ohledu jsem se opět nemohl zbavit pocitu, že má hru minimálně z části na svědomí umělá inteligence, po které však výsledek už nikdo nepřekontroloval. No, mrkněte na trailer a posuďte sami. 

Hra je z minoritní části tvořena souboji. Ty takzvaně příběhové jsou řešeny absurdním systémem založeném na skillchecku a hodu dvacetistrannou kostkou. Neselhal jsem ani jednou za celou hru. Tento systém byl aplikován i na průzkum míst v magickém světě. Opět však nastávají bizarní situace, kdy sice uspějete, ale výsledkem je negativní kletba pro vaši postavu. Další z mnoha věcí, co ve hře vůbec nedává smysl. 

Prvních pár hodin jsem se držel naděje, že hru spasí souboje v magickém světě. Bojuje se na tahy s tím, že se hrdina Cyrus pomocí schopností i vlivem zásahů od nepřítele po bojišti pohybuje. Pro každý ze čtyř míst si vybíráte schopnosti a kouzla zvlášť a teoreticky by tak měla hra motivovat k taktickému uvažování. Schopnosti jsou však až na pár výjimek velmi podobné a nakonec jsem tak pendloval prakticky jen mezi dvěma sekcemi a efektivně používal ty stejné nudné schopnosti stále dokola. 

Druhů nepřátel je jen pár, ale celkem se povedly a nad otřesným zbytkem hry rozhodně vyčnívají. Soubojový systém působí zpočátku nápaditě, v praxi však příliš nefunguje a přes nevalnou délku hry se stihnou absolutně vyčerpat. Zdejší systém boje je jednoduše příliš plochý. V čem autoři spatřují avizované roguelite prvky, doteď nevím. I když se do mapy se souboji jde vrátit, je vždy stejná a o jiných pro žánr typických aspektech zde nemůže být ani řeč.

O hře VED by se toho dalo napsat ještě hodně, asi nic by však nebylo pozitivní. Na obrazovce se odehrává naprostý bizár prakticky po celých cca osm hodin jež vám hra z života ukousne. VED sice spadá do té delikátní sekce, kdy je tak beznadějně špatný, až je to místy sranda. To však asi jako klad počítat nelze. Výsledkem je tak nejhorší hra, co jsem hrál nejen letos, ale na férovku si to může rozdat i se srajdami několik let zpátky.

Hodnocení na DH v době dohrání: bez hodnocení; 1. hodnotící; digitální verze PSN od webu Game Press k recenzi

Pro: Souboje mají (nenaplněný) potenciál; vizuální zpracování (pouze) magického světa a některých nepřátel

Proti: Scénář působí, jako by ho vůbec nepsal člověk; groteskně špatný dabing; příběh nedává smysl a pod rozhodnutími hráče se úplně rozsypal; nesmyslné a nefunkční prvky hratelnosti

+12

Resident Evil Village

  • PS5 80
Kdo se chce bát, nesmí do lesa. V tomto případě do Vesnice. Ale opravdu se člověk bude bát jako je dycky zvykem u této série? Ano i ne.

V první řadě je potřeba říct, že to horor jako takový úplně není. Jsou tu hororový pasáže, ale přikláněl bych se spíše k tomu, že tento díl spadá víc do akce. Ale mne to nevadilo. Protože střílení a různých akčních pasáží je tu opravdu dost. Ale jakmile dojde na horor, tak to prostě tahle série umí a dělá to jako vždy dobře. Jen toho tu tolik opravdu není. Začátek nebo řekněme tak první hodina je fakt hororová, pak to přejde do akce kdy už z vás ten strach opadne jelikož se obrníte zbraněmi, lékarničkami, náboji atd a jede se. Jenže pak přijde taková ta hororová část a ta je naprosto famózní a tam se bát budete. Ale o co jde neřeknu, to bych spoileroval, ale tu rozhodně doporučuji. A potom už jste jen v tý akční fázi s občasným blbým pocitem. Takže ten kdo nemá rád horory, tak se může do toho pustit, tu jednu část zvládnete.

V tomhle s touhle hrou opravdu nemám problém. Ale v čem byl můj hlavní problém, je ten, že hra rozjede tzv. boss hunting a to mi dost vadilo. Je sice pravda, že každý souboj s bossem je jiný právě, ale já tyhle hry typu musíš jít za bossem aby jsi získal předmět nemusím. A tím podle mne i ten příběh trochu ztrácel. Protože tak vlastně postupujete až do závěrečných titulků. Ale v současných trendech koukám, že tyhle hry mají velký úspěch. Takže tohle tu prostě je a pokud jste jako já, musíte se s tím poprat. Občas už mne to fakt nudilo protože jsem věděl, že po jednom souboji mne čeká další a další. A vlastně narážíte i na cestě k bossům na takové mini bossy, což pro mne to jsou tužší nepřátelé než zbytek obvyklých a těch taky není málo a někteří zvláště v továrně představují taky výzvu.

A tohle už pro mne nebyl ten hnací motor jako na začátku. Ale příběh jako takový na tom nestrádá a ten je dobře vysvětlený. Zase to bylo pro mne něco trochu jiného a jako na jedno zahrání to bylo skvělý. Protože technická část je prostě opravdu skvělá a hra opravdu dobře vypadá a taky se dobře hraje.

A co se týče Ethana hlavního hero, tak ten je prostě jako v 7čce. Akorát tady mi přišel už o trochu lepší. Už i u minulého dílu jsem bral velké pozitivum, že mluví. A tady tomu není jinak, ale že bychom dostali velký rozbor a psychologické spojení, to určitě nečekejte. Ale mne to vůbec nevadilo, pořád jsem hrál za něj rád.

Ale že bych se k tomuto dílu musel za každou cenu vrátit, to už se říct nedá. Celkově mám RE sérii opravdu rád, ale 7mý díl byl přece jenom trochu lepší asi právě i tou hororovější atmosférou a celkově mi sedl více.

Ale pokud vám tohle zní dobře, tak určitě se toho nebojte. Pořád je to dobrá zábava.

Pro: technická část, pan obchodník Duke, bossové jsou zajímavý a každý je jinej, hororová část, celkem dobrý příběh, vesnice je dobře zpracovaná, továrna

Proti: boss hunting, dostavuje se nuda, není tu moc hádanek, cena je trochu vyšší

+11