@SilentWolf (15.05.2018 17:16): jsou fundovanejsi lide ktere osobne znam a rozhodne jim moje nazory mimo neprijdou. To je praxe a realita. Co si myslis ty nekde na internetu je jedno. Diskuzema si kratim cas, nic vazneho ani zasadniho za nima nehledam. Je to takova legrace a relax. Internetu velkou vahu neprikladam. A na nejake zasadni akce kde bych se slozite obhajoval ode me necekej. Oznamim a vetsinou pak odchazim. Obcas me jen nasere Jab, ale snazime se jeden druhemu vyhybat:)
Diskuze
@Charllize (15.05.2018 17:10): nevím, jestli je to zas taková základna lidí, že bych na ní zakládal statistiku. :D to, že je tu pět a půl lidí občas tvoří situace kdy se někdo opakovaně shodne, nebo neshodne. Faktem zůstává že Jab zplul tolik her, které já mám rád. A co? :D v hodně věcech má pravdu. Ty jsi mimo ve strašné hromadě věcí, proto je možná dobře, že furt hraješ, přesto s tebou taky občas souhlasím. A pokud ti vadí koncept diskuzí, proč je vyhledáváš?
@SilentWolf (15.05.2018 17:02): hele. Jediny co to porad nechapou jses ty, jab a par dalsich. Jab uz zase rozjizdi ty svoje usvedcovaci procesy a ty prijdes s nejakyma rovnicema. Hrajte oba vic hry a bude to lepsi :)
@Jab (15.05.2018 16:32): Dva různé pohledy. A myslím, že v tomto případě se to netýká jen her.
Ale rozdělit to určitě jde.
("hraní" + "odměna za hraní") = grind který je zábavný.
("hraní" + "žádná odměna za hraní") = hraní beze smyslu. Co je potom obsahem toho hraní? :D A když není zábavné, proč to dělám? :D https://www.youtube.com/watch?v=4F4qzPbcFiA
Ale rozdělit to určitě jde.
("hraní" + "odměna za hraní") = grind který je zábavný.
("hraní" + "žádná odměna za hraní") = hraní beze smyslu. Co je potom obsahem toho hraní? :D A když není zábavné, proč to dělám? :D https://www.youtube.com/watch?v=4F4qzPbcFiA
@Richmond (15.05.2018 13:29): Aha. Takže dotaz, zda má hra natolik zábavné souboje, že je chceš do zemdlení opakovat, nedává smysl? :)
@Charllize (15.05.2018 14:02): ano. Zaujalo to docela. Proto jsem to pridal.
@SilentWolf (15.05.2018 13:57): si zkus zahrat tu Disgaeu, kterou jsi myslim nedavno pridal myslim. Poradne do hloubky. Mozna pak budes na slovo grind koukat jinak :)
@SilentWolf (15.05.2018 13:57): Já poslední dobou beru nejvíce za vděk remaky starých klasik na handheldech a vždycky mi uděá radost, když vyjde nějaký nový díl nějaké klasiky, který se drží svého kopyta a nezkouší si hrát na nic jiného moderně okázalého. Dragon Questy se třeba konzervativně celou sérii drží téhož a vždycky dokáží královsky pobavit. Zopakovat něco osvědčeného z minulosti není na ostudu. Na ostudu je snažit se o revoluci, která dopadne prachbídně. Might and Magic 10 je krásným příkladem, jak udělat nově old school RPG a neztratit nic ze svého kouzla ani pro dnešní dobu.
A grafikou jsem taky zmlsán, vždy pro mě zůstane nejnádhernější pixel art z první poloviny 90. let. ty dnešní naleštěnosti se nedají ;-)
A grafikou jsem taky zmlsán, vždy pro mě zůstane nejnádhernější pixel art z první poloviny 90. let. ty dnešní naleštěnosti se nedají ;-)
@Ringo (15.05.2018 13:51): jo. Soucasne RPG hry jsou na prd. A do vseho ostatniho se ty RPG prvky cpou. Ale neztracim nadeji ze jeste nejake dobre RPG vyjde.
