@Ronik (13.12.2019 19:05): Ahá bo som bol zdesený.
Diskuze
Koukam hlavni hrdina tradicne prisernej :D jinak se mi to ale celkem libi.
kdyby to udelal nejakej moder tak by jste se tu placali po ramenech jak je to bozi :)
https://www.youtube.com/watch?v=ayEqBo3aFa0
https://www.youtube.com/watch?v=ayEqBo3aFa0
Jednička je jedinej opravdu dobrej díl celé série (vč. Risenů) a byla by škoda jeho temné srdce rozbít takovým happy barevným remakem.
Diablo 3 syndrom opět zasahuje!
@Milfhunter (13.12.2019 23:03): Prý makají, ale kdoví jak. Měi by pohnout, ELEX si rozhodně pokračování zaslouží.
Hmm, me to pripomina Gothic 3.
@montana (13.12.2019 22:19): Nemakaj Piraňe náhodou na ELEX 2? Jinak souhlas kromě settingu a pár známých NPC to s Gothicem nemá moc společnýho.
Za mě teda docela děs. Není to úplná zrůdnost, ale taky to není Gothic.
Vizuál je dost chabej (technickou stránku neřeším) a že director toho prototypu je současně i art director ve mě moc nadějí nevzbuzuje. Laciny dialogy a cringy komentáře hrdiny. Nepochopitelnej úvod s jakože akční scénou tam, kde má být prostě jednoduchý a syrový přivítání pěstí do držky... Souboják nikdy nebyl zrovna silnou stránkou Gothica a s touhle podivností ala For Honor už asi tuplem nebude.
Nemyslím, že ti Španělé atmošku Gothica pochopili zrovna správně. Nevím, proč to nedají Piraním, když už je má THQ taky pod palcem.
Vizuál je dost chabej (technickou stránku neřeším) a že director toho prototypu je současně i art director ve mě moc nadějí nevzbuzuje. Laciny dialogy a cringy komentáře hrdiny. Nepochopitelnej úvod s jakože akční scénou tam, kde má být prostě jednoduchý a syrový přivítání pěstí do držky... Souboják nikdy nebyl zrovna silnou stránkou Gothica a s touhle podivností ala For Honor už asi tuplem nebude.
Nemyslím, že ti Španělé atmošku Gothica pochopili zrovna správně. Nevím, proč to nedají Piraním, když už je má THQ taky pod palcem.
@Vurhor (13.12.2019 19:58): No, nevypadá to moc jako Gothic. Hlavně jednička byla správně bezútěšná a sychravá. Tohle vypadá jako rozvernější Risen.
Chtěl jsem to jen zapnout a vyzkoušet a už v tom trčím skoro 2 hodiny. Souhlas, je to strašně přepálené co do barviček, ale jinak to vypadá docela hezky... na prototyp. Po stránce hratelnosti ale super. Přesně ten typ RPG, co mám nejradši. Exploring, combat obšlehnutý z For Honor. Ale proč ne. Ovládání je dost clunky a celkově je všechno děěěsněěě zdlouuuhavééé, ale to se dá poladit. Na K/M nic moc, na gamepadu ok. Celkově fakt příjemný překvápko, není to remake jako spíš kompletní reimaginace. Me likey.
@Ronik (13.12.2019 19:05): no teda... Je to přesvícený a ty pestrý barvy. Skoro bych čekal, že si tam budou někde v trávě hrát malé děti :).
Gothic Playable Teaser vs. Gothic - Comparison Video
Komenty pod videem mluví za vše. Chce to mnohem temnější atmošku, jinak to bude remake na prd. Takhle to vypadá jak nějaký pokračování Risenu.
Komenty pod videem mluví za vše. Chce to mnohem temnější atmošku, jinak to bude remake na prd. Takhle to vypadá jak nějaký pokračování Risenu.
@Ronik (13.12.2019 19:05): No ty kráso!
