@CrocoRay (23.10.2016 13:40): Pro mě je Gothic jedna z her, kterou si prostě musím zahrát každý rok, takže znám všechno nazpaměť. :D
Diskuze
@Blackhand47 (23.10.2016 09:30): Jo jo, vím, že byl někde ve Starém Táboře a přibližnou lokaci vím, ale už si to nepamatuji úplně do detailu, abych se mu dokázal při opětovném hraní vyhnout, takže bych mu znovu dal přes držku :-))
Ale tehdy se mi hlavně líbila ta temná atmosféra, ponuré prostředí a doprovodná hudba. Dnes už mě žádná hra nedokáže nikdy takhle zapůsobit. Jednak tím, že kdysi jsem asi vnímal věci intenzivněji, ale pak mi také přijde, že si na hře dali tehdy opravdu záležet. Ještě si pamatuji ty zvuky krkavců kolem toho obětního kamene, když člověk po východu z Nového Tábora přeplaval jezero a šel doprava nahoru do kopce apod.
Ale tehdy se mi hlavně líbila ta temná atmosféra, ponuré prostředí a doprovodná hudba. Dnes už mě žádná hra nedokáže nikdy takhle zapůsobit. Jednak tím, že kdysi jsem asi vnímal věci intenzivněji, ale pak mi také přijde, že si na hře dali tehdy opravdu záležet. Ještě si pamatuji ty zvuky krkavců kolem toho obětního kamene, když člověk po východu z Nového Tábora přeplaval jezero a šel doprava nahoru do kopce apod.
@CrocoRay (23.10.2016 00:18): Je vedle Snafa, od hradní brány směrem k aréně.
@Blackhand47 (22.10.2016 21:56): Já už si to tolik přesně nepamatuji a nevím už, kde přesně je, ale pamatuji si, že jsem ho střískal a už se mnou pak nechtěl jít nikam :-) Ale dost mě štval a byl otravný no.
@CrocoRay (22.10.2016 19:26): Já ho vždy obcházel těsně kolem té zdi. Ani jednou nepípl. :D
@Vurhor (22.10.2016 19:21): A do toho vzdálené tajemné zvuky smrtících potvor a na obloze hřmící a blýskající se magická bariéra. Achjo, hned bych si to zahrál znova.
@Vurhor (22.10.2016 19:21): Na Muda už jsem úplně zapomněl. Ale vždy jsem ho zmlátil mimo tábor a on pak odešel.
Nejlepší jsou ty vycházky ven na sbírání expů z potvor. A není nic kouzelnějšího než ráno vyjít do divočiny, zabíjet mrchožrouty, vosy a gobliny, a k večeru se vrátit zpátky do Starýho tábora, vyplýtvat zk. body u Diega a pak zarelaxovat u ohniště. (A pokud možno co nejdál od Muda)
to je právě nejkouzelnější na celým gothicu...člověk je nula, obezřetně všechno obchází pomalu se buduje....a musí improvizovat :D
@Gordon (22.10.2016 17:27): Jo jo, silným potvorám se musíš vyhýbat ze startu a některé lokace prostě nenavštívíš. Nebo můžeš, ale budeš pak utíkat :-) Ale jinak samotná hra není těžká a jak se vypracuješ, tak sundáš všechny levou zadní. Ale ze začátku tě některé potvory zabijí na jednu ránu a ty jim neubereš ani bod zdraví. Já vždy zkoušel jak jsem na tom a když to nešlo, tak jsem se vrátil později.
Každopádně s tím ovládáním jsem měl hodně problémy a už ani nevím, jak jsem na to přišel. Nejspíš jsem našel manuál a tam bylo ovládání. Poprvé jsem to zkoušel když mi bylo tak 13 a ovládání byl jeden z důvodů, proč jsem to vzdal. Pak jsem se k tomu vrátil o dva roky později a moc mě to chytlo. Bavily mě všechny tři díly, ale trojka už byla slabší. První dva díly jsou u mě nostalgické.