Je stale par her co me bavi a tak me zamestnavaji tak, ze do starsich her asi nepujdu. V tomhle jsem holt zmlsany grafikou, to se priznam. Ale proste za opravdu dobre moderni RPG bych asi prodal dusi..:-D
Je stale par her co me bavi a tak me zamestnavaji tak, ze do starsich her asi nepujdu. V tomhle jsem holt zmlsany grafikou, to se priznam. Ale proste za opravdu dobre moderni RPG bych asi prodal dusi..:-D
@SilentWolf (15.05.2018 13:47): ja hraju rpg 20 let a nefrustruje me to tak abych zoufal. Jakto ze tebe jo. Pritom bych na to mel mit daleko vetsi narok. Divne ze ? Mas prehnany naroky a mozna by jsi mel vic hrat aby jsi mel vetsi rozhled a zazil tech systemu vic, jak pise ringo.
@SilentWolf (15.05.2018 13:47): Dohrál jsem spousty RPG (západní i japonské) s tolika různými zajímavými RPG systémy, že opravdu žádnou chudobu v tomto nepociťuji. Co se nových her týče, tak mám pocit degradace ve smyslu, narveme RPG prvek úplně do všeho, aby to honosně vypadalo, že všichni hrajeme RPG, ale pořádně to osekáme, aby to zase nebylo moc složité a zvládli to i hráči, kteří se na RPG hraní nesoustřeďují a mají jiné preference.
Ono vše má nějaký žánr. Říci o hře, že je to prostě hra a kdo to začne škatulkovat, je to tunelové vidění, to je jako kdybych přišel do knihovny a tam by byly všechny knihy na jedné hromadě, protože jsou to prostě knížky. Opravdu má vše prostě na světě svou škatulku, kterou lze nějak definovat. Vyhýbat se konkretizace čehokoliv je rezignace na snahu pochopit věci takové, jaké jsou. Jídlo bude jídlo, kniha bude kniha, hra bude hra, živočich bude živočich a nikdo nebude řešit, jaké co je a proč.
@Charllize (15.05.2018 13:40): jj byl. Myslim ze se jedna o nejidealnejsi stav.
@Ringo (15.05.2018 13:35): s tim se ale neda nez nesouhlasit. RPG samozrejme statistiky potrebuje. Jen se daji myslim vyuzivat daleko lepe, nez kdo doposud predvedl. A urcite se nemusi jednat jen o nejake multiplikatory utoku.
Ten prostor pro potencial je skoro neomezeny. A co dostavame? Porad stejne iterace predeslych dilu. Proste se to casem zají. Chce to neco neotreleho. Na bohuzel ty stare hry nehral. Proto frustruje stav soucasnych RPG. Ono ani neni problem ten grind ale ze je obcas problem u tech her vydrzet uz jen ten hlavni pribeh.
Ten prostor pro potencial je skoro neomezeny. A co dostavame? Porad stejne iterace predeslych dilu. Proste se to casem zají. Chce to neco neotreleho. Na bohuzel ty stare hry nehral. Proto frustruje stav soucasnych RPG. Ono ani neni problem ten grind ale ze je obcas problem u tech her vydrzet uz jen ten hlavni pribeh.
@SilentWolf (15.05.2018 13:19): je to nutne. Protoze plno lidi si o rpg mysli ze jde hlavne o tu adventurni slozku. Ze o tom to je. Coz neni pravda.
Jinak Gothic 2 ten umel ten grind hezky zamaskovat a mas pravdu ze i hledani toho nejposlednejsiho debila na mape byla zabava. Mimochodem tam myslim byl respawn po kapitolach? Jestli si dobre pamatuju.
Jinak Gothic 2 ten umel ten grind hezky zamaskovat a mas pravdu ze i hledani toho nejposlednejsiho debila na mape byla zabava. Mimochodem tam myslim byl respawn po kapitolach? Jestli si dobre pamatuju.
