@Bodkin (19.02.2016 20:51): vybornej postreh, a ja si porad rikal ze mi na tech novejch xcomech něco nesedi. I když si nemyslim ze by to kopirovali, ale ta paralela tam urcite je.
Diskuze
Je to dobré.
@HolyMeatball (20.02.2016 01:54): V podstate na konci, este jedna misia a ende.
Jak daleko jsem od konce, když zrovna útočím na tu advent věž, abych odvysílal své vlastní zpravodajství?
Tak místo doktorky Vahlenový nějaký černoch:(
Ruština chybí, hlavně že je několik rodilých akcentů angličtiny (například austrálie, británie, usa). Jako je jasný že mám být vděčný za to že jsou tam i jiné země než amerika a jiné jazyky než angličtina, ale bylo hrozně cool kdyby tam byly všechny země a a akcenty aspoň podle regionů (slovanský, arabský, asijský,...).
Customizace jednotek super, nějaký zákonitosti mi jsou ale docela utajený. Jako že u nějakýho vojáka můžu dát tričko a jiný má jen varianty brnění...
Hraju na začátku bez modů na normal, chci si to nejdřív osahat.
Podle náročnosti hry bych očekával realistickou grafiku, ale posun je minimální. Jako jo, textury postav jsou někde jinde. Ale jednička se mi svým spartánským způsobem líbila možná víc.
Ruština chybí, hlavně že je několik rodilých akcentů angličtiny (například austrálie, británie, usa). Jako je jasný že mám být vděčný za to že jsou tam i jiné země než amerika a jiné jazyky než angličtina, ale bylo hrozně cool kdyby tam byly všechny země a a akcenty aspoň podle regionů (slovanský, arabský, asijský,...).
Customizace jednotek super, nějaký zákonitosti mi jsou ale docela utajený. Jako že u nějakýho vojáka můžu dát tričko a jiný má jen varianty brnění...
Hraju na začátku bez modů na normal, chci si to nejdřív osahat.
Podle náročnosti hry bych očekával realistickou grafiku, ale posun je minimální. Jako jo, textury postav jsou někde jinde. Ale jednička se mi svým spartánským způsobem líbila možná víc.
@7c (19.02.2016 21:02): Jo, trojka bude na marzu, kde budeš stavět kolonii a likvidovat emzáky.
@LIUWIL (19.02.2016 20:35): Trojka nebude (dějově) problém, vzhledem k tomu, jak končí dvojka.
@LIUWIL (19.02.2016 20:35): Jo, on je XCOM2 je v podstatě sprostá kopírka UFO: Aftershock
@MickTheMage (17.02.2016 22:58): To je jenom fan-teorie která vznikla napříč tomu, že tvůrci bylo potvrzeno, že hra se odvíjí od možného selhání v Enemy Unknown (čili Enemy Within se nikdy nestalo). Kdyby předchozí XCOMy byly pro dvojku kánon a jednalo se o simulaci, nejdřív by se muselo řešit comanderovo zmatení z toho, co se vlastně děje a proč emzáci ovládají Zemi, když jim tak mohutně nakopal prdel.
Vojáci Adventu jsou přímo ovládáni pomocí systému, který je vysvětlen v jedné z cutscén (následkem toho taky je, že hacknutím některé z takových těch svítících věží co jsou na ulici můžeš získat kontrolu nad náhodným vojákem Adventu). Comander tak jednoduše fungoval jako počítač pro taktická data.
Sečteno podtrženo: XCOM 2 je alternativní příběhová linka, nikoli pokračování. Ono totiž mimozemská invaze je docela přímočará záležitost a buďto se podaří, nebo selže. A vzhledem k úspěchu značky to asi nebudou chtít zabalit po dvou dílech. Stejným způsobem se tedy bude dělat případná trojka, která naopak zase může navazovat na první XCOM, případně zase nahodit nějakou alternativní linku. Příště bude třeba zase podmořský XCOM :)
Vojáci Adventu jsou přímo ovládáni pomocí systému, který je vysvětlen v jedné z cutscén (následkem toho taky je, že hacknutím některé z takových těch svítících věží co jsou na ulici můžeš získat kontrolu nad náhodným vojákem Adventu). Comander tak jednoduše fungoval jako počítač pro taktická data.
