Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@eremita (29.08.2013 18:50): Nevidím rozdiel medzi čierno bielym videním a čisto šedým rozdelením sveta ak je kvalita textov taká, že ma necháva chladným. Všetky frakcie vo FNV mi boli viacmenej ukradnuté. Navyše celá tá audiovizuálna stránka ten dojem ešte umocňovala. Nemôžem sa dostať "do hry" keď mi miestne NPC tvrdí, že osada, ktorú vidím a ku ktorej dobehnem za 5 minút je vzdialená niekoľko dní cesty. K tomu to zoomovanie do dialógov a množstvo ďalších malých detailov postupne zabíja celú atmosféru. A post-apo bez atmosféry, imo, nemá šancu.
@Ebb (29.08.2013 16:45): Nikoliv to, co F:NV zachraňuje, ale to, co ho činní tím, čím je. Všechno ostatní je v něm podružné... Jde o dva vzájemně nepodmíněné faktory, které však dohromady vytvářejí perfektní zážitek; 1. faktor: obrovský prostor pro role-play daný nelineárním scénářem a deisgnem 2. faktor: kvalita scénáře, resp. kulis, v nichž se možný role-play odehrává. Když RPG splňuje první faktor, pak máš možnost hrát svého reka jak jen chceš, udělat z něj jakýkoliv charakter a to bez persekuování... Pokud splňuje i druhý faktor, pak je pro náročnější hráče celý role-play o poznání intenzivnější, jelikož se vše odehrává v komplexnějších podmínkách aneb je mnohem zajímavější vést svůj charakter ve světě, kde má každá ze stran konfliktu pádné argumenty, než ve světě, kde jeden chce princeznu zachránit a druhý sežrat. Je intenzivnější hrát ve světě morálně šedém než černobílém. V tomto Fallout NV exceluje, ve všem ostatním je průměrnou srágorou vycházející z bethesdovského paskvilu.

BTW, proto má ode mě TOEE 50%. Ta hra nechtěla excelovat jen v soubojích, jen v nich ale za něco IMHO stojí...
@Ebb (29.08.2013 16:45): Co se příběhu týče mi přišel FNV jako asi nejslabší Fallout co jsem hrál (a ne, F3 jsem nehrál ani nemám v plánu) - obecně u F1 a celkem vzato i u F2 mě příběh táhl od začátku, zajímalo mě, co, kde, kdy a proč. I když připouštím, že v tomhle ohledu to má FNV těžké, protože narozdíl od původních Fallout-ů mu dost chybí ten prvek překvapení ze světa a atmosféry (prostě hráč-veterán už svět i zápletky zná).

I když jsem to celkem vydržel a místo hlavního příběhu se soustředil spíš na lokální problémy jednotlivých regionů (obecně NCR linie). Taky se mi (na rozdíl asi od více lidí zde, dost líbil DLC Honest Hearts - možná i tím, že jsem ho hrál na úrovni, na kterou je cílený).
@Ebb (29.08.2013 16:45): Sice to není směřované na mě, ale stejně - kvalita mechanik a scénáře F:NV mi nepřijde nijak zásadně rozdílná od mého oblíbeného prvního Falloutu. Jde sice trochu jiným směrem a akcentuje trochu jiné prvky, ale přesto se právě tímto, podle mě, prvnímu Falloutu dobře vyrovná.
Zpracování je věc jiná - ale zpracování jsem ochoten odpustit. Zrovna teď jsem opravdu schizofrenní ohledně DA2, kdy mě opravdu hodně baví obsahová stránka hry, ale absolutně mě nebaví např. boje, grafika a další věci.
Jste příliš povrchní, když se přes takové pitomosti nemůžete přenést. :P