@SilentWolf (15.05.2018 13:28): Inovacím se nebráním, jen rád pojmenovávám věci pravými jmény. Dnešní generaci náctiletých a dvacátníků ale teda přestávám chápat, jak si libují v mísení všeho se vším v jakékoliv oblasti, aby nebylo nic rozlišitelné, protože rozlišovat je zpátečnické a tunelové, vše musí jet v jedné lajně, považují to za inovaci a zároveň se samo rádi prohánějí v lineárních krásně naaranžovaných tunelech nejlépe bez odbočky.
Role Play pro mě evokuje, že budu hrát roli, nikoliv že tu roli budu předvádět osobně nebo dokonce ji simulovat reálu. Takže role je, že postava získá skill sekání mečem a bude za mě tím mečem sekat, já ji povedu jen k tomu, aby se v tom zlepšovala. Ne, že tím mečem půjdu sekat já a když budu gramlavý, tak to můžu zabalit. A k tomu, aby ta postava se něčemu naučila slouží jako ukazatel statistika, dle které se její zlepšení počítá. Postavě, jejíž roli hraji, ne mě osobně, já osobně si máchání sekyrou netrénuji. Proto je RPG pro mě naprosto závisle spjaté s RPG statistikami. RPG pro mě není ani Doom, ani Broken Sword, ani pilotování Fomule 1. Chápu, že trendem je udělat univerzální hru pro každičkého žijícího tvora na světě. Ale když si zahraješ stolní RPG, tak to bude taky vše o statistikách na papíře a nikdo po tobě nebude chtít zručně přeseknout figurínu nepřítele.
Role Play pro mě evokuje, že budu hrát roli, nikoliv že tu roli budu předvádět osobně nebo dokonce ji simulovat reálu. Takže role je, že postava získá skill sekání mečem a bude za mě tím mečem sekat, já ji povedu jen k tomu, aby se v tom zlepšovala. Ne, že tím mečem půjdu sekat já a když budu gramlavý, tak to můžu zabalit. A k tomu, aby ta postava se něčemu naučila slouží jako ukazatel statistika, dle které se její zlepšení počítá. Postavě, jejíž roli hraji, ne mě osobně, já osobně si máchání sekyrou netrénuji. Proto je RPG pro mě naprosto závisle spjaté s RPG statistikami. RPG pro mě není ani Doom, ani Broken Sword, ani pilotování Fomule 1. Chápu, že trendem je udělat univerzální hru pro každičkého žijícího tvora na světě. Ale když si zahraješ stolní RPG, tak to bude taky vše o statistikách na papíře a nikdo po tobě nebude chtít zručně přeseknout figurínu nepřítele.
@Jab (15.05.2018 13:06): Je snad evidentní z této diskuse, že grind zábavný být může a dost lidí ho shledává přitažlivým. Odejmout odměnu za něj a argumentovat tím je dle mého nesmysl.
@Ringo (15.05.2018 13:23): takze pro inovaci misto v tve logice neni? Vsechno jde rozvinout - to ze se tak dnes deje smerem k horsimu je samozrejme smutne.
Vzdyt nazev Role Play Game prece statistky v nicem neevokuje. Je to jen tvuj pohled.
Proc povazujes jiny pohled za spatny?
Vzdyt nazev Role Play Game prece statistky v nicem neevokuje. Je to jen tvuj pohled.
Proc povazujes jiny pohled za spatny?
@SilentWolf (15.05.2018 13:19): Škoda, že měl Gothic tak idiotský systém soubojů :-) Díky nim je to pro mě neexistující série a vidíš, ani obsah mě nedokope :-)
Žánrové dělení je naprosto zásadní, nikoliv tunelové.
Žánrové dělení je naprosto zásadní, nikoliv tunelové.
@Ringo (15.05.2018 13:11): za me to mel skvele Gothic 2. Proste slo vybit vsechno, bylo to zabavne, vse skvele udelane a hlavne kazdy (kazdy jeden) bodik nejake schopnosti sel poznat. V takove hre by mi nevadilo stravit i mesic. Bohuzel neznam nic podobneho.
Kdyz jsou souboje obtizne a kazdy bodik citis, je to skvely pocit. Ale prelevat statistiky po stovkach, penize po milionech apod.. nevim no.
