Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Tohle jak známo autoři nedali, nevidim ale způsob, jak tomu předejít, snad kromě odzbranění panáků a zabíjení za čiré improvizace (Alien 3). Dokonce i kdyby Amanda nemohla kvéry používat, což by se líbilo třeba mě, vypadalo by to na každej pád úplně stejně divně. Když chcete mít ve hře nezabitelnou příšeru, dycky kolem toho bude nějaké to mrskání ocasem, určitá kontroverze.

Levitující guny tam měl každej, poprvé na mě vybaf vzdušný kvér hned za dveřma, a v tom začala hrát taková kule utrhávající hudba (předzvěst vetřelce), málem jsem si namrdal do boty z toho
@Garret (19.10.2014 19:35): já jsem se jim vyhnul - protože se mi na ně nechtělo útočit/vlastně mě to ani nenapadlo - ale když mě náhodou jeden uviděl tak stačilo aby po mě dvakrát střelil a musel jsem loadovat. Ale potom jsem už rád vraždil ty další obyvatelé ať už přátelské (tím že na ně nalákám aliena - protože kdybych na ně zaútočil sám tak by to znamenalo konec hry, a ty nepřátlské lidičky jsem povětšinou odstranil pomocí molotova poté co jsem upoutal jejich pozornost pomocí světlice nebo sonické bomby a počkal jsi až přijdou blíže k sobě, případně revolveru a plamenometu)

A taky se mi stalo že jsem zabil někoho s brokovnicí a mohl si vzít jen náboje ale brokovnici ne - ta se musí také podobně jako revolver sebrat jen na předem určeném místě.
@Garret (19.10.2014 19:35): mphm, mám pocit, že vím, ve které seš části. Pokud se nepletu, tak budeš muset jednoduše počkat, až narazíš na ten správný revolver, u čehož se spustí menší skriptík...jestli jseš vskutku tam, najdeš ho za chviličku a možná budeš potom moct sebrat aspoň munici.

Ačkoliv, jestli seš vskutku tam, kde myslím, pak...pak to asi bude hodně divné. :)
řekněme, že jsem na Hard umlátil hasákem čtyři panáky s revolvery (když mi poslušně nakráčeli do dveří jeden po druhém), ale nepodařilo se mi ty revolvery sebrat ze země. takže ten challange je jako v tom, že je nemůžu sebrat?
Řekněme že od plamenometu laťka trochu opadla, přesto jsou pro mě kluci z CA hustí a mající kule !
Chápu dobře že studio, který zatím dělalo strategie, vytáhlo hned napoprvý takovou akční pecku?
@Shoggot (17.10.2014 13:41): Kráľovná sa tam mohla dostať, jedine ak by bol infikovaný charakter napadnutý tzv royal facehuggerom a tiež si nie som istý, či je to oficiálne brané ako kánon. Mimochodom aj Amanda bola predstavená až v špeciálnej edícii Aliens (celkom by ma zaujímalo, kto je jej otec), následne viackrát spomenutá inde a udalosti Isolation by mali byť podľa všetkého kanonické. Tak ako sú kanonické udalosti Colonial Marines a osud Hicksa, ktorý bol považovaný za mŕtveho, ale hra odhalila, že prežil. Eggmorphing nikdy nebol vyvrátený a to, že bol súčasťou iba jednej vystrihnutej scény, neznamená vôbec nič. O to viac, že tá scéna je súčasťou oficiálne vydaneho Director´s cutu. Ale to už fabulujeme :)
Na druhou stranu je pravda, že CA berou inspiraci hlavně z prvního dílu filmů, jak sami říkají, takže je to stejně dobře možné.

Prometheus zase ukázal, že o tom jak xenomorph funguje víme málo a je možná i víc možností.
V jádru je to jedno, Vetřelec je furt v tomhle neznámé zlo, a to splňuje účel.
@M.a.t.t. (17.10.2014 09:49): Jop, ale není jisté, zda je to canon. Navíc je to trošku nesouladu s tím, jak se věci ve hře odehrávají.
Je to jedna ze záhad her, na kterou se čeká zda odpoví autoři, i klidně formou DLC.

Ten eggmorphing se v univerzu nevyskytuje nikde jinde než ve vystřižené scéně z filmu. Spíš tam bude královna, kterou Ripley juniorka prostě během hry nevidí.