Já bych to tedy také viděl rád mnohem propracovanější, detailnější a živejší, ale ze zážitku mi to vůbec neubíralo. Asi mám überpředstavivost, která funguje i pro FPP tituly, ne jen izo...
Predstavivosť dostáva na frak nielen pri detailoch lokalít, ale aj pri NPC. Keď pred sebou vidím legionára s tváričkou ako plastiková barbína a s hladko oholenými nohami, žiadna obrazotvornosť z neho lorda Humungusa nespraví. xD
@Say (27.08.2013 23:40): Aha, už tě chápu a rozhodně souhlasím. Zrovna nedávno jsem s někým řešil, že Athkatla, Tarant apod. byla živoucí a rozmáchlá města a že od dob izo RPGéček se tento pocit nepodařilo znovu navodit. S příchodem nové generace konzolí doufám ve změnu (viz co říkal Bodkin o hardwaru). Druhá věc je, že jistý podíl měl u izo kousků i fakt, že mnoho bylo ponecháno na hráčově představivosti, který si v důsledku ptačí perspektivy nereflektovaně (přirozeně) ty lokace domýšlel v celé jejich komplexnosti a živoucnosti. Takový Denerim/New Vegas má prostě hráč okatě před xichtem, není zde ponechán ani kousek k dokreslení představivostí. Tak stojí před budoucí generací her úkol se hráčské obrazotvornosti vyrovnat, což půjde jedině detailním realizováním... U mě osobně byl tomuto feelingu nejblíže Skyrim. Seznam negativ u téhle hry mám hodně dlouhý, ale zrovna tento aspekt jsem v žádném jiném openworldu neviděl vyřešen lépe.
Zmiňoval jsem to jen v kontextu karmy/lidskosti. Že by s karmou šly dělat velké věci. Vždyť u Vampire je to jen pár vět a hra je opravdu mrňavoučká, proto právě poukazuju na to že v obřím světě se systémem karmy by se daly dělat velké věci.. A hra by hráče opravdu měla trestat a odměňovat jinak než 'jsi fajn, tady máš medkit'. Ta rozhloha hře spíš škodí. Ale tak.. počkám na nový fallout, třeba se to tam trošku zlepší.
@SilentWolf (29.08.2013 11:38): To je samozřejmě nesmysl a lásku si strč někam. Nebo vážně klidně srovnáváš nejgeneričtější rozhovor z obřího světa plného měst a lokací a NPC s malou, v podstatě lineární hrou, trošku propracovanějším koridoru, který má jen zlomek byť skvělé propracovaných charakterů a rozhovorů? Tomu spíše odpovídá Alpha protocol (skvěle napsaná Clancyovka, sám Tom by dal duši, kdyby tak mohl psát) než FNV.
A ta plochost je i v rozhovorech- hodím sem příklad z Dragon Age 2 protože to zrovna hraju, a vím že je to podobná věc kterou myslím, a ve falloutech je to dokonce ještě horší.

Kde je XY?
Je to nebezpečný odpadlík, tohle je záležitost pro templáře, nestarej se!
Mohl bych vám ho pomoct najít? (za mnou stojí 3 mágové, jejich hole září a ještě pro ukázku i sešlu kouzlo :D)
Fajn, to by šlo...

a už vám dává indicie kde začít..
Navíc ve falloutu je i ta karma a šlo by si krásně vyhrát se vším. Pokud je tam karmické omezení tak v minimu případech. I ve stařičkém vampire bloodlines, když máte malou lidskost některé dialogy jsou pozměněné.. a člověk si toho ani nevšimne pořádně, ale je to tam.. protože je to dělané s láskou!! :D :D
To je taková herní obdoba 'Suspension of disbelief' a často se považuje za nedostatek čtenářů/hráčů, než tvůrců.

A doufám, že nikoho to nebere tak, že Obsidian/Bethesda nejsou schopni udělat velká a živá města, než že je to omezeno technickými možnostmi.

FNV má dokonce někde mód, který se snaží přidat všechny věci a propojit celé Vegas dohromady, když to bylo vykucháno, aby to bylo hratelné na konzolích.

