@Bursoft (01.07.2020 08:42): Náš svět se tupě vraždí o území a suroviny odjakživa. V tomhle je pohled tvůrců na společnost bez pravidel zcela realistický. Jestli si myslíš, že by se v takovéhle situaci lidstvo semklo a pracovalo na řešení, tak ti závidím tvůj optimismus teda. :D
Diskuze
@Fritol (01.07.2020 08:32): Náš svět nevymřel na pandemii a lidi se mezi sebou navzájem tupě nevraždí :)
Já už jsem svoje dojmy a nápady psal jednou, tak se nebudu opakovat, ale přijde mi škoda ten svět úplně zahodit a udělat z něj jenom kulisy. Protože ten příběh jak je v TLOU2 se mohl odehrát kdykoliv a kdekoliv jinde a nic by se nezměnilo.
Já už jsem svoje dojmy a nápady psal jednou, tak se nebudu opakovat, ale přijde mi škoda ten svět úplně zahodit a udělat z něj jenom kulisy. Protože ten příběh jak je v TLOU2 se mohl odehrát kdykoliv a kdekoliv jinde a nic by se nezměnilo.
@Bursoft (01.07.2020 08:28): Svět se topí ve sračkách, ale postavy nemají na práci nic důležitějšího, než se mstít jedna druhé.
Tyjo... co mi to jen připomíná... jo, náš svět. Takže ne, divné mi to nepřijde.
Tyjo... co mi to jen připomíná... jo, náš svět. Takže ne, divné mi to nepřijde.
Jen pro zajímavost nikomu nepřijde divný nebo mu nevadí, že ten vybudovaný svět nemá ve hře žádnou roli a smysl? Prostě jsme v jedničce zavrhli vakcínu, tak se z toho stal jen další Walking dead, kde se skupiny lidí snaží v nějakým post apo světě zabíjet jiný skupiny lidi? Mně toto vždycky přijde jako hrozná škoda. Svět se topí ve sračkách, ale postavy nemají na práci nic důležitějšího, než se mstít jedna druhé..
@stepankoby1 (01.07.2020 00:10): Tak asi nejsem normální člověk, ale mně někdo zabít někoho blízkého, tak mi "prosté" zastřelení pak stačit nebude a budu si toho člověka chtít "vychutnat".
A PTSD Ellie... Nemohli ti ofc ukázat celý její život s Dinou, ale myslim, že z té krátké části bylo patrné, že to problém byl u ní celou dobu. Pak ji Tommy jen podnítil k tomu, aby znovu konala.
Co se otrokářů týče, tak v každém příběhu, ať už herním, filmovém nebo knižním, se věci dějí jen proto, aby něco bylo tak či onak jindy. O tom jaksi smyšlené příběhy jsou. A rozvádět to mohli no, ale v tom případě by byla hra na dalších 10 hodin a to už by bylo fakt moc. A hlavně by to nemělo co dělat s celkovou pointou příběhu a v podstatě by se jednalo jen o zbytečný patos. Rozvést to mohou třeba ve třetím díle...
Prostě se neshodnem no, co už. :)
A PTSD Ellie... Nemohli ti ofc ukázat celý její život s Dinou, ale myslim, že z té krátké části bylo patrné, že to problém byl u ní celou dobu. Pak ji Tommy jen podnítil k tomu, aby znovu konala.
Co se otrokářů týče, tak v každém příběhu, ať už herním, filmovém nebo knižním, se věci dějí jen proto, aby něco bylo tak či onak jindy. O tom jaksi smyšlené příběhy jsou. A rozvádět to mohli no, ale v tom případě by byla hra na dalších 10 hodin a to už by bylo fakt moc. A hlavně by to nemělo co dělat s celkovou pointou příběhu a v podstatě by se jednalo jen o zbytečný patos. Rozvést to mohou třeba ve třetím díle...
