@Charllize (04.07.2020 22:51): Částečně ospravedlňovat výhružky smrtí tím, že "akce vyvolá reakci" je vzhledem k tomu, že se jedná pouze o hru, kterou může člověk naprosto normálně ignorovat, je dost mimo. Gameři rozesílali výhružky i kvůli jiným hrám, například kvůli nerfům zbraní v Call of Duty . Předpokládám, že tady by tu frázi asi nikdo nepoužil.
Diskuze
@Charllize (04.07.2020 22:51): Problém bude spíše v lidech, nikoli ve hře. Stačí sledovat diskuzi tady. Nejvíc hysterie vyvolávají lidé, kteří tu hru ani nehráli.
@pajmič (04.07.2020 22:57): ja se jen nechci dozit toho az vyjde TES VI a bude o utlacovani gayu v Morrowindu a nasledujici shitstorm udela z te hry neco co nikdy byt nemela, to se fakt uz naseru a odejdu do hor kde budu zrat cvrcky a obstastnovat kozu. :D
A jestli mi nekdo chcete napsat neco ve stylu UZ ABY TO BYLO..tak nemusite, umim si to domyslet i bez vas :)
A jestli mi nekdo chcete napsat neco ve stylu UZ ABY TO BYLO..tak nemusite, umim si to domyslet i bez vas :)
@Phoenix (04.07.2020 22:42): Chápeš to správně, bohžel to tak jest.
@Charllize (04.07.2020 22:51): Já to řikám pořád s touhle hrou/NG je něco hodně špatně, když dokáže vyvolat takový kolektivní šaize. Plus to řitolezectví ze stran novinářů, kteří by měli být nestranní, jen přilejvá olej do ohně. Ale pokud to byl Drukmanuv cíl, tak uspěl na výbornou.
@Charllize (04.07.2020 22:51): Já to řikám pořád s touhle hrou/NG je něco hodně špatně, když dokáže vyvolat takový kolektivní šaize. Plus to řitolezectví ze stran novinářů, kteří by měli být nestranní, jen přilejvá olej do ohně. Ale pokud to byl Drukmanuv cíl, tak uspěl na výbornou.
@Phoenix (04.07.2020 22:42): Me uz vadi jen to ze vznikla hra na zaklade ktere si lidi vyhrozuji zabitim. Jasne, jsou to blbci. jenze akce prinasi reakci a vysledek je soucinem obojiho. Fakt nechci hrat hry kvuli kterym jsou takovyhle nechutny afery. Osobne ve hrani vidim neco krapet jineho.
@pajmič (04.07.2020 22:22): Asi se mi to nechce celé studovat, tak se zeptám jen ve zkratce: Angry Joeovi se na hře něco nelíbilo, takže je odporný mysogin a sexista a navíc odpovědný za to, že někomu, kdo se na hře podílel, chodí výhrůžky smrtí (což je v herní branži skutečně odporná praxe bez ohledu na cílovou osobu a důvod), chápu to správně?
@Všivák (04.07.2020 20:03): Já jsem také považoval Naginatovo "Tomuhle může dát..." za zbytečné, protože jednoduše nemůže znát motivaci všech hodnotitelů (jakkoli asi budou existovat i takoví, jaké popisuje).
Silent Hill je jiný žánr, má jinak vystavěný příběh, ale pokud jde o samotný autorský záměr "docílíme toho, aby se hráč cítil mizerně", tak přesně tak na mě působil (zejména druhý a třetí díl).
A v recenzi mi přišlo, že hře vytýká nedostatek originality stran herních mechanizmů (o čemž racionálně diskutovat lze ve slova smyslu je to tak / není to tak, vadí/nevadí), téměř neinteraktivní chodící pasáže (ditto), nelogičnost stran jednání postav a jeho zdůvodnění nebo nedostatečnou hloubku jejich prokreslení (přičemž říká, co samo o sobě nestačí k tomu, aby měla postava hloubku a priori). Podle mého všechno věci, které lze přijmout či odmítnou, je možno o nich vést racionální debatu.
