Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Hardware

@Charllize (08.10.2019 22:14): Ne, jsem bohužel z Ostravy. Nicméně, na YT je několik videonávodů, jak celou konzoli rozebrat, vyčistit a přepastovat, takže jak budu mít chvíli volnou, vrhnu se na to. Snad to nezmrvím úplně. :c))

@SilentWolf (08.10.2019 22:16): Po mé první zkušenosti s Playstationem určitě nebudu kupovat PS5 dříve, než bude všude spousta informací od uživatelů. Viděl bych to tak na vánoce 2021 (pokud opravdu PS5 vyjde v létě 2020).
@Charllize (08.10.2019 20:58): Ano, mám tu úplně úvodní revizi, kupováno v první vlně na konci roku 2016. Napíši to asi takto, odhadem u osmdesáti procent her, které mám, je konzole naprosto neslyšná. Potom je ten zbytek, u kterých o sobě PS4 Pro dává vědět, místy opravdu citelně, nicméně hry v pohodě běží a nepadají. Bohužel je pár titulů (zatím odhadem asi tak deset kousků), u kterých se po náběhu do úvodního menu náhle roztočí větrák na max, následuje třikrát beep a nekompromisní vypnutí konzole. Některé z těch kousků se po opakovaném pokusu o spuštění rozjedou, větrák se snaží co může, ale hra kupodivu drží. Některé hry ovšem vyžadují k rozjetí těch pokusů i několik a tak je raději nehraji, nechci zbytečně trápit konzoli i připojený externí HDD. Co jsem tak pátral po netu, má tento problém více lidí, řešení jsem se ale nikde nedobral. Pokud by PS5 měla plnou zpětnou kompatibilitu s PS4, zahraji si ony problémové tituly později na ní, co už. Pokud ne, tak zatím nevím...

P.S. Přesunul jsem se z „Všeobecné o hrách” sem, myslím, že tam se tato diskuze moc nehodí. ;c)
@Rapier (08.10.2019 20:52): Alza má na svojich stránkach aj testy a benchmarky konkrétnych kariet. RTX 2070 Super od Gainward testoval programátor Pavel Šantrůček, ktorý uvádza že sa prácou s grafickými kartami živí šesť rokov a na svojich stránkach má kontakty na sociálne siete. Skús sa mu ozvať, možno poradí:
https://gpureport.cz/Default.aspx
@valcik (08.10.2019 20:47): já opravdu nevím co teď s tím mám dělat, mám to celé vzít zítra do Alzy, na místě sestavit na stole a předvést aby mě uvěřili?! Já už nevidím jinou možnost. :(
@Rapier (08.10.2019 19:49): Pokud bys mohl vratit GK, vratil bych tu (a zkusil proste jinej kus), ale predpokladam, ze to uz taky nemuzes. Myslim si, ze ti to nikdo nevyreklamuje.

Mimochodem, nejaky vynuceny G-Sync tam nemas? Ten monitor to nepodporuje. (Zkus jen tak ze srandy jeste snizit obnovovaci frekvenci.)
Ac si nemyslim, ze by to mel byt problem - drivery odtud jsi zkousel? Zejmena ten prvni - https://eu.aoc.com/en/monitors/q3277pqu/support
@Jab (08.10.2019 19:56): Pochybuji, že by kvůli jednomu případu NVidia dělala patch.

Občas se prostě stane že si jeden kus/model nesedne s jiným a vznikne vyjímečná nekompabilita. Rapier dle mě vyhrál loterii.
Jsem naprosto zoufalý. Půjčil jsem si DELL U2515H připojil ho přes stejný DP kabel k mé nové sestavě s RTX 2070 S, rozlišení QHD a vše je OK. :( Teď mě prosím poraďte co mám jít reklamovat? GPU nebo monitor?
PS: zkusil jsem všechny 3 DP porty na GPU. Co jim tam mám v Alza říct? Mám tam donést monitor, DP kabel i GPU ať si to někdo odzkouší? Kupoval jsem vše samostatně.
@Jab (08.10.2019 17:30): měl jsem tam driver 436.30-desktop-win10-64bit-international-whql. Dnes jsem tam dal 436.48-desktop-win10-64bit-international-whql a výsledek je stejný. Tu druhou GPU GTX 1060 si už kolega odvezl i s PC, mám teď doma je jednou GPU s displayport a to RTX 2070 Super.