@Ronik (13.12.2019 19:05): To vypadá děsivě. :/
Potenciálně se chystá remake, každý, kdo má na Steamu nějakou hru od Piranha Bytes, si může vyzkoušet demo: odkaz
daji se 3rd person rppgcka jako Gothic 1 a 2 dat hrat ve 1st person modu? Me totiz hry z pohledu treti osoby neberou. Ja zkousel shakey cam mod na gothic 1 ale nesel mi tak aby byl kompatibilni se system packem a patchem 1.08 a player kitem, bud sem musel hrat vanillu s tim shakey 1st person modem ale jen v okne (bez fullscreen) nebo bez toho shakey cam modu ale zas se vsim vsudy a hlave nezabugovane.
A jinej mod nez ten shakeyy cam sem nensel, U Gothic 2 se da pry upravit jen INI soubor,ale prej to neni ono vzhledem k tomu ze ty ukroky a rozhlizeni nejsou pak tak smooth jako u jinejch 1st person akci.... jako ze pri rozhlizeni nejde nastavit citlivost vertikalni a horizontalni osy zvlast,vzhlledem k tomu ze kazda osa ma ost rozdilnou citlivost
A jinej mod nez ten shakeyy cam sem nensel, U Gothic 2 se da pry upravit jen INI soubor,ale prej to neni ono vzhledem k tomu ze ty ukroky a rozhlizeni nejsou pak tak smooth jako u jinejch 1st person akci.... jako ze pri rozhlizeni nejde nastavit citlivost vertikalni a horizontalni osy zvlast,vzhlledem k tomu ze kazda osa ma ost rozdilnou citlivost
@Walome (13.09.2019 19:31): Atmosféra v Gothicu I je úplně lahůdková. Zvlášť les je strašidelný a to ani nemusí být noc. Pro mě byl Gothic I asi nejsilnější zážitek z open world RPG. Možná ho dorovnal WoW a první průzkum Ashenvale v BC + případně návštěva Barrens.
Noci v Morrowindu jsou nejlepsi :)
@Vurhor (13.09.2019 19:48): souhlasím a vidím to stejně. Ještě ta zářící barikáda do toho. Proto je pro mě jednička top. Dvojka supr, ale jednička má prostě neopakovatelnou atmosféru.
@Walome (13.09.2019 19:31): +1 Noci v Gothicu jedničce jsou vůbec jedny z nejlepších a atmoškou nejnabitějších, co jsem kdy ve hrách viděl. Obzvlášť díky té hudbě.
@Tommywise (13.09.2019 19:19): Škoda, Gothic jako RPG je parádní i v tom, že tě nevodí za ručičku a veškerý úspěch si musíš opravdu poctivě vydřít.
@Tommywise (13.09.2019 19:19): Škoda, Gothic jako RPG je parádní i v tom, že tě nevodí za ručičku a veškerý úspěch si musíš opravdu poctivě vydřít.
@Tommywise (13.09.2019 19:19): má! Teda příběh žádnej zázrak, spíš jde o ty mini příběhy mezi NPCčkama, ale atmoška je luxusní, ale pokud Tě to nechytlo po první noci pod bariérou, kdy se procházíš po starým táboře, lidi seděj kolem ohně a hrajou na kytaru, tak už Tě to nechytne.
stejne me to nejde rozchodit ten mod, a chvilu sem to hral a nemoh se prenest pres to ze to je ve 3rd pohledu, proste me to vubec nebavi, radsi dam neco v 1st person a sna se k tomu nekdy vratim. Celkem me to stve,protoze verim ze to ma pribeh a pekne prostredi :(
@Tommywise (12.09.2019 14:18): Nesměj se, skončíš v pekle :-D
@Walome (12.09.2019 12:50): :D :D :D
@Tommywise (12.09.2019 12:27): proč to nehraješ jak to pánbů zamýšlel?
tak neco sem nasel, zkousel nekdo? https://www.worldofgothic.de/dl/download_77.htm
@Blackhand47 (11.09.2019 22:21): jo pomohlo to. Da se ve hre zapnout 1st person pohled, nebo je nejaky mod pro 1st person?
@Tommywise (11.09.2019 22:16): Zkoušel jsi PlayerKit a SystemPack?
mam problem s plynulosti hry, kdyz jen stojim a rozhlizim se tak je vse plynule,bez lagu ale kdyz se dam do pohybu tak se to zacne sekat. Zkousel sem tam dat patch 1.08 ale je to stejne ... nejaky rady?
