Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Asi temhle debilnim hyperduhym komentarum zacnu hromadne hazet minusy >_>
@Arcee (11.01.2014 23:33): V prvom rade by si si to mohol hodiť do spoileru v záujme tých pár ľudí, čo to ešte nemuselo prejsť. A hej, je to zlý preklad, lebo Anderson vždy umrie bez ohľadu na ostatné veci.
připravenost < 1750 - Země je zničena bez ohledu na to, jaká rozhodnutí jste udělali.
připravenost 1750 - Možnost zničit Reapery, Země je zničena.
připravenost 1900 - Možnost zničit Reapery, Země je poničena.
připravenost 2350 - Možnost stát se Reaperem, Země je zachráněna.
připravenost 2650 - Možnost zničit Reapery, Země je zachráněna.
připravenost 2800 - Země a galaxie jsou zachráněny pokud je vytvořena spolupráce.
připravenost 4000 - Vyberte si smrťáků a Anderson zachráněn, jde vidět Sheparda naživu.
připravenost 5000 - Vyberte si smrťáků, ale nedaří se zachránit Andersona, jde vidět Sheparda naživu.

Pokud tomu dobře rozumím, tak když budu mít nad 4000 avšak pod 5000, tak to anderson přežije? Jinak tam jsou všechny možnosti a všechno dobře dopadne jako bych měl nad 5000? Podotýkám, že překlad jsem nedělal já :D
@Sinister (23.12.2013 19:57): Tak já jasně chápu proč je hlavně ta nevole vůči koncůma to kvůli jejich lineárnosti a že rozhodnutí nemají důsledek (no minimálně to s Gethy má, jelikož to hraje dost velkou roli ohledně vybírání konce pro Destroyd)...ale tady bych dával trochu (trochu trochu trochu víc) zavinu EA že uspěchali hold vydání. Tak snad se už EA poučilo (dlouhý vývoj DAI o tom svědčí) a tohle se už nebude opakovat.
@Chipsonator (23.12.2013 19:44): Tak ona ta kontroverze kolem konců není ani tak kvůli tomu, co následovalo po koncích, jde spíš o to co jim předcházelo (tedy tři hry a nepočítaně hodin hraní u nich strávených, někteří z nás dokonce u jednotlivých možností dost přemýšleli), což v posledku konec vůbec nereflektuje - což je paradox, protože hra právě mimo konce je odkazů, následků a dalších výstupů vzniklých z rozhodování naprosto plná.

EDIT: Můj problém s Vegou není, že je nový, je to tím, že je plochý. Vlastně takový artefakt z akčních filmů z osmdesátých let. Takový Braddock. A, ač jsem nikdy nevěřil, že někdy něco takového budu tvrdit, tady to jednoznačně překáží.
@Sinister (23.12.2013 19:22): To samé škoda s tím koncem, kdy se měli původně volit buď nechat Reapry zemřít a vypořádat se s Temnou hmotou sám a nebo je nechat dokončit cyklus a zachránit galaxy...taky by to bylo hezký dilema....ikdyž to je i současný konec, a za to palec nahoru jednoznačně, žádný konec totiž není zcela správný.
@Sinister (23.12.2013 19:22): A přitom nechápu co proti němu mají, takový sympaťák a jsem poměrně alergický na větu "je tam pouze pro nováčky série"...jinak já bych asi pak obětoval Liaru při druhém hraní, kdybych věděl co a jak...ale jak říkám, mít tam při prvním hraní dva mé nej charaktery a pak jednoho nechat umřít, tak hodím ručník do ringu a jdu brečet mámě na rameno :D
@Chipsonator (23.12.2013 19:00): No, ono by to koule mělo, ale když volíš mezi charakterem, který je naprosto otravný a charakterem, co touží po sebeobětování... Nic moc :/
Každopádně - kdyby se na Thessii měl obětovat člen posádky, 99% lidí by si tutově vzalo Vegu :D
@Sinister (23.12.2013 16:00): No nevím, podle mě to ty koule v jedničce mělo, a pak byla větší chuť po pomstě...když si představím že bych si na tu misi vzal Garra a Tali (vysoce pravděpodobné) a pak zjistil že musím jednoho obětovat....tak bych dostal depku, a pak obrovskou chuť po pomstě.
@pajmič (23.12.2013 18:01): Každopádně se úbytek zájmu očekávat, na druhou stranu EA se už může věnovat dalším projektům, když si tímto rozvázala ruce :)
Nehrál jsem ho z mnoha důvodů - tím prvním je moje nepříliš stabilní připojení, tím druhým potom obecná nechuť k MP hraní, které zkrátka není mým šálkem, třetím zásadním důvodem je potom fakt, že, jak už jsem psal i v komentáři, já hry hraju hodně upřímně a nerad míchám soutěžení (MP) s hraním (SP) - jakékoli provázání tohoto mě pak vždycky strašně vysejří...
@Sinister (23.12.2013 17:57): O muptiplayer teda moc zájmu neubýválo, obžvlášt když vycházeli ty DLCčka. A z toho co jsem viděl to lidi pořád hrajou a víte co? Já si myslím že hromada lidí bude v ME4 MP silně očekávat a vyžadovat ho. BTW ty jsi MP hrál/hraješ? :)
Když už se tu vede diskuze o konci, reaperech apod. Slyšeli jste někdo o tom že v původně měl Shepy najít ty plány na protheanskou duhovou antireaperskou zbran najít už v ME1 na planětě kde jste prvně potkali Liaru?
@LuccinyHry (23.12.2013 16:31): To taky, ale ještě je tam asi třívteřinová animačka, abys jí viděla, musela bys mít ještě Omega DLC, které v době mého hraní ještě nebylo venku. Body, i když jsi splnila všechny questy + všechna dostupná DLC, nestačily. Teď už zřejmě ano - logický krok, s úbytkem zájmu o multiplayer ;)
Mně by se to obětování taky "líbilo," Mass Effect je pro mě hlavně o těch postavách a jejich příbězích než o tom hlavním konfliktu s reapery. V jedničce sice Kaidan a Ashley bojovali o pozici mé nejméně oblíbené postavy, ale i tak to bylo dilema ;)