Ale to je jen názor.
Podle filmu? No nevim... Vetřelec přece není nějaká abstraktní/fiktivní příšera jako v Amnesii/Slender, kde tě nesmrtelný nepřítel při setkání hned zabije. Vetřelec je reálná/živá bytost pohybující se v reálném světě. Celá jeho hrůzostrašnost spočívá v tom, že z hráče je invalida neschopný se jakkoli bránit a všechny výhody jsou na straně nepřítele. Podivná omezení nelze přehlédnout. Ale když se hráči dostane do ruky plamenoment/molotov, tak se karta obrátí a rázem je z vetřelce neškodný ratlík. Přiběhne, udělá bububu a po zásahu se dává na útěk. Působí to dost směšně. Někdy méně je více. Přemíra jeho výskytu hře dosti uškodila.
Inak vajcia neznáša nahodou len královna?



@M.a.t.t. (16.10.2014 19:25): Zlakol som sa v jednej miestnosti, kde uteka facehugger cez krabice a ja som vosiel dnu len kukam ze krabice sa pohli a zrazu chššššššš a už som ho mal na hlave, no strasne som sa zlakol :D
No plamenomet je silny az prilis, aliena nezabije ale to ze ho vystrasi Ti dava pocit uvolnenosti, vzdy ked som mal naplne do plamenometu tak som si Votrelca ani nevsimal, lebo mi nic nemohol spravit - co je skoda, lebo bez plamenometu som si rozhodne nemohol tak smelo vyskakovat :)
@Shoggot (16.10.2014 23:04): Tak to si pusť Crew Expendable, když se ti tyhle odkázečky líbí, Ripley si při ústupu brouká tu samou věc ze Singin in the Rain, jako ve filmu, Parker remcá něco ohledně toho, že mu neplatí dost ringlí:) zrovna jako ve filmu, atd. I to místo, co umřel Brett je tam pěkně vostrý, a jedno z nejnebezpečnějších na Nostromu z hlediska tvého gameplaye, jelikož je exponovaný
Autoři si holt zvolili za předlohu Aliena z roku 1979, a to včetně jeho určité aury nesmrtelnosti konvenčními způsoby (nějak ho na tý lodi pořád ne a ne zabít), které zbraněmi prolomil až film Aliens, přičemž v této roli IMHO obstáli víc než nadstandardně (akorát neměli balls vyhodit většinu zbraní úplně). Pohyby AI vskutku moc neoplývá, ale zhoršený a zpomalený pohyb měl oproti velmi divokému AvP i AvP2 (marine vyskočil tak 20 cm vysoko, alien byl zase slow, pokud zrovna roztodivně neskákal-netrhal). Upřímně se divím, kolik lidí pod sračkoidní mlhou selektivní paměti zapomnělo, o kolik horší byly příběhově a nedodržováním konzistentní mytologie (o grafice ani nemluvě, ale to je jasně dáno dobou) obě staré dobré AvP hry.

Někdo je spíš Scottovský a někdo Cameroní, čímž bych to celý uzavřel.
Jina, jako odkaz hodně potěšilo a pobavilo nalezení mrtvoly s časopisem narvaným do krku.
Ta lo-fi stylizace, atmosféra, hudba, zvuky a ten potenciál. Škoda jen, že je to tak...nedomrlé. Ten prkenný pohyb (kdyby šlo plynule přeskakovat a přelézat překážky, o kolik by to bylo dynamičtější!) a bohužel docela málo možností, jak hru hrát.
Po objevení plamenometu je to už téměř procházka růžovým sadem a snad nejvíc ubíjející je to lopotění se od jedné opravy k druhé.

Ale i tak mě to bavilo a to asi i proto, že jsem velký fanoušek univerza. Mnohem lepší než Colonial Marines, bavilo mě to, imho dobrá hra, ale šlo s tím dělat mnohem, mnohem víc. Doufám v sequel, který z toho potenciálu vyždíme maximum.
@GodOfTheSick (16.10.2014 21:38): No lidi asi hodnotí, že to udělali podle filmu, ale zbytek jim je šumák. A ten šumák já prostě nepřekousnu, kdyby jen prkotiny, ale takové nelogičnosti v roce 2014!!
K tomu můžu dodat jen ->?!Fuuuuuuuuuuuuuu

@ještěr (16.10.2014 20:14): Že autoři nadopovali vetřelce cheaty -God, NoClip a OneHitKill - není výrazem originality, ale neschopnosti vytvořit skutečně nebezpečného protivníka. Originalita soubojů/nepřátel je třeba v I Am Alive. Tohle kdyby ještě někdo trochu vychytal, tak to bude skutečný hardcore. Alien je fake.
@ještěr (16.10.2014 20:14): Ta první část zní jako super béčko z osmdesátých let, proč ne?