Prostě se neshodnem no, co už. :)
@Fritol (30.06.2020 15:02): Tak tohle zase nechápu já. :D Přišlo mi to jako extrémní manipulace s publikem. Za Ellie zabíjíš psy, teď si je hladíš a hraješ s nimi aport. Za Ellie jsi de facto maniak posedlý pomstou, za Abby lidumil, který byl možná jednou trochu naštvaný na vraha svého otce (do čehož mi ale brutálně nesedí ubití Joela golfovou holí. kdyby ho zastřelila, ok, beru, ale ubití druhého člověka golfovou holí do krve a bezvědomí prostě nenapadne normálního člověka, a to přesně se z ní snaží dělat). Za Ellie hraješ nesedící openworld s monotónními zbraněmi, za Abby dostaneš krásnou dvouhlavňovku a probíháš klasickými koridory ve stylu jedničky. Je to prostě moc nevyrovnané na jednu stranu, a černobílému stylu vyprávění, o které se pokoušeli a které všude jinde vychvaluju (postavy s chybami, kterých si jsou vědomi a snaží se zlepšovat, mám nejradši), to prostě ani trochu nesedlo. Taky nechápu vynášení do nebes toho konce, jak už jsem tu psal. Kdyby ve hře ty tři finální hodiny nebyly, co se změní? :D Neuvidíme lesbické manželství, které působí nuceně, narozdíl od zbytku romance Ellie a Diny, kterou jsem jinak měl rád. Neuvidíme PTSD Ellie, které působí náhle a nevěřil jsem tomu (že by se celé dva roky nic nedělo a teď najednou přijde úplně náhodný flashback, kvůli kterému prostě musí zabít Abby? to je extrémně neuvěřitelné). Neuvidíme ten debilní subplot s otrokáři, který existuje jenom, aby Abby byla v zajetí pro finální souboj, a nejde se u něj ani trochu do hloubky. No a hlavně neuvidíme ten stupidní finální souboj a odpuštění, které věci vrací do stavu, v němž byly před třemi hodinami. Mělo to skončit v divadle, a to tak, že jsme předtím hráli střídavě za Ellie a Abby. Jo a flashbacků mělo být setsakramenstky méně. Toť můj názor.
EDIT: Dokoukal jsem video od Critical Drinkera. A vystihl to docela dobře. Sice nesouhlasím se vším, ale že to má výborné kreativní nápady, avšak otřesné provedení a vynucený scénář, to rozhodně.
EDIT: Dokoukal jsem video od Critical Drinkera. A vystihl to docela dobře. Sice nesouhlasím se vším, ale že to má výborné kreativní nápady, avšak otřesné provedení a vynucený scénář, to rozhodně.
@kuler91 (30.06.2020 18:15): Asi záleží na vkusu, pro mě osobně je příběh jedno velké zklamání.
Ta hra je po všech stránkách daleko lepší než jednička ... Absolutně nechápu hate ? A už vůbec nechápu, jak někdo může o příběhu tvrdit, že je to béčko, případně že je to sračka. Tohle se nakonec povedlo ještě víc, než jsem doufal.
@Charllize (30.06.2020 17:03): Přesně tak. Jsem rád, že mě jako herního znalce taky někdo ocení konečně.
Kdyz Frita tvrdi ze to bylo dobry, tak na tom neco bude, on ma pro tyhle veci cit ! Takze na tu hru koukam uz jen pres prsty jedne ruky, a ne pres obe :)
ja bych nechal na zacatku at Abby misto Joela zabije Ellie (tim by se mu pomstila mozna i vic) a pak verim ze by to Joel v te bitce na konci dotahl do konce a Abby by uz z te vody nevylezla :) A na MT by to melo od hracu 9
ja bych nechal na zacatku at Abby misto Joela zabije Ellie (tim by se mu pomstila mozna i vic) a pak verim ze by to Joel v te bitce na konci dotahl do konce a Abby by uz z te vody nevylezla :) A na MT by to melo od hracu 9
@Fritol (30.06.2020 15:52): Jo, to kritizuje hodně lidí. Já si myslím, že se tam musela vydat, aby to prostě nějak vyřešila, byla totiž úplně v prdeli, tyhle věci, traumata, rozumem (obzvlášť bez pomoci) asi úplně nepřekonáš. V tomhle je to přeci trochu jako Hellblade, prostě ty věci musíš dokončit, abys mohl jít dál. Nakonec ale teda zjistila, že ten konec spočívá v něčem jiným. Stejně jako si Abby podle mě uvědomila, že zabití Joela nic nevyřešilo, zlý sny se furt vracely, a tak se chtěla vykoupit tím, že pomohla Yaře a Levovi (úžasná postava), Lev ji pak na oplátku zachránil před úplným pádem do propasti, když jí „rozmluvil“ zabití Diny. Od té doby byla Abby „volná“.