Ale podatata zustava. Gameplay G2 byl natolik skvely, ze by mi nevadilo vybit mapu i bez odmeny. To je u me dobry gameplay.
Navic tady az moc sermujeme s pojmy RPG vs Adventura. Nevim jestli je zrovna nutne vymezovat neco zanrem a obecne pojmy. Hodne tunelove videni. A zrovna u her - ktere nabizeji nejsirsi rozsah na poli zabavy.
Kdyz jsou souboje obtizne a kazdy bodik citis, je to skvely pocit. Ale prelevat statistiky po stovkach, penize po milionech apod.. nevim no.
Ale podatata zustava. Gameplay G2 byl natolik skvely, ze by mi nevadilo vybit mapu i bez odmeny. To je u me dobry gameplay.
Navic tady az moc sermujeme s pojmy RPG vs Adventura. Nevim jestli je zrovna nutne vymezovat neco zanrem a obecne pojmy. Hodne tunelove videni. A zrovna u her - ktere nabizeji nejsirsi rozsah na poli zabavy.
Lidi, vy jste asi nehráli Pokémony, tam je grind naprostý prazáklad toho, proč tu hru vůbec spustíte, prostě to vychází z radosti navyšovat čísla, je to jako radost z navyšování score.
@SilentWolf (15.05.2018 13:02): me by se teda rpg kde mas plno statistik, povolani a skillu a vzasade by jsi leveloval pres ukoly a zabijel jen bossy a par priser po ceste nelibilo.
Eh. Ringo uz to rozvedl :)
Eh. Ringo uz to rozvedl :)
@SilentWolf (15.05.2018 13:02): A ještě k tomu získávání expů v úkolech, fajn věc jako doplněk, pokud je to primární získání expů a jediné, tak je to vlastně odměna neodměna, co z toho máš z rozhovoru. Level up a vylepšení bojové vlastnosti? trochu nelogické. Navíc takové dost adventurní, něco jako zisk předmětu, který můžeš použít na jiný a otevře ti to cestu dále ve hře. Ale i za takové body je člověk rád. Jako člověk si užije i bez grindování třeba v MM10, ale asi bych nechtěl, aby to takhle měla každá hra a moc rád se vracím k starým dílům M&M, kde zase najedu souboj, hurá, expy, další souboj a už se těším, kolik expů získám z tohodle a vím, že to nebude všechno.
@Richmond (15.05.2018 13:04): To je právě to gró, že SW argumentoval grindem jako zlem, pokud ten není zábavný. To mě trollíš? :)
@SilentWolf (15.05.2018 13:02): No, to sice jo, ale pokud je to jen omezené, tak tam skoro nemusí být vůbec, protože ti přijdou samy jen tím, jak jdeš. nepoznáš zlepšení. Každý boss bude stejně těžký, jen na něj použiješ něco dalšího, co jsi posbíral nutnou cestou a bez čeho bys jej nezabil. Přirovna bych to k jedné RPg Chronocross, která mě totálně otrávila tím, že tam byl level up daný zabitím bosse. Všechny jiné souboje se tak staly naprosto zbytečnými a zdržujícími na cestě. Ale nemusel jsi grindovat, to byla teda "výhra". a Bosse nemineš, takže nemineš ani povinný level up jako dárek, ale k čemu byl?
@Jab (15.05.2018 12:51): A ono to není zábavné?
@Ringo (15.05.2018 12:57): Prece statistiky si jdou ale zlepsovat i bez opakovani stejneho obsahu ne? Alias respawn. Jen by tam toho obsahu muselo tolik byt, aby to slo.
Je rozdil prece sbirat expy v zajimavych ukolech a originalnich lokacich nez nemit jinou moznost nez jit 20x do jednoho dolu vykydlit 30 vlku.
Je rozdil prece sbirat expy v zajimavych ukolech a originalnich lokacich nez nemit jinou moznost nez jit 20x do jednoho dolu vykydlit 30 vlku.