Ak budú robiť remaster mali by z GI a GII+ urobiť jednu hru, i keď ma tam naserú detaily, napr v Risen I sa nedala skupinka nepriateľov rozdeliť. V GI ste to robili dajme tomu 2 hod a tá radosť ...
@JohnCZ (01.06.2019 11:05): Jj, ked som to presiel aj ja.
Ale ja som bezdatadiskovu verziu nikdy nehral, takze som to bral akoze to tak normalne je az neskor som v diskusiach zistil, ze zvysili narocnost a tie veci okolo toho.
Ale ja som bezdatadiskovu verziu nikdy nehral, takze som to bral akoze to tak normalne je az neskor som v diskusiach zistil, ze zvysili narocnost a tie veci okolo toho.
@ad142 (01.06.2019 10:39): A zas tak super těžké to také není. Jen musíš hrát postupně, nejdřív plnit nebojové questy, pečlivě vybírat kam půjdeš, snažit se získat jakékoli dostupné XP a výbavu. Je to imo spíš zábava, než frustrace. Ten pocit z vývoje postavy je k nezaplacení, možná ještě lepší jak v jedničce. Za mě teda ještě jednou: určitě s datadiskem, Jharkendar je boží a bez celé té zápletky okolo Ravena je hra skutečně poloviční, jak řekl kolega pod námi. :) Enjoy!
Dobre vedieť, dvojku zahrám teda s datadiskom.
Podľa toho, čo píšete to bude zábava.
Podľa toho, čo píšete to bude zábava.
Dvojka jedině s datadiskem (bez něj je ta hra poloviční). U mě je to asi nejlepší hra, co jsem kdy hrál.
@Jab (01.06.2019 07:56): Lovec mal v skrini chlast ...
@mazar1234 (01.06.2019 07:50): Aha, děkuji za příklady, aspoň mám nějakou představu :)
+ Jak jsem psal, tak rozbíjí logiku hry, kdy se staneš učedníkem lovce, ten tě vezme na lov a sežere jej první potvora deset metrů za hradbami. Jakkoliv je tak třebas datadisk možná obsahově kvalitní, tak tohle si měli autoři pohlídat, neb to nabourává celý zážitek z hry, kdy najednou svět nefunguje.
@raisen (01.06.2019 07:27): Napr:
- zvysil sa armor nepriatelov to velmi vyrazne,
- potiony na trvale zvysenie atributov davaju iba +3 miesto +5
- znizena vynosnost power-upov
- vyrazne znizene vylepsovanie postavy levelovanim, (1-30 = 1 skill point, 31-60 = 2 skill points, 61-90 3 skill points, 91-120 4 skill points, 121 - 200 5 skill points) cim vyssiu mas hodnotu tym viac ta stoji zvysenie...
- draci maju sialenu regeneraciu
a tak.
- zvysil sa armor nepriatelov to velmi vyrazne,
- potiony na trvale zvysenie atributov davaju iba +3 miesto +5
- znizena vynosnost power-upov
- vyrazne znizene vylepsovanie postavy levelovanim, (1-30 = 1 skill point, 31-60 = 2 skill points, 61-90 3 skill points, 91-120 4 skill points, 121 - 200 5 skill points) cim vyssiu mas hodnotu tym viac ta stoji zvysenie...
- draci maju sialenu regeneraciu
a tak.
@Eru (01.06.2019 06:47): V čem to datadisk ztěžuje? Já to hrála kdysi bez něho, tak nevím.
@ad142 (31.05.2019 16:29): Pokud máš rád super těžké hry, tak si dvojku dej s datadiskem. Pokud ne, tak bez něj.
@Bellerofontes (31.05.2019 17:57): Píšeš to sám. Horší část jedničky imho plynule přechází na dvojku.