EDIT teď jsem zkusil 431.60-desktop-win10-64bit-international-whql, stejný problém v QHD a DP.

Je pravda, že mám OS stále s původní sestavy s Intelem a tak jsem si myslel, že bych reinstalací OS to mohl pořešit ale když jsem do své nové sestavy dal GTX 1060 vše bylo OK na DP i HDMI v QHD. Je to tedy grafickou kartou?
Proč stejná GPU se starým FHD monitorem a stejným DP kabelem funguje v FHD správně? Zkoušel jsem i přepnou na GPU BIOS, hledal jsem zdali nemá výrobce GPU nějaký update BIOS, nic.

@BUMTARATA (08.10.2019 17:37): mám DP kabel dodaný k AOC monitoru. Stejný DP i HDMI kabel u druhého kolegy s AOC na GTX 1080 naprosto bez problému fungoval v QHD jak na DP tak na HDMI, opakovaně testováno. Z toho soudím, že monitor je skutečně OK a problém zdá se je v GPU.

Mám přesně tento monitor. 32" AOC Q3277PQU.

Myslíš jako že si mám jít koupit nový DP kabel? Že to jako pomůže? Proč stejný DP kabel s GTX 1060 fungoval OK?

@Bursoft (08.10.2019 17:35): ano před reklamací monitoru ano, DP kabel z mého starého monitoru Fujitsu P23T-6.
Jsou nějaké rozdíly mezi DP kabely? Nějaké standardy? Něco co mi uniká? Vyžaduje RTX GPU nový DP kabel aby fungovala OK?

EDIT: teď jsem zkusil DP kabel ze starého monitoru. Stejný problém v QHD. Zajímavé ale je, že když v Nvidia driverech vyberu ne z nabídky PC ale z nabídky Ultra HD, HD, SD 1080p tak je vše OK i DP kabelem.

Nechápu co je špatně? GPU je vadná s DP jen v rozlišení QHD?! Nebo je vadný monitor? Ale to si po dnešním zkoušení nemyslím.

EDIT: Nvidia umožňuje zapnout si 10 bit na kanál výstup barev v ovladačích pokud to umí monitor. Můj monitor to umí ale toto nastavení není dostupné s HDMI, ten umí perfektně QHD ale jen 8 bit na kanál, bez ohledu na monitor.
@Bursoft (08.10.2019 17:06):
- stará grafika + novej monitor => DP FHD nevím nepamatuji se, DP QHD ne
- nová grafika + novej monitor => DP FHD ne, DP QHD ne, HDMI FHD ano, HDMI QHD ano!!!
- nová grafika + starej monitor => vše ano (protože monitor umí jen FHD)
- půjčená 1060 + novej monitor => vše ano (v QHD)
- půjčená 1080 + novej monitor => vše ano (v QHD)

Já vím, že to zní složitě ale ono tak i v reálu bohužel je.

EDIT: zde jsem nahrál video z mobilu na kterém to co mi nefunguje jde hezky vidět. Je opravdu zvláštní, že stejná GPU funguje v FHD rozlišení dobře se starým LCD. Já to fakt nechápu. S novým LCD nefunguje display port správně ani v FHD natož v QHD rozlišení.
@Rapier (08.10.2019 16:37):
- stará grafika + novej monitor => DP FHD ano, DP QHD ne
- nová grafika + novej monitor => DP FHD ne, DP QHD ne, HDMI FHD ano, HDMI QHD ne
- nová grafika + starej monitor => vše ano
- půjčená 1060 + novej monitor => vše ano
- půjčená 1080 + novej monitor => vše ano

Ještě nejaká kombinace mi utekla? :D
@Kwoky (08.10.2019 16:59): může to být něčím podobným? odkaz

Dobře:
sestava Ryzen+RTX 2070 Super, OS W10 Pro
1. Fujitsu FHD monitor přes Display Port k RTX 2070 Super - výsledek OK, vše funkční.
2. AOC QHD monitor přes Display Port k RTX 2070 Super - výsledek nefunkční (posunuje se obraz z prava do leva), a to jak ve Full HD tak v QHD rozlišení. HDMI připojení je v QHD i Full HD ok.

sestava Ryzen+ GTX 1060, OS W10
AOC QHD monitor přes Display Port k GTX 1060 - vše OK v QHD.
Tak mám bohužel pech. :(( Dnes jsem přivezl monitor z reklamace (závada se neprojevila), doma stejná závada na starém PC s i5-2400 + ATI HD 5770 a display port. Grafika na displey portu v QHD rozlišení stejná chyba ale ve Full HD přes display port OK! Takže zdá se že staré GPU neumí QHD na display portu.