Takže bych to neměl Ellie úplně za zlý, já spíš cítil smutek, když se rozhodla jít. Ale rozumím ti. Plus jsem teda měl celou dobu sevřenej žaludek z toho, jestli neumře. Btw, když se po divadle objevíš na farmě, tak jsem si říkal, že je mrtvá a farma je jen sen. :D
Takže bych to neměl Ellie úplně za zlý, já spíš cítil smutek, když se rozhodla jít. Ale rozumím ti. Plus jsem teda měl celou dobu sevřenej žaludek z toho, jestli neumře. Btw, když se po divadle objevíš na farmě, tak jsem si říkal, že je mrtvá a farma je jen sen. :D
@BUMTARATA (30.06.2020 15:46): Já netvrdím, že jí nerozumím nebo že ji nevnímám ve výsledku pozitivně. Jen v momentě, kdy byla s Dinou už na farmě a rozhodla se v tom zase pokračovat, se mi nehorázně zhnusila, protože dle mě toho bylo už dost.
Té obsesi plně rozumím, jen dle mě měla procitnout v momentě, kdy ji Abby podruhé (!!!) nechala naživu. Samozřejmě pro gradaci a plné vyznění příběhu to musela udělat, ale chápeš, jak to myslím. :) Abby se prostě ve výsledku jevila jako ta rozumnější.
Samozřejmě když na konci seděla v moři a následně se snažila hrát na kytaru a byl tam záběr na ten její obličej plný výčitek, tak jí všechno odpouštím a rozhodně ji vnímám pozitivně. To bez debat. Jinak souboj v divadle jsem opakoval několikrát, protože jsem se bál, že ji zabiju, tak jsme přestal hrát a doufal jsem, že mě toho hra nějak ušetří. :D
A jak říkáš v posledním odstavci. Naprostý souhlas.
Jinak hraní je to nejhorší, co hry kdy potkalo. :D
Té obsesi plně rozumím, jen dle mě měla procitnout v momentě, kdy ji Abby podruhé (!!!) nechala naživu. Samozřejmě pro gradaci a plné vyznění příběhu to musela udělat, ale chápeš, jak to myslím. :) Abby se prostě ve výsledku jevila jako ta rozumnější.
Samozřejmě když na konci seděla v moři a následně se snažila hrát na kytaru a byl tam záběr na ten její obličej plný výčitek, tak jí všechno odpouštím a rozhodně ji vnímám pozitivně. To bez debat. Jinak souboj v divadle jsem opakoval několikrát, protože jsem se bál, že ji zabiju, tak jsme přestal hrát a doufal jsem, že mě toho hra nějak ušetří. :D
A jak říkáš v posledním odstavci. Naprostý souhlas.
Jinak hraní je to nejhorší, co hry kdy potkalo. :D
@Fritol (30.06.2020 15:02): Chceš osekat z her hraní, ty rouhači?!
To říká hodně lidí, že se jim Ellie na konci hnusila. Dokážeš rozvést proč přesně? Protože já jí strašně moc rozuměl, té obsesi, těm traumatům, vnímám ji stále pozitivně, udělala mnoho chyb, ale neměla zlé úmysly, pro to mám velké pochopení, stejně tak to mám s Abby, měly důvody, přesto mi spadl balvan ze srdce, když ji nechala jít. Byl jsem strašně rád, že to dokázala. A nakonec jsem byl i strašně rád, že to celý přežila, protože na její smrt bych v jistý chvíle vsadil svoje boty.
Ze všeho nejhorší pro mě ale byla bitka v divadle, že nás nutili ji zabíjet, u toho jsem trpěl jako u žádný jiný hry předtím.
Obecně je to nevídaně komplexní pojednání na téma pomsty, spravedlnosti, obsese, odpuštění, resp. neschopnosti odpustit, empatie a lásky, která nás nutí dělat šílený věci. V rámci žánru bezprecedentní.
To říká hodně lidí, že se jim Ellie na konci hnusila. Dokážeš rozvést proč přesně? Protože já jí strašně moc rozuměl, té obsesi, těm traumatům, vnímám ji stále pozitivně, udělala mnoho chyb, ale neměla zlé úmysly, pro to mám velké pochopení, stejně tak to mám s Abby, měly důvody, přesto mi spadl balvan ze srdce, když ji nechala jít. Byl jsem strašně rád, že to dokázala. A nakonec jsem byl i strašně rád, že to celý přežila, protože na její smrt bych v jistý chvíle vsadil svoje boty.
