Co říkáte na GOT? Já jsem zanechal veškerých očekávání a teda.. zatím to jde. U takových vleklých věcí docela funguje ta transformace některých postav a v tomto díle to bylo dost předhazováno. V podstatě jeden velký reunion. Teď už očekávám jen samou řežbu a pak nevím, jestli vlastně budu chtít číst Martinovo zakončení, nebo půjdu radši do něčeho jiného.
Kultura
@M.a.t.t. (15.04.2019 14:47): Ale však ja tým mojim postom s tebou súhlasím, že je to subjektívne. :D len mi prišlo, že sa vlastne opakuje dookola to isté, každým ďalším postom, len sa možno dávajú iné príklady...
@Jab (15.04.2019 15:22): Ako zo strany koho :)
PS: Inak keď tak nad tým premýšľam, z toho čo som videl Robot Chicken: Star Wars sú vlastne jediné diely, ktoré ma bavili, hoci ich tendencia bola zostupná. To Robot Chicken DC Comics Special II: Villains in Paradise mi už prišiel chvíľami skôr trápny.
PS: Inak keď tak nad tým premýšľam, z toho čo som videl Robot Chicken: Star Wars sú vlastne jediné diely, ktoré ma bavili, hoci ich tendencia bola zostupná. To Robot Chicken DC Comics Special II: Villains in Paradise mi už prišiel chvíľami skôr trápny.
@M.a.t.t. (15.04.2019 15:21): Dělají to stejné, co my zde (byť samozřejmě lépe). Tedy střílí si ze SW. To není hejt btw.
Já naopak musím přiznat, že Rey je nejlepší hlavní protagonista ze všech SW, Luke i Anakin byly ufňukánci a emaři a akorát na přesdržku.
A Last Jedi byl první film, kde mi byl Luke Skywalker sympatický.
A Last Jedi byl první film, kde mi byl Luke Skywalker sympatický.
@Jab (15.04.2019 15:20): Star Wars Robot Chicken diely sú najlepšie :)
Já si ale stejně myslím že devítka přijde s něčím natolik libovým, že za tu osmičku budeme ještě rádi.
@Bodkin (15.04.2019 15:20): Rogue One? Ne? :-(
@Bodkin (15.04.2019 15:20): Rogue One? Ne? :-(
@Gordon (15.04.2019 15:18): :D :D :D :D :D :D :D :D
Takže normální SW je jediný film - Empire strikes back - a i ten je poněkud přiblblý...
Takže normální SW je jediný film - Empire strikes back - a i ten je poněkud přiblblý...
@Gordon (15.04.2019 15:17): Nie je vždy nutné dávať za každú cenu smilíka, ale ak inak nedáš :)
@Bodkin (15.04.2019 15:17): Heretik!
@Bodkin (15.04.2019 15:17): Heretik!
@Bodkin (15.04.2019 15:17): To ne, u normálních SW funguje scénář.
@M.a.t.t. (15.04.2019 15:14): Nojo! Máš tam smajlíka! :)))
Já měl za to že to slovo jde použít i hanlivě.
Já měl za to že to slovo jde použít i hanlivě.
@Gordon (15.04.2019 15:11): To, že som to myslel všeobecne a s istým nadhľadom, bolo z môjho postu snáď jasné nie, ono sa to dalo chápať aj inak ?:)
Nalistuj si inak čo znamená výraz glorifikácia. V inkriminovanom poste som vôbec nič nevelebil, takže neviem, kto je mimo.
Nalistuj si inak čo znamená výraz glorifikácia. V inkriminovanom poste som vôbec nič nevelebil, takže neviem, kto je mimo.
@M.a.t.t. (15.04.2019 14:57): Já zas musím konstatovat že si totálně mimo a jen zobecnuješ něčí názory, které tu nikdo ani nepsal. Klasická glorifikace.
