Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Tak teprve teď jsem zjistil, že mi Vatras dá na pomoc k úkolu "Najdi banditího dealera zbraní" amulet, který jednoho takového ducha vyvolává... prý že to umí najít ty bandití zbraně a dá se to víc vycvičit. Tak na to jsem fakt narazil poprvé :D
Sakra, nějak jsem si zvykl na ty dnešní hry, tohle je fakt makačka. Až mám někdy cukání se na to vyprdnout. :-)
Já za mága dohrál jedničku a bylo to úplně v pohodě. Naopak jsem ocenil, že jsem se víceméně mohl vyfláknout na ten cvaknutý systém souboje na blízko. :)
V pôvodnom G2 to bolo práveže dobre hrateľné. Možno trochu náročnejšie zo začiatku a ľahšie ku koncu, ale nie game-breaking.
Já jsem Gothic za mága nikdy nehrál, je to fakt tak těžký i v původním G2 a G3 ? Vystačím si s těma svitkama, které jsou ale zas drahé a moc jich není, proto s nima šetřím. Regenerace many by taky přišla vhod.
@Ebb (25.05.2012 09:04): Nn, to bylo právě hned jak se ukázali Seekrové, ale o deset hodin a pár mrtvých seekerů později jsem toho nechal s tím, že hrát Gothic za mága byla imho vždycky blbost (první průchod gothicem jako mág) :)
Já si pamatuju, že jsem hrál za mága a datadisk nedohrál, ale nepřišlo mi to neřešitelné. Ano, zkraje to bylo dost těžké, ale od té doby, co jsem měl Blesk, šli už seekeři dávat. Orky jsem zprvu dával firebally nebo kuší, ale možná se mi to plete se základní hrou.
@Eru (24.05.2012 14:30): No, jde o to, že budeš mít větší level než by jsi měl v originále (nebo jen s úpravou LP), tzn. větší hp a menší šanci, že dostaneš crit(který ti vezme jednou ránou většinu hp nebo je rovnou instant kill). Pravděpodobnost toho, že dostaneš od soupeře crit se odvíjí od toho, jaký má level on a jaký máš level ty. Alespoň to jsem to četl na forech.

NOTR je takhle těžký a nemilosrdný, protože sami fanoušci původního G2 o to PB žádali. Hodně lidem to asi nevyhovuje, ale pořád lepší než level scaling imho, to je zas druhý extrém.
@Jab (24.05.2012 13:34): Problém této utilitky je, že začátek bude lehčí než G2. Pokud si pamatuješ cenu tréninku z G2, tak si raději pohrej s konzolí:

"Př. zajdu k učiteli a chce za vytrenování 10 bodů many 30 LP (v G2 by to bylo 10 LP). Osobně mám 10 LP, tak otevřu MARVIN, přidám si 20 LP a naučím se to."

@Majkee (24.05.2012 14:11): To by bylo dost málo, ne? Osobně jsem si kdysi nastavil 25 LP za úroveň (místo klasických deseti). Začátek byl strašně lehký, ale ve 4.kapitole (draci, skřeti, ještěřani) jsem zjistil že to bylo moc málo.
Majkee: Kulové si budu nastavovat. Datadisk je šmejd a hotovo. Utratil jsem za něj dost peněz, abych pak zjistil, že mnou zvolená postava (mág) musí cvičit používání meče o sto šest, abych vůbec mohl normálně hrát. Jako wtf?
Rozehrával jsem to už asi šestkrát. Na další pokus už nemám náladu.
Tá utilita je cheat, to už je jednoduchšie marvin mode a každý level si hodiť jeden perma mana potion. Ale to jaksi uberá z hrania, čiže by som sa k tomu zrejme nikdy neuchýlil.
Mne prišiel mág v G2 bez datadisku dobre vybalancovaný, nemal som nikdy pocit, že som príliš silný alebo slabý. S datadiskom je to zabité. Bez 60 dex a zabíjaním Master Swordom väčšinu mobov je to nehrateľné.
JJ, vím. Nicméně tohle jsem na mysli neměl. :( Já nevím, kolik čeho si mám nastavit, aby hra byla v pohodě hratelná a upřímně přemýšlet se mi nad tím nechce. Doteď lituji, že jsem si tenkrát za nějakých šest stovek Gold edici kupoval. A když už jsme u toho, proč nevyjádřit frustraci i číselně. Šup tam s tím pro tuhle zhůvěřilost.
Btw já také hraji Gothic jen za mága. Pokud je v datadisku nepoužitelný, tak je nepoužitelný především datadisk. :(

