Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Red (27.06.2012 07:36): Přesně tohle je důvod, proč jsem tuhle hru vzdal. Ovládání miniher mi přišlo tak debilní, že to prostě nešlo. Kdyby šly odstranit a jen se dívat na filmeček, bylo by to pro mě daleko přijatelnější. Naposled jsem si takhle připadal při hraní nějaké starodávné hry z prostředí olympijských her, kde jsem musel co nejvíc mačkat mezerník, abych běžel co nejrychleji. Jestli se hry začnou ubírat tímto směrem, tak to teda nemám zájem...
Jde nějak odstranit nebo velmi výrazně zlehčit minihry? Frustrovalo mě to a ničilo zážitek ze hry. To nastavení obtížnosti ve hře mi přišlo dost imaginární, po několika neúspěších na easy jsem je dal na hard a podobně. Bohužel průřez množin lidi kterým by se celkově hra mohla líbit a lidi co nemají v jejím ovládání šanci je dost velký.
@hellhouse99 (17.06.2012 23:10): Nerál, to by mne jeblo. Ale našel jsem si to na YouTube.
Alternativní konce jsou o tom, kdo položí tu holku do jezírka. Lucas, Azték nebo Agáta. Když Lucas, tak je na světě ráj, když Azték, tak se nic nezmění, asi počkají ještě pár let nebo moc využijí pozvolna, když Agáta, tak to bude špatné ihned.

Ale spousta lidí se zmiňovala, že jim dělalo problém lézt přes plot. Já nikdy nespadl. Vůbec jsem s myší měl problém pouze, když jsem chtěl víckrát po sobě zajojovat.
@Fg (16.06.2012 02:01): Tehdy ještě X360 pad pro PC neexistoval, takže nativně pravděpodobně nepůjde. Jinak hra je to nenáročná, utáhne ji i integrovaný podtaktovaný Radeon X200, dnes skoro 6 let starý.
@HolyMeatball (15.06.2012 18:56): Nepopírám, že to někomu nemusí sednout. A taky je pravda, že tam je jedna díra v příběhu (asi důsledek vypuštění několika scén ze hry, imho), která prostě vyčuhuje, tři trochu na hlavu, zbytek z toho seznamu je jen variace na přísloví o psu a holi (všechny se dají racionálně pochopit/vysvětlit).

I tak si stojím za tím, že u mě jde o jednu z nejlepších her všech dob.
Právě dohráno, řekněme že konec překvapivý, Já myslel hlavně ty minihry - pasáže, který mě nebavilo hrát. Jako ten basketbal na dvorku, tancování atd. Ty akční mi nevadily.
@NateLogan (15.06.2012 18:37): no všechny ne, ale bylo jich víc než dost. Nejvíc mi v paměti utkvěl asi ten jeho nález toho někoho mrtvého (vážně si to pamatuju jen matně :( ), byla tam s ním i ta ženská z prvního traileru. Ono se nakonec samo sebou ukáže, že toho někoho zabil on, přičemž přímo na místě má myšlenky v duchu "musím najít co nejvíce stop a odhalit toho vrahouna! >_<"...kdysi to někdo hezky nashromáždil do jednoho článku...a, tady: http://www.gamesradar.com/heavy-rains-big-plot-holes/

Ale uznávám, možná jsem to celý pochopil blbě, já nevím. Mě to hlavně ani moc nebavilo jako celek a solidně mě iritovalo, jak se to v jednom kuse pokoušelo z diváka ždímat emoce, přičemž to prostě nefungovalo. Má to hned několik hodně fajn individualitek, který ale bohužel fungující celek neutvořily. :/

Vážně, každá scéna prostě musí končit s nějakým over the top drama...pokus o sebevraždu, loupež, přestřelka, honička, náhodní nesouvisející zabijáci, nadržení tlustí úchyláci, sebemrzačení, mafie, bezvýznamný sex, další přestřelky atd... Taxidermist byl podle mě daleko lepší, než celý Heavy Rain a to jednodušše proto, protože se to soustředí na jednu věc, aniž by to bylo přehnaně dramatické, aniž by se to přespříliš snažilo. Prostě to fungovalo.

Nicméně, jestli QD nekecaj a v Beyond se pokouší použít co nejmíň cutscén, tak na to bych se i docela těšil. Konec konců Ellen... *_*
"jenom pár drobností"........"brilantní masterpiece"..........."po stránce příběhu dává smysl"............. D:

ehhh, Shelby a jeho myšlenky? Anyone?
@Isair (15.06.2012 17:42): Spíš je jich víc, ale jsou o hodně lépe zvládnuté, intuitivní a jejich splnění není nutné k dohrání hry. Rozhodně to není ten pitomý dvojkruh z Fahrenheita.

Detektivní scény tu jsou a vůbec jsou tu i scény, kde se musí fakt zapojit mozek a paměť. Taky jsou lépe udělané (několik z nich je fakt geniálních), ale řekl bych, že jsou jednoduší, víc user-friendly (když člověk dává pozor, nebude tápat nad tím, co má udělat a co s čím zkombinovat).

Obecně je to Fahrenheit, který dává smysl, jak po stránce hratelnosti, tak po stránce příběhu :).