No nic vyndal jsem z krabice Ryzena a na stole to vše zapojil s RTX 2070 Super od Gaiwardu. Bohužel už od startu BIOS stejná chyba (obraz kmitá, posouvá se 1-2/3 obrazovky). HDMI naprosto v pohodě.
Tak jsem si od kolegy z práce vypůjčil GTX 1060 od MSI a tam jak HDMI tak Display port úplně v pohodě. Zkusil jsem i na tom Gainwardu RTX přepnou BIOS, stejný výsledek, všechny 3 display port stejné chování. :(

Pro jistotu jsem dal svůj zdroj a RTX do je ho PC a opět stejné chování, čímž jsem definitivně vyloučil OS chybu. Takže po měsíci v asupport.cz (naprosto zbytečném a monitor vrátili OK až na to že mi ho zezadu u nohy poškábali asi při montáži/demontáži nohy) musím konstatovat, že závada není v monitoru (to je na zabití). Pro jistotu jsem monitor odvezl k dalšímu kolegovi co má GTX 1080 a tam jelo vše OK v QHD a to jak HDMI tak Display port.

Mě asi trefí, teď budu měsíc reklamovat GPU za 15,7 tis! Samozřejmě nepochybuji že Alaza mě na to řekne smolík a víte jak to je, máme na to 30 dnů..... doprdele.

EDIT: Poraďte prosím, začínám být z toho zoufalý, stejný Ryzen s RTX 2070 S na mém starém FHD monitoru přes Display Port jede úplně v pohodě !!!! Jak je to možné? Jak je možné že display port funguje OK ve Full HD na starém monitoru ale nefunguje ve Full HD+QHD na novém monitoru?
Začal mi slabě vrnět levý reproduktor u Sterea, trafo je v pravém, čím by to mohlo být? Slabý kabel?
Takhle jsem reklamovala mobil, že nejde hlasite nahrávání. Když jsem natočila video bylo bez zvuku, když jsem zapla hlasitý hovor volající mě neslyšel. Poslala jsem to po roce na reklamaci. Po 28 dnech mi přišel email že technik telefon otevřel a byl špinavý a že závada se neprojevila. Tak jsem teda nechápala a když mi přišel telefon zpátky tak to pořád nefungovalo. Tak mu volám co to jako je, co tam mají za servisaka a on mi suše oznámil že vzhledem k tomu že vevnitř byl ten telefon špinavý že to ani nemuseli na reklamaci vzít. Jako já nevím jak mohl být nějak špinavý, nejsem žádné prase, dost se o telefony starám, mám na nich obaly, tvrzená skla. A jako dnešní telefony nejdou uzivatelsky rozebrat až na baterku aby se vyčistili.
@Kwoky (04.10.2019 14:41): to je složité. Alza má na svých stránkách když zadáváš reklamaci, že můžeš pro rychlejší vyřízení reklamace (jaká to ironie v mém případě) reklamovat přímo u autorizovaného AOC service, tzn. fa. asupport.cz .
Tam je technik co nemá na místě PC s displayportem a HDMI, protože vesměs tam byly na opravu notebooky různých značek. Netušil jsem že to jen přeposlali na centrálu do Prahy.

@samorost (04.10.2019 14:41): jj, beru na vědomí.

@Kwoky (04.10.2019 14:44): jsem připraven. :)

@Bursoft (04.10.2019 14:48): neboj, ten za přepážkou v Alze za to nemůže. Když jsem volal technikovi do asupport.cz důrazně jsem mu vysvětlil, že jsem udělam maximum proto abych se ujistil, že závada není v kabelu nebo GPU nebo PC. Čekal jsem lecos ale závada se neprojevila to fakt ne.
Jen doplním, že bude asi i lepší v této fázi všechno řešit písemně než štěkat na nějakýho týpka na přepážce, protože ten s tím stejně na místě nic nevyřeší a písemně to nejspíš bude chtít (pokud se jedná o stížnost)..
@Rapier (04.10.2019 14:27): Vůbec bych to na tvém místě neřešil. Pokud ti LCD k reklamaci přijali, je míč na jejich straně. Buď jej budou deklarovat jako opravený a tedy plně funkční, nebo ti dodají nový, či vrátí peníze. Pokud se závada podle nich neprojevila, měli tři dny na to, aby ti reklamaci vůbec neuznali/nepřijali. Není možné takto zákazníka tahat za fusekli a neprokázanou závadu oznamovat po takřka měsíčním řešení. Vůbec se se zeleným šmejdem nepárej. :c)

