Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Uf.. vytvořil jsem si postavu svojí přítelkyně a v jedné nepovedené misi mi jí zajali emzáci. Hraju na ironmode, takže to nejde zvrátit. Neznám ještě tu hru tolik, ale když je voják zajat, bude pak v budoucnu nějaká možnost jej vysvobodit?
@LIUWIL (komentář): "EmZáci ovládli planetu. V jednom z jejich velkoměst se objeví hrstka rebelů, kteří obsadí ulici, vloupají se do jedné z jejich ostře střežených budov, a ukradnou odtamtud Velitele. Člověka, kterého nikdy neuvidíte... Kromě případů, kdy je oblečený v EmZáckém ekvivalentu svěrací kazajky. Klidně v tom může být zavřený Master Chief a my o tom celou dobu ani nevíme. Vysvětlovalo by to genocidu mimozemských okupantů, která následuje hned po tutoriálu. Když no to ale přijde, klidně by tam mohl být Gordon Freeman. To by kromě masového vyhlazování mimozemšťanu vysvětlilo také kam se poděl Half-Life 3. "

- No, já to pochopil tak, že ten "Velitel" v tom skafandru jsem já, tedy člověk, který velel jednotkám v původním XCOMu ... možná proto se ve hře neobjeví. :-)
Myslím si, že o důvěryhodnosti serveru Prekladyher.eu není potřeba polemizovat.

Každopádně, díky češtině jsem včera XCOM 2 konečně rozehrál a těžko říct, jestli je to tím, že jsem jedničku hrál už před nějakým časem, ale je to vážně těžký...

Chápu, že až vyskilluju jednotky, tak to bude o něčem jiným, ale už první mise, kde jsem měl ukrást nějakej ufonskej artefakt v nákladáku, mi dala pořádně zabrat a to proti mě stáli jen základní vojáci s velitelem a pak zmutovanej Sektoid...

Ach, jsem rád, že je to zpět :-)

(Btw, hraju Ironman mod, což doporučuji každému, jinak si člověk XCOM neužije tak, jak by měl)
@Cobot (22.04.2016 22:45): No právě :D Zajímalo by mě jestli když tu češtinu teda nainstaluji s vypnutým antiveirem, jestli po jeho znovu zapnutí, už po samotné instalaci, nebude vyhazovat soubory do karanteny.
@LIUWIL (komentář): Přesně takovou Rangerku jak píšeš mám. Je to ta první postava co se ve hře objevila. Jane Kelly. Úplně jsme si ji vytunil a je to pro mě ženská verze Sheparda.. :D Pokud padne ona tak bude Země následovat. Je to úplný stroj na zabíjení.. :D
Trošku mi tam chybí ta atmosféra sestřelování a objevování UFO.
Dohráno na hard (cca 40 hodin). Asi nejlepší část hry je midgame, kde objevujete nové schopnosti a dostáváte nové věci. Poslední dvě mise jsou nuda a jsou strašně jednoduché (oproti první polovině hry, která byla celkem obtížná). Rozhodně je to lepší než jednička, kterou jsem ani nedohrál, protože když jsem měl skoro vše vyzkoumané a každé povolání na maximální úrovni, tak mě to přestalo bavit.
AVATAR je tu čistě proto, aby dělal průzkumy do budoucnosti (testovací výzkumy co který výzkum odemkne) otravnější, kvůli nepřerušitelnému blikání čtverečků a komentáři Central. Jediný praktický efekt, kterého jsem si všiml.
@Cobot (23.02.2016 10:18): Bohužel ale v limitu budeš celou kampaň. A momentálně si kladu otázku jestli se to ještě vyplatí hrát dál nebo rozjet znovu.

Spoiler pro ty kteří už hrají

Avatar má nějakých 5 bodíků, zničil jsem jednu továrnu, ALE momentálně jsem vyplácal dva zbylé sloty kontaktů do toho abych našel souřadnice z mozku codexu, nebo jak se vlastně ta matrix bytost jmenuje. Ale jako na potvoru hned poté se objevily dvě továrny. A v researchi můžu objevit třetí. A teď co dělat?
1. Mám odemklou tu misi se souřadnicemi codexu - srazí to Avatar?
2. Čutání nových prostor pro budovy bude trvat asi 30 dnů, nemám techniky nazbyt - bude to stačit?
3. Když researchnu souřadnice továrny, bude v již odemklém sektoru?
Prostě mám tak trochu depku. :D Zatím je to v pohodě ale všechny volné prostředky jsem věnoval té misi se souřadnicemi. A teď se tam rojí továrny jak... A to už mám dvě komunikační centra..
@Ronik (23.02.2016 09:39): Počkej, jsem tedy teprve na začátku, ale každej voják v EE má jen zbroj, hlavní zbraň, pistoli, která nejde odebrat a jedinej slot pro výbavu.

Jinak to s tím časem zní OK. Nerad jsem pod tlakem časovýho limitu.

@orromis (23.02.2016 09:02): Neříkám že není. Kritiky mám ke hře už víc než dost. Jde mi o to že když už někdo hodnotí nějakou svou srdcovku 100% i když si to ta hra moc nezaslouží jde to pochopit jen v případě že nebude kritizovat jiné lidi kteří udělají to samé. Mě jde o princip.

Taky to teď vidím na 80%. Nějaká hitparáda to není. A nedrží mě to tolik jako jednička. Uvidíme no.
@Cobot (23.02.2016 09:34): Takrka vubec, casovy limit se skorem vzdycky vaze jen k hlavnimu ukolu, po kterem mise nekonci do chvile, kdy jsou vykidleni vsichni emzaci. Pokud chces tedy prozkoumavat, muzes klidne vyvrazdit vsechno krom jednoho posledniho mozkouna, a pak prozkoumavat do aaaleluja.