A ta druhá část, tak to je zapřičiněno tím, že ve spoustách FPS hraješ proti hordám nepřátel, zatímco tady jich je jen pár, tak by bylo asi docela blbé, kdybys je mohl zabít dvěma ranami z pistole :)
Taková všeobecná poznámka, hafo her to má nastaveno asi takhle:
- hráč (skoro) nesmrtelný
- enemáci zlikvidovatelní skoro jen pouhým pšoukem

Resultát: nikomu to nevadí, nikdo se nepozastaví, "super skvělá hra"

Když to teď autoři udělají víceméně naopak, hafo lidí utíká nabrečet koule jak hrachy mámám pod sukýnky

A pak že chceme originalitu ve hrách, tell me more:)
Vasquez pistolí alieny spíš jen tak lechtala, páč neměla co jinýho na střílení, vyjma situace, kdy jednomu myslím vystřelila mozek z té jeho podlouhlé slizké žvejky (hlaveň přiložena k hlavě vétři), a spálila si o jeho kyselinu nohu. Obyč pistole na alieny ve filmech tedy nikdy moc neúčinkovaly, v tom je hra OK
@mazar1234 (16.10.2014 19:32): Vidíš, to si už ani nepamätám. Ale Vasquezová zrejme mala poriadnu búchačku a je to vytrénovaný mariňák, nie ako Amanda a zvyšok ľudí na Sevastopole. Na druhú stranu viem, že existujú ľudia, ktorým doteraz vadí smer druhého filmu a ktorý podľa nich poškodil auru votrelca.

Z recenzie je samozrejme vidieť, že autor je práve typ, ktorý uprednostňuje klasické strieľačky. S rozmiestnením savepointov som nemal problém a vyčítať hre, ktorá stoji na konfrontácii jedného votrelca so zvyškom posádky nesmrteľnosť votrelca je nepochopením konceptu. Ak by šiel zabiť už v prvej misii, o čom by bola hra? :D Niektoré menšie nedostatky, ktoré tu už popísali aj iní beriem, ale Isolation predovšetkým boduje atmosférou, ktorá je bezchybná a v rámci žánru ide o špičku.
Souhlasím, že pokud je premisa hry v nesmrtelnosti aliena, tak do obsahu nepatří brokovnice apod. (ne nutně plamenomet), přece jenom by z tý mrchy po dobrým zásahu mělo něco téct - vůbec mě ve hře chybí prvek kyseliny, prožírání lodi po soubojích, když už je to dělaný podle jedničky, nebo tak něco

Nic to ovšem nemění na tom, že ten gramlavý týpek z BW neumí psát, nejspíš mu moc nepude ani přemýšlení (když neumí ani obejít 4 lidi, nebo zvednout rukavici a pracovat se savepointy), a pokud se nepohybuje někde v kolektivu 4.C, nemůže tento text snad ani považovat za recenzi... Spousta "chyb" byla jasná a viditelná tak tisíc světelných let před vydáním, a pokud s nima nebyl OK, možná se měl jít raději tahat za čuráka na pískoviště, nebo zrecenzovat něco jemu rovného, např. nejnovější Call of Dutý.

Nejsem nějaký fanboy serveru A nebo B, vždycky mi tyhlety věci s prolínajícíma se redakcema apod. přišly přinejmenším směšný, ale s ostatními recenzemi se to intelektuálně ani slohově nedá srovnat (vč. těch horších na okrajových serverech). Jinak perfektní a svojakou recenzi má klasicky anglické Kotaku, zjevně napsanou někým, kdo nemá čerstvě vyhryznutý mozek od vetřelce. Je celkem komické, že BW takovou pičovinu vyvrhl (a vůbec zvalidoval) týden potom, co ji řada hráčů dohrála bez nějakých pre-verzí apod.