Ze všeho nejhorší pro mě ale byla bitka v divadle, že nás nutili ji zabíjet, u toho jsem trpěl jako u žádný jiný hry předtím.
Obecně je to nevídaně komplexní pojednání na téma pomsty, spravedlnosti, obsese, odpuštění, resp. neschopnosti odpustit, empatie a lásky, která nás nutí dělat šílený věci. V rámci žánru bezprecedentní.
@JohnCZ (30.06.2020 15:28): Jop, že jsou hry pro vyprávění příběhů lepší médium než filmy nebo knihy jsem tvrdil už u Hellblade. No a vida, 3 roky trvalo, než to někdo zase využil. Já teda plně chápu, že budget na takovou hru musel být úplně šílený a v nějakém větším množství to není úplně udržitelné ani pro ty největší vydavatele, ale tak nikdo po nich nechce aby ty hry byly na 30h+. Ať klidně jsou na 10-15h a šlo by to dělat mnohem víc takhle. Viz to zmíněné Hellblade nebo Plague Tale, u kterého teda příběhově mohli ještě přitlačit.
Jinak ještě musím vyzdvihnout vzpomínku v muzeu. Scéna v modulu byla to nejkrásnější z celé hry. :)
Jinak ještě musím vyzdvihnout vzpomínku v muzeu. Scéna v modulu byla to nejkrásnější z celé hry. :)
@Fritol (30.06.2020 15:02): Souhlas. Z toho závěrečného flashbacku a následné závěrečné pointy u finální scény s kytarou jsem byl dojebaný na několik dní dopředu. O to víc mě mrzí, že tu symboliku okolo kytary a co pro Ellie znamenala každý asi nepobere (usuzuju i z těch hejtů na "otevřený" a "neuspokojivý" konec).
Už mnohokrát jsem říkal, že hry jako příběhové médium mají neskutečný potenciál daleko za hranice filmové a dost možná i seriálové tvorby a že mi příběh i při současných technických možnostech přijde mnohdy dost podceňovaný. A TLoU II je jeden z mála titulů, který dokazuje, že to možné je. Vlastně by stačilo jen doladit flow celé hry a neměl bych snad výraznějších výtek.
Už mnohokrát jsem říkal, že hry jako příběhové médium mají neskutečný potenciál daleko za hranice filmové a dost možná i seriálové tvorby a že mi příběh i při současných technických možnostech přijde mnohdy dost podceňovaný. A TLoU II je jeden z mála titulů, který dokazuje, že to možné je. Vlastně by stačilo jen doladit flow celé hry a neměl bych snad výraznějších výtek.
Tak jsem to včera taky dorazil konečně, chvíli jsem si říkal, jestli psát komentář, ale roste to tu jak houby po dešti, tak asi nemá smysl to tu plevelit dalším. Mám k tomu spoustu výhrad, takových dobrých 25 hodin hraní jsem byl přesvědčený, že nepujdu s hodnocením nad 90, protože mě ta natahovanost a řídkost vyprávění začínala trochu nudit už, ovšem ten závěr byl teda jízda... Já teda hlavně hledím, jak je to vyprávěním úplně jinde, než všechno ostatní, co jsem doposud hrál. Ten twist s Abby mě zpočátku docela naštval, protože jsem ji ofc měl za záporačku a prostě jsem za ni hrát nechtěl, o to víc se teda klaním tvůrcům, že z ní nakonec udělali mou oblíbenou postavu. A co víc, Ellie se mi začala hnusit. Především pak při scéně na pláži, kdy si odnesla batoh do člunu, tak jsem seděl zaražený na pohovce a jen tišel doufal, že si do něj nasedne a odpluje do řiti a ona prostě ne... to jsem byl nehorázně nasraný. A ta symbolika s kytarou na konci mě teda dostala do děsné deprese... No prostě si nevybavuju hru, kterou bych takhle příběhově prožíval, a která by takovým způsobem hleděla na morální stránku a snažila se hráčům něco předat (a to rovnou ve více směrech), takže tomu odpouštím cokoliv. Tohle předčilo i mé milované LiS. Fakt moc jim ten úspěch přeju a doufám, že takhle příběhově orientovaných her začne vznikat víc. I když ony by možná vznikaly, akorát kvalitních scénáristů moc nebude...
Fakt nádhera. Tohle je všechno, co od her chci. Příště to ještě osekat na zbytečném gameplayi a bude to dokonalé.
Fakt nádhera. Tohle je všechno, co od her chci. Příště to ještě osekat na zbytečném gameplayi a bude to dokonalé.
