Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@PavelU (02.11.2018 15:17): nějaký krumpáč jsem tam našel, ale rozbil se po třech ranách do dřevěné bedýnky. a úkol "zapni pět jističů, abys mohl pokračovat dál mezi tím, co tě nahání jakýsi přehnutý koberec" mě ze židle taky nevytrhnul. zamrzí...
@Garret (02.11.2018 09:28): Já přešel první dva levely. Ale neměl jsem v nich žádnou zbraň, takže bylo problematické uniknout potvorám. V další úrovni jsem už zjistil, co a jak. A je tu nutnost hledat vícero klíčů. Ale ke hře se ještě asi vrátím.
@leebigh (01.11.2018 22:33): upřímně, včera jsem to zkoušel a není to žádná sláva. smazáno asi po 20ti minutách... jinak je otázkou, jestli to tady zdejší VIP dovolí, když jim vadil i standalone Starter pack.
@Garret (01.11.2018 21:32): Ta stand alone verze je myslím novinka, nikde to autor neavizoval a řekl bych, že se to rozhodli implementovat až kolem doby vydání. Protože Wadaholic vždycky uváděl, že mod vyžaduje Doom 2.
Beztak jsou venku už první patche, chvíli počkám s hraním až to vyladí.
Ale z hlediska přidání máš samozřejmě pravdu.
Mod staženej. Takže rozhodně vyzkouším. Mega.nz je fakt dobrej zdroj. Valilo mi to dost rychle.

Tak spuštěno. Vypadá dost dobře. Občas mi cukne obrazovka, ale dá se to.

Prošel jsem asi dvě první úrovně, ale moc se to nedá hrát.
@Garret (24.10.2018 12:29): Letmo jsem zkusil. Je to oldschool, první dojem je jako o něco lepší Fistful of Doom. Zas tak nepřátelé snadní nejsou, někteří vydrží.
Ale běží to na PrBoomu s kterým si budu muset pohrát, což mi moc nepasuje, je to jinak standalone dokonce s instalátorem.
Ale na první pohled nic převratného.

@MarezCZE (25.10.2018 05:54): hrál jsem betu, záleží asi na nastaveních, ale ve skutečnosti to vypadá o něco hůře, aspoň na mém stroji. Je ale možné že od té doby zase vývoj pokročil. Ono na GZ Doomu je možné leccos, dokonce se chystá komerční plosinovka na Steam.
Heršvec! Opravdu velmi rád by jsem vyzkoušel ten Ashes, ale GZdoom si usmyslel, že všechny sprites se nebudou v opengl režimu zobrazovat.
@Malignus (06.09.2018 19:08): Hexen je bezesporu kvalitní záležitost, ale vyšel až 95' (totéž platí pro Descent a SW: Dark Forces).

Quiver je ještě mladší (97'), ale zatím jsem jej nehrál, byť jej znám, vždy mi připadal takový ... amatérsky působící (je to jen prvotní dojem, třeba po zahrání změním názor).
@Všivák (06.09.2018 10:26): jj, System Shock ovšem není typická FPS (ani bych jej neoznačil za RPG, považuji jej za akční Immersive sim, dvojku za RPG Immersive sim).

Depth Dwellers jsem nehrál a ani neplánuji (z Tebou popisovaných důvodů).

Rok 1994 určitě nebyl nejlepší FPS rok všech dob, jen mi Tvé hodnocení "většina jsou sračky vozící se na úspěchu Dooma" přišlo příliš příkré :-)

Na druhou stranu je ovšem "tenkrát se uměly dělat hry a dnes ne" skutečně značně zavádějící, i před dvaceti lety lidé podléhali technologickému pokroku, který mohl být v příkrém rozporu s herní náplní (počátky QTE sahající až k Dragon's Lair, nechvalná éra interaktivních filmů nebo přehodnocované on-rail ptákoviny s minimem gameplay typu Creature Shocku). Dnes je problém (možná spíše problematika) jinde, hry stojí méně, vychází jich více a samozřejmě v některých žánrech existují trendy, které se pamětníkům (jako třeba mně) nelíbí, ale jejich vznik je logický (knihám, filmům nebo hudbě se děje totéž).
@Phoenix (06.09.2018 10:05): Zapoměl si na System Shock. :) Většina FPS v tomhle roce, co není Doom, vypadá a hraje se skoro jak Wolf. Tedy zastarale i na rok 94. Podle gameplaye bych si třeba takový Depth Dwellers nezahrál. Tady na datbázi je nějakých 30 fps z roku 94. Tak deset z nich jsou skvělé, dobré nebo ucházející. Zbytek? Kdo by to dneska hrál? Heretic je samozřejmě skvělý a Marathon 2 jsem taky skoro dohrál. Do Marathonu se možná někdy ještě pustím. :)

Mluvit o tom, že tenkrát se uměli dělat hry a dneska ne, je dost krátkozraké.
@Všivák (06.09.2018 08:05): Kromě Doom II bych z 94' určitě vzpomenul Heretic (žádná vykrádačka, Raveni tehdy přidali spoustu herních prvků, od rozhlížení nahoru a dolů přes inventář až třeba po sekundární zbraňový mód), Cyclones, pro fajnšmekry Magic Carpet (byť je z trochu jiného soudku, ale mluvilo se o něm jako o doomovce - kvůli scrollingu - ne kvůli hernímu stylu) a první Marathon.

Samozřejmě vycházely i obskurnosti typu The Hidden Below nebo Super Noah, slepé vývojové větve (Rise of the Triad se jinak skutečně označit nedá), průměrné věci (Operation Body Count), kvalitní akce co zaspaly dobu (Blake Stone: Planet Strike) a také opravdu fajnová "so bad it's good" věc jménem The Fortress of Dr. Radiaki. Depth Dwellers a Terminal Terror jsem nehrál a o Creature Shock raději pomlčím.

Takže bych to určitě šmahem neoznačil tak jako Ty.
Diabolus Ex - mainstreamový nenáročný level s cyberpunkovou atmosférou a skvělým vizuálem a pěknými pastelovými texturami. Velice příjemný soundtrack, žádné hackování, jen symbolicky získáte hesla u terminálů které ale zřejmě k ničemu nejsou a potěší fanoušky Deux Ex. 6/7 secretů. 146 nepřátel na UV. Až na jednoho cyberdémona bez úskalí, hojně různých šachet k prolézání. Pěkné obrázky po stěnách Do půl hodinky budete hotovi. Ideální pro doomera začátečníka. Nespouštějte BAT souborem, protože vám hra vnutí své nastavení. WAD přenést myší na GZ Doom EXE soubor.