Styl recenze je samozřejmě druhá věc, ten skutečně každému sednout nemusí.
Silent Hill je jiný žánr, má jinak vystavěný příběh, ale pokud jde o samotný autorský záměr "docílíme toho, aby se hráč cítil mizerně", tak přesně tak na mě působil (zejména druhý a třetí díl).
A v recenzi mi přišlo, že hře vytýká nedostatek originality stran herních mechanizmů (o čemž racionálně diskutovat lze ve slova smyslu je to tak / není to tak, vadí/nevadí), téměř neinteraktivní chodící pasáže (ditto), nelogičnost stran jednání postav a jeho zdůvodnění nebo nedostatečnou hloubku jejich prokreslení (přičemž říká, co samo o sobě nestačí k tomu, aby měla postava hloubku a priori). Podle mého všechno věci, které lze přijmout či odmítnou, je možno o nich vést racionální debatu.
Styl recenze je samozřejmě druhá věc, ten skutečně každému sednout nemusí.
@pajmič (04.07.2020 22:22): tak Angry Joe si dovolil dost, to nesmi ! sarkasmus
Tenhle vymletej klaun pracuje ve videoherní branží v jednom z nejvěších game webů na internetu. Jemu podobných hošanů je plný net. Na palici.
@Naginata (04.07.2020 00:25): Souhlasím až na tu samotnou větu "Tomuhle může dát vysoké hodnocení jen někdo, kdo nehrál dost her". Taky mi desítky a devítky přijdou extrémně přehnané, ale když se někomu styl vyprávění plus charakterizace i vypointování skrz něj líbily a nemá potřebu útočit na každou kritiku, která tu v diskuzi/komentářích vznikne, nevidím důvod, proč tohle prohlašovat. Naopak jsem rád, že kde já viděl zklamání, oni viděli odvážná rozhodnutí a upřímně se bavili.
@Phoenix (04.07.2020 18:42): Nemám rád poznámky typu: "Tomuhle může dát vysoké hodnocení jen někdo, kdo nehrál dost her". Srovnání ze Silent Hilem je úplně mimo. Je to pribehove a žánrově úplně mimo.
@Naginata (04.07.2020 19:49): Neznám ho. Nikdy jsem ho nečetl, ale tohle je pěknej bullshit. Jako by někomu prostě jen vadilo, že nějaká hra dostává plné hodnocení a snažil se to za každou cenu vyvrátit. Ale, tak ať si píše co chce. Je to jeho věc. Já už to číst nebudu.
@Naginata (04.07.2020 19:49): Neznám ho. Nikdy jsem ho nečetl, ale tohle je pěknej bullshit. Jako by někomu prostě jen vadilo, že nějaká hra dostává plné hodnocení a snažil se to za každou cenu vyvrátit. Ale, tak ať si píše co chce. Je to jeho věc. Já už to číst nebudu.
@Všivák (04.07.2020 17:26): Yahtzee takovéhle cynické recenze dělá už 13 let, tak nevím proč jsi překvapen.
@Všivák (04.07.2020 17:26): I tak by podle mého bylo přínosnější napsat s čím konkrétně nesouhlasíš a proč.
Já chodím diskutovat proto, abych získal zpětnou vazbu (nebyl uzavřen v názorové bublině) a někdy také třeba změnil názor (bez ohledu na to, o jaké diskuzní téma jde). Netvrdím, že jsou takoví všichni (a že mi někdy také něco neujede, jsem jenom člověk), ale nejsem tak domýšlivý, abych si myslel, že jsem takový sám.
Já chodím diskutovat proto, abych získal zpětnou vazbu (nebyl uzavřen v názorové bublině) a někdy také třeba změnil názor (bez ohledu na to, o jaké diskuzní téma jde). Netvrdím, že jsou takoví všichni (a že mi někdy také něco neujede, jsem jenom člověk), ale nejsem tak domýšlivý, abych si myslel, že jsem takový sám.