Další (SPOILERY VE VIDEU) česká stopa v Naughty Dog.
Michal Mach jakožto Head of Technical/NPC Animation.
Michal Mach jakožto Head of Technical/NPC Animation.
@Charllize (28.06.2020 18:09): V jedničce se jim to docela povedlo. Dvojka mi prostě přijde moc dlouhá vzhledem k množství příběhového obsahu.
@stepankoby1 (28.06.2020 18:32): Díky, občas se mi zadaří :)
@stepankoby1 (28.06.2020 18:32): Díky, občas se mi zadaří :)
@Solidor (komentář): Výborně vystižené. Skvělý komentář. :)
@Solidor (komentář): Ja si tak rikam jestli pro tehle format vypraveni neni zbytecne to tavit do hry, mozna film nebo serial by byl lepsi.
@stepankoby1 (28.06.2020 08:27): No jo. Už abych si na to konečně našel čas a pořádně zaparil. I když bude nahovno příběh, tak minimálně herní styl vypadá, že bude stejně dobrý jako v jedničce.
@Všivák (27.06.2020 23:36): Jestli bude, tak alespoň přeju všem stovkařům, ať si ho užijí. Já už u toho každopádně nebudu. Tohle mi bohatě stačilo.
@JohnCZ (komentář): Chtěl jsem k tomu také psát komentář, ale teď už není potřeba. Krásně shrnuto. Mám z toho podobné pocity, ač mě finále ještě čeká tedy.
@stepankoby1 (27.06.2020 21:23): Každopádně díky lidem jako ty. Kteří si to koupili za plnou cenu. Bude určitě další díl na další hate.
@stepankoby1 (27.06.2020 21:23): Souhlas s těma flashbackama, naprosto příšerně udělaný a kazilo mi to tempo celé hry.
Takže to mám za sebou. A ani trochu mě to nebavilo. Můj zážitek byl po celou dobu hraní na bodu mrazu, a kdybych měl hodnotit za sebe, střílím hodnocení pekelně nízko. Hlavně protože mě podobně jako u jedničky vůbec nebavil monotónní gameplay tentokrát natahovaný tak, aby hra měla 25 hodin, a to převážně částečným openworldem (hlavně Seattle day 1 za Ellie). Tohle rozhodnutí prostě nepochopím, když už jedničce někteří kritici gameplay části vytýkali. Mně každopádně připadaly nesnesitelné. Chápu, skvělá grafika, rozumím, rozmanité, krásné lokace, vím, výborný technický stav a skvělé ovládání. To se upírat nedá. Ale jak to mám sakra brát v potaz, když při nekonečném prohledávání lokací a milionu identických střílecích částí zavírám víčka? Nemůžu hře upírat ani skvělé příběhové momenty (úvodní dvě hodiny, Joel a Ellie v muzeu, možná i pár chvilek v komunitě, ve které je Abby), ale způsob, jakým jsou poskládané, mi stejně znemožňoval si je užít (flashback ve flashbacku ve flashbacku, to jako vážně?). Opravdu nechápu, proč prostě nešlo všechno poskládat chronologicky za sebe. Moment s Joelem by vyzněl mnohem lépe, protože byste skutečně znali motivaci Abby. Že by tam nebyl šok? Osobně jsem věděl, co se stane, v momentu, kdy odhalil své jméno a všichni házeli nenávistné pohledy. Takže ne, opravdu by mi to nevadilo. Místo toho si obrovská většina hráčů Abby v tomto momentu zprotiví a druhá půlka hry za ni je spíš otravuje. Nabízí se mi přirovnání k prvnímu sestřihu Star Wars předtím, než se nůžek chopila Marcia Lucas a upravila je do podoby, kterou známe. No, i kdybych měl alespoň nějaké pozitivní dojmy, úmorná finální dvouhodinovka, která je vlastně i extrémně směšná (Abby nechá Ellie jít podruhé, je zajata otrokáři, Ellie nechá Abby jít, což ty dvě hodiny dělá zbytečnými), je úspěšně rozmělní. Hodnocení nechám na padesátce, protože, jak už jsem zmiňoval, nemůžu té hře upřít vysokou technickou úroveň. Za sebe jsem ale od třetí hodiny byl pořád víc a víc zklamaný. Vysoká hodnocení nejsem schopný pochopit.