EDIT: Vyjimkou budiz ty mise, kde v jednom kuse priletavaji dalsi a dalsi emzaci...u tech si holt moc klidnejsiho pruzkumu neuzijes, nu.
Jak moc otravné jsou ty časové limity? Aktuálně hraju Enemy Within a vždycky si dost oddychnu když stihnu sebrat kanystr s meldem. Nejde ani tak o obtížnost, jen se rád piplám s pomalým postupem. Jestli mě v druhym díle poženou dohrát mapu za určitej počet kol, tak nevim jestli mě to bude bavit. Spíš se obávám, že ne.

A co inventorář? Už můžou vojáci nosit víc věcí současně?
Takže klasika, po prvních hodinách hraní plných nadšených výkřiků o nejzábavnější hře na světě, zde máme vystřízlivění a přiznání, že jde vlastně jen o docela fajn hru.
@pipboy (20.02.2016 19:10): Tak to je v háji, doufal jsem, že se po tom minulým průseru (v mých očích) chytnou za nos a udělají konečně XCOM. A ono to je zase na houby? Já se s tím hypem nachytal minule a pak už jen kroutil hlavou jak je to nedodělaný. Co nadělám :(
Dragon Age inquisition jsme hral 260 hodin, tak proc bych ji mel davat min.

Xcom 2 podle me na ty devitkovy hodnoceni nemá, neprinasi nic extra originálního nebo nevideneho,


Otázka z první části tvého textu, odpovězena ve druhé části tvého textu. Mám rád když se problémy vyřeší samy.
@SilentWolf (21.02.2016 13:41): Který prumerny hry myslis? Final fantasy 7? Morrowind? nebo Might and Magic 6? :)
A co myslis tim průměrem? jde o osobní hodnoceni, to ze obecne nejaka hra komunitne není na 100% znamena ze pro me taky musí byt prumer? jsem uz starej a u plno her si proste troufnu tu 100 dat, protože me proste bavily a vim ze to tak proste vidim a ani u toho nemusim moc premejslet, a vim co od hry chci. Dragon Age inquisition jsme hral 260 hodin, tak proc bych ji mel davat min.kdybych na ni psal recenzi která je globalni tak bych ji dal asi min s prihlednutim na ruzne preference lidi co ji muzou hrat, ale tady to myslim nutny není.
Xcom 2 podle me na ty devitkovy hodnoceni nemá, neprinasi nic extra originálního nebo nevideneho, technicky je na tom hra mizerne. To ze na RPS z toho serou magi v kostkách a všichni jim za zvuku fanfar prizvukujou nemusi pro me osobne nic znamenat.
PS: jo u F4 jsme jednu dobu 100 mel, ale bylo to spis odezva nejkymu cloveku co mu dal 0, takovy kraveni:)
Zatím největší zážitek když mě sestřelili, to byla super mise kde jsem měl fakt pocit že jsem na bojišti a navíc i dobře udělaný práce když jsem ji dokončil bez zranění a 50+ mrtvými emzáky
Taky trochu nechápu ty vysoká hodnocení - zřejmě jde o hodnocení potenciálu hry pro modding (pokud ano, tak se marketingu Firaxis povedl slušný kousek). A jako pískoviště pro někoho, kdo na tom vystaví solidní hru to potenciál určitě má. Tím neříkám, že je XCOM2 "špatná" hra, ale aktuálně ji dle mě chybí vyváženost, jasná vize a dotažení nápadů do konce.

Ad ta předposlední mise - pro mě slušný WTF moment: začalo to zajímavě, čekal jsem, že si autoři konečně vyhrají s mechanismy a bude tu dlouhá mapa plná speciálních "vychytávek". O dvě místnosti později mise splněna, navíc bez vystřílení většiny nepřátel.
No, toz taky dohrano. A sice je to dobre, ale ze lepsi nez jednicka, to bych teda vazne netvrdil. Treba navzdory vsem tem novym mechanismum mi tady mise prisly mnohem vic na jedno brdo. A ze to je technicky mnohem domrvenejsi nez jednicka taky nejak nepobiram jak se jim povedlo...
Tož dohráno. Přišlo mi, že to nějak ke konci ztratilo na konzistenci, s předposlední misí tak zoufale lehkou, že by kdejaká top modelka mohla závidět, a s poslední misí tak zoufale overkillnutou... a vůbec, v rámci celé hry to po dohrání zpětně působí jaksi divně. Pár desítek hodin člověk točí imrvére to samé dokola (ale baví se u toho, né že ne), a pak Lojza z podpalubí oznámí, že jsme ready zahájit útok, muah. A závěr samotnej taky těžkej meh.

Bavil jsem se strašně dobře, ale nejlepší hra byla jednoznačně veporstřed. Ze začátku docela nůďa, než se člověk dostal k lepšímu ekvipmentu, ke konci zas už docela hryzající stereotyp, navíc uzavřen značně laciným finále. A znova se mi do toho též nechce, možná jednou, až to bude opatchované a vyoptimalizované (srsly, ten lag v poslední misi...), a bude vícero módů eliminujících všechny nasírací a otravné zbytečnosti (centrála opravdu nemá jediný pádný důvod říct jediné slovo napříč celou misí, natož aby ten vagín tu svou mlel tak často, jak to dělá...ten momentální umlčující mod je fajn, ale potřebuje expandovat na všechny jeho kecy, snad krom těch příběhových).