@Phoenix (04.07.2020 11:59): Reagoval jsem spíše na odkaz na recenzi. Ze které naginata citoval.
@Všivák (04.07.2020 10:18): Naginata uvedl konkrétní výtky, se kterými lze racionálně polemizovat (jakkoli na konci příspěvků IMHO zbytečně spekuluje stran motivace hodnotitelů). Ty jsi napsal bezduchá, debilní, plky a tupá.
Každý si zjevně racionální diskuzi představuje jinak.
Každý si zjevně racionální diskuzi představuje jinak.
@Naginata (04.07.2020 00:25): Pěkně bezduchá a debilní recenze. Podobné plky bych mohl napsat o všem. Stačil by mi na to jeden youtube gameplay. Tupá snaha se vymezit.
@Naginata (04.07.2020 00:25): +1
Na tohle jsem přesně čekal abych nemusel psát rozhořčený komentář. Díky, cítím úlevu !!!
Na tohle jsem přesně čekal abych nemusel psát rozhořčený komentář. Díky, cítím úlevu !!!
Zero Punctuation to té hře pořádně nandal :D
https://www.escapistmagazine.com/v2/the- ... ii-zero-punctuation/
Things that don't make a character deep or compelling:
1. Getting hurt a lot
2. Being sad
3. Doing morally questionable things
4. Being a member of a minority
No dost mě překvapuje že je tady zatím taková poměrně nekritická reakce na tuhle hru, podobné ohlasy bych čekal na Neogaf a ne na PC-centrickém fóru :D
Tahle hra se snaží dělat opravdu všechno aby se její hráč cítil mizerně. To není samo o sobě problém, protože Silent Hill poskytl přesně takový zážitek, ale ten to dělal rozumněji a nebyl zcela tak emocionálně manipulativní.
Hlavní problém ve hře není ani ten příběh samotný, ale ten způsob jak je vyprávěn a některé zvraty tam byly opravdu laciné, Joelovu smrt ani nebudu komentovat. Místy mi připadalo, že ten scénář dělal Shaymalan a Rian Johnson, protože se jenom pořád snaží subvertovat očekávání a antagonizovat diváka. A jak jsem předtím říkal, zombíci nejsou skoro nikde a jenom jsou v pozadí v tomhle grindhouse revenge pornu.
Technicky to je aspoň na dobré úrovni a gameplay vypadá slušně, i když je téměř stejný jako v původní hře. Mě úpřimně tyhle third person stealth akce nikdy moc ale nebavily. Aspoň to je ale méně monotonní než Uncharted kde jen střílíte z krytí a děláte snadný platforming. Celé to na mně ale působí bezduše, a ne jako hra, kterou někdo dělal z lásky k médiu.
Tomuhle podle mne může dát více než 90% jen někdo, kdo nehrál moc her nebo neviděl moc filmů. Není to moc originální a na to, že je tam tolik scén tak by moc dobře hra nefungovala jen jako film. Pokud tohle má být příklad her jako umění, tak si radši zahraji Super Maria :D
Já bych tomu z toho co jsem viděl dal jako Angry Joe nejvíce 6/10.
https://www.escapistmagazine.com/v2/the- ... ii-zero-punctuation/
Things that don't make a character deep or compelling:
1. Getting hurt a lot
2. Being sad
3. Doing morally questionable things
4. Being a member of a minority
No dost mě překvapuje že je tady zatím taková poměrně nekritická reakce na tuhle hru, podobné ohlasy bych čekal na Neogaf a ne na PC-centrickém fóru :D
Tahle hra se snaží dělat opravdu všechno aby se její hráč cítil mizerně. To není samo o sobě problém, protože Silent Hill poskytl přesně takový zážitek, ale ten to dělal rozumněji a nebyl zcela tak emocionálně manipulativní.
