Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@pajmič (komentář): K tomu ocenění: hra možná nesesbírala různé rádoby-ceny, ale dobře si vzpomínám, že ze strany komunity, kritiky, ale i vývojářů byla přijata velice dobře. Kdekdo na internetu psal (myslím z celkem uznávaných osobnosti herního průmyslu), že je to skvělá hra, důstojný nástupce prvního dílu apod. a když si projedeš recenze, najdeš veskrze výborné hodnocení. DE rozhodně nedostatkem pozornosti netrpěl... ostatně, mnozí se třesou na Director's cut (včetně mě).
@Bodkin (06.10.2013 10:44): No, jako, trumfnout původní DX je v kategorii "být jako původní DX" nebo "vypadat hnusně v Unreal engine" (ok, tohle je spíš žert) celkem těžké. V kategorii "FPS", "CRPG" či "hra" naopak docela snadné.
Já jsem spíš zvědavý na tu rozšířenou edici HR. Snad půjde nějak napasovat na normální hru a nebudu to kvůli tomu muset kupovat celé znova.
Jinak to vypadá, že se ze značky snaží vytřískat co nejvíc, no, ale snad bude výsledek aspoň ucházející.
@Walome (05.10.2013 23:04): Teším sa, aj keď som príbeh DE:HR považoval za uzavretý (rozumej priamo nadväzujúci na DE), bez potreby akýchkoľvek pokračovaní. Ale ak sa z vývoja prequelu poučili, a tentokrát tam nebudú otrasné bossfighty a nie dobre urobený výber koncov, mohla by to byť pecka.

Hlavne, aby to neprevarili ( v najlepšom treba prestať ;) ).
Nové díly.

"The concept behind Deus Ex: Universe is to create an ongoing, expanding and connected game world built across a generation of core games."

All is lost :(
@Sinister (07.09.2013 00:44): Určitě to možné je (že vypadá stejně jako ve filmu), ale jen nemyslím, že jde o přímo inspiraci filmem. Koneckonců, vyšly v podstatě ve stejnou dobu (film i hra).
Koukám na Friends With Benefits (jj, hahahaha) a už vím, odkud se vzal byt Adama Jensena.
Som zvedavý na tu Utlimate Ediiton, čo všetko sa tam zmenilo. Najmä na tie súboje s bossmi. Zrejme si ju zahrám. He, už dávno som nehral hru dvakrát :)
@Bodkin (30.07.2013 11:47): To jednoznačně, ale já to nemyslel z pohledu nás, "náročnějších" hráčů, ale z pohledu kupní síly - LoU si lidi kupujou a tahle hra vydělává těžký prachy, ne nějaký retro gamesy a RTS.
@Walome (30.07.2013 11:43): Já o AAA titulech nikdy nemluvil, ale v podstatě každá RTSka, MMO a tak?

A jo, HM se počítá (byť teď vyšlo/výjde pro Vitu/PS3), protože u her je hlavní gameplay (ten prostě z knížek ani filmů nedostaneš) a v tomhle HM nebo Organ Trail lepší než nějaké Remember Me nebo Last of us.
@Bodkin (30.07.2013 11:40): "To že je někdo uměle tlačí kupředu a upřednostňuje je věc druhá." Ale výsledek je stejnej. A ano, tehdá nevládly, ale už to pomalu plíživě začínalo.

"Nejlepší hry a nejvíce exkluzivit mělo snad vždy PC a takto nejspíše bude i nadále."
:D neblbni, a co třeba? Za posledních xlet, kolik vyšlo exkluzivních AAA titulů? (a ne, Hotline Miami se nepočítá :) ).

Konzole určujou směr dnešních her, je to smutný, ale je to tak.
@Walome (30.07.2013 09:51): Protože tenkrát nevládli. A v podstatě nevládnou ani teď. To že je někdo uměle tlačí kupředu a upřednostňuje je věc druhá.

