Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

RPG

[neexistující příspěvek]: To neni, nikdy nebyl. X360 sice rozsireny byl, ale PS3 vic. Xbox One ma u nas oproti PS4 minimum lidi. U nas v obchode bereme hry tak 10:1 PS4 vs Xbox.
[neexistující příspěvek]: Jestli chceš, tak ti za nějakých 120Kč pošlu Infinite Undiscovery v krabičce.
@Tulareanus (10.10.2020 17:40): FF10 ma po ceste koridory par zajimavych miniher a tim je o neco pestrejsi, ale ten zaklad pruchodu hrou je totozny jako u FF13. U FF 1-9 pocit volnosti, i kdyz lehce falesny, davala world map, ktera uz v dilech potom nebyla, to jsem imaginarne dost obrecel, ale takhle zpetne to zas takova tragedie neni.
FF13 hrace dost omezuje, vcetne rozvoje postav ktery se neposune dal dokud se nedostane do dalsi kapitoly. Kdyz jsme ji hral prvne taky mi to vadilo. Jenze ja cilim vetsinou na nejake vetsi zkompletovani hry a po zaveru pribehu nasleduje post game kde je pristupny cely Pulse vzasade formou open worldu. Chapu ze to plno lidi nezajima ale u mne osobne to hre hodne pridalo. A jelikoz jsem pak hral i FF XIII-2, ktera ten svet a postavy rozviji dal mam z toho lepsi pocit celkove. Treti dil Lightning Returns je naopak neco do ceho se nedokazu dostat zase ja, a dost me to stve.

Jeste k soubojaku FF13. Me prijde skvely, ma obrovsky zaber na spolupraci vsech tri ucastniku a v pokrocilejsich soubojich je hodne takticky a vyzaduje dost pripravu, navic je hodne eye candy :) Vzdycky se smeju nazorum co tvrdi ze je o mackani jednoho knofliku, tam vetsinou dobre poznam ze to dotycny skoro nehral. Pac opravdu ne, mackanim jednoho knofliku bezmyslenkovite plno souboju fakt vyhrat nejde.

Ja ji dohral asi 4x? Mozna i 5x. A vzdycky mam velke plany jak udelam uplne vsechno a udelam vsechny trofeje/achivy. nikdy se mi to nepovedlo, pac vzdycky po nejakych treba 140 hodinach odpadnu i ja. Naroky na nektere trofeje je sileny grind, hlavne penez, ktere nepadaji ani z nepratel a lze je ziskat jen prodejem itemu co nekde obcas vypadnou. Nakonec me to vzdycky udola. Ale treba promakany system loveni priser, nachazeni raritnich predmetu a jejich postup ziskani, vymaxovani postav me vzdycky dost bavi, ale to je holt az ten post game.

PC verzi jsem si uzil, v te dobe jsem nemel doma zadnou konzoli na ktere by sla FF13 hrat, takze jsem byl nadseny ze na PC vysla. Steam ukazuje 106 hodin a 25/35 achievmentu..jako obvykle jsem zase odpadl ke konci post game casti :)
@Charllize (10.10.2020 16:51): Tak staršie FF tú koridorovsť zakrývali napr. adventúrnymi prvkami alebo možnosťou preskúmavania aspoň pár chodieb danej oblasti. Ja som teda FF 10 nehral (ale niekedy to chcem skúsiť), ale už niekoľko rokov sa neviem dokopať k dohraní FF 13, ostávajú mi dve kapitoly do konca, ale bojujem s tým strašne dlho, lebo vždy ma to po nejakom čase prestalo baviť alebo vyslovene začalo iritovať. A to nie je pocit, ktorý chcem mať pri voľnočasovej aktvite. A to som sa na tú hru strašne tešil keď vyšla na pc. U kamaráta som predtým na ps3 zahral prvé dva kapitoly a bol som zvedavý. Ale okrem grafiky fakt nemá 13ka nič lepšie oproti tým FF, ktoré som hral (6, 7, 8, Tactics Advance). Aj zaujímavej hudby má veľmi málo oproti dielom, ktoré robil ešte Uematsu.