Jenže ona se ta převaha vztahuje asi tak na první dvě kapitoly - potom hra sice nespadne pod průměr, ale přeorientuje se na procházení kobek a souboje s ještěry, gobliny, kostlivci, skřety apod. Stále je to zábava, ale ten jedinečný punc odsouzení k životu mezi trestanci se pomalu vytratí. Nadšení z úvodní první třetiny často nevědomky vede k prominutí už jen dobrého zbytku. Zápletka okolo tří táborů také není zrovna zářně ukončena.
Druhý díl ve výpravnosti a budování postupného napětí naopak exceluje. Hra časem neztrácí a i ve 4. kapitole při uzavírání křehkých spojenectví při honech na draky hraje všemi barvami. Udivuje mě, proč se Jab tak urputně pokouší ostatním rozmluvit po všech stránkách důstojné pokračování. Nenapadá mě mnoho titulů, jimž se povede navázat s takovým úspěchem, že ani fanoušci nemají přílišnou potřebu přít se o tom, který díl je lepší.
Druhý díl ve výpravnosti a budování postupného napětí naopak exceluje. Hra časem neztrácí a i ve 4. kapitole při uzavírání křehkých spojenectví při honech na draky hraje všemi barvami. Udivuje mě, proč se Jab tak urputně pokouší ostatním rozmluvit po všech stránkách důstojné pokračování. Nenapadá mě mnoho titulů, jimž se povede navázat s takovým úspěchem, že ani fanoušci nemají přílišnou potřebu přít se o tom, který díl je lepší.
@Vurhor (31.05.2019 17:08): Samozrejme, bez patchu by som si G3 teraz už ani nevedel predstaviť. Ide o absolútnu povinnosť
@ad142 (31.05.2019 16:29): Plus community patch G3 imho zvyšuje celkové hodnocení tak o 5%. Původní verze mimo jiné příliš vedla za ručičku, s patchem jsou to zase občas uspokojivě frustrující orgie. :)
Jinak dvojka je taky skvělá, ale je pravda, že příliš nedostává svému názvu, plus ten svět je, oproti jedničce, opravdu natolik generický, že jeho obdoba by se dala najít v každém druhém fantasy RPG. To je asi taky hlavní důvod, proč jedničku ve výsledku považuju za lepší hru.
Jinak dvojka je taky skvělá, ale je pravda, že příliš nedostává svému názvu, plus ten svět je, oproti jedničce, opravdu natolik generický, že jeho obdoba by se dala najít v každém druhém fantasy RPG. To je asi taky hlavní důvod, proč jedničku ve výsledku považuju za lepší hru.
@ad142 (31.05.2019 16:29): Určitě s NotR. Bez něj je celá hra o dost chudší. :) Dvojka je ve všech ohledech (s výjimkou té specifické stísněné atmosféry) lepší a bohatší. A na rozdíl od jedničky vypadá stále dost pohledně.
@Jab (31.05.2019 16:21): Čo sa týka G2, tak si na neho príliš nepamätám, tak som sám zvedavý. Skúsiť ho určite skúsim, len ešte neviem či mám zvoliť verziu s NotR, alebo len pôvodnú hru.
Čo sa týka tretieho dielu, mám ho (a určite je to aj sčasti kvôli tomu, že išlo o moje prvé RPG) pomerne rád, i keď uznávam mu mnohé chyby - nízku kvalitu dialógov, slabé questy a hlavný príbeh (byť to nie ú oblasti, v ktorých by bol exceloval G1, ale trojka je v tomto ešte horšia). Zato exploring, atmosféra a hudba boli fantastické.
Čo sa týka tretieho dielu, mám ho (a určite je to aj sčasti kvôli tomu, že išlo o moje prvé RPG) pomerne rád, i keď uznávam mu mnohé chyby - nízku kvalitu dialógov, slabé questy a hlavný príbeh (byť to nie ú oblasti, v ktorých by bol exceloval G1, ale trojka je v tomto ešte horšia). Zato exploring, atmosféra a hudba boli fantastické.
@ad142 (komentář): Od dvojky (vč.) dále je tahle série škoda času. Jednička měla super nápad. Jako open world u mě ale tahle série nefunguje. Ta stísněná atmosféra jedničky, kde pod bariérou vládnou jiná (krutá) pravidla, byla skvělá. :)