Sečteno podtrženo: XCOM 2 je alternativní příběhová linka, nikoli pokračování. Ono totiž mimozemská invaze je docela přímočará záležitost a buďto se podaří, nebo selže. A vzhledem k úspěchu značky to asi nebudou chtít zabalit po dvou dílech. Stejným způsobem se tedy bude dělat případná trojka, která naopak zase může navazovat na první XCOM, případně zase nahodit nějakou alternativní linku. Příště bude třeba zase podmořský XCOM :)
@mazar1234 (17.02.2016 23:23): "bezcenna" Ty si myslel, ze hras za XCOM, ale cely cas si hral za mimozemstanov :) Alebo tak nejako sa to da chapat.
@MickTheMage (17.02.2016 23:02): No veď to, ako keby mi povedali, že celé hranie Xcom bola len bezcenná strata času, pretože realita sa odohráva až v dvojke.
@mazar1234 (17.02.2016 22:59): Prakticky je to akoby si odohral prvych par mesiacov a potom *prask*. Game Over. Potom uz je vsetko simulacia. A tvoje schopnosti ako komandera su vyuzite pri cviceni taktickych jednodtiek ADVENTU a potlaceni akehokolvek odporu na Zemi. Co je imho celkom fajn ako sa s tym vysporiadat. I ked to znie mozno b-ckovo :)
@MickTheMage (17.02.2016 22:58): Tak to je LOL ako vystrihnuty z nejakeho druheho dielu low-budget 80`s action movie.
Taku sracku som teda necakal, keby to radsej naservirovali ako alternativnu linku casu.... ach god why this bullshit.
Taku sracku som teda necakal, keby to radsej naservirovali ako alternativnu linku casu.... ach god why this bullshit.
@mazar1234 (17.02.2016 22:31): Eh, prisne technicky vzate, mozno, ale pribehovo vzate takmer cely prvy diel bola simulacia v komanderovej hlave, ktoru mimozemstania vyuzili na ovladnutie Zeme. :) Neviem preco to davam do spoileru, ked sa to vlastne odzvies hned v tutorial misii, ale... :)
@sgtfury (17.02.2016 21:18): Celá hra je vlastne založená na popieraní reality prvého dielu a ukazuje alternatívnu časovú líniu.
@sgtfury (17.02.2016 21:18): Nie. Teda az na to, ze sme to prehrali hned na zaciatku :)
Práve mám rozohranú XCOM 1 (teda tú čo bola tesne pred týmto). Má to nejakú nádväznosť?
@mazar1234 (17.02.2016 11:00): Je tam víc typů misí, než v jedničce, ale je pravda, že každý měsíc bude jedna guerilla mise (která má myslím čtyři nebo pět různých podtypů), jedna VIP mise (která má dva podtypy), jedna supply raid mise a jedna retailation mise. Ale samotný gameplay mě bavil dost na to, aby mi to nevadilo :)
@7c (16.02.2016 19:24): "Kdyby se vykašlali na ty své natvrdo nastavené události za měsíc (navíc vždycky ty samé" - áno toto extrémne hlúpe skriptovanie podľa mňa absolútne zabilo akúkoľvek znovuhrateľnosť hry, pretože každá ďalšia hra bude absolútne presne taká istá bez akejkoľvek šance zažiť niečo iné.
Je veľmi zlé, že to neopustili a dali to aj do X2, nechápem, prečo to proste nedajú generovať viac menej náhodne, resp. na základe nejakých udalostí/činov hráča a podobne.
Napr. ako v starom X-Come - ak hráč proste za mesiac zostrelil každé UFO tak nebola žiadna taká misia na zemi. V novom XCome, môže hráč zostreliť nič alebo všetko a má stále dokola rovnaký počet rovnakých typov misií lebo to je tak natvrdo naskriptované.
Je veľmi zlé, že to neopustili a dali to aj do X2, nechápem, prečo to proste nedajú generovať viac menej náhodne, resp. na základe nejakých udalostí/činov hráča a podobne.
