@oleav (30.12.2013 14:56): V určitých ohledech DLCéčka přebíjí v kvalitě základní hru...
Diskuze
@oleav (30.12.2013 14:56): Až na jednu vyjímku (HH) žádný z DLCéčk doporučit nemůžu.
@oleav (30.12.2013 14:56): Jop, stojí :)
@oleav (30.12.2013 14:56): Stoji.
S DLC za 6,49EUR, stejné ceny v USD pak na Amazonu. Je to sice pakatel, ale stojí ty DLC za to?
Na steamu za 2,49 éček.
@marwel (27.11.2013 18:34): To jsem rád, žes na to kliknul=)
@Say (27.11.2013 18:01): Ve Fallout 3 moznost vypnuti kamery neni. A pekne. Doufam, ze se s nami v budoucnu znovu podelis o nejake zajimave zazitky z tveho detstvi.
@marwel (27.11.2013 17:54): Stačí jít do menu nastavení a kill kameru vypnout. Fail.
Souboje v NV jsou urcite nadprumerne a i kdyz jsem fanda prvnich dvou dilu a povazuji je za nejlepsi RPG vsech dob a souboje jsou v nich chytlave, do taktiky maji hooooooodne daleko. Vasim jedinym taktickym cilem je zlikvidovat nepritele driv nez se dostane prilis blizko, tj. mirena do oci z .223 pistole (tam bych rekl, ze je tak 80% sance na kriticky zasah a one shot one kill), pripadne davka z blizka. Ostatne neni raritou kdyz vam da nejaky vidlak z opakovaci brokovnice totalku pres energozbroj. Zajimave je to jen na zacatku hry, ale tak tomu je i ve Fallout 3. Naopak v New Vegas je to zajimave i na vyssich levelech. V prvnich dvou Falloutech kvuli designu levelu clovek nemuze ani vyuzivat prostredi. Dokonce jsem cetl nazory, ze ma FO nejlepsi soubojovy system. To je hovadina. Nejchytlavejsi mozna, nejlepsi rozhodne ne. S VATS mam jediny problem a to je ta zpomalena kamera. To je picovina jak svin. V FO3 jsem stravil pri druhem hrani 60 hodin. Z toho tak 20 hodin cucenim na ty jejich debilni kill animacky. Mozna na to existuje nejaky mod, ale najit neco na Nexusu co neobsahuje sexisticke manga hovna a bylo by to skutecne uzitecne je poradny problem.
Konzolistický systém súbojov by nezachránila ani izo-perspektíva a ťahový režim. Napríklad Bennymu som do hrudníka napumpoval tri alebo štyri zásobníky po dvanástich kusoch 10mm nábojov, než otrčil kopytá. Pancierové kárované sako rulez! ^^
@Phoenix (27.11.2013 16:10): Jo, to jsem už navrhoval u F3. Možnost přepnout na isometric by byla fajn. Ale už samotné soubojové principy gamebrya a jeho VATS napoví, že by ten iso byl tak akorát na parádu.
@Say (27.11.2013 15:56): jj, já jsem měl na mysli nejenom tohle. Prostě jsem chtěl vidět izometrický pohled na bojiště se statickou kamerou tak, aby současně všichni zúčastnění byli vidět a kamera se ani omylem nehla z místa při žádné z jejich akcí. Fallout iso styl. Při Běžném chození po mapě klidně FP pohled. Jinak Fallouty jsem hrál (kromě jiného) i kvůli soubojům (třebaže stejně geniální je se hrou prostě prokecat).
@Phoenix (27.11.2013 15:30): Kameru oblétávající kolem mrtvol jde vypnout v menu.
@M.a.t.t. (27.11.2013 15:46): Já např. hrál F2 kvůli 1. atmosféře 2. soubojům 3. vývoji postavy... Souboje byly lahůdkou.
@M.a.t.t. (27.11.2013 15:46): Já např. hrál F2 kvůli 1. atmosféře 2. soubojům 3. vývoji postavy... Souboje byly lahůdkou.
Fallout hral niekto výlúčne kvôli bojom? Ja som ich vždy bral ako niečo navyše, ďaleko viac ma zaujímal samotný svet a questy som sa snažil riešiť skôr cez dialógy, ako akciou (samozrejme ak to šlo).
Dead Money jeden z najhorších DLC k Falloutu? Ale no tak. Síce sa neodohráva v otvorenom svete, ale vzhľadom na námet je to viacmenej logické a všetko vynahrádza kvalita písania. Ak mi niekto začne tvrdiť, že napríklad Mothership Zeta je kvalitatívne na vyššej úrovni, tak proste nemôžem súhlasiť.