Edit: Intuitivnost miniher: Většina podobných akcí je vždy na stejném tlačítku. L1/R1 jsou ruce (úder pěstí, střelba, zaklepání...), L2/R2 jsou zas nohy, křížek aspol. jsou akce vztažené k pozici postavy (čtverec blokuje úder zleva, trojúhelník zprava...), pohyb páčkou zase vyvolá pohyb postavy... Chvíli si na to člověk zvyká, ale po čase to dobře vtáhne do děje a člověk se víc soustředí na scénu, aby odhadl další akci. To se Fahrenheitu nepovedlo. Rezervy tu ale pořád ještě jsou.

PS: Na klávesnici a do určité míry i na Xboxu (X1/2 Y1/2 nejsou zrovna intuitivní, já si na to nezvykl ani po roce používání) by tohle nefungovalo.
@NateLogan (15.06.2012 17:20): Minihry zůstávají? (klikací pasáže, archív like minihra etc.). Bez nich a s lepším závěrem bych se nezdráhal udělit hodnocení o dost vyšší. Bohužel ty všemožné klikací sekvence mě neuvěřitelně obtěžovaly a přišly mi spíše stupidní nežli zábavné. Možná ještě více propracovat samotné vyšetřování/zahlazování stop a bylo by to fajn.
@Walome (15.06.2012 12:19): V Heavy Rain je tenhle systém doveden skoro k dokonalosti, perfektně vtáhne hráče do situace. Do takové míry se to minimálně u mě žádné jiné hře/filmu/knize nepovedlo a že už mám něco za sebou. Taky zamakali na konceptu rozhodnutí a následků, kdy už to není klasické: "Teď si vyber, následky ti za pár hodin sdělí náš scénárista."

Jinak ale platí víceméně to samé jako u Fahrenheitu, některým lidem se to prostě nebude líbit. A je tu pár drobností v příběhu/scénáři, které nejsou zvládnuty úplně ideálně.
@Walome (15.06.2012 11:56): Hmm, to tomu už jen nasadilo korunu:).

Byť bych klidně rád uvítal podobnou hru bez otravných mačkacích sekvencí a s trochu méně šíleným příběhem, neboť některé prvky viz. hra za "vraha" a detektiva zároveň, propracované vztahy postav a popisování jejich osobních životů a třebas i ty the sims prvky se mi tu zdály dobré.
@Isair (15.06.2012 11:25): Já právě ty plížící mise nesnášel. Opakoval jsem je snad stokrát. Naproti tomu vymačkávání bylo fakt fajn. Sice jsem se u toho taky navztekal, ale později jsem si uvědomil, že je to vlastně super nápad. Těším se, až si pořídím pořádný gamepad.
@Walome (15.06.2012 11:43): Asi ano:). Byť stíhat mačkat ta tlačítka a soustředit se na příběh, jsem ještě nepovažoval za tak markantní problém. Spíše mi to přišlo docela nezáživné a i trochu nevkusné;).
@Isair (15.06.2012 11:25): Je zvláštní, že já jsem byl unešen právě z toho důvodu, že člověk stíhá mačkat a do toho sledovat příběh, protože se to všechno děje přímo předním a ačkoli se soustředíš na barevná tlačítka, vnímáš i to co se dějo v pozadí. Přišlo mi to téměř geniální.

Ale asi holt člověk musí být natolik všímavý nadčlověk a jako já o:-) :)
@hellhouse99 (15.06.2012 09:45): Jo, minihry jsou děs. Někdy jsem až kroutil hlavou, na co jsou autoři schopni přijít (viz. archív). Nejhorší to začalo být ve chvíli, kdy začali cpát tyto mačkací sekvence i do "cutscén", ve kterých je poodhalována část příběhu (týpek tam něco vypráví a vy musíte stále dokola mačkat...).



@Sinister (15.06.2012 11:16): 5ekl bych, že hra je především postavena na tom "The Sims" prvku (zajištění, aby postava nebyla deprimována) a propracovaném/popisném backgroundu postav. Byť nemohu popřít, že "minihry" tvoří velkou část hry, přestože některé (třebas ty stealth části) dokáží být celkem fajn.
Občas mi to připomíná trošku Sims, jinak mě hra (až na minihry) baví o tom žádný pochyb
Jo ten návod od Walome funguje, mám ho osobně vyzkoušený. Akorát já tam dával ještě update na Fahrenheit v 1.1, základní 1.0 mi nešel.
Rozchodil to niekto na Win. 7 64 bit?
Už som sa dostal cez inštaláciu, ale počas načítania vypíše "program prestal pracovať"...
@Hrdlodus (25.05.2012 19:52): Rozhodnutí ve hře mají jen kosmetický vliv na příběh, ten se drží stále stejné kostry a až v samotném závěru se rozhoduje o konci.

I tak je ale ta iluze svobody docela fajn :)
Hrál to někdo víckrát a rozhodoval se různě?
Zajímalo by mne, jak velký vliv má různé rozhodování.
Viděl jsem alternativní konec, kdy proroci získali moc.
Zkusil jsem z toalety odejít zakrvácený a utekl zadním vchodem. Ale předpokládám, že se na zbytku příběhu nic nezmění, protože oproti klidnému odchodu se informace prakticky nezměnily.
Ovlivní se nějak důležitě děj, když se někde zachovám jinak, kromě samotné ho konce a kromě výše morálky?