Btw, třeba některé ty nápady ještě zužitkují ve čtyřce.

Jo a @Sinister (23.12.2013 16:00): K tomu tvému komentáři, že je tam nutnost multiplayeru - jako úplně není, toho nejlepšího možného konce jsem dosáhla i bez něj ;) (akorát musíš udělat všechno a ukecat TIMa)
@Chipsonator (23.12.2013 15:19): S tím obětováním jsem docela rozpolcen. Jde o to, že v podobné situaci už jsme byli v jedničce a právě to moc koule nemělo, navíc ve dvojce ti mohla zahynout drtivá většina posádky a parťáků, takže by se to muselo udělat nějak opravdu úžasně - a to mě opravdu nenapadá jak...
@Sinister (23.12.2013 09:22): Parádní článek a fakt zamrzí co všechno se tam nedostalo....hlavně mě mrzí že tam není obětovávání toho člena na Thesii, to by tomu dle mě dalo zcela nový drajv, stejně tak s tou temnou hmotou by to mohlo být zajímavé.
@Sinister (23.12.2013 08:42): O té teorii o temné energii jsem slyšela, ale pokládala jsem ji za fanouškovskou (něco jako Shepardova indoktrinace). Každopádně nápad je to hezký, ale evidentně jej pohltila temná energie EA ;)

O tom, že jedním z hlavních témat série měl být (a je) konflikt organického a syntetického života nepochybuju. O čem pochybuju je, jak konkrétní byla představa autorů o tom, jak tyhle neporazitelné protivníky porazit - vzhledem k tomu, co nakonec předhodili za deus ex machinu, asi mizivá. I když aspoň tam byl náznak toho, že něco za něco a musíš vždy něco obětovat...
@LuccinyHry (23.12.2013 05:15): Nepodceňoval bych je. Ve skutečnosti v původních konceptech hry jsou Reapeři vytvořeni jako umělé inteligence, které brání šíření temné energie, antihmoty nebo prostě něčeho takového, co je neslučitelné s organickým životem - což mělo být zároveň hlavní téma série.
Souboj organického a anorganického života, kdo má větší právo existovat, když existence jednoho z druhů a/nebo všech záleží na vyhlazení té druhé (to, co Reapeři měli dělat byla 'konzumace' energie alá Galactus a aktivně tak zastavovali šíření toho, co si nemůžu vzpomenout, co bylo).
Tedy ne zrovna náhodou jsou symbolicky zvoleni Gethové jako první hlavní nepřátelé v jedničce.

