Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Kultura

@JohnCZ (20.08.2020 06:41): já měl Supernatural jako takový "comfort food", taková guilty pleasure která mě sice málokdy nadchne, ale prostě jsem si na ty dva zvykl a baví mě :) Ale stejně jsem rád že končí. Navíc Jensen jako Boys verze cpt. America je prostě brilantní volba, nemůžu si pomoct. Už teď se kvůli tomu na S3 těším víc než na S2 :)

A Walker je wtf, ale nebudu soudit předem. Já měl tedy vždy averzi i na Chucka a snad nikdy jsem nedal celej díl v celku, ani jako děcko, ale třeba to pojmou nějak zajímavěji.
@Paul (19.08.2020 21:44): Supr, u důvod víc The Boys někdy bingnout. Škoda ale, že už Supernatural končí. 15 sérií je hodně úctyhodných na fantasy seriál a je fakt, že někde na konci 5. už rezignovali na nějaký ucelený příběh, ale posledních 15 let to byla taková oddychová jistota se super sympatickými postavami a klidně bych na tenhle volnoběh frčel i dál. Větší lol je ale Jared Padalecki, kterého obsadili do role Cordella Walkera v chystaném the CW remaku Walker, Texas Ranger. Moose si upřímně vůbec v téhle roli neumím představit. :D
Ve třetí sezóně The Boys bude hrát Dean Winchester "Soldier Boye, který bojoval v druhé světové válce a následně se stal americkou popkulturní ikonou a první superhrdinskou celebritou." To zní fantasticky, už jsem se obával že Jensena nikdy v jiný roli neuvidím.
@Dan9K (19.08.2020 21:05): Tak ja mám tiež rád rôzne nálady, ale preferujem atmosféricku hudbu, s čím súvisi aj gradácia a postupné budovanie atmosféry a tak veľakrát skončím pri dlhých skladbách. Ale púšťam si aj rýchlejšie a agresívnejšie veci, dosť mám rád synthwave a rád počúvam aj niektorý death metal a black metal ako Opeth, Emperor, Ihsahn, Leprous atď...
@Fingon (19.08.2020 11:57): jo dělal, ale neberu to jako mojí nejlepší práci určitě. Byl to jeden z těch případů, kdy prošla až nějaká čtvrtá verze. Rejža miluje tu novodobou hororovou muziku, ála Sinister, kde už rozdíl mezi hudbou a zvukem moc není. A já to chtěl trochu jinak, tak jsme se hledali, přestože jsme spolu předtím dělali už asi čtyři projekty.

No jo, je to těžký, neumíš to popsat, neumíš to zazpívat, neumíš to zapsat :-) ale klidně se na termity vyprdni a můžeš popisovat vlastními slovy, třeba bych to pochopil. Nebo se můžeš na cokoliv z teorie zeptat. Možná to může znít nabubřele, ale kdo už by měl vědět všechno, když ne já :-))

