Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Možná právě nastal čas, abych se vám všem omluvil za mnohaletý trolling, který jsem v diskuzi této hře opakovaně uštědřil.
@Strady (06.04.2017 16:14): Sebezapření to ale ani tak nemusí být. Někdy si člověk uvědomí, že na to poprvé šel blbě a pak zjistí, že ta hra mu vlastně sedne. I když po několika rozehráních je to už trochu jiná situace.

Každopádně tedy Chuckovi též pogratuluji, že se nevzdal a pořád to zkoušel, než se mu to povedlo.

Já si takhle z hlavy pamatuji teď snad jenom Gothic, který jsem zkoušel jednou nebo dvakrát, než jsem pochopil, jak se to hraje a pak se to stala jedna z mých úplně nejoblíbenějších her a z 449 her bych řekl, že se drží na třetím místě.
@Chuck (06.04.2017 16:19): To som si všimol, že si hodnotenie zvýšil, tak som včera hľadal, či si sa k tomu nejako vyjadroval v diskusii, no nič som nenašiel a potom som sa zabudol spýtať.

Ale myslím, že vyjadrenie netreba :)
@Chuck (komentář): Gratulacia!! Už jsem to psal Jack Darkovi k jeho komentáři u Deus Ex HR. Chce to velké sebezapření a úsilí dohrát odloženou hru. A to nemluvím o několika odložení :-) Palec Chucku!!
Paradoxne súhlasím, že Human Revolution a Mankind Divided majú štýlom bližšie k Invisible War (aj keď mnohé veci robia o dosť lepšie) Ale zase keď tak nad tým spätne premýšľam, tak tak Mankind Divided je už vo viacerých menších detailoch trochu viac vernejší prvému Deus Ex. :)
@Bodkin (05.04.2017 12:33): V tom se hádat nebudu. Já si dobře pamatuju když IW vyšlo, ty brutální flejmvory na tiscali games a sám jsem byl na ION Storm nasrán co to sakra vydali, takovej konzolovej blitek. Ale o pár let později jsem si to zahrál a díky atmosféře, feelinu i gameplayi mě to bavilo i přes ty chyby. Ale ani HR, ani IW, ani MD nejsou vyloženě věrné sequely prvnímu dílu. Ale jsou to zábavný hry, a není to jako bysme si v tomhle žánru mohli kdovíjak vybírat.
@Phoenix (05.04.2017 10:21): Ja som tiež - keď som to hral ako novinku - nadával na debilné gaypadové GUI, stupídnu univerzálnu muníciu, rozsekanie máp na malé kamrlíky kvôli zaostalej hodnote RAM na Xboxe.... atď... a moc vysoko som ju vtedy nehodnotil.

Potom som si to zahral o niekoľko rokov neskôr (stále rovnakú Vanilla verziu) a asi preto, že už som počítal s nedostatkami tak som sa lepšie dokázal sústrediť a vnímať tie kladné stránky - "Stále možnost výběru mezi střílením, tichou likvidací a obcházením nepřátel, navzájem se vylučující vylepšení hlavní postavy, vedlejší úkoly, frakce, komunikace s NPC a další. " - a vďaka tomu ma to kupodivu vyslovene dosť bavilo (oproti prvému hraniu kde som sa nabil negatívnou energiou) a zistil som, že aj IW je celkom dosť dobrá hra a oplatí sa dohrať, akurát asi málokto to dokáže rovno pri prvom hraní takto dobre vnímať.
@M.a.t.t. (05.04.2017 08:55), @MickTheMage (05.04.2017 09:28): Dvojka IMHO není vůbec špatná hra (toho engine je vyloženě škoda, vykreslená atmosféra v DW IX a Thief DS byla špičková). Jen jsme místo kombinace FPS/RPG dostali "chytřejší" FPS. Stále možnost výběru mezi střílením, tichou likvidací a obcházením nepřátel, navzájem se vylučující vylepšení hlavní postavy, vedlejší úkoly, frakce, komunikace s NPC a další.

Je to jedna z mála her, kterou si chci zahrát znovu (a se všemi fandovskými vylepšeními).

