Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Garret (10.01.2022 13:05): to né, mně to teď zabralo necelých 30, překvapivě hafo jsem si toho pamatoval a jistými částmi jsem docela prosvištěl. Na tom základě a komplikované kalkulaci jsem usoudil, že blind run těch 40+ zabere. C:
Ten Remaster si taky rozhodně musím zahrát.

Nemělo by to tu mít vlastní profil? C&C Remastared ho taky má...
@HolyMeatball (komentář): Tam mapka hru IMO až moc usnadnila (sehnal jsem ji někdy ve 3/4 hry, pokud si vzpomínám). Trochu jako (auto)mapa ve Wizadry 7. V dnešní době mi trochu chybí hry bez mapy a bez ukazatelů (které jsou nadesignované) - kde se po čase orientuje hráč ve světě jako v reálu :)
Taxem rozjel ten remaster a je to labůžo, je to od děcka prvně co to znova hraju a přijde mi, že to zestárlo naprosto pohádkově. A už po pěti hodinách musím zvednout hodnocení, nedá mi to, pořád je to extrémně působivé. <3
Hrozně rád bych si původní verzi někdy zopakoval. Lepší textury k ní jsou, i proto by to bylo určo fajn. A jet by to mělo přes DgVoodoo 2. Shadow Mana považuji za jeden z nejzásadnějších milníků historie video her.
[přesunuto z komentářů]

Perfektni hra, hral jsem ji na PS ONE , skvela atmosfera,hratelnost,...

Pro: Atmosfera, hratelnost

Proti: Zna ji strasne malo lidi
Nemá tu někdo odkaz na tu legendární recenzi od Anastasova? Nikdy jsem ji nečetl.
Po sedmi letech rozehrání/nedohrání/instalace/odinstalace konečně nasbíráno všech 120 duší a hra dovedena do "vítězného" konce. Hodnocení zvýšeno z 8 na 9, protože tohle skutečně nemá obdoby. Neuvěřitelná hra!
andy1: Co je to za komentář? Ne sdělení, ale forma jeho podání. Na mínus/plus teda kašlu, protože je to jak na zavolání, viz můj jeden včerejší příspěvek v jedné diskusi. Ale tady máš ode mě alespoň korekturu :)

"Myslím, že Shadow Man může konkurovat i dnes, je velmi dobře promyšlený a hratelný. Až na maličkosti, např. bloudění po levelech a dezorientaci - noc/den. Ale snadní nepřátelé, obtížní bossové, grafika a atmosféra, plus pěkný děj to bohatě vynahradí. Hrál jsem ji už třikrát a ani jednou mě hra nenudila!"
Tuhle skvělou hru jsem dohrál na podruhý. Na potřetí to nešlo a na počtvrtý taky ne. Důvodem bylo že když jsem chtěl vylízt na jeden vodopád v lokaci Temple of Life tak se vždycky vypne hra. A jelikož jsem si hru neukládal tak jsem se na to vykašlal. Rozdíl byl možná v tom že dohrál jsem to na Win98. A pak mi to ten bug házelo jednou na WinXP a pak na WinVista. Nemáte podobný problém?
Neví někdo jak použít Engineer´s Key, (v úrovni Asylum Gateway) na přepnutí dvou skřínek, otevírajících dveře? Jde o to že nevím jakou klávesou klíč aktivovat abych jej mohl použít. Neboť po stisknutí klávesy "použít" vytáhnu zbraň a nikoli onen klíč.
lordhell: Vzpomínám si, tvůj nick je mě povědomý. Pravda ale je že jsem od té doby hru vůbec nezkoušel. Co jsi mě o ní tenkrát psal. Ale teď někdy ji asi zkusím, neboť hraji poslední dobou jen hodně staré hry.
Mě právě baví tohle hledání a nutnost držet mapy v paměti. Po tom, co jsem získal tu mapu hra tak trochu ztratila kouzlo (i když je tedy ta mapa vážně pěkná :). Koneckonců, i Wizardry VII byly pro mě v tomhle směru lepší než W7 Gold, kde přítomnost automapy dost degraduje hratelnost (a zároveň nepředstavitelně usnadňuje) - a je dost těžké ji nepoužívat (když je tak pohodlná a usnadňuje hraní).
sevencreature: Tu mapu jsem bral tak nějak z pohledu ostatních, co si na tohle hodně stěžovali. Ono když už to hraje člověk podesáté, tak už zná cestu nazpaměť. Ale když jsem to hrál poprvé, tak jsem se tam opravdu ztrácel, nebo to bylo tím, že jsem byl moc malej xD. Já měl hru půjčenou a pak verzi z Levelu, takže já jsem žádnou mapu neměl xD.
Nedávno jsem nahrál celý walkthrough a i když se psalo, že je hra komplikovaná apod. Tak vesměs je to otázka asi 12ti hodin a komplikovaná není vůbec, ani už ty bossové nejsou co bývali. Ale platí to, že tahle hra pro mě nestárne. Pokoušel jsem se i o emulaci Shadow Mana 2 na PC, bohužel bezúspěšně. Chtělo by to ten remake.

PavelU: Nvm jestli to vůbec jde pomocí myši. Nediskutovali jsme o tom tenkrát na blogu? :D Podle mě je to v pohodě jako starý Tomb Raider, aspoň si myš odpočine. Ovládání mi přišlo skvělé, ihned vlezlo do krve. A na notebooku se to hraje perfektně, když není potřeba myš. Bylo by to zajímavý s tou kamerou, ale bohužel, kamera nastavit jde, ale ne tak, jak bys očekával. Stačí kurzorové šipky, tabulátor a "Y" a "X" na střílení. V tomhle bych problém neviděl.
lordhell: Jednu výhradu bych měl - absence mapy by dle mě byla plus (s tou papírovou k manuálu je to až moc jednoduché :)
Kdysi jsem Shadow Mana zkoušel, ale měl na můj vkus složité ovládání. Jde hrát nějak i s pomocí myši? Zkrátka tak jako je tomu u většiny third-person akcí, v nichž se myší ovládá kamera.