Nič v zlom, ale dal som si záväzok, že do týchto debát už osobne nemienim dlhšie zabredávať. Zakaždým keď sa objaví niečo čo súvisí s novými Star Wars, ako prví sa vždy vyroja hateri/kritici/ľudia, ktorých názor je všeobecne dobre známy a už nemajú povedať čo nové a miesto toho aby riešili čo bude, radšej budú dookola hnidopišsky analyzovať čo bolo a ako im nové diely zničili detstvo. Som si viac-menej istý, že väčšina tých, čo majú opačný názor, sa do podobných debát taktiež nezapájajú, pretože vidia to isté.
Celé to vynikajúco vystihuje jeden komentár, ktorý som si jedného dňa prečítal na Facebooku "Kdyz to tak ctu, tak musim konstatovat, ze nikdo nesnasi Star Wars vic, nez fanousci Star Wars" Asi tak :)
Celé to vynikajúco vystihuje jeden komentár, ktorý som si jedného dňa prečítal na Facebooku "Kdyz to tak ctu, tak musim konstatovat, ze nikdo nesnasi Star Wars vic, nez fanousci Star Wars" Asi tak :)
@M.a.t.t. (15.04.2019 14:49): se nezapájej, hejtování je na nových SW to nejzábavnější :p
@M.a.t.t. (15.04.2019 14:49): I kdyby šlo o tréning, tak to změní něco na tom že osmička byla nelogická kupa sraček?
@Gordon (15.04.2019 14:47): A nedošlo vám, že môže ísť o tréning? Že vás to hatovanie ešte baví, to sa potom opačnému spektru divákov ani nechce zapájať :)
@Paul (15.04.2019 14:43): Nerealistické! Imperiální vojáci nikdy nic netrefí! :)
@Paul (15.04.2019 14:43): To vystihuje dokonale logiku nových Star Wars.
@Tulareanus (15.04.2019 13:50): Keď už reaguješ, aspoň si si mohol prečítať celú diskusiu od jej úplného začiatku. Nikde nikomu nevyvraciam jeho názor a hneď v úvode som uviedol, že je to výhradne otázka osobných preferencií. Do diskusie som sa zapojil preto, že nadvláda hernej hudby nad filmovou tu bola podávaná ako jednoznačný fakt a s tým nemôžem súhlasiť. To nemá vôbec nič spoločné tým, že ja osobne si nemyslím a nakoniec som i sám priznal, že herná hudba má väčší potenciál na zlepšovanie, kým filmová už dávno dosiahla svoj vrchol.
Jednoducho povedané, ak mi niekto začne tvrdiť o soundtrackoch, že "hry je dokonce musí mít lepší, aby hráče atmosféra ještě více pohltila, u filmů to se tolik nesoustředí."a " nepíšu, že je to pevně dané pravidlo, jen to že objektivně je hudba u her lepší a delší.", to sú argumenty mimo realitu, kde sa mi vo vrecku vyložene otvára nožík. :)
Jednoducho povedané, ak mi niekto začne tvrdiť o soundtrackoch, že "hry je dokonce musí mít lepší, aby hráče atmosféra ještě více pohltila, u filmů to se tolik nesoustředí."a " nepíšu, že je to pevně dané pravidlo, jen to že objektivně je hudba u her lepší a delší.", to sú argumenty mimo realitu, kde sa mi vo vrecku vyložene otvára nožík. :)
Teaser na nový star wars (zkrácená verze)
https://www.youtube.com/watch?v=fwsizvp4Yak
https://www.youtube.com/watch?v=fwsizvp4Yak
@Drolin (15.04.2019 13:55): Čítal som, že sám Kenji Kawai ponúkol filmovým tvorcom svoju hudbu a oni povedali, že nie, dík, chceme tam dať vlastnú, len making of a cyborg dali do titulkov.