Dead Money jeden z najhorších DLC k Falloutu? Ale no tak. Síce sa neodohráva v otvorenom svete, ale vzhľadom na námet je to viacmenej logické a všetko vynahrádza kvalita písania. Ak mi niekto začne tvrdiť, že napríklad Mothership Zeta je kvalitatívne na vyššej úrovni, tak proste nemôžem súhlasiť.
No, asi shodneme na tom, že kvůli boji tuhle hru nikdo nehraje... Souhlasím, že nejsou zpracovány ani průměrně. Jenže už tak prasáckou trojku vylepšit moc nešlo...
Dead Money je dobré příběhově a má výborné postavy, ale nadesignované je to strašně, to souhlasím. Ale třeba ty rádia + obojky se mi líbili (navozuje to tísnivý pocit z neviditelného nepřítele, se kterým nelze bojovat - prostě survival feeling).
Dead Money je dobré příběhově a má výborné postavy, ale nadesignované je to strašně, to souhlasím. Ale třeba ty rádia + obojky se mi líbili (navozuje to tísnivý pocit z neviditelného nepřítele, se kterým nelze bojovat - prostě survival feeling).
@Say (27.11.2013 15:09): Kdyby byl ve hře nějaký opravdu použitelný V.A.T.S., tj. s možností odzoomovat až směrem ke klasickému izometrickému pohledu + bez kravin typu "strašlivě akční kamera půl hodiny objíždí střílející postavičku", tak bych to hrál ve VATS, takto jsem sáhl po realtime jako po (o něco málo) menším zlu. Hloupě nevyvážený zisk zkušeností za boje plus další nedomyšlenosti (jako profláklou ztrátu karmy za téměř všechno, díky čemu není možné hru hrát za zloděje/špiona/hackera, který by byl současně klaďas) by samozřejmě neřešil ani kvalitní turn-based.
@Phoenix (27.11.2013 15:05): Jenže ono ani to FPS tu nefuguje. To je to. Engine psaný na střílení tak maximálně z luku bude na střelbu s plasmových pistolí a raketometů dost nešikovný už v základu. Upřímně nebýt toho hybridního VATS, tak si tam dám nějaký mód na one shot kill enemy, protože v realtime bych to fakt nedával.
@eremita (27.11.2013 14:43): Role-play rozhodně umožňuje, ovšem já jsem měl obrovský problém s tím, jak byl udělaný boj. V.A.T.S. je proti původnímu turn-based velmi špatný vtip a díky pitomému level scalingu člověk dostává za boje naprosto směšné počty zkušeností bez ohledu na jejich obtížnost (50 expů za Deathclaw, really?). Z (relativně) taktických přestřelek původních dvou dílů tak vyleze něco, co vypadá téměř jako parodie na žánr FPS. Proto jsem si nakonec více užil Fallout 3 (který byl kompletně jiný v porovnání s jedničkou a dvojkou) než NV (kde se borci hodně snažili přiblížit původním dílům a právě díky bojům z toho vylezl IMHO hrozný kočkopes).
@Fatality (27.11.2013 14:58): Soucítím s Tebou, Dead Money je (po Operation Anchorage) IMHO nejhorší DLC k novým Falloutům. Z RPG v otevřeném světě se stal špatně vymyšlený survival, který má se stylem původní hry společné naprosté minimum. Vybavení nehraje roli (protože o něj člověk přijde) a postava, profilovaná určitým způsobem (v hlavní hře zcela logickým) dostává v Dead Money těžkou sodu.
@Fatality (27.11.2013 14:58): Soucítím s Tebou, Dead Money je (po Operation Anchorage) IMHO nejhorší DLC k novým Falloutům. Z RPG v otevřeném světě se stal špatně vymyšlený survival, který má se stylem původní hry společné naprosté minimum. Vybavení nehraje roli (protože o něj člověk přijde) a postava, profilovaná určitým způsobem (v hlavní hře zcela logickým) dostává v Dead Money těžkou sodu.
@eremita (27.11.2013 14:43): Sice jsem to asi měsíc už nehrál, ale mám vyšší level, nad dvacet určitě. Už jsem udělal i Old World Blues DLC, to bylo taky docela těžké, ale tohle je mnohem víc. Já jsem všechny body rval do dovedností a když už, tak jsem dával do energetických zbraní, které ale v Dead Money nejsou (alespoň ne na začátku). Navíc ti seberou všechny věci, takže drogy, stimpaky, vody atd. Na Hardcore je to fakt dost těžký no.