Každopádně s tím ovládáním jsem měl hodně problémy a už ani nevím, jak jsem na to přišel. Nejspíš jsem našel manuál a tam bylo ovládání. Poprvé jsem to zkoušel když mi bylo tak 13 a ovládání byl jeden z důvodů, proč jsem to vzdal. Pak jsem se k tomu vrátil o dva roky později a moc mě to chytlo. Bavily mě všechny tři díly, ale trojka už byla slabší. První dva díly jsou u mě nostalgické.
@CrocoRay (22.10.2016 15:09): Ještě že je dneska ten gůgl, jinak bych na to asi neměl náladu, ono se zvyknout dá rychle, ale ten rozhled je vopruz.
Jinak ta obtížnost je taky dobrá. Hned na začátku za skalkou byli nějací dinosauři a ty mě dali na dvě rány, teď se jim vyhýbám obloukem... :D
Jinak ta obtížnost je taky dobrá. Hned na začátku za skalkou byli nějací dinosauři a ty mě dali na dvě rány, teď se jim vyhýbám obloukem... :D
@Tyrael (22.10.2016 12:07): V boji s mečem to bylo zpracováno dobře a bavilo mě více než když to potom ve trojce zjednodušili. Ale při otvírání beden to bylo fakt trochu komplikované :-) Ale i tak rád vzpomínám na to ovládání a na to, jak jsem nemohl za prase přijít, jak otevřít bednu.
@Gordon (21.10.2016 21:16): první dvě hodinky jsem to ovládání nenáviděl,ale jakmile se zdokonalíš v boji s mečem, uvidíš, jak je to ovladání dobrý..
@Všivák (21.10.2016 21:01): přesně tak
@Všivák (21.10.2016 21:01): přesně tak
@Paul (21.10.2016 20:52): Jo už se mi párkrát stalo že jsemvykadil půlku inventu než jsem si nasadil meč. :D
@Všivák (21.10.2016 21:01): Ono je to sice hrozný, ale v duchu si říkám jak je to dobře namáhavý, že se musí vynaložit k tomu ůsilí... :D
@Všivák (21.10.2016 21:01): Ono je to sice hrozný, ale v duchu si říkám jak je to dobře namáhavý, že se musí vynaložit k tomu ůsilí... :D
@Gordon (21.10.2016 20:48): Až si na to zvykneš, nedáš na to dopustit.
@Gordon (21.10.2016 20:48): ale no tak, jediný co je tam nezvyklý, že pro otevírání věcí je potřeba držet myš (nebo defaultně snad ctrl) a k tomu šipku (W) nahoru.
Co bych fakt vytknul je inventář, tam si vygoogli jak přesně se ovládá, protože interface pro nakupování atd je těžce neintuitivní.
Každopádně ve dvojce už je to v pohodě úplně.
Co bych fakt vytknul je inventář, tam si vygoogli jak přesně se ovládá, protože interface pro nakupování atd je těžce neintuitivní.
Každopádně ve dvojce už je to v pohodě úplně.
@Paul (21.10.2016 20:43): To už jsem udělal, ale i tak je to hrozně divný... :D už jen otevřít truhlu byla výzva, jsem nějak z těch starých her vyměkl.
@Gordon (21.10.2016 17:41): není nic snažšího než jít do menu a přehodit si to na klasické wsad + myš.
@Gordon (21.10.2016 17:41): Přesně, taková sračka, vůbec bych to nehrál...
To ovládání vymyšlel nějakej autista, a už má místo v pekle...
Hlavně dobře, že chválí zrovna další díl. :)
@Paul (08.07.2016 01:31): RPS má pořád nejzajímavější články. Polygon se sem tam přemůže a udělá něco zajímavýho, ale ty krátké a zajímavé věci má pořád především RPS (Fail forward, RPG scrollbars, FlarePath), byť některé další jsou ukryté za paywallem...
Ajo, první Gothic je v mnoha věcech stále nepřekonán!