Hlavní problém ve hře není ani ten příběh samotný, ale ten způsob jak je vyprávěn a některé zvraty tam byly opravdu laciné, Joelovu smrt ani nebudu komentovat. Místy mi připadalo, že ten scénář dělal Shaymalan a Rian Johnson, protože se jenom pořád snaží subvertovat očekávání a antagonizovat diváka. A jak jsem předtím říkal, zombíci nejsou skoro nikde a jenom jsou v pozadí v tomhle grindhouse revenge pornu.
Technicky to je aspoň na dobré úrovni a gameplay vypadá slušně, i když je téměř stejný jako v původní hře. Mě úpřimně tyhle third person stealth akce nikdy moc ale nebavily. Aspoň to je ale méně monotonní než Uncharted kde jen střílíte z krytí a děláte snadný platforming. Celé to na mně ale působí bezduše, a ne jako hra, kterou někdo dělal z lásky k médiu.
Tomuhle podle mne může dát více než 90% jen někdo, kdo nehrál moc her nebo neviděl moc filmů. Není to moc originální a na to, že je tam tolik scén tak by moc dobře hra nefungovala jen jako film. Pokud tohle má být příklad her jako umění, tak si radši zahraji Super Maria :D
Já bych tomu z toho co jsem viděl dal jako Angry Joe nejvíce 6/10.
@marwel (03.07.2020 07:48): Hlavně ta její linka je neskutečně badass, takže musí být těžký si ji nezamilovat. Přesto se najdou tací, kteří ji budou nenávidět jen proto, jak vypadá. Přijde mi to jako škoda.
@Bursoft (03.07.2020 08:56): Vtipný, že to říkáš, protože ona ho opravdu měla v té scéně obejmout, ale Ashley Johnson přišlo, že by se tak Ellie nezachovala, že to bylo too much, too soon, a přesvědčila je. Na mě ta scéna zapůsobila silně teda i tak a přijde mi, že takto i lépe koresponduje s tématem celý hry. Abby jí totiž nevzala jen Joela, ale i možnost mu odpustit.
@Bursoft (03.07.2020 08:56): Vtipný, že to říkáš, protože ona ho opravdu měla v té scéně obejmout, ale Ashley Johnson přišlo, že by se tak Ellie nezachovala, že to bylo too much, too soon, a přesvědčila je. Na mě ta scéna zapůsobila silně teda i tak a přijde mi, že takto i lépe koresponduje s tématem celý hry. Abby jí totiž nevzala jen Joela, ale i možnost mu odpustit.
@marwel (03.07.2020 07:48): Asi nejen recenzenti se u RDR2 nechali opít rohlíkem, když i tady je na druhém místě hned za Witcherem. A nebo...nebo...prostě lidem tolik nevadilo to co tobě a oceňovali pozitiva (geniální immersion, perfektně napsaný a vyprofilovaný všechny postavy gangu, brilantní zachycení a atmosféra starýho západu..) víc než ty. Stane se.
@marwel (03.07.2020 07:48): A pak taky každý přikládá různým věcem různý váhy. Takže „objektivně“ se třeba shodneme, že ta hra dělá to či to „špatně“, ale pro tebe to bude mnohem větší problém než pro mě, například. Takže se nám pak rozejde hodnocení. Pokud není recenzent „matematik“, který si ohodnotí každý aspekt zvlášť a pak vypočítá průměr, tak hodnocení většinou odráží celkový dojem, na kterém se některé neduhy nemusí podepsat tak silně, aby oslabily výsledných 10/10, obzvlášť když ta hra je v jiných ohledech „bezprecedentní“.
@marwel (03.07.2020 07:48): No vidíš a pro mě je RDR2 desítková hra a určitě jsem to hodnotil emocemi. Já prostě zase nechápu, proč si někdo stěžuje na skriptovanost, když ty skripty potom dělají tu atmosféru v konkrétních událostech. Nikde není napsaný, že když mám open world, tak automaticky musím mít tisíc možností, jak vše plnit.