@Gordon (15.04.2019 14:11): Tak mne to v Deus Ex tiež sedí, dokonca v MD je zopár skladieb, ktoré považujem za ešte lepšie. Moja pointa bola len v tom, že to, ako tá hudba znie v Deus Ex, v posledných rokoch kričí z veľa aaa hier a filmov. Hoci reálny základ Deus Ex bol v tom štýle skoro pred 20 rokmi. Len prvým dvom DE chýbala jedna vec, čo prišla až s HR a to, že v tej elektronike trochu pritvrdiť v beatoch, aby to neznelo ako z edukačného videa. :)
@Gordon (15.04.2019 14:11): Tak mne to v Deus Ex tiež sedí, dokonca v MD je zopár skladieb, ktoré považujem za ešte lepšie. Moja pointa bola len v tom, že to, ako tá hudba znie v Deus Ex, v posledných rokoch kričí z veľa aaa hier a filmov. Hoci reálny základ Deus Ex bol v tom štýle skoro pred 20 rokmi. Len prvým dvom DE chýbala jedna vec, čo prišla až s HR a to, že v tej elektronike trochu pritvrdiť v beatoch, aby to neznelo ako z edukačného videa. :)
@Tulareanus (15.04.2019 13:50): Zrovna u Deus Ex ta kombinace totálně sedí, protože i samotný svět ve hře je tak vybudovaný, renesanční cyberpunk. Jinak synthwave naprosto miluji. doufám že v Cyberpunk 77 bude pořádná nálož synthwavu. Klidně by tam mohli strčit do ambientu skladby od scandroida.
@Tulareanus (15.04.2019 13:50): GitS měl problém, že měl proti sobě nepřekonatelnou laťku, něco jako kdyby by se někdo snažil zfilmovat Silent Hill bez práce Akiry Yamaoky nebo Papriku bez Hirasawy.
RIP Radomil Uhlir ... mj. stamgast od Vystrelenyho Voka .. letos teda zubata radi
@Gordon (15.04.2019 13:42): @M.a.t.t. (15.04.2019 13:38): Podľa mňa riešite zbytočnú debatu osobných preferencii. Mne sa napríklad páči a zdá, že herný priemysel (hlavne mimo AAA projektov) má oproti filmovému priemyslu jednu výhodu a tou je väčšia soundtracková experimentácia, zatiaľ čo pri AAA hrách a väčšine filmov idú žiaľ na istotu. Ono samozrejme neskôr sa to dostane aj do AAA produkcie hier a filmov ak sa to osvedčí. Typickým príkladom je nárast elektronickej hudby v štýle Deus Ex: HR s prímesou orchestrálnej a etnickej zložky. V poslednej dobe je to v pomaly každom druhom filme a hre. V tomto je napr. z posledných rokov veľmi zaujímavý soundtrack k Everything. Taktiež cez videohry sa vlastne spopularizoval a rozšíril elektronický podžáner synthwave.
tl,dr: hoci mám rád aj mnohé filmové soundtracky, preferujem v poslednej dobe nové herné ost, pretože tam viac experimentujú a sú tak menej otrepané.
btw: soundtrack ku filmu Ghost in the Shell od Clinta Mansella bol totálne smutný fail. Neporovnateľný s anime od Kenji Kawai.
tl,dr: hoci mám rád aj mnohé filmové soundtracky, preferujem v poslednej dobe nové herné ost, pretože tam viac experimentujú a sú tak menej otrepané.
btw: soundtrack ku filmu Ghost in the Shell od Clinta Mansella bol totálne smutný fail. Neporovnateľný s anime od Kenji Kawai.
@Gordon (15.04.2019 13:42): Niektoré z tých skladieb poznám a sú vsutku výborné (Mass Effect 2 ftw, teda za predpokladu, že človek holduje tejto orchestrálnej epickej hudbe). Nakoniec nikdy a nikde som nenapísal, že herná hudba je slabá. Mám i obľúbené soundtracky, niektoré sú vypísané i na mojom profile.
@M.a.t.t. (15.04.2019 13:38): Na nic nepoukazuji, jen jsem ti položil otázku. Nemusíš odpovídat.