@Ringo (15.05.2018 12:57): ja sem v praci a nemam cas na dlouhy psani, ale mluvis mi z duse:)
@SilentWolf (15.05.2018 12:55): No, asi ne :-) Obsah není hraní.
Vždyť princip sběru expů je vlastně tím prvkem zábavy, ne? Až ten sběr nebude umožněn, tak to bavit přestane a mohu rovnou hrát jiný žánr, třeba adventuru. Proto lidi snad RPG hrají, zvyšování statistik, založených na sběru expů atd. To je jako říci, že mě nebaví plošinovka Mario, protože do cíle musím proskákat tunu překážek a koho to může bavit.
@Ringo (15.05.2018 12:50): kdyz by byl obsah zajimavy, tak ho prece rad hrajes i bez odmeny ne?
@Richmond (15.05.2018 12:42): Jde o tu zábavu. Tu odměnu SW odebral jen v rámci argumentu.
@SilentWolf (15.05.2018 12:39): coze ?
@SilentWolf (15.05.2018 12:39): Přiznám se, že nechápu definici "nudný obsah" v případě grindu. Grind tě baví, pokud je obsah zajímavý, pokud obsah zajímavý není, tak grind neprovádíš, pravděpodobně bys takovou hru ani nehrál.
@Richmond (15.05.2018 12:42): odmenou by ti melo byt samotne hrani ne? Pokud je zabavne. :-D
Ja chapu proc to nekoho bavi, ale zde nekdo porad nechape co presne se nekomu na tom pojmu grind nelibi. Pritom si jsou schopni na to sami zodpovedet.
Pokud bez odmeny neni motivace hrat, tak je ten obsah proste nudny. A jde jen pak ciste o mire tolerance dotycneho hrace.
Nekdo chce holt vetsi zisk z investice casu - v podobe vice rozlicnych zazitku apod. Druhy to vidi jinak. Ja chapu oba pohledy. Presto jsou tu vzdycky tak skvele diskuze. :-D
Ja chapu proc to nekoho bavi, ale zde nekdo porad nechape co presne se nekomu na tom pojmu grind nelibi. Pritom si jsou schopni na to sami zodpovedet.
Pokud bez odmeny neni motivace hrat, tak je ten obsah proste nudny. A jde jen pak ciste o mire tolerance dotycneho hrace.
Nekdo chce holt vetsi zisk z investice casu - v podobe vice rozlicnych zazitku apod. Druhy to vidi jinak. Ja chapu oba pohledy. Presto jsou tu vzdycky tak skvele diskuze. :-D
@Richmond (15.05.2018 12:37): Oni ten styl z počátku 80. let Japonci v podstatě převzali a dělají takové dungeony, jen šperkují grafiku, soubojový systém, vývoj postav, variabilitu předmětů a vkládají do toho své typické dějové linky. Jinak je to šablona Wiz jak vyšitá. Ono to ani není tak o tom, že by to v Japonsku vzniklo, jako spíše že se toho Japonci drží a vytvářejí tuny dalších her v tomto stylu. Západní RPG se tímto směrem vůbec nevydaly a Wiz je v tomto ojedinělá a má své následovníky prakticky jen skrze Japonsko. Dost si ta série navíc japoncům nadbíhá, ninjové v partě, vydávání Wiz i v japonsku, vydávání remaků a vlastně japoncům nakonec přenechali vydání dalšího dílů této konkrétní série.
V podstatě bychom mohli říci, že japonské RPG, pokud jej nebudeme definovat stylově, neexistuje, protože dungeon RPG vzali z Wizardry a dodnes se toho drží a panáčkoidní RPG viděné z hora převzali od stařičké Ultimy :-)
Prostě jde o styl, ne o to, kde to kdy vzniklo. Já jsem z Wiz 7 vždycky cítil nádech japonské kultury, ti ninjové a samuraiové tam a pod. Sice ninja je i v MM3, ale už je tam cítit, že je tam spíše na návštěvě. Ve wiz je jako doma :-)
V podstatě bychom mohli říci, že japonské RPG, pokud jej nebudeme definovat stylově, neexistuje, protože dungeon RPG vzali z Wizardry a dodnes se toho drží a panáčkoidní RPG viděné z hora převzali od stařičké Ultimy :-)
Prostě jde o styl, ne o to, kde to kdy vzniklo. Já jsem z Wiz 7 vždycky cítil nádech japonské kultury, ti ninjové a samuraiové tam a pod. Sice ninja je i v MM3, ale už je tam cítit, že je tam spíše na návštěvě. Ve wiz je jako doma :-)
@SilentWolf (15.05.2018 12:39): Jenže grind bez odměny přece není už grind ne? To nemůžeš oddělit.