Krátká verze bez spoilerů: Při gameplayi jsem usínal, příběh mě neustále víc štval tím, jak otřesně je poskládaný, a konec je příšerně natahovaný. 50 nakonec dávám jen z uznání technické dokonalosti a některých potenciálně skvělých částí. Znovu už bych do toho ale nikdy nešel a třetí díl ani náhodou nechci.
Krátká verze bez spoilerů: Při gameplayi jsem usínal, příběh mě neustále víc štval tím, jak otřesně je poskládaný, a konec je příšerně natahovaný. 50 nakonec dávám jen z uznání technické dokonalosti a některých potenciálně skvělých částí. Znovu už bych do toho ale nikdy nešel a třetí díl ani náhodou nechci.
Na Originalky.cz v mensi vikendove sleve, za 1300.
@Tolister (26.06.2020 17:04): Jo, to asi jo, prostě chtěli, abychom se do ní vcítili. Ale tak jsem rád, že aspoň na orromise a asi i další to zafungovalo, jak „mělo“.
@BUMTARATA (26.06.2020 11:12): To je určitě zajímavý nápad to jo. Jen jestli nám jako hráčům to hraní na začátku za Abby, nemělo navodit pocit, že je to postava, která by určitě nebyla schopná něčeho takového, jako zabít Joela.
@BUMTARATA (26.06.2020 11:12): Právě naopak, já jsem rád, 60 éček doma.
Za první tři dny se prodaly čtyři miliony kopií.
Konečně vyšla ta opravdová verze...
@BUMTARATA (26.06.2020 11:12): Mě to překvapilo hodně, ale já si jí ani nevybavoval z trailerů (nesledoval jsem tolik to haló kolem hry, hlavně kvůli tomu aby se ke mě nedostaly spoilery). Že za ní budu hrát delší dobu mi došlo vlastně až když se to stalo, takže na mě to fungovalo dokonale.
Nepřijde vám, co jste to hráli (nebo znáte leaky nebo jste v poslední třetině), že ten switch na Abby by působil mnohem intenzivněji, kdybychom za ni nehráli na začátku hry, nebo ještě lépe, kdybychom vůbec nevěděli, že se má ve hře objevit? Přijde mi, že se připravili o silný wow moment, protože asi každýho napadlo (když už ne na základě traileru z roku 2017), že když za ni hrajeme na začátku, tak za ni budeme hrát i později. Vlastně mi to přijde jako promarněná příležitost shodit hráče ze sedla. Ale co jsem tak pochopil, tak to některý stejně překvapilo… Ale asi mě to trochu mrzí.
@Paul (26.06.2020 10:24): Jo, pise ze to nehral. Spis tak poskakuje kolem te situace novinari vs hraci na MT a podobne.
A heh, v tom clanku je asi 10x slovo Bethesda..ta mu lezi v zaludku asi dost:)
A heh, v tom clanku je asi 10x slovo Bethesda..ta mu lezi v zaludku asi dost:)
@Charllize (26.06.2020 10:11): předpokládám že spíš hodnotí co o tom četl a viděl, na FB psal že se mu jednička nelíbila a na dvojku se nechystá.
Jinak já bych byl pro aby do KCII dali nějaký dobře napsaný cikány a LGB, proč ne...30% lepší hodnocení bodne :)
Jinak já bych byl pro aby do KCII dali nějaký dobře napsaný cikány a LGB, proč ne...30% lepší hodnocení bodne :)
Vavra se v novem levelu pustil do TLOU2, ovsem ponekud oklikou a nezucastnene, ale par hellboy postrehu tam ma :) Treba ze ony progresivni temata u vetsiny dnesnich progresivnich novinaru znamenaji 30% hodnoceni nahoru.
Tohle je relatable, i po těch 16 hodinách. :D
@Marles (25.06.2020 21:59): Ok :)
@Marles (25.06.2020 21:59): tak jeste ze jsi nejedl rohlik, mohlo ti tou srandou zaskocit :)
@pajmič (25.06.2020 21:58): jen mne to pobavilo, nesnažil jsem se tě chytat za slovo
@Marles (25.06.2020 21:38):. Svůj názor jsem prezentoval, ozvalii se lidi, někdo souhlasil, někdo ne, tak to chodí. Někdy to, co napíšu, nenapíšu moc taktně, ale to už jsem prostě já, tu reacki jsem si zasloužil. Následně jsem se snažil v dalších 6 příspěvcích vše objasnit a myslím, že to není tak složité pochopit, ale jistě, chytni se výhradně toho prvního a blbýho, co jsem napsal a aplikuj to na poslední větu, kterou jsem napsal mimo kontext. Ty další příspěvky jsem si napsal jen tak pro srandu králikům.