@Shoggot (10.10.2020 17:26): Mňa to o to viac štvalo, že som si to zohnal ako jednu z úplne prvých hier pre môj nový herný pc, ktorý som si v roku 2015 postavil po tom, čo som už niekoľko rokov hry v podstate nehrával. A ten hype narazil zrazu na dno.
@Tulareanus (10.10.2020 16:29): Jojo, FF13 plno lidi z nejakych duvodu nenavidi. Koridorovost bych ale asi moc nevycital, v serii je to celkem bezny jev a treba slavna FF10 funguje na uplne tom samem principu. Problem je hlavne zmateny pribeh a pro nekoho nesympaticke postavy. Snow je fakt debil, otazka je jestli to je chyba nebo umysl. V dalsich pokracovanich FF13 se jeho charakter trochu vic rozvine a tak to je i u ostatnich postav. Svet je taky dle meho dost zajimavy a krasne udelany.
Kazdopadne FF13 je problemovy dil, nastesti ne u mne, za coz jsem rad. Treba Lightning patri k mojim top postavam z FF.
Mimochodem FF13 je oblibeny dil Andreje Anastasova, co vim tak ho odehral nekolikrat, mozna to pro nekoho bude dobra reference.
Ja za seba poviem len toľko, že Final Fantasy XIII vôbec neodporúčam. Obzvlášť ak človek nemá bohaté skúsenosti s jrpg, pretože ho tá hra od toho subžánru len odradí tým, že 11 kapitol sú len koridorové boje, ktoré nie sú zabavné, s občasnými cutscénami, v ktorých sa postavy chovajú ako idioti. Príbeh na začiaku pôsobí tajomne a zaujímavo, ale je to len preto, že nezačína od začiatku a postupom času sa hráč dozvie, čo sa stalo predtým a zistí, že je to vlastne primitívne a postavy reagujú absurdne nelogicky. Jediné plus vidím v naozaj peknej grafike na tú dobu. Za mňa najhoršie Final Fantasy, ktoré som kedy hral a asi aj najhoršie jrpg, ktoré som kedy hral.
[neexistující příspěvek]: Jasne, jak se nize pise. Lost Odyssey je asi zaklad pak dal Blue Dragon a Infinite Undiscovery. U FF klidne zkus tu FF15, je docela pristupna i pro nekoho kdo jrpg nehraje, protoze celkem dost pripomina zapadni open worldy. Pripadne hodne koridorovou FF13, tam se taky neztratis a pritom pribehem a grafikou trpet nebudes. (samo nazory se ruzni, ale ja mam FF13 rad). U FF serie navaznost dilu resit nemusis kazdy je zvlast a je jedno kterou si zahrajes prvni.
Jinak je velmi dobry i Dragon Quest 11, ktery v prosinci vychazi i na xboxu. Pajmic ktery je spise zapadni hrac a byva dost kriticky si ho celkem pochvaloval.
Pak tam je jeste Tales of Vesperia ktera ma moc fajn postavy i pribeh, akcni soubojak a je moc hezky namalovana.
Co se delky tyce, jrpg jsou vetsinou dlouhe hry, takze s tim je treba pocitat.

takze co tedy vlastne zejo? :) Asi bych ti doporucil tu Final Fantasy 15 a Lost Odyssey. Maji vic zapadni stylizaci, vypadaji hezky a podle me ani moc nezahlti slozitym in game systemem. Pribeh a postavy je uz spis neco co si musis zkusit sam, ale za mne je v tomhle smeru lepsi ta Lost Odyssey.
@S4TW (10.10.2020 12:00): Charllize "vřele doporučuje" :) Ale myslím, že ještě víc by doporučil Lost Odyssey, což ale imo nebude vhodné jrpg do začátku, protože to je šíleně dlouhé.

Já z těch Xboxáckých jrpg hrál jen Infinite Undiscovery a to je fajn. Hodně filmové, vcelku krátké, dobře napsané a nemá to tahové souboje, což je imo taky plus... Ač teda žádný vrchol to rozhodně není. Každopádně jestli si platíš gamepass, tak tam máš snad všechny díly Final Fantasy co vyšly na Xbox.
[neexistující příspěvek]: ja ted treba bral Blue dragon, coz je exkluzivita prave na xbox, tak muzes taky zkusit, ale pockal bych, jestli Charlizze schvali :)
Zde video proč zvolit nově vycházející RPG Dračí Hlídka, a ne DRD1.6, respektive ne DRD+, DRD2 (ačkoliv zrovna ty se mi líbí) nebo klasické D&D.

Hráli jsme s autorem DH společně několik sezení dle alfa/beta pravidel, později už sami a mám doma i finální beta verzi. Musím konstatovat, že ten GM ve videu výše co se týče DH mluví pravdu a nic jiného než pravdu. :)
Osobně jsem hrál válečníka, protože jiní členové družiny si rozebrali hraničáře, kouzelníka, kněze o kterých jsem uvažoval, a musím dosvědčit, že válečník je díky bojovým trikům a dalším (více méně) ryze fyzickým schopnostem zábavnější než u konkurence. A ačkoliv hraničář, zloděj a koneckonců i kněz umí bojovat, ve finále je to válečník který rozhoduje když jde opravdu do tuhého.
@Sadako (02.09.2020 14:39): No je to tak, hlavne ten rulebook zdôrazňuje, že on pridáva nové možnosti ako veci robiť, ale zároveň neuberá možnosti staré, čiže nie je ani nutnosť house rules, ale povedzme si otvorene, kto v dlhoročných živách hrách ako D&D, WoD alebo kľudne aj Magic: the gathering nepoužíva nejaké house rules, že?
Tedy, já pouze čtu, že vyjde příručka, která dává nové možnosti customizace postavy, nic víc.
Lehce se mi přitom vtírá myšlenka Hm, tohle se dá zmáknout pomocí různých house rules i bez příručky, ale čím víc rozšíření, tím víc peněz pro Wizardy a pokud mají spočítáno, že průměrný hráč D&D si raději koupí příručku a jede podle ní, než by si vymýšlel nějaké vlastní úpravy, tak by byli pitomí, kdyby takovou příručku nevydali.
Nicméně, jestli si jednotlivé konkrétní herní skupiny ponechají postavy s racial traits nebo ne, to už je jaksi na těch herních skupinách.