@Tulareanus (19.08.2020 04:16): neodignoroval jsem to, ještě jsem si to v noci poslech a je to fajn, ale už jsem nevěděl, co na to napsat, tak jsem šel spát :-) A výhradu k Mr. Bungle chápu. Asi se lišíme v tom, že máš větší oblibu toho chill-outu, já obecně preferuju agresivnější věci, které jdou víc na dřeň, jsou výrazné a provokativní. Klidnou věc si rád poslechnu jednou za čas :-)
@Gordon (19.08.2020 18:34): Británie byla hodně kosmopolitní. Vedla gigantické impérium a lidi byli zvyklí na existenci jiných ras. Ne u nich na dědině pochopitelně, ale v uniformě určitě ano. Četl jsem historky, že za druhé světové války byli američani vyjevení, že angličani nerozlišujou mezi černými a bílýma američanama. Pro ně tam byla ostrá dělící linie na níž lpěli, ale pro brity neexistovala. Ani pro civilisty ne. Američtí černoši si to pak odvezli domů jako fajn zážitek, a podobně jako ženská práce v muničních továrnách vedla k jejich postupné emancipaci, tak tohle prý přispělo k touze černochů ukončit segregaci.
@hanak_v_exilu (19.08.2020 18:25): Ve filmu to bylo tak, že tam bylo několik málo černých jedinců zamíchaných v kompletně bílých jednotkách, to mi nepřijde moc uvěřitelné, kdyby tam dali spíše nějakou menší jednotku, kde jsou převážně černoši, tak by to bylo nejspíš akurátnější, protože si fakt neumím představit, jak by je v té době snášeli ostatní vojáci.
@Gordon (18.08.2020 21:48): Jak kdy. Britové měli, hlavně na začátku války hodně místních pluků. Třeba z jednoho města, nebo z jednoho hrabství. Často nastupovaly celé třídy spolužáků a nebo skupinky kamarádů. Proto když nějaká jednotka vykrvácela při útoku, člověku zemřela spousta lidí se kterýma vyrůstal. Tam pochopitelně černoši prakticky nebyli. Ale v roce 1917 Západní fronta kolabovala. Velení slepovalo co se dalo, takže je klidně možné, že smíchali koloniální jednotky a něco z Anglie. Typické to ale nebylo.
Po dlouhé době tip na fantasy (?) - "The Locked Tomb" (trilogie, aktuálně vyšly dva díly) od Tamsyn Muir. Výborně napsané a poměrně originální (z hlediska žánru - první díl je z větší části variace na "And Then There Were None" (ale to není na škodu)). Škoda, že na každou dobrou fantasy připadá tak 10 ok, 30 průměrných, 100 špatných (a to je ještě hodně optimistický nástřel) :(
@JohnCZ (19.08.2020 15:14): @Fritol (19.08.2020 15:53): Johncz, tak to hádaš zle. Scorsese alebo Aronofsky sami hovorili, s akými úžasnými zábermi a nápadmi prišli kameramani, s ktorými spolupracujú a Scorsese to spomínal celkom pekne aj v jednom rozhovore ohľadom Irishmana. Nechce sa mi to teraz hľadať, lebo mi ten čas za tú pointu nestojí, ale odporúčam si tie veci pogoogliť a naštudovať. Nie, preto, aby sa nešírili nepravdy, ale preto, že človek veľmi rýchlo dostane nový pohľad na vec a je to imho zaujímavé. Typický príklad je, že režisér povie, že chce, aby postava dávala dojem majestátnosti a je to práve kameraman, ktorý k tomu nájde správny uhol pod správnym svetlom (napr. uhol zospodu pred postavou, čo je asi najbežnejšie pre zobrazenie autority).
@JohnCZ (19.08.2020 14:13): já se na ní dost těšil a má pár silných scén, ale na můj vkus byla až příliš bezdějová..jako nějaký home video. Ale to byl koneckonců v podstatě záměr, takže to Cuarónovi nezazlívám, určitě jí zkus.
@JohnCZ (19.08.2020 15:14): To si právě nemyslím. Ceny za kameru se kameramanům určitě nedávají za to, jak moc dobře dělal loutku režisérovi. Ale tak nikdy jsem práci žádného kameramana důkladněji nekoumal.
@JohnCZ (19.08.2020 13:57): "Díky tomu jeho stylu by mě jeho filmy snad bavily, i kdyby byly úplně o ničem." - to jsem si taky myslel, ale pak jsem málem umřel nezáživností většiny Romy :) Ale souhlas, zbytek jeho filmografie mám rád, dokonce i ten jeho Potter byl (snad jako jedinej) super
Cuaron umí nejen parádní nefejkový one-shot scény, ale celkově dost výjimečně pracuje s kamerou a s hloubkou scény. I Children of Men, navzdory vcelku jednoduché zápletce, je boží právě tou naprosto kulervoucí kamerou a intenzivními nepřerušovanými scénami, které někdy připomínají skoro až taneční choreografii. Z mého pohledu fakt filmařina s velkým F. Díky tomu jeho stylu by mě jeho filmy snad bavily, i kdyby byly úplně o ničem.
@Paul (19.08.2020 12:05): Já to kdysi viděl a zas tak moc jsem z toho odvařený nebyl, spíš mě to nudilo. Ale už je to fakt dlouho, tak by možná stálo za to zjistit, jestli by se můj názor změnil :)
@Dan9K (19.08.2020 03:12): jsem zvědavý, ale v práci si to nemám jak poslechnout, až večer.

Nedělal jsi náhodou hudbu ke kratasu Lesapan? Zahlédl jsem na imdb databázový záznam.

Jinak mě docela štve, že mé hudební vzdělání není hlubší. Teď ani tak nejde o naposlouchani, ale příliš se nevyznám v terminologii a nedaří se mi hudbu popsat, které elementy se mi líbí.