...takže kulervoucí koncept Reaperů v prvopočátku existoval, leč takový námět je asi spíš vhodný pro knihy, ne pro mainstreamovou záležitost. Ačkoli, bylo by to naprosto úžasné.
@LIUWIL (komentář): Ten děda na konci je Buzz Aldrin, takže další známý hlas. Můj první konec nicméně byl, že mi hologram Liary řekl, že sorry, ale massive fail, takže chápu tvoje pocity.

Ten tříbarevný konec nemá smysl moc komentovat, ale je fakt, že si autoři naběhli už v jedničce, protože reapery neměli evidentně dostatečně promyšlené mimo --omg děsiví a neporazitelní--
Nevím no, ta vesta ani zbroj Ajax z DLC se mi nenačte, ani když tam dám jen tyto dvě textury. Myslel jsem, že to musím mít v jedné složce i s těma jpg obrázkama textur, ale ani to nepomohlo :-/ Jinak mi těch modů nakonec funguje víc. Limit je koukám 63, ale je na to potřeba 6GB RAM a více.
@Arcee (22.12.2013 13:45): Já měl strach tam cpát jen ten happyend, nejsem zrovna modově vyzrálý, ale v tomhle ohledu se určitě obrať na Saye. Ze zdejších neznám nikoho mimo něj, kdo by dokázal a byl ochotný s těmihle věcmi dělat místy zázraky, takže ti určitě poradí ;)

EDIT: Mimochodem ten happyend na to jde chytře - jednak je tam několik custom videí, jednak různě dostříhali klidně i věci z traileru apod., jenže mj. je problém, že závěrečná animace tak má asi deset minut, kde se vlastně nic neděje. Popravdě mi závěry z Extended Cutu přišly mnohem víc v pořádku.
No tak to nemá cenu to tam dávat. No a s těma texturama zkušenosti nemáš? Ten limit je 40, dal jsem jich tam 40 a stejně třeba ta textura na černou verzi kožené vesty se mi nenačte, pořád je hnědá :-/
A je to tedy jen ten závěr? Cut scéna? Nic víc než to co je v těch videích tam neni?

Po delší době jsem to nainstaloval a dal jsem si tam i nějaké highres textury. Pomatuju si že mi to dřív nechtělo načíst víc jak 40 souborů, hra mi padala. Teď mi to ale s novým cpu načetlo něco přez 50 souborů, ale ve hře se to mám dojem neprojevilo, něco se změnilo ale pár textur, které už byly za tou čtyřicítkou se tuším nenačetlo :-/ Nevíte, jestli to jde nějak v tom texmodu obejít?
@Arcee (22.12.2013 01:07): Zkoušel, není to špatný, ale prostě celou dobu víš, že to není opravdovej konec, takže já ho vůbec nedokázal brát vážně. Prostě se neumím obelhat. Pokud to neumíš taky, nemá smysl to zkoušet.
@SilentWolf (28.08.2013 00:06): Zjednodušuješ. Na konci je Shepard konfrontován s něčím, s čím se do té doby nesetkal. V rámci narativního twistu mohl změnit názor, dá se to pochopit. Navíc, nikdo ti přece nebrání hrát svého Sheparda jako zásadového/podezíravého (nemusí Starchildovi věřit a ten destroy na konci dát. Já to tak udělal... V rámci jiného playthrough se navíc může vyskytnout konflikt zájmů v samotném Shepardovi, který je pro-synteticky orientovaný. Fakt, že by pomocí destroy zničí Gethy, spojený s faktem, že je zraněný, oslabený a zoufalý, může být taky faktorem. Lze to prostě v rámci rlzných psychologckých profilů (a tedy v rámci různých playthrough celkem uspokojivě vysvětlit a o to jediné mi jde. síla scénáře u ME3 mimo jiné stojí na tom, jestli dávají různá playthrough z hlediska různě vyprofilovaných Shepardů smysl. Jasně, hráč může být v rozporu sám se sebou, z toho ale už těžko vinit hru. O tom nemluvím.