Napr. ako v starom X-Come - ak hráč proste za mesiac zostrelil každé UFO tak nebola žiadna taká misia na zemi. V novom XCome, môže hráč zostreliť nič alebo všetko a má stále dokola rovnaký počet rovnakých typov misií lebo to je tak natvrdo naskriptované.
@Barbar Conan (17.02.2016 10:29): :D Ano, tenhle system by v takto striktni podobe mohl uz byt pohrben.
A to jsem myslel, že éra, kdy se vše rozhodovalo hrou v kostky, už je skoro za náma... :-D http://img-9gag-fun.9cache.com/photo/a57XP9O_700b.jpg
Hmm, zatím to nevypadá, že by z Firaxis vypadla nějaká opravdu dobrá XCOM hra (ve smyslu původní UFO). Kdyby se vykašlali na ty své natvrdo nastavené události za měsíc (navíc vždycky ty samé, jen trochu odlišná mapa), ještě nudnější výzkum než v XCOM, jediný zajímavější prvek - Proving Ground - je zabitý fixním časem, který nejde zrychlit víc než o 50% ani paralelizovat, a nechali hráče zkoumat (mapu a svět) na vlastní pěst.
Designově mi hra přišla jako na začátku betaverze - hlavní příběh a mise fungují perfektně a očividně tohle bylo otestované (teď nemluvím o UI, na které zřejmě moc testerů nezbylo), ale dlouhodobější hraní mimo krátkou hlavní dějovou linii je dost nevybalancované - v podstatě není co dělat.
Asi nezbývá než doufat, že se Firaxis buď zaměří na nějaké nadesignované a navazující příběhové mise nebo nechá hráčům naprostou volnost... Eh, počkat, ok doufám tedy v to první, pro druhou část tu asi moc šancí není.
Designově mi hra přišla jako na začátku betaverze - hlavní příběh a mise fungují perfektně a očividně tohle bylo otestované (teď nemluvím o UI, na které zřejmě moc testerů nezbylo), ale dlouhodobější hraní mimo krátkou hlavní dějovou linii je dost nevybalancované - v podstatě není co dělat.
Asi nezbývá než doufat, že se Firaxis buď zaměří na nějaké nadesignované a navazující příběhové mise nebo nechá hráčům naprostou volnost... Eh, počkat, ok doufám tedy v to první, pro druhou část tu asi moc šancí není.
@MickTheMage (15.02.2016 11:27): Jo, hlavně poslední část poslední mise byla zlo :) Bez ovládnutých gatekeeperů mými psi-vojáky bych to nedal.
tam mozna bude zakopany pes - ja obecne kazdou misi delam minimalne pul hodky, ty delsi i hodku a dyl, jsem v ramci tahovek totalne z cviku a fakt intenzivne si davam zalezet, at mi nezavre zadny oblibenec (pote, co mi tuhle chcipla v akci moje milovana grenadierka :'C ). A to jakoze ta momentalni parta sesti jsou vsichni moji oblibenci, ani nevim, koho kdy ozelim, az dotrenuju tu psi borku >_>. A to ani nemluvim o tom, jak se pizlim s kazdym vojakem, at se mi co nejvic libi, a jak umorne dlouze dumam nad tim, jakej vercajk sebou kam vemu. A to jedu jenom na Veterana. ._.
@Fatality (15.02.2016 11:32): Tak, že je tam zadají uživatelé. Když se tam registruješ tak i ty tam můžeš napsat jak dlouho ti co trvalo. HLTB z toho pak vypočítá průměr.
Jak vlastně How Long to Beat počítá ty hodiny?
@HolyMeatball (15.02.2016 10:51): Steam tvrdi, ze to bolo okolo 48 hodin. Z toho skoro rovne 2 hodiny som sa patlal s poslednou misiou. Nie, ze by si musel, ale bol som az prilis opatrny :)
@HolyMeatball (15.02.2016 10:51): Mě hra zabrala 31 hodin. Měl jsem všechny výzkumy a nejlepší zbraně a brnění. Taky Avenger byl plně vylepšen. Záleží to ale na tobě:
Pokud hru chceš už ukončit, hlavní mise ti zas tolik nezaberou (není jich tam podle mě tolik) a za pár hodin to můžeš mít za sebou.