Jsem teď u toho, jak jsem dal dohromady skupinu těch tří "lidí". No a ta rozdvojená osobnost má hrozně málo HP a ten brejlatej, co byl pašerák, tak musí stát někde na střeše asi půlhodiny. Jenže jak říkám, on charguje nepřátele a hrozně rychle umírá a já taky. Hodí po mě Molotov, mám nohu v háji, nemůžu se healovat, protože těch pár stimpaků mají companioni a je to pořád dokola. :-(
Jsem teď u toho, jak jsem dal dohromady skupinu těch tří "lidí". No a ta rozdvojená osobnost má hrozně málo HP a ten brejlatej, co byl pašerák, tak musí stát někde na střeše asi půlhodiny. Jenže jak říkám, on charguje nepřátele a hrozně rychle umírá a já taky. Hodí po mě Molotov, mám nohu v háji, nemůžu se healovat, protože těch pár stimpaků mají companioni a je to pořád dokola. :-(
NV je za poslední dobu jednou z mála tříáčkových her (možná vůbec jedinou??), která ti umožňuje plnohodnotný role-play.
Profilování postavy se ve většině titulů omezuje na klaďase, oportunistu a psychopata. V praxi tak buď hraješ za samaritána,/za někoho, kdo si rád nechá za práci zaplatit/za debila, kterej škodí protože... ehm... protože proto (asi ho fotr moc třískal).
New Vegas je jedinečné v tom, že nabízí profilování mnohem širší. Nabízí ti opravdu plejádu různorodých charakterů, které nelze šmahem ruky zaškatulkovat. Byl jsem férový NCR sympatizant, idealistický příznivec Legie, arogantní vědec se spasitelským komplexem (Yes Man playthrough) či zmanipulovatelný poskok podlehnuvší charismatu a genialitě pana House. Prostě a jednoduše, různé životní filosofie, levičácká/pravičácká politická přesvědčení, společensko-ekonomické názory atd. atd. to všechno hra svojí nelinearitou a hloubkou umožňuje vyjádřit. A to je její největší tahák. Fallout3 je v tomto ohledu naprosté hovno u cesty, které nesnese s NV srovnání. To samé Oblivion, to samé Skyrim (všechno od Bethesdy po Morrowindu). Jistě, zméněné hry ti umožňují mnoho volnosti v ostaních činnostech, ale kvůli naprosto černobílému pojetí světa, pouhému načtrnutí NPC, strohosti a nenápaditosti dialogů a zejména absencí komplexních voleb, nesahají NV z hlediska role-playe vůbec nikam.
@Fatality (27.11.2013 14:41): Na jaké úrovni jsi tam šel? Všechna DLC jsou doporučena minimálně od 15. levelu. Jestli jsi výrazně níž, může to být problém. Co se mraků týče, těm je potřeba se vyhnout. Vždycky je rychle proběhni, případně sesbírej, co se dá, a pryč.
Profilování postavy se ve většině titulů omezuje na klaďase, oportunistu a psychopata. V praxi tak buď hraješ za samaritána,/za někoho, kdo si rád nechá za práci zaplatit/za debila, kterej škodí protože... ehm... protože proto (asi ho fotr moc třískal).
New Vegas je jedinečné v tom, že nabízí profilování mnohem širší. Nabízí ti opravdu plejádu různorodých charakterů, které nelze šmahem ruky zaškatulkovat. Byl jsem férový NCR sympatizant, idealistický příznivec Legie, arogantní vědec se spasitelským komplexem (Yes Man playthrough) či zmanipulovatelný poskok podlehnuvší charismatu a genialitě pana House. Prostě a jednoduše, různé životní filosofie, levičácká/pravičácká politická přesvědčení, společensko-ekonomické názory atd. atd. to všechno hra svojí nelinearitou a hloubkou umožňuje vyjádřit. A to je její největší tahák. Fallout3 je v tomto ohledu naprosté hovno u cesty, které nesnese s NV srovnání. To samé Oblivion, to samé Skyrim (všechno od Bethesdy po Morrowindu). Jistě, zméněné hry ti umožňují mnoho volnosti v ostaních činnostech, ale kvůli naprosto černobílému pojetí světa, pouhému načtrnutí NPC, strohosti a nenápaditosti dialogů a zejména absencí komplexních voleb, nesahají NV z hlediska role-playe vůbec nikam.