@Daemon (27.08.2013 23:48): Mně jde hlavně o to, že vyfuckování TIMa jako xenofoba a zničení základny byly akty paragonské. A tyto akty pak na Marsu dávají význam TIMově podrážděnosti a tomu, že ani nemá zájem svoje plány s Shepardem vůbec řešit... Myslím tím tedy jen to, že absence možnosti zeptat se TIMa, jestli nechce pomoci s plánem na ovládnutí, případně absence nabídky ze strany TIMa, dává jaksi lepší smysl nebo alespoň celý ten dialog působí přirozeněji (ve smyslu, že v něm tak okatě nechybí možnost té otázky)... Když je Shepard s TIMem po dobu dvojky jedna ruka, může ve trojce Shepard působit víc "out of character", na což si právě stěžoval kámoš.

@Say (27.08.2013 23:21): Ne, jen v rámci chování k TIMovi, viz předchozí odstavec.
Shepard: "Serene jsi idiot, syntéza je fujky fuj!!!"
Shepard: "TIMe ji idiot, nemůžeš je ovládnout!!!"
Shepard celou trojku: "musíme je zničit.."
Na konci hry..
Deus ex machina kido: "Není podstatné kdo jsem, ale syntéza je moc fajn, ovládnutí taky- ale nenič je, to je fujky fuj"
Shepard: "Ale tak proč ne.."

A proto jsem fanoušek indoktrinační teorie.. Takhle hloupý můj Shepard nebyl! :D
@eremita (27.08.2013 23:19): Správně jsi zmínil "moje playthrough". V základu na snaze ovládnout reapery není nic špatného, takže by taková postava mohla být pro a neuvědomovat si, co by s tím Cerberus udělal nebo si myslet, že by to mohl ovlivnit.
Já jako renegade jsem taky nikdy nesouhlasil s pro-human motivy Cerberu, takže mi ta možnost nakonec taky nechyběla. I proto, že jsem nevěřil, že je to možné a ani já bych to nechtěl Cerberu přenechat.
Můj největší příběhový problém v ME3 byl hned na začátku v tom, že se Shepard vydal Alianci. To byl pořádně hloupej tah, jak se hned taky ukázalo, který by "můj" Shepard neudělal. Narazil jsem na názory lidí, kteří si na něco podobného stěžovali ve dvojce, ale tam mi přišlo dobře vysvětlené, že jsi dotlačený do spolupráce s Cerberem, i když nechceš, prostě nemáš jinou možnost.
@Daemon (27.08.2013 22:53): Za Paragona (moje playthrough) je to prostě celé mnohem kontinuálnější - s TIM jsem pracoval je proto, že jsem musel, lidi jsem neupřednostňoval a základnu zničil. Dává pak na Marsu lepší smysl, že se TIM chová nepřátelsky, případně že nemá vůbec chuť ohledně ovládání Reaperů cokoliv Shepardovi vysvětlovat (jednoduše nemusí Sheparda po událostech z ME2 ve svém týmu chtít, přestože ten by pod tíhou informací o Control třeba i znova změnil strany). Opovržení je navíc vzájemné, protože Shepard - Paragon, musí jasně vědět, že ovládnutí Repaerů v rukou TIM bude použitou proti ne-lidem. Celý ten hovor se tak nese v mnohem uvěřitelnější podobě a motivy obou charakterů vyznívají přirozeněji.
@eremita (27.08.2013 22:44): Nevim, proč se tak divíš. Je to stejné i za paragona. Kdyby tam možnost byla, není přece důvod, aby jí neměl i paragon. Možná se tam objeví nějaká volba typu "něco na tom je", ale je to okamžitě zavrženo. Obecně na tom Marsu je to hlavně o tom, že je plán na zastavení Reaperů, který Cerberus překazuje. Jestli si teda vzpomínám dobře, spíš si to asi budeš pamatovat líp než já. Ostatně je prostě od začátku automaticky Cerberus postaven jako hrozně zlý, takže těžko čekat šanci s nima spolupracovat.
@Daemon (27.08.2013 22:22): Takže Shepard, ačkoliv v rukou hráče, je nutně implantován názorem, že Reapery lze jedině zničit. Co ho k tomu jako postavu vede? Viděl to v jedničce na Virmiru a Sarenovi, viděl to v DLC Arrival. To ale není ultimátní argument, protože zkušenost, že Reapeři indoktrinují, neznamená nutně fakt, že nemohou být principiálně ovládnuti. Prostě a jednoduše, ani Saren ani nikdo další nejsou důkazem, že TIM nemá šanci uspět. Tím spíš, že Shepard začne na Marsu ihned kdákat, že to nejde, aniž by si vyslechl od TIM plán (zkouknuto na youtubu). Že se to v závěru hry ukáže jako pravda, nic na celé záležitosti nemění, na Marsu to Shepard s jistotou ještě vědět nemohl. Docela mě štve, že je mi jako hráčovi tento Shepardův názor, ačkoliv vcelku dobře podložený zkušeností, principiálně vnucen. Chybí mi prostě něco, co by možnost pro Sheparda udělalo principiálně nepřípustnou...

