Conquests je druhým rozšířením Sid Meier's Civilization III. Vlajkovou lodí souboru novinek, za jehož základ lze považovat sedmici národů, je devět epizod, hratelných na dvě nové, těžší obtížnosti: „podhrotovou“ Demi-god, což znamená „polobůh“, a ultimátní Sid. Nové typy jednotek a terénů, režimy feudalismus a fašismus, zaměření civilizací námořnictví a zemědělství a divy světa Socha Dia (Statue of Zeus) a Mauzoleum Mausóla (Mausoleum of Mausollos) jsou pak středními patry dortu, zhmotněním jehož vrcholu je zavedení zdrojů do na suroviny dříve chudých oblastí a třešničku na němž představují sopky, které hráče terorizují opakujícími se všezničujícími erupcemi, jimž nelze zabránit.
Ve scénářích, jejichž koncepce je přizpůsobena multiplayeru, hráč nalezne boj o kontrolu nad Středozemím mezi Římany a Puny, závod sedmi civilizací v budování divů světa či obranu městských států před nájezdy barbarů. Jiná zápletka těží z pokusů evropských civilizací o dobytí Ameriky – za Angličany, Francouze, Nizozemce, Portugalce nebo Španěly je cílem získat oporu na americké půdě, v kůži na opačné straně barikády stojících Indiánů je hráč pověřen úkolem tyto imperialisty zahnat. Některé epizody jsou orientovány na mírové vítězství – zápolení o dominanci v Japonsku mezi osmi klany je možné ukončit dosažením dohody na volbách, ze „soutěže“ Aztéků, Inků a Mayů o získání nadvlády nad Střední Amerikou lze s rukama nad hlavou odejít po dosažení značné kulturní převahy. Dobývání, nebo obrana Konstantinopole jakožto hlavního města Východořímské říše se potom hraje dle pravidel královraždy, o niž hra byla obohacena prvním datadiskem. Po stránce dějové náplně si na své přijdou i milovníci napoleonských válek a druhé světové války v Pacifiku.
Z nových jednotek druhý expansion pack do hry přidává mj. policisty, jejichž trénování vedle již dříve možné výstavby policejních stanic redukuje uplácení a plýtvání prostředky, a techniky, kteří urychlují produkci divů světa i jiných budov. Kromě nových položek je obsahem Play the World také vybalancování herních elementů, k němuž se autoři uchýlili z důvodu zatraktivnění hry více hráčů.
Po 16 letech si jeden týpek na civfanatics dal práci zprovoznit jeden můj scénář inspirovaný Red Alertem:
Příspěvek
Screenshot
Download
Kdyby mě v příspěvku nezmínil a já nedostal upozornění tak vůbec nevím, že jsem něco takového tvořil:)
Příspěvek
Screenshot
Download
Kdyby mě v příspěvku nezmínil a já nedostal upozornění tak vůbec nevím, že jsem něco takového tvořil:)
Pro: Geniální hra Civ3,Nové mapy, scénáře, národy
Proti: Občas přitroublá AI, se kterou se velmi těžko vedou diplomatické dišputace:)