Na sérii Deus Ex je rozhodně pozoruhodné, jak je každý díl (krom MD, ten jsem ještě nehrál, takže nevím) úplně jiný.
@Chuck (05.04.2017 09:53): Dvojka je ... proste zvláštna. Má svetlé momenty, ale za celý čas som sa do nej nemohol poriadne ponoriť - ta konzolovitosť strašne bije do očí, prostredia sú chudobné, malé a celkovo neveľmi atraktívne, plnenie vedľajších questov postráda zmysel, o to viac, že sa hráč musí vracať tam a späť cez neustále loadingy. A príbehovo je taktiež žiaľ skôr odvar, kde sa autori zamerali na to, aby sa hlavný hrdina mohol neustále rozhodovať ku ktorej strane sa chce pridať (pričom v podstate je to jedno a stačilo by, ak by bola voľba v úplnom záver), no už sa veľmi neobťažovali prísť s pokope držiacou zápletkou, takže väčšinou sa len presúvaš z jednej misie do druhej, aby to celé nejak vyvrcholilo.

@MickTheMage (05.04.2017 10:02): To bolo skôr na special_plana, pokiaľ tú hlášku myslel vážne. Kiež by som takto prezrel aj ja. Hral som až po tom, čo som už mal za sebou nielen pôvodný Deus, ale aj Human Revolution a Mankind Divided a ozaj ma dosť nemilo prekvapila (A tie výrazne kladné dobové recenzie nechápem už vôbec).

@M.a.t.t. (05.04.2017 09:41): Neviem preco tu mne nieco vykladas o nostalgii :) Ked ta hra vysla, tak som na nu nadaval jak pes. A popravde som ju nemal moc rad. Az ked som si ju zahral znova po... 8 rokoch (od vydania) som uznal jej kvality. Nakoniec. :)
@Paul (05.04.2017 09:46): Díky! Původně jsem se chtěl jen čistě vyhecovat, ale nakonec se z toho vyklubal nadprůměrný herní zážitek. Akorát mě sem tam štvaly ti roboti a podobné typy nepřátel, ale to je klasika. Jednou jsem dokonce začal nadávat tak, až mi z vlastního řevu začalo pískat v uších. :-) S dvojkou uvidím, teď mě fakt o dost víc začal zajímat MD, i když mi je jasné, že oproti jedničce se budou lišit díly úplně všechny. Ale jestli to má nějakou tu podobu s HR, pak bych se absolutně neměl čeho obávat. Snad jen toho HW. :-/
@Chuck (05.04.2017 00:01): jsem rád že jsi se k nám přidal z temné strany. Gratuluju :)

@Jab (05.04.2017 07:49): ten komentář..nechápu že má o dvacet plusek víc než ty pod ním.

@Chuck (05.04.2017 09:23): Invisible War je sice slabší než jednička, ale to neznamená že je to špatná hra. Super atmosféru to má, a příběhově na jedničku navazuje. Časem dej. Akorát to chce překousnout ty nedostatky typu menších map/častých loadingů, menší důraz na RPG prvky (vylepšování skillů atd).
@Walome (05.04.2017 08:29): No jo, křivdil jsem té hře přímo hulvátsky, ale to je prostě život. ;-)

@Všivák (05.04.2017 08:31): I když mě Deus Ex chytl, nechci se už vracet ke starým hrám. Spíš si myslím, že jsem si připravil půdu pro Mankind Divided, ovšem tam chci jednoznačně počkat na češtinu. Teď to vidím na herní prázdniny. :-)
Juchů, mám až neopodstatněně velkou radost :D Jsem rád Chucku, že se Ti Deus líbil, popravdě jsem od Tvého minulého pokusu ani neuvažoval o možnosti, že by se tak mohlo stát.

Ale je to vážně výborná hra a i když má mouchy, které by jinde byly zásadní (AI), považuji ji za absolutní top toho, co jsem hrál. A Dishonored je hned pod ním :)
Je to takový zvláštní pocit. Asi jako když jsem se dozvěděl, že končí Dallas. :)

Btw ten komentář, který je v současné době nahoře v bodování, je... Trochu divný. Možná jej ale autor nějak nešťastně upravil až po udělení většiny plusek.

Každopádně nad některými obraty jsem se trochu zarazil. Viz: "Temná kyberpunková atmosféra, famózní level design s naprosto věrohodně vnímajícím prostředím a především variabilita hry mě donutila k téměř nadpozemské hratelnosti."

I ten poslední odstavec... To ta hláška spíše pobavila než ohromila, ne?