Pokud hru chceš už ukončit, hlavní mise ti zas tolik nezaberou (není jich tam podle mě tolik) a za pár hodin to můžeš mít za sebou.
Prdele jak je ta hra dlouha? Na HowLongToBeat (kde vim ze se to ma brat s rezervou, ale i tak) pisi 50hod completionist playthrough, mam nahrano cosi pres 20hod, a podle NEKOMPLETNIHO seznamu hlavnich misi nejsem ani v pulce onych hlavnich misi. A ten seznam neni ani kompletni. A jako sakra uz bych tuhle zavislost mel rad za sebou. >:O
@Karasman (12.02.2016 08:43): to není zadny breceni, pokud se ucil ještě rustinu bude starsi a proste vim sam od sebe ze by me na nejaky kurzy anglictiny nedostali ani heverem. Hranim her se anglicky castecne naucit lze, ale nikdy to nebude tak aby to bylo lepsi nez cestina. me hry dost pomohly ale největší část moji znalosti anglictiny odvedl kontakt s anglicky mluvicima lidma, takze hry v anglictine v pohode hrat muzu ale když je moznost taky preferuju cestinu, preci jen to je ,,muj,, jazyk.
PS: navíc, nejlepe hodnocena hra tady je Mafia, a jestli si někdo mysli ze to není hlavne proto ze mela ceskej dabing a titulky tak je blazen, takze na tom je krasne videt jak moc muze byt ceska lokalizace dulezita, takze uvest jeji absenci v recenzi jako minus mi prijde validni.
PS: navíc, nejlepe hodnocena hra tady je Mafia, a jestli si někdo mysli ze to není hlavne proto ze mela ceskej dabing a titulky tak je blazen, takze na tom je krasne videt jak moc muze byt ceska lokalizace dulezita, takze uvest jeji absenci v recenzi jako minus mi prijde validni.
@Ronik (13.02.2016 15:23): Díky!
Je už nějaký mod/tweak/whatever na zmlknutí Central? Nic mě nesere tak moc, jako právě to. Už třetí mise, ve které musím zachránit civilisty, přičemž pár jich prostě padnout musí, ale on i tak neúnavně při každém musí znova žbleptat, jak chcípaj na všechny strany a ať na tom máknu. Jeho pindy při posledních třech tazích mi taky pomalu ale jiště dávají rakovinu. :c
@Ronik (13.02.2016 12:51): Tak to jo, v propagaci není nic špatného, ale pokud je to jak píšeš tak tam podporu x360padů snad dodělaj pozdeji.
@Paul (13.02.2016 12:42): Jasně, ale XCOM 2 zrovna taková hra vážně není, ten interface je skoro nezměněný od jedničky, kde to fungovalo skvěle, ani to nemá nový engine nebo tak něco a zbytky gamepadové podpory tam jsou (jde hýbat kamerou, ale nic jiného). Možná to nevyřízli kvůli Valve, ale k nějaké dohodě o propagaci určitě došlo.
@Ronik (komentář): dobrý komentář, jen ta konspirační teorie se steam controllerem moc nesedí..steam controller má mnohem blíž myši než klasickému x360padu. Koneckonců proto na něm jdou bez problému hrát hry jako Cities Skyline, Civ 5 nebo jakákoliv jiná mousedriven hra, zatímco na x360padu by tyto hry byly nehratelným utrpením.
Me ty casovy limity prijdou fajn, protoze cloveka nuti premyslet i nad ramec soucasne potycky/skupiny nepratel.
V pozdejsich fazich jednicky jsem si v klidu jel stylem vsichni mimo kryti uprostred mapy, pohyb jen pod range jednoho AP, vsichni v overwatch. Kolem proleti emzak, instakil, druhy se prijde podivat, dalsi instakil, objevi se zbytek skupiny, ale to uz je zase muj tah, ve kterem smaznu ten zbytek.