(k většině nemainstreamovym věcem jsem se dostal ne vlastní zásluhou, ale díky znamostem s lidmi "od fochu", se kterými jsem se potkal na škole. Jedna slečna zpívala na střední ve Scholastici musici, od ní mám jak jejich průřezove album Od gotiky po současnost a ta mě seznámila i s Pärtem - ne osobně tedy :-p. Holčin, které se věnovaly zpěvu klasické hudby mým životem prošlo víc, v kurzu nemciny na vídeňském Opernringu jsem studoval s italkou, kterou pro změnu zaujala árie Cara mia z Portalu 2:-p)
@Dan9K (19.08.2020 04:02): Ja viem, že si nenarážal na mňa. Ja som skôr obhajoval tú hudbu na istotu, že aj tá má svoj zmysel, len samozrejme nie je dobré sedieť len pri nej. Osobne sa snažím v hudbe riadiť primárne pocitmi a pri skladaní, nápadmi, ako tie pocity rozvíjať ďalej a nejaké porozumenie, čo to vlastne bolo alebo je zač, robím radšej až retrospektívne, lebo inak by som sa dostával tiež do určitých zažitých koľajníc. Samozrejme, tá tvoja vec bola veľmi príjemná na počúvanie, ja takéto clivé oddychovky mám rád. Osobne mám rád oscilovanie okolo určitých akordov ich dekonštrukciou vypúšťaním a pridávaním tónov celkom rád pri vybrnkávaní, samozrejme záleží od veľa faktorov.

Určite si Mars Voltu napočúvaj a odporúčam samozrejme začať mojim obľúbeným albumom Amputechture, odkiaľ je aj linkovaná skladba. Mňa tam fascinuje, koľko nápadov dokázali skĺbiť a hrať niečo, čo je čiastočne poznateľné, ale zároveň majú veľmi jasne vlastný zvuk. Osobne mi to inak viac pripomenulo Franka Zappu a Captaina Beefhearta než Mr. Bungle. Mr. Bungle a Pattona počúvam menej (z jeho projektov najčastejšie asi Peeping Tom) a ako tak rozmýšľam, že prečo, tak asi primárny dôvod je, že on tie polohy a štylizácie počas jednej skladby strieda až tak často, že podľa mňa častokrát nestihnú nejak vyznieť a väčšinou ani nemajú nejakú logickú náväznosť. :)
The Knife a hlavne Fever Ray mám veľmi rád, ale Forest Swords mi to nikdy nejak neevokovalo. Mne sa to náladovo asociuje so Shlohmo a cez neho postupne do Kuedo a následne do Bena Frosta a napr. jeho Híbakúsja. Ale samozrejme, to sú individuálne asociácie.
@Tulareanus (19.08.2020 03:32): ale tak já tě vůbec nepodezřívám, že bys poslouchal nějakou nedostatečnou hudbu :-)
V čem vidím ten "podvod"? V tom, že v tom právě není ta snaha přijít s něčím, co by mě samotného nějak posouvalo. Jdu na jistotu. Vím, že tenhle spoj bude fungovat, vím, že takhle se to dělá a jdu cestou nejmenšího odporu a toho, co mám strašně zažité. Jdu po té jistotě mollové diatonické stupnice a ani tónem z ní nevyjdu (vlastně jednou jo, ale to je durová dominanta, to se nepočítá). To neznamená, že by se mi to mně samotnému nelíbilo. Líbí, ale vidím sobě do kuchyně, že jo.. S tou strukturou pár akordového poprocku zas ale úplně nesouhlasím, to dělá spíš ten Yiruma nebo Einaudi, ti hodí tu svojí čtyřakordovku a jedou klidně něco jako sloku a něco jako refrén. Tady v tomhle Potoku je těch akordů celkem sedm :-), a i formální strukturou to má bliž tomu klasickému minimalismu, který se pořád vyvíjí, protože každý z těch bloků, vyjma posledního, má stejný harmonický průběh, ale žádný z těch bloků není stejný, pokaždé je tam něco poměrně zásadně jinak nebo nového, z toho, co bylo prvně nové, stává se poté doprovod, neustále to vlastně graduje, přidávají se vrstvy atp.