@Fatality (27.11.2013 14:41): Na jaké úrovni jsi tam šel? Všechna DLC jsou doporučena minimálně od 15. levelu. Jestli jsi výrazně níž, může to být problém. Co se mraků týče, těm je potřeba se vyhnout. Vždycky je rychle proběhni, případně sesbírej, co se dá, a pryč.
Já mám teď problém v Dead Money. Je to dost těžký, mám málo stimpaků a ti companioni chcípají pořád - hraju na hardcore mód. Máte nějaké tipy? Snažím se sbírat víčka a kupovat za ně vybavení, ale největší problém jsou nepřátelé. Companioni se je snaží furt chargeovat, i když jim dám, aby se drželi při mně a je pro mě těžké je zabít, protože nemám tolik bodů ve střelných zbraních. Naopak oni mi dají vždy tři rány a jsem na čtvrtině životů + mi ubírá okolní vzduch HP a moc mě to nebaví. Tak jestli někdo neporadí něco :-)
Polepsilo si to oproti trojce o hodne. Jedina vec, ve ktere je mozne Fallout 3 povazovat za lepsi je atmosfera. A to je take hodne subjektivni. New Vegas funguje mnohem lepe jako RPG ale zaroven lepe i jako strilecka. Ukoly obsahlejsi s vicerem moznych reseni, vyuzijete behem nich cely RPG system tak, jak jsme na to byli zvykli u prvnich dvou dilu, lokace jsou lepe designovane (to ma hodne vliv i na boj), soubojum take hodne pomaha uprava pravidel zbroj/ucinnost zbrane (byt dost na ukor rychlopalnych zbrani), no je toho hodne. Prakticky kazdy aspekt hry byl vyrazne vylepsen a New Vegas je tak mnohem lepsi zazitek nez Fallout 3.
@FarouSh (27.11.2013 14:06): Scenar, dialogy, postavy. Vsechno, kde nekdo mohl uplatnit sve pisatelske nadani. :-)
@FarouSh (27.11.2013 14:06): Scenar, dialogy, postavy. Vsechno, kde nekdo mohl uplatnit sve pisatelske nadani. :-)
Tak díky za reakce :-) já to teda zkusím rozběhnout znova pokusím se dostat trošku dál než naposledy a uvidím...
@Bodkin (27.11.2013 13:49): Co myslíš prosím tě tím "psaním" ??
@Bodkin (27.11.2013 13:49): Co myslíš prosím tě tím "psaním" ??
@M.a.t.t. (27.11.2013 13:59): Byl by, kdyby ten 3D open wordl už v základním konceptu nefungoval tak blbě.
Načo trocháriť, treba rovno napísať, že je to najlepší Fallout. :)
@Say (27.11.2013 13:14): A F2 to 'psaním' stále strčí do kapsy, takže vpoho.
@FarouSh (27.11.2013 11:09): Lepší to je, ale ne o moc. Dialogy si polepšily, příběh taky... Ale tam to hasne.
@FarouSh (27.11.2013 11:09): Obsahově je to důstojný nástupce starých Falloutů, který bohužel běží na stejném prasáckém enginu a využívá stejné mechaniky (ač značně vylepšené) jako F3.
@FarouSh (27.11.2013 11:09): Ano je to tak, aj ked obidve hry vyzeraju prakticky uplne rovnako je NV ooooooooovela lepsi vo vsetkom.
Já si to snad znovu zkusím zahrát. Opravdu je to tak dobré ? Lepší než F3 ? protože ten mě fakt zklamal. NV jsem zkoušel jednou hrát, ale jen co jsem hru zapl a viděl, že to vypadá skoro stějně mě to přestalo zase rychle bavit. Je fakt že jsem skoro nikam nedošel no....:-/
@Gonzalez (27.11.2013 01:16): A hlavně má šikovné menu, kde jde jednotlivé položky upravovat, nebo zcela vypnout.
Já bych doporučil Project Nevada jak už napsal Say... neupravuje nic zásadního, ale vylepšuje spoustu menších věcí, přidává zbraně, zbroje apod.
Nedávno jsem to chtěl rozehrát znovu. Pak jsem kouknul na Steam a připomněl si, že jsem do té hry nasypal celkem 403 hodin! Takže ne, další playthrough nebude. :-D
Za posledních pět, možná deset let tu ale nebyl openworld, který by nabízel takové množství interaktivity a nelineárnosti a v mnoha pasažích i hloubky... Takže občas mě to opravdu laká rozehrát znovu.