Nejlepší hry a nejvíce exkluzivit mělo snad vždy PC a takto nejspíše bude i nadále, dokud se konzole přístupem nepřiblíží k PC co nejvíce, aby byl vývoj pro všechny co nejsnazší.
@Bodkin (30.07.2013 09:44): Ale to je tou dnešní dobou - v době IW jsme ještě nebyli zvyklí na to, že konzole vládnou hernímu světu. Dneska každý rozumný hráč na tu jejich hru přistoupí, protože mu nic jiného nezbývá.
@DaymondeuX (komentář): "Nejmladsi potomek Human Revolution ma geny naprosto v poradku"

Jsi si tím opravdu jist? Já v něm vidím především geny z IW, akorát netrpí šílenými omezenímy stařičkého XBoxe.
@7c (24.07.2013 14:21): SS2 melee je lepší jen v jediném bodě, že se můžeš naučit ten silnější nápřah přes hlavu, jinak to bylo přibližně stejné :/ Pokud výsledek = omráčený chlap, pak ano je to stejné. Tyčinky jsem také nepoužíval, takže jsem vždycky někoho omráčil a schoval se, počkal na doplnění a omráčil dalšího. To obuškové omračování je právě plynulejší a není tak uměle natahováno jako při čekání na dobytí posledního čtverečku. To je ten zásadní problém.

Hmm, podřezávání, plížení... že ty jsi nehrál Dishonored?
@Bodkin (24.07.2013 12:28): Aha, takže Takedown. Souhlas, debilní záležitost, ale ve výsledku mi to přišlo stejné jako obušek u Thiefa (pro mě - tyčinky jsem nepoužíval, takže tuhle variantu neposoudím). Obecně, pokud bych chtěl ve hře nějaký "melee" systém, tak bych bral buď variaci na DMoMM (hmm, skoro mám pocit, že mi to podřezávání začíná chybět...) nebo Oni. Vlastně i ten System Shock 2 mi přišel (i) co se bojů zblízka týká lepší než DX1.
A mě přijdou oba díly suma sumárum na stejném levelu. Aneb u obou jsem se stejnou mírou bavil/trpěl..
@Cobot (24.07.2013 12:19): Candy v DE ti dá 2 hitpointy, šokoláde v HR ti doplní manu.

Ještě jinak. HR žadný melee combat v podstatě nemá. Nepřátelé jsou jako dveře nebo počítače, příjdeš k nim a zmáčkneš tlačítko a je to vyřešené.

DE žádné takové tlačítko nemá, musel jsi běhat a dotyčné prostě umlátit sám, nebo usekat, nebo cokoliv. Byl tam dokonce jeden souboj na 'laserové' meče. Sice to bylo nic moc, anžto tam všichni jen mávali rukama sem tam, ale mohl jsi dojít při melee souboji k úhoně. v HR jakmile zmáčkneš tlačítko, tak jsi za vodou
V temné budoucnosti 21. století není nic jiného než řeže mezi augmentovanými nadlidmi. Místo o ropu a uran se válčí o samoobsluhy plné čokoládových tyčinek. Kdo vlastní tyčinky, je schopen využívat své augmentace naplno.

@Cobot (24.07.2013 12:19): Není rozdíl jen v té animaci, pamatuješ si to blbě. V HR dáš někomu svoji mohutnou augmentovanou paží, vrcholem techniky, ránu pěstí do ksichtu a musíš si odpočinout, než někomu napálíš zase, nebo sežrat čokoládovou tyčinku, aby jsi dal ránu pěstí tomu, co stojí tři metry od něj. V původním DE jsi někoho napálil obuškem do hlavy a nemusel odpočívat, ani nic žrát, aby jsi mohl napálit dalšího.
No tak pokud člověk hraje stealth tak melee souboj v původním deus ex je jen o tom že přijdu za něj a šlehnu ho obuchem přes hlavu. A to aby padl hned tuším musí být podpořeno augmentací. Jinak na žádné souboje ani nedojde. Rozdíl oproti animačce v HR = 0. Samozřejmě pokud to člověk nehraje jako bojovku..

S tou čokoládou to nechápu. Uzdravující tčokoládové yčinky jsou v obou dílech ne?

EDIT: @Bodkin (24.07.2013 12:18): Ale jo jasně nemusel se trefit to je fakt (i když kolikrát se to stalo..) Butony ale taky nemám rád to je fakt.