Btw. před lety vtipně selhali White Wolfové i s úplatky u larperů (tedy v kontinentální Evropě, nevím, jak jinde) - nabízeli oficiální podporu, pokud budou larpeři hrát v jejich systému Mind's Eye Theatre a ze settingu pouze Requiem. Dlouholetí hráči V:tM se tomu dobře zasmáli a to bylo všechno.
@Charllize (02.09.2020 13:43): Tož ono je to spíš naopak. Rasové rozdíly se stávají čím dál důležitější. Lidi už nejsou definování jako jednotlivci, ale jako součást menšiny, nebo rasy. Rozdíly v rámci těhle skupinek se ignorují. To je přesně podle ideálů RPG, kde jsou všichni trpaslíci odolní, elfové mrštní a orkové silní.
Ono to v DnD nebylo zase tak hrozné. Čím menší a specifičtější etnikum, tím více těch rozdílů bylo. Trochu padlé na hlavu to je i tak, ale člověk zase opravdu cítil, že hraje za podzemního gnóma atp.

@emxd (02.09.2020 13:38): Jo, to je ta druhá stránka věci. Každý ňouma pak chtěl hrát za Drowa, aby se dostal k jejich schopnostem. A těch nevyhod nebylo zase tolik.
Keď ja chcem roleplayovať krikľavo fialového orka, čo miluje kvetinky! Orc záhradník.
Ty nahoře, Ty to tam vidíš! Politika ve stolní papírové RPG hře D&D, ach jo. odkaz Kam ten svět spěje.
@sandokan (31.08.2020 22:23): Tak to jsem to jenom špatně pochopil. Moja chyba. U VII jsem uvažoval o čtyřech postavách a u VIII o pěti. Na sólo bych si asi netroufl. Ale v Might And Magic VII se skvěle experimentuje s partou. Jednou jsem to rozehrál s dvojicí paladin a mág. Došel jsem až k volbě soudce.
@Jumas (31.08.2020 19:17): Neřekl bych, že to už teďka bude těžší. U MaM mi zbývají samé zážitkové díly, žádná práce :) Ultimy mi ale seberou dost času, tam ten počet je největší. Heroes...no rád bych někdy...začal jsem nedávno dokončením prvního dílu :) Ale tam si dám odpočinek.
@Richmond (31.08.2020 18:00): Tak super, taký mám rád dokončený kompletní série, ale takový hardcore věci samozřejmě nehraju :) U Ultimy a Might & Magic to ale asi bude těžší co? Ani nevím, kolik tyhle série mají dílů, protože Ultimy se pletou s Ultimate edicema a Might & Magic s Herosama, pokud tedy Heroes díly taky nemáš v plánu :)
@sandokan (31.08.2020 18:13): Vždy jsem měl plný sloty, což znamená, že někam mi postava odmítla jít, tak jsem vzal "náhradu" a pak to zase směnil :) Sólo se jeví jako dobrý nápad pro další hraní. to samé i sedmička.
@MickTheMage (28.08.2020 16:59): Je mi to jasné. Taky bych nakupoval jak zběsilý ale vždy mě brzdí fakt, že to nebudu mít s kým hrát. DnD (myslím že ve verzi 3 nebo 4) jsme kdysi hrávali a vůbec to nebylo špatné.

My v práci hráli alfa & beta verzi brzy na pultech dostupné Dračí Hlídky, no v práci, po práci od 15 hod. :)
@Rapier (27.08.2020 22:32): Jo, tak mi v praci hravame DnD a CoC, a pre mna sa zase zbieranie papierovych RPG stalo tak nejako hobby :) Pre studium pravidiel, alebo loru toho alebo oneho sveta :) Naposledy som si zohnal do zbierocky Dark Heresy, co jest Warhammer 40k svet, kedze som mu posledne mesiace nejako prepadol :)
@Richmond (28.08.2020 07:43): Pokud bys dojel celou serii, tak bys o tom uz pomalu mohl napsat knihu. Z ty trojice velkych starych cRPG serii (Ultima, Might&Magic) je tohle zdaleka nejvetsi vyzva, mozna bys byl vubec prvni clovek v republice.