K tématu: souhlasím, že mody nejsou potřeba, možná nějaké drobnosti ohledně grafických glitchů (clipping zbraní apod.)...
Za posledních pět, možná deset let tu ale nebyl openworld, který by nabízel takové množství interaktivity a nelineárnosti a v mnoha pasažích i hloubky... Takže občas mě to opravdu laká rozehrát znovu.
K tématu: souhlasím, že mody nejsou potřeba, možná nějaké drobnosti ohledně grafických glitchů (clipping zbraní apod.)...
@Sinister (26.11.2013 21:25): NW nie je Oblivion takze kludne hraj a kasli na MODy.
@John Mirra (26.11.2013 21:22): Project Nevada a DarNified UI. Tu je na něj kdyžtak čeština.
@John Mirra (26.11.2013 21:22): Nikdy jsem necítil nutnost modovat F:NV. Obzvlášť, pokud jsi to ještě nedohrál, bych to nedělal. Hra je ve vanilla verzi super. Jediné, co jsem musel udělat já, bylo poměrně brzy docpat do hry nějaké rádio. Soundtrack mi sedl podstatně méně nežli ve Falloutu 3.
Chystám se to už poněkolikáté rozehrát a tentokrát jsem odhodlaný to dohrát... jaké byste mi doporučili mody?
@marwel (21.11.2013 18:05): Zajímavé Bioshocky maj ten samej problém...
Existuje nejake reseni na ten silene dlouhy start hry pri pouziti cestiny? Tedy jine reseni nez hrani v anglictine. :-) To jsem si tak rikal, jaka to bude parada kdyz NV nepouziva GfWL a ono se to nakonec loaduje do menu trikrat dele.
@Daemon (15.11.2013 08:02): Kdyby se opravdu snažili, tak by pro ně Polský hosting nebyl až takový problém. Ale jasně, je to dost nepravděpodobné.
@Hoonza (04.10.2013 14:21): Konecne poriadna rec....
Popravdě moc nechápu výtky některých haterů tady, protože nadávají na věci, které byly i v F1/F2, takže pánové, když už kritiku, tak aspoň objektivní a ne takové zvratky, které tu předvádíte. Jako chápu, že jste nasraní, co Bethesda udělala se značkou, ale tohle dílkou je na úplně jiné úrovni než F3 a předpokládám, že jste to nehráli déle než 5 minut. Navíc vyčítat, že do vzdálené vesnice se člověk dostane za pár minut je docela úsměvné a navíc nepravdivé stejně jako nadávat, že frakce jsou o ničem, když půlka jich je převzata z božského dokonalého F2. Fallout 3 byla totální sračka i pro mě, proto jsem FNV tak dlouho přehlížel a až jsem si ho po letech zahrál, tak jsem byl mile překvapen. Jestli bych něco vyčetl tak je to echt hnusná grafika (na kterou se dá zvyknout), interface a pár bugů (ovšem v tomto směru je to pořád tisíckrát míň zabugované než staré Fallouty)...
Souhlasím, že Fallout 3 byl úpadek oproti 1 a 2. Přesto jsem ho projel s chutí a pocitem upřímné vděčnosti aspoň za něco, protože jsem se na F3 sakra načekal.
@Kosi.. (04.10.2013 09:45): Ideologicky to krok kupředu nejspíše byl, ale zpracováním a technologickou stránkou věci to byl pád z everestu, na který se před tím Fallout vyškrábal.
@Wolfram (02.10.2013 22:03): To máš tak: když jsem hrál první dva díly, ve fantaziích jsem si představoval, že to jenou bude vypadat zrovna takhle - jako trojka - čili přechod k 3D prostoru a realtimu od tahových bojů byl u mě rozhodnej krok kupředu.
@Kosi.. (komentář): Chlape, máš mý ohromný ocenění, žes prošel jak starýma, tak novýma Falloutama a o obou dokážeš říct, že jsou to skvělý hry. Alespoň v mým okolí se fakt nevidí, že by někdo neříkal "Po dvojce už to šlo úplně do hajzlu" nebo naopak "Ty první dva vykopávkový díly jsou nehratelný" :) Nechci říkat, že nemaj právo na svůj názor, ale líbí se mi, když je k tomu člověk trochu otevřenej a nedívá se na to pokrytecky.
Wasteland 2 ti srdce určitě zlomí, protože nebude o moc rozlehlejší než FNV, akorát to bude rozkouskované do jednotlivých map. (můj dojem z toho co jsem zatím viděl)