EDIT 2: btw dostat teleskopem zezadu do hlavy, aby člověk "jen" omdlel a padnul na místě je asi v reálu dost náhoda. Obyčejně to musí vždy končit frakturou lebky a úmrntost taky asi nebude malá. Takže by tam zrovna tohle taky být nemuselo. Ale to už bychom mohli rozebírat i obušek v Thiefovi :D
@USER47 (24.07.2013 12:12): Sofistikovanost si strč někam. Efekt je stejný, mechanismy ne. Dokonce se odvážím zajít tak daleko a říci, že směr DE je správný (byť nijak dokonalý) kdežto směr HR je zlý, špatný a odfláknutý.

A o tom to celé je.

Tam kde v jedničce mi stačil obušek, vytrénovanější melee skill a osolil to augmentací síly a pohybu, tak jsem mohl jen běžet a dělat lup, lup, lup, lup lup luplupLUPLUPLUP!

HR ti místo toho dá klasické 'Press awesome button!', které je v podstatě nepřerušitelné, je to 'instakill', který člověk nemůže ani posrat. Tam ses mohl s obuškem minout nebo nemít dostatečnou sílu/skill a nešlo to. V HR je to v podstatě noob magic, jejíž použití se právě snaží omezit (z taktizovat) žraním čokolád.
Tak ony melee souboje v DE taky nebyly vrchol sofistikovanosti...Zatímco v HR naběhneš k záporákovi a stiskneš tlačítko na takedown, v DE naběhneš k záporákovi a sekneš ho do hlavy mečem...efekt je stejnej, akorát nemusíš žrát tu čokoládu.
@Cobot (24.07.2013 11:52): Anžto mám o tom rozepsaný článek sem na Blog, tak jen jeden příklad za všechny: 'Melee souboje v původním DE' vs 'rozbij někomu hlavu & schov se nebo sežer čokoládu v HR'
@Bodkin (24.07.2013 11:40): Mechanismy? Můžeš uvést pár příkladů? Já si sice taky myslim, že původní DE je mnohem lepší hra než HR, ale spíš po příběhové stránce.

NA HR mi vadili hlavně moc silné augmentace a nalinkovaný stealth postup. Ono ale třeba hrál si Missink Link na "factory zero"? To změnilo hratelnost celkem zásadně.

@7c (24.07.2013 10:50): Ale ovšem, proti tomu nemohu nic namítnout. Můj důvod, proč si DE stále ještě zahraji jsou právě ty mechanismy, které v HR naprosto vykastrovali, takže je spíše zmodernizovaný IW než původní DE. Ale kdyby ho přejmenovali a nepoužívali DE, pak by mě stejně stále štvalm byť bych vůči němu nebyl tak přísný.
@Bodkin (24.07.2013 09:09): No, pro ty, kteří jedničku považují za ne moc dobrou hru, může být HR naopak příjemný zážitek. Jasně, že "suspension of disbelief" je tu extrémní (mluvím o herních mechanismech - konkrétně stealth), ale na druhou stranu nepamatuji stealth hru, kde by to bylo o moc lepší (resp. napadá mě asi jen Thief - jednička). Tj. když tohle "překousnu" a hraji ve smyslu "hráč proti PC" a ne "simulace reálného světa", tak je to snesitelné.

Určitě je dost věcí, které bych HR vytknul (např. závěr, ehm), ale jinak (hlavně co se - až neoriginální zápletku (autoři zřejmě četli a sledovali to samé, co já) - příběhu a postav týče) jsem byl spokojený.

@Cobot (24.07.2013 10:14): Já jsem tedy nikdy žádné mapy nekreslil - ať už u DM nebo Wizardry sérií - jedna z hlavních věcí, které se mi na těch hrách líbily, bylo uložení světa a lokací v paměti.

@special_plan (24.07.2013 10:08): Kam se hrabe na oslavné ódy Infinity, Mafie (ok, ta dostala na eurogameru 4/10 XD), nebo Planescape Torment (vlastně, Deus Ex (1) se člověk taky nesmí odvážit kritizovat.