@Charllize (15.05.2018 12:28): Jde o to ze porad vsude opakujes ze nechapes co lidem vadi na grindu apod. Tak tady sis sam odpovedel - je to nudny obsah. Nikdo ti nebere, ze te bavi ziskavat odmenu za nudny obsah. Ale nevim proc porad popiras, ze to je nudny obsah, kdyz bys ho bez odmeny nehral.
@Ringo (15.05.2018 12:01): Co je na Wizardry 1-3 (např.) tak symptomatické, že se to neřadí do západních rpg ale do jrpg? Marně hledám. (ale je fakt, že ty japonské moc nastudované nemám). To, že Japonci dál rozvívjejí tuhle dávno zašlou značku na tom snad nic nemění?
@SilentWolf (15.05.2018 12:23): Tohle se mi stalo v BG1. Po dosažení limitu jsem se musel vyloženě do dohrání nutit. A to nejsem powergamer :)
@SilentWolf (15.05.2018 12:23): Tohle se mi stalo v BG1. Po dosažení limitu jsem se musel vyloženě do dohrání nutit. A to nejsem powergamer :)
@SilentWolf (15.05.2018 12:23): To nevím, jestli to takto chtěl říci. Obsah může být zajímavý, ale musí kolem něj být hra a tou je třeba i ten grind. Některé hry mají zajímavý obsah, ale raději bych si o tom přečetl v knize, než kolem toho hrát třeba protivnou hru, jejíž postup spočívá jen v tom, že mi hra umožní si přečíst další text v řadě a jinak je to nuda. Prostě to musí bavit komplexně. Souboje, grind, atmosféra, skládání střípků, které tě posunou ve hře (klíčové předměty atd...), příběh. Jsou hry, které kvůli obsahu přetrpím a snažím se najít to dobré i na žánrech, které obecně nehraji, nebo mi nejdou (plošinovky, střílečky) a hraji je jen třeba proto, že je to Star Wars, Wing Commander. Kdyby ten svět nezaujal, tak se honěním křížku po obrazovce fakt nezabývám. Takže kdyby byl totálně prázdn ten svět v RPG a člověk by jen grindoval, tak by to asi taky nebylo úplně ok a mohl bys hrát pak vše, kde ti předhodí hra nějaký tahový souboj a k tomu růst statistik postavy a to by bylo vše (tohle třeba pro mě představuje Diablo, proto jsem ho dojel myslím jen do 4. levelu a pak znechuceně zahodil, grind sice fajn, ale v prázdnotě).
@SilentWolf (15.05.2018 12:23): tak to je snad logicky ne. Zabijet prisery a vubec nic z toho je o nicem.
@Charllize (15.05.2018 12:11): takze to neni zabava, kdyz bys to bez odmeny nedelal. To mi staci.
Potom se teda neda hovorit, ze je to zajimavy obsah - kdyz bys ho sam o sobe nehral.
Potom se teda neda hovorit, ze je to zajimavy obsah - kdyz bys ho sam o sobe nehral.
@Charllize (15.05.2018 11:50): " ja myslel ze mluvime o hrach kde grind prinasi vysledky"
To ano, načež jsem konstatoval, že ve většině dungeonů grind přináší zhruba stejné výsledky jako v těch s DnD pravidly (konkrétně se tedy bavíme o EoB sérii) a na stejnou příčku bych klidně zařadil i tu MM sérii.