Ajo, první Gothic je v mnoha věcech stále nepřekonán!
@Paul (08.07.2016 01:31): přesně popisujou co zbožňuju na Gothicu a hodně se tomu přiblížil i první Risen. Právě ty bitky jsou hodně zajímavý a celkově volnost, kterou jsem jinde nepotkal. A to všechno je možné právě díky malému světu o třech frakcích. Ach, nostalgie :)
Perfektní článek na RPS o týhle klasice
https://www.rockpapershotgun.com/2016/07/07/gothic-retrospective/
Jo, občas se tam pořád vyplatí zavítat :)
https://www.rockpapershotgun.com/2016/07/07/gothic-retrospective/
Jo, občas se tam pořád vyplatí zavítat :)
@SilentWolf (31.05.2016 10:21): ten postupnej růst a sbírání/kradení všeho na co příjdeš, bylo opravdu super....na konci hry mě to ale vždy přišlo škoda, že je všechno prozkoumaný vybraný....v tom se mi třeba líbil ICW2 - jako další hra z forgotten realms docela slabý, ale hráč postupně prozkoumal hřbet světa ze tří stran, kdy se už nemohl vrátit do předchozí části..
@Jab (31.05.2016 11:06): Ano, síla Gothiců byla vždy ve světě a jeho průzkumu, bojování a spíše akčních radostí (vidím je jako protoDarksouls, protože u mě hrají na stejné struny), ale naprosto postrádají ty jiné, klasičtější (řekněme Falloutí) RPG radosti.
Ed: Teď jsem si uvědomil, že jsem Gothica měl dost podceněného, tak to musím napravit a těch 10% mu přidat.
Ed: Teď jsem si uvědomil, že jsem Gothica měl dost podceněného, tak to musím napravit a těch 10% mu přidat.
@Bodkin (31.05.2016 10:41): Plus KotOR, Planescape Torment, všechny Baldurs Gate, Jade Empire, NWN 2 s MotB a pár desítek dalších RPG. U prvního Gothica člověk musel ocenit nápad i provedení. U druhého s datadiskem věřím, že to bylo jako předchůdce Dark Souls s průzkumem. Nicméně nic z toho není pro mě u RPG to hlavní. Ale nikomu neberu, že pro něj tohle naopak esenci RPG naplňuje.
@SilentWolf (31.05.2016 10:45): Mě příjde, že ty moderní izoRPG se hrozně snaží o to být jako tenkrát, že tak nějak zapomínají být svou vlastní věcí.
@SilentWolf (31.05.2016 10:21): Fallout, Arcanum, Bloodlines?
Sice mírně OT ale musím si nostalgicky povzdechnout.. existuje vůbec lepší RPG než Gothic 2? Teď mám tak silné nostalgické pocity..
Souboje obtížné jak v dark souls a crafting a levelování tak důležité a vybalancované, že počítáte každý bodík. A za každý pitomý sebraný chleba jste rádi, a doslova čistíte mapu od itemů, protože vše se nějak hodí.. ten pocit kdy si člověk vyková nový meč, má na něj sílu a jde ho vyzkoušet na nejbližšího banditu. Nebo když mám problém s nepřítelem protože ho neubiju a dva firebally po sobě nevystřelím z důvodu nedostatku many a jen tak si pojím hromadu žampiónů, mana mi naroste myslím o 5 bodíků a já můžu slavnostně šlehnout dva firebally po sobě. Stálo mě to dva svitky, ale mám loot z jeskyně. Ach ty doby..
Souboje obtížné jak v dark souls a crafting a levelování tak důležité a vybalancované, že počítáte každý bodík. A za každý pitomý sebraný chleba jste rádi, a doslova čistíte mapu od itemů, protože vše se nějak hodí.. ten pocit kdy si člověk vyková nový meč, má na něj sílu a jde ho vyzkoušet na nejbližšího banditu. Nebo když mám problém s nepřítelem protože ho neubiju a dva firebally po sobě nevystřelím z důvodu nedostatku many a jen tak si pojím hromadu žampiónů, mana mi naroste myslím o 5 bodíků a já můžu slavnostně šlehnout dva firebally po sobě. Stálo mě to dva svitky, ale mám loot z jeskyně. Ach ty doby..
