@
SilentWolf (04.08.2017 13:43): Stručně, jak to jen jde:
Cleve Blakemore na tom pracuje snad od roku 1993, kdy SirTech ukončil vývoj Wizardry 8: Stones of Arnhem, což měla být jeho hra. Od té doby SirTech úplně obsesivně nesnáší a Grimoire těch čtyřiadvacet let vyvíjí částečně i proto, aby jim konečně ukázal, jak to má vypadat a překonal to Wizardry 8, co nakonec vyšlo. Díky téhle "rivalitě" si dokonce z Cleva dělali srandu v Jagged Alliance 2. Pak teda SirTech krachnul a Grimoire vyšlo, takže Cleve asi má poslední slovo.
Meme/legendární status na RPGCodexu si získal jednak tím, že dělá 24 let jednu hru, pak tím, že je to taková slušně řečeno zajímavá, politicky nekorektní figurka (mimo jiné tvrdí, že je jeden z posledních neandrtálců, kteří byli nadřazená rasa a má spoustu barvitých konspiračních teorií, jak se sapiens snaží potlačit pravdu), ale hlavně tím, jak celé roky vyprávěl ujeté historky o vývoji toho Stones of Arnhem (včetně takových perliček, jako že hlavní producent byl homopedofilní BSDM fetišista a požadoval, aby v té hře byly penisová monstra) a nikdo mu nevěřil. To pokračovalo pár let, ale pak přišel twist - nějaký náhodný týpek se dostal k archivním materiálům SirTechu, ve kterých byly i artworky a dokumenty k těm Stones of Arnhem a našel se tam i ten slavný
penisaurus. Takže se po letech ukázalo, že Cleve asi není úplný magor.
Tohle všechno samozřejmě nemá vliv na kvalitu samotného Grimoire, to je zas úplně jiná sázka do loterie. Já o tom akorát vím, že za posledních pět let to mělo X různých dat vydání, ale vždycky Cleve na poslední chvíli našel nějaký bug a zas to o pár měsíců odložil, tak už mu skoro nikdo nevěřil, že to fakt vydá. Teď ještě aby mu po těch bug reportech na Steam fórech neruplo v bedně a zas to ze Steamu nedal pryč.