Ve výsledku to Bioware vyřešilo uspokojivě (rozuměj: alespoň jakž takž racionálně), ale mohlo to být mnohem lepší. Tím myslím, že když už se předem ví, že nebudou penězo-člověko-hodiny na vytvoření linky, kde se s TIM spojíte, měla se celá situace s Shepardem jako principiálně odmítajícím control vyřešit jinak. Není to "game-breaker", ale zamrzí to... Za tohle teda palec dolu.
@eremita (27.08.2013 21:55): Ta hra tak rozdílná není, jestli hraješ za renegade nebo paragon. Důvody jsou prostě stejné pro obě strany - Shepard si nemyslí, že je ovládnutí možné a ze zkušeností ví, že taková snaha vede k opačému výsledku, že Reapers ovládnou tebe (což se i u TIM na konci prokáže). Ohledně Collector Base tam od Sheparda zazní něco ve smyslu, že tohle není důvod, proč mu jí předával, že Cerberus měl pracovat na boji proti Reaperům a ne jejich ovládnutí.
Hrál jste někdo za renegada? (spoiler se týká i druhého dílu) Kamarád trojku nedávno hrál a nadával, že ač s TIM ve dvojce souhlasil a dokonce mu s radostí předal Collector Base, štve ho absence možnosti s TIM spolupracovat ve trojce. Hlavně pak na Marsu, když se TIM poprvé ve třetím díle objeví (a neměl by mít s Shepardem - sympatizantem ze dvojky - problém) neexistuje možnost s ním souhlasit. Řekne vám, že on chce Reapery ovládnout a Shepard jednoduše nemá možnost mu říci, že s ním souhlasí, že je to dobrej nápad. Já sám jsem na tohle nepřišel/nepřemýšlel o tom, protože ve svém playthrough jsem byl převážně paragon, ale jestli je to fakt takhle; totiž že Shepard prostě nemůže principiálně s možností Reapery ovládat souhlasit, je to hodně velký designový/narativní fail. O to víc pak s přihlédnutím k faktu, že na konci se Control možnost objeví... Moje otázka zní, jestli je napříč hrami, resp. do Marsu nějak uspokojivě vysvětleno, proč Shepard musí principiálně odmítnout možnost kontrolovat Reapery? To znamená, jestli Shepard jako postava nezávisle na stylu hraní a volbách pracuje s informace, které z Control možnosti dělají nesmysl.
Ta politika EA ohledně DLC je fakt "obdivuhodně" zkurvená, jen co je pravda. Ty DLC snad nikdy nebyly ve slevě, a ano, pro zamýšlený, plnohodnotný zážitek jsou nutná. Minimálně Leviathan, From Ashes, Extended Cut a Citadel ME3 vylepšují ohromným způsobem. Škoda že tomu EA tak ubližuje.
A dvojka by bez Shadowbrokera a pár dalších taky byla o dost chudší.
@NateLogan (23.07.2013 20:33): IMHO jde spíš o to, že doposud těžce rýžují s DLC (nikdy nebyla ve slevě, a to ani ta na dvojku); pokud je chceš všechny, značně si připlatíš. Budou se tedy snažit nahrabat, co se dá, a to zejména na "nové krvi", která si pořídíla Trilogy Edition (velká spousta PS3 hráčů, jelikož jednička a dvojka na PS3 nikdy nevyšly, resp. s dvojka s požděním), jež většinu DLCček neobsahuje... Za dva roky už po DLCčkách neštěkne ani pes, ale bude se hypovat nový díl série a to i pro novou generaci hráčů. Tohle budou vnímat jako perfektní okno pro "slavnostní" vydání kompletní edice...

Kompletní edici má jen DAO, Dragon Age 2 nikoliv. Tam je to spíš ale kvůli slabším prodejům. Navíc má obecně špatnou pověst, což je jedním z důvodů, proč DAI není DA3... Berou to tak trochu jako "restart" série a "slavnostním" vydáním kopletní edice dvojky by si kazili reputaci.