V zásadě opravdu vůbec nechápu, jak recenzent chce, aby jej čtenáři (a hráči) respektovali, když z psaného přímo čiší jeho frustrace hrou a neschopnost v tom světě přežít:)
Maximus - Hlavne to nie je FPS ale FPS (First person survival :)) ) Hráči hier ako COD v nej budú mať logicky problém, čo som badal aj v tejto diskusii, pretože o streľbu tam vôbec nejde. Je tam asi len jeden moment a to útok androidov, pri ktorom je nutné všetko riešiť zbraňami - nepočítam likvidácie facehuggerov. Inak pri akom konkrétnom momente si sa zľakol? :)

K dojmom - hra mi svojim spôsobom naozaj evokovala Outlast, a to tým, že najatmosferickejšia mi prišla hlavne zo začiatku, kým sa Alien na scéne nevyhrieval dlho. Po chvíli som si na neho zvykol a strach zo mňa opadol, ostalo len konštantné napätie. Vrátil sa až v v 14 leveli, keď na scénu pribudli facehuggeri - celý level je suverénne najstrašidelnejší z celej hry. Plameňomet podľa mňa naopak až tak silný nie je, aliena maximálne vystraší, ale po chvíli sa vráti a väčšinou na miesto z ktorého bol odplašený. Keby bol silný, tak by ho dokázal zlikvidovať, čo by vlastne mal. Dokonca ma napadá, že by nemal byť problém Aliena dostrieľať brokovnicou (pištoľky samozrejme neberiem a v pôvodných hrách to je pritom možné)

Keby niekoho zaujímalo, ako je to s facehuggermi, pre istotu to hodím do spoileru.

Ak hráč ide priamo k cieľu a nezdržuje sa okolitým prieskumom, takto vyzerá štatistika ich výskytu - vyhnúť sa im nedá
14 level - 3 , v tomto leveli sa objavia prvýkrát, vhodné je aj likvidovať vajcia
15 level - 1
16 level - 0
17 level - 1
18 level - 7, v tomto leveli je ich jednoznačne najviac, nezapočítavam vajcia, ktoré je samozrejme vhodné likvidovať, naopak je zarátaný jeden, ktorý sa z neho liahne po naskriptovanom okamihu)
Tak prejdene!
Steam mi ukazuje takmer 19 hodin, ale v hre to bude tych 18 hodin (len zakladna kampan bez dlc co je riadne vela teda na fps).

Bavilo ma to celu dobu (trosku pocit natahovania niekde v 3/4 hry, ku koncu sa to zasa rozbehne). Pomaly postup, cital som vsetko co som nasiel atd.
Atmosféra skvelá, naozaj sa clovek votrelca bojí (ale treba to hrat vecer a na sluchatkach pravdaze, cez den a takmer bez zvuku je kazdy velky pan).
Je len skoda plamenometu, lebo dava cloveku az prilis velku silu a nebojacnosť.

Inak pre všetkych fanušikov Aliena povinnost, takato hra tu este nebola. AvP casti boli akcne fps a hororove len za marinaka, toto je hororove takmer celu dobu.

ps - Ku koncu som sa tak zlakol facehuggera kokota maleho, ze ma az seklo v krku :D
@Walome (15.10.2014 12:32): Souhlas. Jeste vic nechapu lets playe na stare hry jako napr. Mafia, GTA III a treba x tisic shlednuti. Kdo je cilovka? Citam do 15 let jinak to nepobiram. Ja kdyz hledam gameplay/walkthrough tak jedine bez kecani.

Pak je tu jeste skupina lidi co sleduji cely walkthrough na YT protoze nemaji danou konzoli. Mam na mysli napr. Last of Us, Beoynd apod. To je taky obdivuhodny. Proste ten zazitek neni nikdy stejny jako hrat a koukat jak nekdo hraje.
@ještěr (15.10.2014 12:28): :D těžko se jí divit. Já zrovna narazil na člověka, co spal se dvěma Vietnamkama a jednou Češkou, dobrej poměr.