@Zero (30.05.2016 15:45): tak to budu muset vyzkoušet znova
@Zero (30.05.2016 15:45): ¨To máš sice pravdu, ale to šetření těch věciček mi většinou trvalo do 4 -5 kapitoly. Do tý doby seš slabá nicka co šetří LP :). Já osobně kdybych neznal trik s tim beranidlem, tak nevim nevim jestli bych zabíjel všechny skřety okolo hradu. Btw zkus si to zahrát za pure magičekdy skřeta upálíš 6 fireballama a mana pool máš na dva spelly :D.
@Tyrael (30.05.2016 14:27): Jo, i s datadiskem. Musíš se prostě hodně vyexpit a vrážet skoro všechno do luku a obratnosti. Taky je vhodné si to naplánovat, abys např. zbytečně nečetl tabulky a nepil lektvary a nezískával jiné permanentní bonusy, dokud můžeš trénovat ve slušném poměru.
@Zero (30.05.2016 13:53): i s datadiskem? ......v čistě základní hře to šlo.....tam se i draci kosili v pohdě lukem.......ale ve hře s nainstalovaným NotRem měli skřeti tak šíleně zvedlý rezistence...že sem na ně s lukem ani kuší nemohl (no možná jsem neměl adekvátní equipment)
@Tyrael (30.05.2016 12:16): Já jsem dvojku za čistého lučištníka dohrál. Nejdřív je to strašně na houby nedá se nic trefit, a pokud jo, tak uberete minimální množství zdraví. Ale čím dál ve hře, tím je to jednodušší. Mám pocit, že jsem nejdřív zvyšoval hlavně skill s lukem, abych se trefoval, a obratnost si nahnal prstenama, opaskem a amuletem.
@John Mirra (30.05.2016 12:20): těžko říct....u mě byla primární síla mága ve vyvolávání monster....ale ze začátku druhé kapitoly to bude solidní slabota....
jinak koukam, že Piraně už rozjeli webovku elexu
http://elexgame.com/
jinak koukam, že Piraně už rozjeli webovku elexu
http://elexgame.com/
A dohrál to někdo vyloženě za "pure" mága? To snad ani nejde, ne? :D
@Eru (30.05.2016 11:54): já si s lukem vystačil....stejně pokud hráč jede za warra tak má přebytek zkušenostních bodů a vylepšuje i boj na blízko....s kostěným lukem od druhé kapitoly se dá pokosit většina protivníků stylem zran a uteč (od čtvrý už se dá hrát s kuší)......no a na rychlejší a nebezpečnější monstra si hráč stejně musí počkat lepší zbroj - tak základní zbroj stráže,žoldnéře či templáře
čistej lučištník/kušiník je na houby ve dvojce s datadiskem.......přes rezistence skřetů se tam hráč nedostane...
čistej lučištník/kušiník je na houby ve dvojce s datadiskem.......přes rezistence skřetů se tam hráč nedostane...
@Zero (30.05.2016 09:01): Je to hratelné, ale je to strašný opruz.
Inventar mi prisel v pohode. Dokonce mi vyhovoval vic nez ten ve dvojce, to rozdelovani na urcite druhy predmetu. A take mi vadilo, ze neni ve dvojce smenny obchod. Ve Falloutu je inventar dobry, narozdil od prvniho Gothicu je jasne patrne, o jaky predmet se jedna. Krom toho nebudete mit nikdy v invetari stovky veci.