@Gordon (15.04.2019 13:30): Tým, že mi tu hodíš výber vydarených trackov, respektive soundtrackov chceš poukázať na čo? Že herná hudba predčí filmovú? To by som ti tu aj ja mohol hádzať linky na filmové skladby a boli sme tu do rána :)
@valcik (15.04.2019 12:13): S tým Jarmuschom súhlasim. Vďaka nemu som objavil Jozefa Van WIssema a Yasmine Hamdan. Obidvoch som si potom pozrel naživo a bolo to super.
@Drolin (15.04.2019 13:01): Musíš sa viac venovať samostatnému počúvaniu a nielen vnímaniu hudby prostredníctvom filmu, potom zistíš, že to nie je také márne. No súhlasím v tom, že herná hudba zrejme ešte nedosiahla svoj strop a má potenciál sa ešte o niečo zlepšovať.
@M.a.t.t. (15.04.2019 12:55): Herní hudba je (často) skvělá. Určitě je vhodné se ji věnovat. A je v ní více potenciálu než u často - generické - filmové hudbě (za posledních 10 let jsem tolik dobrých, původních, OST z filmů neslyšel, snad jen Under the Skin nebo Cliff Martinez, a vlastně i nový Balde Runner).
A pravda, Badalamenti a Hisaishi jsou také absolutní těžké váhy!
A pravda, Badalamenti a Hisaishi jsou také absolutní těžké váhy!
@Drolin (15.04.2019 12:39): A čo Joe Hisaishi? :)
EŠte som krátko pátral a narazil som na mená ako Angelo Badalamenti, Lorne Balfe, Mark Snow, Greg Edmonson, či Steve Jablonsky. Ešte by sa nejakí určite dali nájsť, len stále sa mi javí, že ich nie je toľko, koľko by mohlo byť.
EŠte som krátko pátral a narazil som na mená ako Angelo Badalamenti, Lorne Balfe, Mark Snow, Greg Edmonson, či Steve Jablonsky. Ešte by sa nejakí určite dali nájsť, len stále sa mi javí, že ich nie je toľko, koľko by mohlo byť.
@90210 (15.04.2019 11:54): Když muzikantské eso, tak mě napadne Ryuichi Sakamoto a jeho OST do kultovního Lack of Love (L.O.L.).
@90210 (15.04.2019 11:54): Tak na hernej hudbe sa už občas podieľajú aj celosvetovo známi, respektíve oceňovaní hudobní skladatelia z filmového sveta. Hans Zimmer, Brian Tyler, Harry Gregson Williams, Gustavo Santaolalla... Ale je pravdou, že tiež si z hlavy nevybavím príliš veľa mien.
Priznám sa, že v hrách si na orchestrálnu hudbu príliš nepotrpím, skôr naopak. Náročná hudba sa lepšie počúva v kľude, keď nie je hlava zaťažená premýšľaním nad hernými mechanizmami alebo čítaním textov. Výborná hudba sa ukrýva v nezávislej filmovej produkcii btw, mňa napríklad nikdy nesklamala hudba vo filmoch od Jarmuscha!
@M.a.t.t. (15.04.2019 11:39): S tou nostalgii je to samozrejme pravda a tim se oslim mustkem dostravame k zminovane delce hrani, kdyz jsem Baldur's Gate hral stovky a tisice hodin, tak k te hudbe mam skutecne vztah a je to jako bych hru hral, i kdyz hlavni motivy Michael Hoenig pomerne zdarile zkopiroval a poslepoval z ruznych filmovych soundtracku, to samy Marc Morgan, to byl defakto dalsi plagiator. Jinak je ale delka herniho a filmoveho OST stejna, u her je to IMHO vic slozeny tak, aby tam sel delat loop, nebo ambientni pasaze.