@Kwoky (04.10.2019 14:41): A především je to problém servisu, ne Rapiera, coby reklamujícího zákazníka. „Víte, vy sice máte nejspíše poškozené přední kolo, my tady ale nemáme hever...”. :c)
@Rapier (04.10.2019 12:07): "technik v autorizovaném servisu nemá jediné PC s displayportem aby závadu na místě v době převzetí ověřil"

To bych chtěl vidět, jaké vybavení má ten "technik" k dispozici k výkonu svého povolání.
@samorost (04.10.2019 14:22): díky. Ještě nikdy jsem neřešil situaci závada se neprojevila. Asi budu v PO hodně zlý, a máš pravdu půjdu rovnou odstoupit od smlouvy. Jenže to budu muset v Alza dokazovat, to samo o sobě bude složité ale nějak to udělám.

Hodně by mě překvapilo kdyby se závada znovu neprojevila. Nevezl jsem tam ten monitor jen tak ze srandy.
@Rapier (04.10.2019 14:12): „Prodejce by měl o reklamaci rozhodnout hned, ve složitějších případech během tří dnů. Na vyřízení reklamace má nanejvýš třicet dnů ode dne, který následuje po dni, kdy jste reklamaci podali (datum doložíte reklamačním protokolem). Vyřízením se rozumí odstranění vady, výměna zboží, vrácení peněz nebo poskytnutí slevy. Když konec lhůty připadne na víkend nebo svátek, posouvá se na nejbližší následující pracovní den.

Když prodejce reklamaci do třiceti dnů nevyřídí, máte právo odstoupit od smlouvy a nechat si vrátit peníze. Když se bude obchodník vymlouvat na dodavatele, nemusíte si to nechat líbit, lhůta je stanovená jasně.”


Pokud ti panel k reklamaci přijali, měli tedy nejpozději do tří dnů rozhodnout, zda o oprávněnou reklamci jde, či nikoli. Do měsíce pak mají čas ti zboží opravit, vyměnit za nové, případně vrátit peníze. Z vlastní zkušenosti vím, že firmy v oblasti PC techniky rádi ponechávají zákazníka „vycukat” a skutečně striktně dodržují onen měsíc. Poté mi v naprosté většině případů dodali nové zboží. ;c)
@samorost (04.10.2019 14:07): musím počkat do PO kdy monitor dorazí z Prahy do Ostravy. Pak si ho zajedu vyzvednout a odzkousim. Pokud se zavada projevi (coz podle me projevi) tak natocim video a jedu rovnou do Alza. Nevim zdali mohu odstoupit od smlouvy ale diky za tip.
Nemohu uverit ze se zavada technikovi nekde v autorizovanem service AOC v Praze neprojevila. :( Uz tak me prijde jako fraska ze to mesic visi v service s popisem zavada se neprojevila....
Začínám vážně pochybovat o kvalitě autorizovaných servisů, už je to skoro měsíc co jsem dal do reklamace AOC 32" LCD a nyní když tam volám tak se dozvím, že to poslali do servisu v Praze kde se závada s displayportem neprojevila. Mě asi trefí, ztracený měsíc a další kolo reklamace. :( Zkoušel jsem to na 3 grafických kartách, 2 PC sestavách s dvěmi různými display port kabely......to je za trest. :(
A oni mě řeknou nahrejte video na mobil.....teď po měsící, technik v autorizovaném servisu nemá jediné PC s displayportem aby závadu na místě v době převzetí ověřil....
Teď mě nezbyde nic jiného než si od někoho půjčit PC s displayportem a HDMI, nebo si koupit case, namontovat tam své PC, zavést to do servisu asupport s.r.o. v Ostravě kde to mohu demonstrovat přímo přijímacímu technikovi. No není to skvělé... :(