@Zero (30.05.2016 09:01): Myslim, ze je to u luku a kuse dokonce 40%. Pamatuji si, ze jsem si to tesne pred koncem vylepsil (vracel jsem se kvuli tomu z chramu zpatky k trenerovi) a pak zjistil, ze ti magori jdou zranit jen tim mecem. :-D
Ano, v jednicce se sila pricita ke zraneni vzdy, ve dvojce pak na zaklade procenta, na kterem mate danou schopnost natrenovanou. Tudiz jsem v jednicce v urcite fazi hral a nikoho nezranoval, vylepsil silu a hned jsem se jimi probil jako prd. S obratnosti nevim, nemel jsem moznost to vyzkouset (viz. par radku vyse).
@Zero (30.05.2016 09:01): Myslim, ze je to u luku a kuse dokonce 40%. Pamatuji si, ze jsem si to tesne pred koncem vylepsil (vracel jsem se kvuli tomu z chramu zpatky k trenerovi) a pak zjistil, ze ti magori jdou zranit jen tim mecem. :-D
Ano, v jednicce se sila pricita ke zraneni vzdy, ve dvojce pak na zaklade procenta, na kterem mate danou schopnost natrenovanou. Tudiz jsem v jednicce v urcite fazi hral a nikoho nezranoval, vylepsil silu a hned jsem se jimi probil jako prd. S obratnosti nevim, nemel jsem moznost to vyzkouset (viz. par radku vyse).
@Eru (30.05.2016 08:16): Pamatuju si to dobře, že síla se v jedničce přičítá vždycky, a ve dvojce jenom určité procento, plná hodnota až při kritickém úderu?
Každopádně v jedničce je u luků a kuší je vyšší šance na kritický úder než u zbraní na blízko (15% po prvním a 30% po druhém trénování myslím), takže by to mělo být hratelné.
Každopádně v jedničce je u luků a kuší je vyšší šance na kritický úder než u zbraní na blízko (15% po prvním a 30% po druhém trénování myslím), takže by to mělo být hratelné.
@Neelixx (29.05.2016 20:14): Nedá. V jedničce ne. Už nevím kdy a kde jsem to psal, ale obratnost se s poškozením zbraně sčítá jen při kritických úderech. Jinak se v úvahu bere pouze síla zbraně.
@Widl (29.05.2016 22:29): souboje super, ale action+forward pro interakci neni dvakrat intuitivni... G2 tohle nastesti vyresil.
Kurňa a já zrovna považuju ovládání u Gothicu za jedno z nejlepších jaký se mi kdy dostalo na klávesnici pod pazouru. Důraz na rytmiku a směry útoku zbraní, ve kterým se opravdu citelně promítlo každé zvýšení dovedností u učitele, je pro mě naprosto fenomenální i dneska. Úplně jsem na začátku cítil, jaký jsem nemotorný zelenáč, abych ke konci ladně máchal zbraní v krásných plynule navázaných útocích.
@Walome (29.05.2016 21:46): Tak to stoprocentně... :D
12. Docela dobré na to, že jsem dohrál jen první díl a z druhého jen pár hodin, než jsem jej otráveně odhodil. :P
@John Mirra (29.05.2016 21:21): přesně tak, je to vlastně skoro virtuální realita :)
A já měl akční tlačítko shift a zvykl jsem si na to v pohodě! :D Dokonce mi to pak i přišlo tak, jako že jsem víc "v kontaktu" s tím světem...
Si vzpomínám, že když jsem poprvé spustil Gothic (už je to moře let, don't judge me), tak jak je hned na začátku hry zasypaný vstup do starého dolu a vedle něj truhla, tak jsem jí sice v pohodě otevřel, ale pak jsem nevěděl jak z té nabídky inventáře vyjet pryč.
Esc nebo něco podobnýho, abych se aspoň dostal do menu v ten moment nefunguje, tak jsem nakonec skončil u restartu PC :D.
Ale člověk si po chvíli jinak zvykne...
Esc nebo něco podobnýho, abych se aspoň dostal do menu v ten moment nefunguje, tak jsem nakonec skončil u restartu PC :D.
Ale člověk si po chvíli jinak zvykne...