A už jsem to tu psal, ale konec RDR2 ve mě zarezonoval mnohem víc, než TLOU2 a přitom je to straight forward story. Stačilo jenom dobře zvolit "audioflashbacky?" a dobrou hudbu. A určitě je to daný tím, že Ellie je chladná jak šutr, kdyby v poslední scéně Joela objala, tak si myslím, že hromada lidí by to obrečela, včetně mě.
A už jsem to tu psal, ale konec RDR2 ve mě zarezonoval mnohem víc, než TLOU2 a přitom je to straight forward story. Stačilo jenom dobře zvolit "audioflashbacky?" a dobrou hudbu. A určitě je to daný tím, že Ellie je chladná jak šutr, kdyby v poslední scéně Joela objala, tak si myslím, že hromada lidí by to obrečela, včetně mě.
@marwel (03.07.2020 07:48): V recenzích jde taky o čistě subjektivní názor a pocity. Ten text musí akorát odargumentovat to hodnocení na kterém tolik nezáleží, je-li odargumentováno dobře.
@BUMTARATA (02.07.2020 21:48): No muzes to vzit tak, ze chapu, ze kdyz nekoho hra zasahne, tak ji da deset, jen nechapu, cim muze RDR2 nekoho tak vyrazne zasahnout. :P Ale ok, je naprosto v pohode flaknout hre 10 na databazi her, kde jde ciste o subjektivni nazory a pocity. Jenze takhle desitkovat v recenzich uz tak uplne koser neni. Jak jsem rekl, v pripade TLOU2 chapu, ta hra v podstate krom kontroverzniho pribehu a scenare prakticky nema negativnich stranek (mozna jen zdlouhavost nekterych casti a nektere prilis velke lokace), hratelnost je na to cim hra je spickova. RDR2 ale negativnich stranek ma pomerne dost, takze mi prijde, ze tam se proste nechali recenzenti jak se rika opit rohlikem. Proste jim tam vyvojari nadelili spoustu zbytecnosti a recenzenti pak uz nemohli jinak nez hodnotit tim debilnim sluvkem "bezprecedentni". :) Ano, bezprecedentni RDR2 urcite je, otazka je do jake miry je to klad.
Jinak zpet k TLOU2. Hodne se mi libilo, jak Naughty Dog zvladli tu vymenu postav. Ze je dobre vic jak tretina hry za Abby je jedina vec, ktere jsem se z tech leaku nevyhnul, protoze to tu nejaky dobrak v diskusi vytrousil bez spoiler alertu. Obaval jsem se toho, ale vyvojari na to sli chytre, Ellie mi v zaveru sve casti vylozene znechutili a Abby vam dali do rukou ve flashbacku, ktery pusobi neskutecne kontrastne vzhledem k pocinani Ellie. Abby jsem si v podstate oblibil hned behem nekolika minut, podobne jako v jednicce Ellie. Nebo Sarah, kdyz uz jsme u toho.
Jinak zpet k TLOU2. Hodne se mi libilo, jak Naughty Dog zvladli tu vymenu postav. Ze je dobre vic jak tretina hry za Abby je jedina vec, ktere jsem se z tech leaku nevyhnul, protoze to tu nejaky dobrak v diskusi vytrousil bez spoiler alertu. Obaval jsem se toho, ale vyvojari na to sli chytre, Ellie mi v zaveru sve casti vylozene znechutili a Abby vam dali do rukou ve flashbacku, ktery pusobi neskutecne kontrastne vzhledem k pocinani Ellie. Abby jsem si v podstate oblibil hned behem nekolika minut, podobne jako v jednicce Ellie. Nebo Sarah, kdyz uz jsme u toho.
@Tolister (03.07.2020 00:31): +1 A já si teda autorské vize taky nesmírně cením, protože takhle silná autorská vize a ještě takhle heavy a deep je alespoň na poli AAA her velmi ojedinělá. A je to minimálně risk v tom, že taková hra nemusí sednout každému, což se děje i tady. A přijde mi, že většina lidí hru hodnotí spíše emocema, než prakticky. A právě tohle imo o něčem svědčí...