Hudba pravda uz leta nezni herne, ona je taky studiova prace uz nekde uplne jinde, dobre znejici orchestr uz udelas i ve studiu bez zivych muzikantu, coz jeste 15 let zpet rozhodne neslo, takze se naklady na slusne znejici OST radove snizily a muze to mit kazda hra. Otazkou je, ktere herni studio si najme skutecne skladatelske/muzikanstke eso, ktere ke hre slozi puvodni hudbu. To rozhodne bezny nebylo a neni. Z hlavy si vybavim akorat Rezneruv Quake a Amon Tobinuv Splinter Cellu, Amanita ma dobrou puvodni hudbu, zatimco u filmu to bylo odjakziva pravidlem a sountracky jsou v diskografii prakticky kazdeho slavne hudebnika nebo kapely, zrovna o vikendu jsem poslouchal tohle:
https://en.wikipedia.org/wiki/Ascenseur_pour_l%27%C3%A9chafaud_(soundtrack)
Monhdy se jedna i o zasadni dilo v diskografii vyznamneho umelce, viz napr:
https://en.wikipedia.org/wiki/Super_Fly_(soundtrack)
Hudba pravda uz leta nezni herne, ona je taky studiova prace uz nekde uplne jinde, dobre znejici orchestr uz udelas i ve studiu bez zivych muzikantu, coz jeste 15 let zpet rozhodne neslo, takze se naklady na slusne znejici OST radove snizily a muze to mit kazda hra. Otazkou je, ktere herni studio si najme skutecne skladatelske/muzikanstke eso, ktere ke hre slozi puvodni hudbu. To rozhodne bezny nebylo a neni. Z hlavy si vybavim akorat Rezneruv Quake a Amon Tobinuv Splinter Cellu, Amanita ma dobrou puvodni hudbu, zatimco u filmu to bylo odjakziva pravidlem a sountracky jsou v diskografii prakticky kazdeho slavne hudebnika nebo kapely, zrovna o vikendu jsem poslouchal tohle:
https://en.wikipedia.org/wiki/Ascenseur_pour_l%27%C3%A9chafaud_(soundtrack)
Monhdy se jedna i o zasadni dilo v diskografii vyznamneho umelce, viz napr:
https://en.wikipedia.org/wiki/Super_Fly_(soundtrack)
@90210 (15.04.2019 11:22): Tiež mám napočúvaných aj samostatne viacero filmových soundtrackov a hoci nemám až taký prehľad ako niektorý, trúfam si povedať, že ho mám dostačujúci. Vysoká kvalita je v tomto smere nespochybiteľná.
Inak k tomu, čo píšeš je to, samozrejme, dané nostalgiou k daným hrám. Osobne mi tam nedávalo zmysel viacero priečok, ale čo už. No ako som napísal nižšie, herná hudba ušla za poslednú dobu výrazný krok vpred minimálne v zmysle, že neznie tak "herne" ako v minulosti. Nie som si istý, či to takto povedané dáva zmysel, ale približne takto sa k tomu vyjadrila jedna moja známa. :)
Inak k tomu, čo píšeš je to, samozrejme, dané nostalgiou k daným hrám. Osobne mi tam nedávalo zmysel viacero priečok, ale čo už. No ako som napísal nižšie, herná hudba ušla za poslednú dobu výrazný krok vpred minimálne v zmysle, že neznie tak "herne" ako v minulosti. Nie som si istý, či to takto povedané dáva zmysel, ale približne takto sa k tomu vyjadrila jedna moja známa. :)
Tvl, nejen že jsou Laibach náglové, ale na stará kolena i pedofilové - The Lonely Goatherd
@M.a.t.t. (15.04.2019 00:21): Jj, treba Tenkrat na zapade, tam hudba neni vubec dulezita.;D
Hudba ve filmech je zaklad a casto filmove soundtracky posloucham, obvykle ji skladaj ackovi skladatele, zatimco u her to byva takova kopirka v podani druhoradych komponistu, nebo minimalne jeste donedavna. Herni neposloucham prakticky vubec, byt i tam mam oblibene kousky. Jinak nedavno tu nekdo delal anketu o nejoblibenejsi herni OST a vyhrala to samozrejme Mafie, takze to byla ztrata casu.:)
Hudba ve filmech je zaklad a casto filmove soundtracky posloucham, obvykle ji skladaj ackovi skladatele, zatimco u her to byva takova kopirka v podani druhoradych komponistu, nebo minimalne jeste donedavna. Herni neposloucham prakticky vubec, byt i tam mam oblibene kousky. Jinak nedavno tu nekdo delal anketu o nejoblibenejsi herni OST a vyhrala to samozrejme Mafie, takze to byla ztrata casu.:)
Nové Eluveitie je zajímavé.