@pajmič (25.06.2020 21:07): "Všechno je to o tom, jak svůj názor, obzvláště v dnešní době prezentuješ :)"
heh, řekl bych, že tvá slova o stupidním blábolu nebo trollingu asi taky nebylo ideální způsob, jak svůj názor prezentovat
heh, řekl bych, že tvá slova o stupidním blábolu nebo trollingu asi taky nebylo ideální způsob, jak svůj názor prezentovat
@Phoenix (25.06.2020 21:14): Díky.
@pajmič (25.06.2020 20:43): Takže si to skúsme zhrnúť. Hru si doposiaľ nehral, neskôr zhliadol video na internete a a od úplného začiatku sa v diskusii navážaš do pozitívnych názorov. Údajne to nie je tým, že ti prekáža samotná hra, ale ľudia, ktorým sa páči a nevedia si svoj pozitívny názor odôvodniť. Pretože ty aj bez toho, aby si mal s ňou osobnú skúsenosť presne vieš, ako sa ti bude páčiť a tým pádom si podľa svojich slov dokonale nezaujatá osoba. Dokonca si si aj presne napísal, aký typ komentára, či diskusného príspevku tu chceš vidieť, čo presne v ňom chceš mať napísané, vrátane toho, že hra nie je perfektná, ale danej osobe skrátka sadla.
Ja v tvojich príspevkoch nevidím žiadnu nezaujatosť (v okamihu ako si k niečomu vytváraš podobný vzťah vopred, si zaujatý - či už pozitívne, alebo negatívne), iba iracionálne protirečenia si. Ak očakávaš, že niekto to skritizuje tak aby to tebe vyhovovalo, aby si si na základe cudzieho názoru, potvrdil svoj osobný, hovorí sa tomu "confirmation bias". Tak chceš teda počuť pozitívny názor s 95-100% ktorý hru súčasne skritizuje (čo však asi nespraví nikto s podobným hodnotením), alebo kritickejší, no stále pozitívny rozbor? Pretože jeden, čo to spĺňa, už v komentároch máš a napriek tomu nie si spokojný. Rozhodni sa.
Ja v tvojich príspevkoch nevidím žiadnu nezaujatosť (v okamihu ako si k niečomu vytváraš podobný vzťah vopred, si zaujatý - či už pozitívne, alebo negatívne), iba iracionálne protirečenia si. Ak očakávaš, že niekto to skritizuje tak aby to tebe vyhovovalo, aby si si na základe cudzieho názoru, potvrdil svoj osobný, hovorí sa tomu "confirmation bias". Tak chceš teda počuť pozitívny názor s 95-100% ktorý hru súčasne skritizuje (čo však asi nespraví nikto s podobným hodnotením), alebo kritickejší, no stále pozitívny rozbor? Pretože jeden, čo to spĺňa, už v komentároch máš a napriek tomu nie si spokojný. Rozhodni sa.
@pajmič (25.06.2020 21:07), @pajmič (25.06.2020 20:43): +1 a +1
Ještě z opačného soudku bych rád zmínil Jabův komentář na Mass Effect 1/Mass Effect 2. Kde oběma dílům dal 70. V komentářích to skvěle odůvodnil a férově zkritizoval, takže ikdyž jsou ty hry mé srdcovky a obecně dobře hodnocené, vůbec mě to nijak nepohoršilo, ba naopak. Všechno je to o tom, jak svůj názor, obzvláště v dnešní době prezentuješ :)
Tohle je asi první videohra v historii, která dostane lidi na terapii ještě předtím, než si ji zahrajou. Naughty Dog se povedlo něco, co nemá obdoby.
@M.a.t.t. (25.06.2020 20:11): @Všivák (25.06.2020 20:16): Tak já se vám to tedy pokusím příkladně vysvětlit jako malým klučinům. Ok?
Takže, jsem někdo, komu se líbala tahle hra. Zdá se mi super, líbí je mi art design, líbí se mi jak se to hraje, líbí se mi jak je to příběhově podané. Takže, nejdřív příklad, který se mi nelíbí styl jakým je to napsaný. Budu krátce parafrázovat zdejší komentáře.
