Pokud by překotný rozvoj společnosti Interplay, který vyvrcholil vstupem na burzu v roce 1998 nikdy neskončil, inXile by nikdy nevzniklo. Jednoduše by nebyl důvod. Boom Interplay byl umožněn neustále se rozšiřující řadou úspěšných, herních značek, téměř po celých dvacet let působení Briana Farga ve společnosti, kterou zároveň sám založil. Nicméně ani hity druhé půle 90. let, jako byl Descent, Fallout, či Baldur's Gate, Interplay neuchránily od finančních problémů, do nichž se společnost nakonec dostala, také kvůli neuvážené akviziční politice.
Když v roce 2001 Interplay kompletně převzala francouzská společnost Titus Interactive, Brian odešel a vzal sebou i svého dlouholetého kamaráda Matthewa Findleyho. A protože tvorbu her rozhodně nechtěli pověsit na hřebík, založili spolu společnost úplně novou. Brian Fargo, se dle svých slov, po odchodu z Interplay, cítil tak trochu v exilu a z toho vznikl firemní název. „Do exilu“ však nešel daleko. Interplay mělo sídlo v kalifornském Beverly Hills a inXile se usídlilo v nedalekém Newport Beach. Ihned se pustili s chutí do díla a to do hry žánru, který je Fargovi nejbližší, do RPG. Výsledkem bylo The Bard's Tale. Hra byla vydána v roce 2004, pro PS2 a Xbox a o rok později i pro Windows. Jednalo se o akčněji pojatého, nepřímého pokračovatele Fargovy trilogie z 80. let, na enginu z konzolového Baldur's Gate: Dark Alliance (2001). Vedle přístupnosti hra sázela hlavně na zemitý humor. Licenci na skutečné pokračování původní, stejnojmenné trilogie, se Fargovi od EA sice získat nepodařilo, avšak práva na Wasteland, v roce 2003 ano. Tuto značku však inXile zatím nijak nerozvíjelo.
Po roce 2005 byl nejdůležitějším projektem inXile, vedle akčního fantasy Hunted: The Demon's Forge, zejména HEI$T. Hra ve stylu GTA, odehrávající se v Kalifornii na sklonku 60. let 20. století. Tento projekt však v roce 2010 zadavatel zakázky, Codemasters, zrušil s tím, že se zaměří pouze na „produkci her vysoké kvality“. Zhruba dvousethlavému Inxile tak, vedle pár drobných, iPodových projektů, zbyla jejich vlastní, již zmíněný hra, Hunted Demon's Forge. Jejíž název odkazuje na vůbec první hru Interplay, Demon's Forge, z roku 1981. Už The Bard's Tale nebylo žádné hlubokomyslné RPG a hra Hunted byla již nepokrytě prezentována jako akční, fantasy rubačka, s atmosférou starých, „dungeon crawl“ RPG. Hra vyšla v roce 2011 a vydavatelem byla Bethesda.
V roce 2012 inXile spustili Kickstarter kampaň pro Wasteland 2, pokračování původního postapokalyptického RPG Wasteland od Interplaye z roku 1988, což byl nejen zakladatel designérské filozofie pozdějších počítačových RPG (nelineární příběh, celkově pak svět reagující na hráčovo počínání), ale po mnoha stránkách také velký vzor pro legendární Fallout. Wasteland 2 slavil na poměry Kickstarteru obrovský úspěch, podařilo se vybrat skoro tři miliony dolarů (a více než sto tisíc pře PayPal). Wasteland 2 by tak měl nejen ctít první díl, ale do velké míry být i duchovním nástupcem původních Falloutů od Interplaye. Koncept hry je také důvodem, proč se vývojáři rozhodli pro crowdfunding; Brian Fargo se nechal slyšet, že o podobné projekty je ze strany velkých publisherů nezájem, jelikož nejsou dostatečně otevřené široké hráčské obci, pročež nejsou příslibem velkého zisku. Hra využívá Unity enginu a vyšla v září 2013.
Po kickstarterovském úspěchu s Wastelandem 2 a Pillars of Eternity od Obsidianu se inXile rozhodli pokračovat v duchu kříšení legendárních RPG. V březnu 2013 na Kickstarteru představili projekt Torment: Tides of Numenera, které má za vzor jedno z nejuznávanějších RPG všech dob, Planescape: Torment. Kampaň byla ještě úspěšnější než u Wastelandu, celkem se vybralo téměř 4.35 milionů dolarů, čímž se z Tormentu stal dosud nejúspěšnější herní projekt na Kickstarteru. Hra vyšla v únoru 2017 a využívá enginu Unity.
V lednu 2015 Brian Fargo oznámil, že inXile se konečně dostalo k právům udělat plnohodnotné pokračování legendární trilogie The Bard's Tale, a to The Bard's Tale IV: Barrows Deep. Kickstarterová kampaň byla spuštěna v červnu téhož roku a hra vyšla v září 2018. Hra je postavena na Unreal Engine 4 a vznikala současně s hrou pro virtuální realitu The Mage's Tale, která je spin-offem k sérii The Bard's Tale a se čtvrtým dílem sdílí assety.
V září 2016 oznámili další lidmi financovaný projekt, a to Wasteland 3, tentokrát však nikoliv na Kickstarteru, ale na platformě Fig. Hru měl vytvořit tým, který stál za Torment: Tides of Numenera a byl použit stejný engine jako pro tuto hru a minulý díl Wastelandu, Unity. Do vývoje však zasáhl Microsoft, který v roce 2018 studio koupil spolu se studiem Obsidian Entertainment, a navýšil budget pro vývoj Wastelandu 3 na trojnásobek budgetu pro předchozí díl. Hra vyšla v srpnu 2020.