Proč jen k tomu neexistuje patch, který by vracel obtížnost na normální úroveň...
Následující text obsahuje silné spoilery --> Tak jsem addon konečně dohrál, nová oblast mi zabrala 10 hodin čistého času, což není mnoho, když vezmu v úvahu, že Kapitolu 1 jsem hrál 20 hodin. Havran nebyl moc těžký soupeř, za 30 sekund byl na zemi. Utkal jsem se s ním na na lvl 24. Celkově hodnotím datadisk pozitivně, i když byl kratší než jsem čekal.
@Majkee (22.05.2012 19:01): Je to sice už pěkně dlouho, co jsem to hrál, ale pokud si pamatuji, tak v Hornickém údolí snad ani s žádnými skřety nutně bojovat nemusíš, ne? Ti v průsmyku na začátku se dají obejít přes jeskyni, obležením se dalo proběhnout s nějakým zrychlení nebo projít s proměnou a to bylo snad všechno. Vážně si nevzpomínám, že by se střetům se skřety vyloženě nedalo vyhnout. I tak je ale mnohem lepší se pustit do nové lokace hned po začátku 2. kapitoly, protože ve 3. už mi to přišlo strašně lehoučké.
@Redfield (22.05.2012 18:41): No nevím, pokud si dobře vypomínám z původního Gothicu 2, tak v Chapter 2 se vydám do Hornického údolí, kde potkám docela dost skřetů a ty jsem v NOTR po skončení 1.Kapitoly na 14 lvl neměl šanci dát (zdá se mi, že v NOTR jejich lvl docela bufli), zvlášť když se tam vyskytují v houfech.
Začátek je nejhorší, hraju za žoldáky(maxuju jednoručák) a prvních 10 levelů jsem pořád umíral. Všechny body jen do strenghtu, do obratnosti nemá cenu, je tam sice pár dobrých mečů, co vyžadují obratnost, ale jak už tu někdo psal, tak dmg úderu zbraně se stejně počítá ze síly. Kapitola 1 je celkově dost těžká, ale pak už můžeš nastoupit do nového světa a vlastně i musíš bo Chapter 2 se na té úrovní nedá dost dobře hrát. Do nového světa jsem se vydal na 14 úrovni a leveluje se rychleji a celkově je datadisk lehčí než starý Gothic 2, momentálně jsem level 22 a jsem schopen si dát kohokoliv včetně Skřetího válečníka nebo Stínové bestie(stále před dokončením Havrana).
Idem melee za mercenaries, aspoň nebudem musieť počúvať tie reči o Innosovi.
@Ebb (22.05.2012 17:03): .. na ten obojručák sa pre istotu nespoliehaj, asi to mám naozaj dopletené s jednotkou, alebou hrou za žoldáka. Tiež si to asi strihnem po rokoch ešte raz. :D
Boha ale štve ma to že som to nemohol dohrať kvôli tomu bugu, idem do toho rovno asi ešte raz.
@Ebb (22.05.2012 16:36): .. máš recht, tiež sa mi niečo také marí. Inak mám hrozne silný pocit, že jeden Master Sword som objavil v starej kolónii. Tuším to bolo vo veži, kde predtým býval Xardas.

@Eru (22.05.2012 16:40): Keď zájdeš s mečom ku Xardasovi, dostaneš na výber. Buď si necháš runu a trvale oslabíš meč, alebo obetuješ pri oltári niekoľko životov a získaš kompletný a neporušený démonský obojručák. (Kurník, tuším si to znova zahrám, pamätám si že som ten obojručák používal proti seekerom!)
@Ebb (22.05.2012 15:57): Ten Master Sword stojí podľa mňa za prd. V Gothicu sa ráta poškodenie pri zásahu na základe sily, postava s nízkou silou teda môže sekať koľko chce, ale pri obrnenom súperovi pohltí zbroj väčšinu poškodenia. Magický obojručák z NOTR je ale z iného súdka, k základnému poškodeniu pridáva velikánsky magický bonus a meč má len minimálne nároky na silu postavy. Ako si správne podotkol, strkať pri mágovi vzácne bodíky do sily alebo dexterity je hovadina a preto sa okrem magického obojručáka či bojových palíc, ktoré navyšujú manu, žiadna iná zbraň pre mága nehodí. (Svoju postavu som od začiatku trénoval na obojručný boj, výbornú palicu dostaneš aj od Kruhu.)

edit:
Ten magický meč má navyše bonus k poškodeniu, ktorý je závislý od levelu postavy. Ako postupne nahrávaš vyšší level, účinok meča sa automaticky zvyšuje.
Hej, inými slovami, na to aby bol mág ako tak hrateľný potrebuje obojručák a bojovať na melee. To som sa dočítal aj potom na forách, resp. s menšou obmenou:

"How to play a mage in NOTR -- train dexterity up to 60 and buy the Master Sword" -- čo som aj urobil. Vtip bol v tom, že obchodníci po pridaní NOTR sú tiež zabugovaní. Ich repertoár ponúkajú len raz, po druhom a následnom obchodovaní s nimi, si vendory automaticky equipnú ich najlepšiu weaponu, ktorú predávajú (asi nejaký fajnový script v AIčke) čo je v tomto prípade Master Sword, ktorý predáva len jedno NPC v celej hre - típek v prístave, a čo sa nedá nijak zohnať. Pričom v celej hre neexistuje ekvivalenť toho meča.
Inými slovami moja postava ostala s 60 dexteritou úplne zbytočne, a nemal som chuť to cheatovať alebo rozohrávať znovu.