Neber to podle BG série, kde byl maximální level omezen na dost nízkou hodnotu a i při běžném průchodu jsi se k němu dobral poměrně brzy. V takovém EoBu a Ravenloftu se při běžném průchodu maximálního levelu nedobereš a dokonce jsou tam k dispozici i kouzla, ke kterým se tudíž bez grindu nedostaneš. V závěru to však stejně jako ve všech dungeonech beztak nemá žádný smysl a souboje to ulehčí jen minimálně, mnohem větší roli hraje v podobných dungeonech totiž výbava (tam to chce mít opravdu oči otevřené a hledat pozorně všechny skryté místnosti).
To ano, načež jsem konstatoval, že ve většině dungeonů grind přináší zhruba stejné výsledky jako v těch s DnD pravidly (konkrétně se tedy bavíme o EoB sérii) a na stejnou příčku bych klidně zařadil i tu MM sérii.
Neber to podle BG série, kde byl maximální level omezen na dost nízkou hodnotu a i při běžném průchodu jsi se k němu dobral poměrně brzy. V takovém EoBu a Ravenloftu se při běžném průchodu maximálního levelu nedobereš a dokonce jsou tam k dispozici i kouzla, ke kterým se tudíž bez grindu nedostaneš. V závěru to však stejně jako ve všech dungeonech beztak nemá žádný smysl a souboje to ulehčí jen minimálně, mnohem větší roli hraje v podobných dungeonech totiž výbava (tam to chce mít opravdu oči otevřené a hledat pozorně všechny skryté místnosti).
@SilentWolf (15.05.2018 12:00): tak jestli sis myslel ze podstoupim grind jen tak pro nic tak to urcite ne. Jinak to delam podobne jako ringo.
@SilentWolf (15.05.2018 12:00): Já kolikrát nejedu ani na max, mě jde o to mít postavy připravené na final fight, aby uměly něco více než základní věci, což do toho 60. levelu je vždy tak, že už umí prakticky vše a zbytek je jen o přísunu HP a MP a zvyšování síly, int, agil. atd. Dalo by se říci, že v JRPG level kolem 60 - 70 považuji za uspokojující. Pokud se poflakuji někde kolem 30, tak vím, že jsem pořád tak nějak na začátku hry :-) V EoB konkrétně jsem chtěl dosáhnout levelu, jaký je uveden v manuálu, což je 9, jak jsem toho dosáhl, šel jsem do finále.
@Richmond (15.05.2018 11:51): Wizardry má prakticky všechny aspekty japonských RPG, rozdílem je jen výhled a omezení na kobku, na jejíž začátku je město, kam se vracíš léčit, pro zbraně, zbroj a na pokec do taverny pro posunutí příběhu :-)
A hrajete teda "grind" jen proto, ze za nej neco mate? Kdyz cinkne "max" tak prestanete?
M&M jsou taky grindovačky, alespoň já jsem si tam toho užil až až. mm 1 - 2, tam jsem strávil asi polovinu času grindem. Co se týče MM 3 - 5, tak když dojdou nepřátelé venku, jsou tu areny s nekonečným přísunem potvor a příjem expů a obtížnost soubojů se každou další výhrou v Areně zvyšuje. A motivace mít v M&M, nejaponském RPG více než 70 level byla okouzlující :-)
@Isair (15.05.2018 11:20): DM byl grindovací jako blázen, kdo neměl mastera ninju nagrindovaného neustálým házením hvězdic, tak byl béčko :-D Pak se ti masteři ještě dali namasterovat jako Lo Master atd.
V LoL nebylo od věci grindovat, ty ukazatele postupu v útoku na blízko nebo střelbě k tomu taky vybízely. V Albionu jsem taky grindoval, bylo tam místo, kde se objevovali do nekonečna banditi.
V LoL nebylo od věci grindovat, ty ukazatele postupu v útoku na blízko nebo střelbě k tomu taky vybízely. V Albionu jsem taky grindoval, bylo tam místo, kde se objevovali do nekonečna banditi.
@Charllize (15.05.2018 11:52): To už není moje série! :)