Já zjistil, že letsplay není o tý hře, je to o tý komunitě a o tom člověku. Ty lidi podle mě vůbec nezajímá ta hra, ale to, jak jejich oblíbenec hýká a dělá džouky.
jednou sem byl na rande s vietnamkou, kdy se celá moje řeč točila kolem toho, jak je hustý, že je vietnamka, jak mě češky už (týden) serou, ty máš takový ťuťu šikmý oči atd., no poslala mě do prdele celkem rychle :DD

jinak ale souhlasím s tím že kukat na letsplaye je už solidně napalici, stačí, že jsou ty hry celkem samy o sobě ztrátou času :)
@ještěr (15.10.2014 11:51): ..nalevo je kost..? Taková standardní pěti až šesti pivačka možná...

jinak tychle věci maj pro mě smysl jen když jsou třeba s tvůrci a člověk se doví něco z vývoje. Čumět na to jak někdo hraje je snad větší ztráta času než přenosy z poslanecké sněmovny.
@PERKman (15.10.2014 05:06): ted jsem si uvedomil jak ty ceske podcasty sou vlastne bez charismatu a mrtvoloidni, vc. lidi, kteri treba lidi, kteri jinak umeji psat, napr. pavel oreski

drive se to tak nejak zacatkove tolerovalo a publikoval se snad kazdej, kdo byl ochoten dat do toho cas a hlavne ryngle do techniky, ale to je doprdele 5+ roku zpatky, za tu dobu by se to ti kluci cesky mohli naucit

mozna v tom hraje roli, ze ta zaba nalevo je celkem kost, ale uz po 5 sec jsem se tomu podcastu smal a po zbytek doby se tesil, az se zase nejak zaculi nebo zasklebi

chlapi na ty podcasty nak nejsou delani, neboco, treba ten pewdiepie... tak ten je primo tragicky
ta ženská má charisma na desítce

matte, jj, oni ho skriptama občas pošťuchují za hráčem, aby neriskovali, že se alda někde šprajcne na celou hru:)
Keby som už mal niečo vyčítať, tak to, že hra nehrá vždy férovo. Občas sa votrelec objavuje až príliš rýchlo na miestach, ktoré nedávajú zmysel vzhľadom k jeho predošlému výskytu. Taktiež som bol svedkom ako zbadal skupinku ľudí a začal ich naháňať, pričom mu to trvalo pomerne dlho. Akonáhle zbadá hráča, hoci aj z väčšej diaľky, otočenie sa k nemu a pokus o útek znamená automatickú smrť.

Inak sa mi už párkrát stalo, že prešiel úplne tesne okolo mňa, pričom som bol skrčený a nezbadal ma. Asi nevidí nablízko :)
jináč ke kritice "jsem pod stolem ale nevidí mě, omgwtf ctj"

jednou provždy - alien loví sluchem, nikoli zrakem
@Gordon (14.10.2014 16:27): tak nejak sme hrali avp1 i avp2 v multaku - nekoli marinaku vs predator.
Jak rikam nedokazu si uplne predstavit horor nebo i survival proti technicky vyspelejsimu nepriteli aniz by ten nepritel pusobil jako idiot.
Proti zvireti ( alien ) se to da pochopit.
Optimální Alien: Isolation 2 by byl s kočandou Amandou, ale bez plamenometu:-) Prohloubit survival, snížit lootování, zachovat architekturu a zrychlit movement, tak bych to udělal já, rozhodoval-li bych o dvojce. Ale už teď to bylo hodně nad očekávání dobré.

Jednoduše zachovat srdce hry, i mechanismy, ale přenést se do nového neokoukaného prostředí a víc orig příběhu, aby se ty hry za 10 let hráčům nepletly.

Jak se ale znám, zítra nejspíš CA suše oznámí, že žádná dvojka nebude, že můžu jít do (...)

Mě už to bezduchý obstarožní střílení zas tak moc nebere, jak jsem zjistil při hraní Thiefa 4, nebo teď v commentu Mafie 2, a už vůbec ne mimo FPS. Proto jsem to taky alíkovi zaokrouhlil hezky nahoru, že se nebál něco změnit, a to i při svým masitým rozpočtu.

"I like my Amanda harmless and scared as fuck."
Já naopak doufám, že predátoři apod. přimixované píčoviny navždy zůstanou jen doménou švihlé, byť značně hratelné a na svou dobu velmi kvalitní, série AvP. A že bude Creative Assembly, jak jinak než na základě skvělých prodejů:), rozvíjet něco, co bych se nebál nazvat hodnotným, nebo alespoň nějakým způsobem vážným, příspěvkem do alienskýho univerza. Dalších francouzských grotesek (film Alien IV.) či amerických komiksáren (hry AvP), nebo dokonce velmi špatných amerických komiksáren (filmy AvP) už netřeba.