@eremita (28.08.2013 22:59): Pokusím se o překlad. Zatímco izo pohled může být tak nedokonalý a abstraktní jak jen hrdlo ráčí, protože hráč vše doplňuje svou představivostí. U FPP ale představivost dává vale a vypíná se, tudíž takové hry musí být naprosto dokonalé a naprosto realistické v každém ohledu.
@eremita (28.08.2013 22:59): Pamatuješ 'hlavní město' v Oblivionu? Tak to má, myslím, Say namysli. Třeba padesát panáčků a osm budov protažených do výšky (krát tři za každou lokaci ve Vegas) je zkrátka... je to nepřesvědčivé.
Taky rozumím, a vadí mi to na nových falloutech nejvíc, ani NV to nevylepšil o moc, ale právě nevím jak to formulovat..
@Say (28.08.2013 22:44): Já naopak přesně chápu co myslíš, na hře mi vadilo to samé. Hlavně jak říkáš to Vegas samotné. Člověk o tom slyšel od NPCček všechno možné, čekal něco minimálně na úrovni New Rena z F2, a ono nic. Poloprázdné město s pár NPCčkama a omezenýma možnostma.
@7c (28.08.2013 18:47): Mě prostě vadí ta plošná prázdnota. Ano, dialogy jsou fajn. Ano graficky se mi to také líbilo a Falloutem to dýchá... Ale jestli ve F1 a F2 dokreslovala svět hráčova představivost (isometric view), musí 3D FPS tenhle aspekt kompenzovat právě skripty a něčím konkrétním. Je fajn, že postavy po otevření huby nemelou nesmysly, ale bohužel se vůdce banditů chová (rozuměj pohybuje ve světě/působí dojmem) stejně, jako nemocný ghůl u radioaktivní stoky. Prostě ať jsem došel, kam jsem došel, všude byla "stejná" skupinka NPCček, jen kulisy kolem nich byly trošku jiné.

Epic fail jsem zažil při vstupu do Vegasu, o kterém celou dobu poflakování po poušti mluvili NPC jako o velkoměstu s takovými a makovými problémy (a tam jsem konečně čekal, že se to rozjede). Došel jsem tam a praštilo mě... Vesměs žádný problém tam nebyl a všechno vypadalo jako vesničky předtím. Jen ve větším měřítku.

Shrnuto podtrženo... Sociální systém FNV na mě působil plošně díky absenci "zapamatovatelných míst/momentů".
@Say (28.08.2013 16:56): Nerad to dělám, ale musím se toho děsného Gamebrya zastat - v FNV sloužil dost dobře.

Problém FNV v mých očích je především nevyváženost XP a rychlosti postupování na další level (obzvlášť s DLC je to hodně zlé) - s tím souvisí podivná (nízká) obtížnost bojů ve hře (tohle by měl řešit např. zmíněný Sawyerův patch/mod).

Jako, celá legie vyšuměla trochu do ztracena (vlastně je člověk moc nevidí a "epické dobývání měst" ve stylu vystřílím 5 strážných a jsem hrdina jihu je taky slabší), ale tohle jsem se za roky hraní her naučil tolerovat.
Vzestup Franka? Vysazení mluvící inteligentní kytky?

I když pád Hubu by mohl být zajímavý.

Každopádně ten postoj 'Setting (především) F2 byl bezchybný' mi začíná lézt krkem, FNV v tomhle dvojku trumfne.
Neviete niekto, dá sa v hre schovať zbraň (holster weapon) nejakým tlačítkom? Keď mám prázdne ruky, dá sa stlačiť R (kde mám nastavený reload) a postava schová ruky, ale akonáhle mám vn ich zbraň, už to nefunguje.

Takže doteraz to robím tak, že si otvorím inventár, nastavím postave prázdne ruky, vypnem inventár, stlačím R (postava schová ruky), znova zapnem inventár, označím zbraň, vypnem inventár - čo je trochu zdĺhavé.
Keď som porovnával manuál s credits medzi Fallout: NV a Fallout 1, tak sa nezhodovalo ani jedno meno.
Pár mien (tuším presne 2) sa však zhodovalo medzi Fallout: NV a Fallout 2, to som ináč písal už v komentári.
@Aba (06.08.2013 20:04): "Tenhle tým založili bývalí autoři prvních dvou dílů". Podíleli se zmínění na tvorbě Falloutů? Podíleli. Založili Obsidian? Založili. Zavádějícího na tom není vůbec nic, nikde není definováno kolik % lidí musíš mít, abys tohle spojení mohl použít. Z gramatického hlediska stačí dva kusy. :-)

Úžasné kolik randálu naděláš kvůli jedné větě a kolik kontextu z toho vyčteš, který tam vůbec není :-D
@Eru (06.08.2013 16:10): s A je to správně, nauč se anglicky, podívej se mezi výjímky a pak poučuj, mamlásku

jo a když už jsme u toho tak tohle je naprostá lež:" Tenhle tým založili bývalí autoři prvních dvou dílů celé ságy Falloutu (Fallout & Fallout 2) z Black Isle Studios " respektive částečná.

Zároveň moc nechápu co to v popisku hry má co dělat, ten se má týkat čistě hry a ne mektání o tom kdo co a jak.