"Tahle hra je úplně nejlepší hra všech dob, zasluhuje si Nobelovu cenu, ti, kdo mají výtky nechápou, jak je hra dospělá"
Nicřikající, omezený, prázdný fráze, sen PR honimíra v kravatě.
Ted opačný příklad, který jsem tu doposud neviděl.
"Pokud se vám na původní hře líbilo špičkové zpracování, gameplay, nebudete zklamáni, jedná se o precizní řemeslnou práci. na druhou stranu příběhové a tématicky se od prvního dílu dost liší a rozhodně se nebude zamlouvat každému. Nové postavy mi nepřirostli k srdci tolik jako původní osazenstvo a jisté zásadní chvíle příběhu mohli být zvládnuty jinak a lépe. Ale i tak za sebe mohu říci, že jsem si temnější a krvavější anabázi hlavního protagonisty užil jako nic jiného v tomto roce, herecké výkony jsou stále vynikající, produkční hodnoty jsou fenomenální a i když jsem nebyl spokojen s jistými scenáristickými rozhodnutími a jednáním postav, byly tyto nedostatky kompenzovány onou vizuální, filmovou kvalitou. Hra mě dokázala vtáhnout a já si ji i přes její nedostatky nekompromisně užíval. Pro ty, kteří očekávají uspokojující rozuzlení příběhu vynikajícího prvního dílu mohou být zklamáni a naprosto chápu onu kontroverzi kolem této hry. Pokud ale odpustíte nelogičnosti a over the top násilí, myslím, že se budete královsky bavit. Já si užíval emoce, herecké výkony, atmosféru a vizuál tak, jak jsem si doposud užíval jen u málo her. Tlou není ani zdaleka perfektní hra, mě ale sedla jako prdel na hrnec a doufám, že do potenciálního třetího dílu vezmou NG kritiku v potaz a udělají lepší hru, která se bude zamlouvat i fannoučkům prvního dílu." 95%
Už si rozumíme? Nikoliv hra, ale lidi kolem mě serou. Nevím jak jinak bych ti to měl ještě napsat, Matte.
Takže, jsem někdo, komu se líbala tahle hra. Zdá se mi super, líbí je mi art design, líbí se mi jak se to hraje, líbí se mi jak je to příběhově podané. Takže, nejdřív příklad, který se mi nelíbí styl jakým je to napsaný. Budu krátce parafrázovat zdejší komentáře.
"Tahle hra je úplně nejlepší hra všech dob, zasluhuje si Nobelovu cenu, ti, kdo mají výtky nechápou, jak je hra dospělá"
Nicřikající, omezený, prázdný fráze, sen PR honimíra v kravatě.
Ted opačný příklad, který jsem tu doposud neviděl.
"Pokud se vám na původní hře líbilo špičkové zpracování, gameplay, nebudete zklamáni, jedná se o precizní řemeslnou práci. na druhou stranu příběhové a tématicky se od prvního dílu dost liší a rozhodně se nebude zamlouvat každému. Nové postavy mi nepřirostli k srdci tolik jako původní osazenstvo a jisté zásadní chvíle příběhu mohli být zvládnuty jinak a lépe. Ale i tak za sebe mohu říci, že jsem si temnější a krvavější anabázi hlavního protagonisty užil jako nic jiného v tomto roce, herecké výkony jsou stále vynikající, produkční hodnoty jsou fenomenální a i když jsem nebyl spokojen s jistými scenáristickými rozhodnutími a jednáním postav, byly tyto nedostatky kompenzovány onou vizuální, filmovou kvalitou. Hra mě dokázala vtáhnout a já si ji i přes její nedostatky nekompromisně užíval. Pro ty, kteří očekávají uspokojující rozuzlení příběhu vynikajícího prvního dílu mohou být zklamáni a naprosto chápu onu kontroverzi kolem této hry. Pokud ale odpustíte nelogičnosti a over the top násilí, myslím, že se budete královsky bavit. Já si užíval emoce, herecké výkony, atmosféru a vizuál tak, jak jsem si doposud užíval jen u málo her. Tlou není ani zdaleka perfektní hra, mě ale sedla jako prdel na hrnec a doufám, že do potenciálního třetího dílu vezmou NG kritiku v potaz a udělají lepší hru, která se bude zamlouvat i fannoučkům prvního dílu." 95%
Už si rozumíme? Nikoliv hra, ale lidi kolem mě serou. Nevím jak jinak bych ti to měl ještě napsat, Matte.