Ty Mars Volta jsou úplně boží, nečekal jsem, že si to poslechnu celé. A to opravdu častokrát takové superlativy nevynáším :-).Mám tohle rád, jakoby to byli trochu nástupci Mr. Bungle, rychlé střídání žánrů, zběsilost, ulítlost, ale přesto pořád rockovej nářez. Trošku je to přístupnější, než ten Bungle, ale to nevadí. Asis mě donutil si je prohlídnout blíž. Forest Swords taky dobrý! Člověk pořád srovnává, podobný zvuky jako má The Knife, akorát je to normálnější. A dovedl bych si to představit i v nějaký hře (narozdíl od jiných, je to pro mě pochvala :-) ).
Mahlera teď poslouchat nebudu :D i to znám

Já jsem taky žánrově neukotvený a snažím se být maximálně otevřený a tvrdím, že v každém žánru jdou udělat skvělé věci. V některém se to daří častěji, v některém méně, ale často mě mrzí, že se u 99% lidí jejich hudební vkus řídí jakousi žánrovou ideologií, jelikož to mají spojené s životním stylem, lidmi okolo sebe, předsudky a dalšími věcmi. Přijde mi to trochu jako slepá víra a vadí mi to, protože i já jsem takový býval. Kde nebyla elektrická kytara, tím jsem pohrdal. A asi i proto mi to tak vadí. Jsem rád, že jsou i další takhle otevření lidé :-)

EDIT:ty Weyes Blood za mě úplně ne. Podklad je jak starý Muse, zpěv jak trochu akčnější Enya. Proč ne. Ale z tohohle přesně cítím ty prvky "podvodu", které jsem popisoval :-)
@Dan9K (19.08.2020 03:12): Ale veď je to pekné. Samozrejme nie originálne, čo si asi chcel tým aj povedať a štruktúra opakovaní pripomína až štruktúru "pár akordového" poprocku, ale keď to funguje, tak je to zle, len preto, že to nemá veľký počet tón alebo v niečom revolučnosť? Inak podľa mňa v tom je čiatostočne tá krása. Mám rád väčšinu hudobných žánrov rôznych časových periód, ale podľa mňa super je v tom, že ich tým pádom človek môže mať na úplne odlišné nálady a príležitosti.

Napr. má u mňa silné miesto noirový ambient jazz Bohren & Der Club of Gore, ktorý má neskutočnú atmosféru a hoci je minimalistický, viem že sú jedineční v tom, ako to presne oni robia. A na druhej strane mám veľmi rád progresívnych The Mars Volta, kde napr. Day of the Baphomets ako moja najbľúbenejšia skladba od nich, skrýva v sebe toľko vecí, že si ju treba pustiť xkrát, aby ich tam človek našiel. Mňa také objavovanie tiež baví. :) Alebo si veľmi rád vypočujem zas niečo, čo beriem ako najnovšiu vetvu abstraktnosti a niekedy aj po tom skončím pri počúvaní Mahlerovej piatej symfónie, z ktorej úplne zbožňujem adiagietto. :)

EDIT: Alebo som pred časom objavil pre mňa veľmi zaujímavý popík Weyes Blood.
@Tulareanus (19.08.2020 02:29): to máš pravdu, že Pärt je jiná liga, to je jasný.

ale tak já vím, že je jednoduchý, používá fakt strašně jednoduché věci, u kterých je prostě zřejmé, že fungují. A já to i dělám rád, ale je to prostě jeden z mnoha hudebních podvodů. Počkej, dej mi chvíli :-)
@Dan9K (19.08.2020 01:57): Tak umenie je v tom, aká je to kompozícia, nejde len o to, že je to jednoduché. A minimálne Part je úplne iná liga aj rôznorodosťou a štruktúrou oproti napr. Einaudimu, ktorý má príjemné, ale priamočiarejšie kompozície. Ale trošku ma prekvapuješ, lebo čakal som, že ako hudby znalý človek budeš vedieť, že ani takýto minimalizmus nie je až taký jednoduchý, ako sa javí. Hlavne aby to vedelo vyvolať aj emócie.
@Tulareanus (19.08.2020 01:03): Já nějak tuhle vlnu super jednoduchýho klidnýho a líbivýho minimalismu, jako je ten Richter, Pärt nebo třeba Yiruma nebo Einaudi nemusím. Takových skladeb bych byl schopen složit deset za den. Jako dělal bych to celej den, ale šlo by to :-)