Odešla Anna, přesto ji tam teď slyším asi nejvíc od dob "Everything remains". :D
Ona byla důvod proč to poslouchám, nová zpěvačka zní podobně a víc ji zapojují. Jsem rád, že jsem se k nim po letech zas vrátil. :D Docela win win situace, když připočtu existenci Cellar Darling. :D
Odešla Anna, přesto ji tam teď slyším asi nejvíc od dob "Everything remains". :D
Ona byla důvod proč to poslouchám, nová zpěvačka zní podobně a víc ji zapojují. Jsem rád, že jsem se k nim po letech zas vrátil. :D Docela win win situace, když připočtu existenci Cellar Darling. :D
Porovnávanie je nezmysel. Civilization IV má napríklad celý soundtrack zostavený z prevzatých skladieb a mnohé z nich vznikli dávno pred zostrojením prvého počítača.
@Gordon (15.04.2019 00:25): Tak nediskutuj, keď na to nemáš kapacitu, ani náladu :)
@Gordon (15.04.2019 00:01): takže něco co je "objektivně" dané, není pravidlem.... ale chápu, už nebyla kapacita ani nálada :D
@M.a.t.t. (15.04.2019 00:21): Sorry, na tak intelektuální úroveň debaty, jakou ovladáš ty, nemám kapacity ani náladu, ale jestli chceš, tak ti udělám anketku na fejsbůčku. :-)
@Gordon (15.04.2019 00:01): Ako som napísal, tvoje subjektívne vnímanie ti neberiem, aj keď môže byť ovplyvnené viacerými faktormi. No celá tvoja argumentácia stojí na vratkých základoch, pretože vlastné domnienky vydávaš za nespochybyniteľné fakty.
Hudba je jedným z najvýraznejších aspektov filmovej tvorby z pohľadu laickej verejnosti, ktorá absolútne nerieši kameru, či strih. Tak ako u hier má i hudba odjakživa výrazný dopad na atmosféru celého filmu. Že je herná hudba dlhšia, je možno pravda a možno nie. Áno, pokiaľ sa na ňu pozeráš výhradne z pohľadu rozsiahlych herných eposov na mnoho hodín, no z globálneho pohľadu je to diskutabilné. Avšak budiž, toto vyložene nespochybňujem. No druhou časťou tohto výroku si sa podkopal sám, pretože žiadny objektívny dôkaz, že herná hudba je lepšia neexistuje. Vždy to bolo a bude o subjektívnych pocitoch.
Hudba je jedným z najvýraznejších aspektov filmovej tvorby z pohľadu laickej verejnosti, ktorá absolútne nerieši kameru, či strih. Tak ako u hier má i hudba odjakživa výrazný dopad na atmosféru celého filmu. Že je herná hudba dlhšia, je možno pravda a možno nie. Áno, pokiaľ sa na ňu pozeráš výhradne z pohľadu rozsiahlych herných eposov na mnoho hodín, no z globálneho pohľadu je to diskutabilné. Avšak budiž, toto vyložene nespochybňujem. No druhou časťou tohto výroku si sa podkopal sám, pretože žiadny objektívny dôkaz, že herná hudba je lepšia neexistuje. Vždy to bolo a bude o subjektívnych pocitoch.
@M.a.t.t. (14.04.2019 23:58): Já ale nepíšu, že je to pevně dané pravidlo, jen to že objektivně je hudba u her lepší a delší.