V pozdejsich fazich jednicky jsem si v klidu jel stylem vsichni mimo kryti uprostred mapy, pohyb jen pod range jednoho AP, vsichni v overwatch. Kolem proleti emzak, instakil, druhy se prijde podivat, dalsi instakil, objevi se zbytek skupiny, ale to uz je zase muj tah, ve kterem smaznu ten zbytek.
@Red (13.02.2016 00:57): Ve workshopu existuje mod i na tohle.
Edit: Vidím, že Ronik byl rychlejší :)
Edit: Vidím, že Ronik byl rychlejší :)
@Red (13.02.2016 00:57): Už teď existují mody, které je odstraní ;)
Hm komentář mě dost vyděsil. Časový limity nesnáším.
@pipboy (12.02.2016 10:38): AVATAR můžeš s klidem ignorovat - snižovat/brzdit postup je triviální. Brzy se dostaneš do situace, kdy nemáš stejně co dělat a zůstanou jen "dějové" mise (které jdou přímo proti AVATAR projektu).
@Karasman (12.02.2016 08:43): Tohle asi nemá cenu komentovat - nedorozumět se anglicky je na úrovni neumět chodit nebo jezdit na kole :/ Kritizovat patří spíš "cpaní" angličtiny všude a za každou cenu.
@Karasman (12.02.2016 08:43): Tohle asi nemá cenu komentovat - nedorozumět se anglicky je na úrovni neumět chodit nebo jezdit na kole :/ Kritizovat patří spíš "cpaní" angličtiny všude a za každou cenu.
@Karasman (12.02.2016 08:43): Tak např. moje maličkost zažila ve škole ještě ruštinu. :) Nejde o to brečet o češtinu, ale přiznat si, (alespoň v mém případě) že abych si hru vychutnal v CELÉ své kráse, tak ta čeština ke hře patří. ;)
@pipboy (12.02.2016 10:38): To je normální, mě se většinou pohybuje jeden nebo dva dílky od konce. Je lepší ho nechat naplnit a pak teprv udělat nějakou misi, která ho sníží.
@pipboy (12.02.2016 10:38): Taky nerad spěchám. Na Steam Workshop je ale ke stáhnutí mod "Avatar Project", který ti na základě tvé obtížnosti přidá několik políček navíc. Hraju na normal a místo 12 jich mám 20. Funguje i s rozběhnutou hrou. Nebo si můžeš stáhnout i "No Avatar Project", Ale tam musíš začít hru od začátku.
Co jsem objevil avatar project mu pribyly 3 ctverecky, ja jednou misi dva shodil a od te doby mi zas dva pribyly. To je normalni, nebo zaostavam? Prijde mi ze ten avatar jde nahoru nejak rychle.
@mazar1234 (12.02.2016 00:27): Jo taky počkám, u prvního dílu jsem se nechal napálit a pořídil hned, a nečekal až vyjde finální verze s datadiskem, kdy už hra byla v kompletním stavu.
@Karasman (12.02.2016 08:43): A tak někdo anglicky holt neumí. A ten zvyk z doby, kdy se pomalu každá hra dočkala češtiny je patrně příliš silný :)
@MiLaCzech (komentář): Pořád nechápu tohle brečení kvůli češtinám. Chápu kdyby to byla hra třeba v ruštině, ale anglicky se snad učí dneska všude, ne? A hlavně se na hrách v ENG učí nejlíp. Hry v češtině tě nic nenaučí...
@MiLaCzech (komentář): Prave preto cakam, Firaxis maju skratka trademark na to ze konecna verzia hry prichadza az v priebehu roka.... nech vydaju akokolvek dobru hru, po case skratka vzdy vydaju nejaky upgrade, ktorym to zlepsia a dovedu do konecneho stadia vyladenej hry.
Po vzore hier Civilization 4&5 a prveho X-Com cerstvy Vanilla release s kludom Anglicana ignorujem a pockam si na full-verziu hry.
Po vzore hier Civilization 4&5 a prveho X-Com cerstvy Vanilla release s kludom Anglicana ignorujem a pockam si na full-verziu hry.
@John Mirra (11.02.2016 18:30): Alternativní historie.