@BUMTARATA (02.07.2020 21:48): S posledním odstavcem plně souhlasím. To mám jak s filmama, když se tě to nějak dotkne, je to jenom dobře. Už tak si myslím, že umělecké dílo tím, z určitého pohledu, splní svůj účel. Zbytečně se nechat strhávat tím, že to či ono tam nebylo dokonalé, je pro mě ztráta času. Proč být tak zbytečně praktický u mého osobního dojmu nad uměleckým dílem.
A celkově si myslím, že hate, anebo očekávání, to se odvíjí všechno od toho, jací ti lidi jsou. Jak hodně si to berou osobně. Jestli jsou schopni spíš pojmenovávat či analyzovat, anebo se jen nechají vést nějakou svojí emocí. Celkově akceptovat to co mám před sebou, a nechtít to podle toho, jak sem chtěl já, nebo jak sem si to představoval, je cesta ke spokojenosti. Autorská vize je autorská vize. Ta prostě může jít nekonečno různými způsoby.
A celkově si myslím, že hate, anebo očekávání, to se odvíjí všechno od toho, jací ti lidi jsou. Jak hodně si to berou osobně. Jestli jsou schopni spíš pojmenovávat či analyzovat, anebo se jen nechají vést nějakou svojí emocí. Celkově akceptovat to co mám před sebou, a nechtít to podle toho, jak sem chtěl já, nebo jak sem si to představoval, je cesta ke spokojenosti. Autorská vize je autorská vize. Ta prostě může jít nekonečno různými způsoby.
@marwel (02.07.2020 21:09): Jestli narážíš na mě, tak pokud si dobře pamatuji, vyjadřoval jsem se v tom smyslu, že spoilování dobrou hru nezkazí, protože dobrá hra musí být dobrá, i když znáš všechny zvraty, apod. Byť tady ta nevědomost zadělala na velmi silný zážitek.
Věř mi, že ze scénáře jsem měl největší obavy, zmiňoval jsem to tu, protože mi přišlo, že nikde jinde se to pokazit nemůže, resp. že v ostatních aspektech to dostojí kvalitám studia a dostanu více méně to, na co jsem od nich zvyklý, plus něco navíc. Ale se scénářem je to vždy ošemetné, ten tě někdy shodí ze židle a někdy se s ním nepotkáš, a toho jsem se bál, protože s prvním dílem jsem se potkal až napodruhé, byť se mi to napoprvé hodně líbilo, necvaklo to, jestli mi rozumíš. Tady to sedlo na první dobrou a ještě mnohonásobně předčilo má očekávání.
A s tím souvisí i hodnocení. Když tě hra zasáhne, tak houby záleží na tom, jestli je blbej management zbraní, třeba jako v RDR2, takže 10/10 jakbysmet, není na tom přeci nic k nechápání.
Věř mi, že ze scénáře jsem měl největší obavy, zmiňoval jsem to tu, protože mi přišlo, že nikde jinde se to pokazit nemůže, resp. že v ostatních aspektech to dostojí kvalitám studia a dostanu více méně to, na co jsem od nich zvyklý, plus něco navíc. Ale se scénářem je to vždy ošemetné, ten tě někdy shodí ze židle a někdy se s ním nepotkáš, a toho jsem se bál, protože s prvním dílem jsem se potkal až napodruhé, byť se mi to napoprvé hodně líbilo, necvaklo to, jestli mi rozumíš. Tady to sedlo na první dobrou a ještě mnohonásobně předčilo má očekávání.
A s tím souvisí i hodnocení. Když tě hra zasáhne, tak houby záleží na tom, jestli je blbej management zbraní, třeba jako v RDR2, takže 10/10 jakbysmet, není na tom přeci nic k nechápání.
Tak je proste potreba respektovat, ze kazdy ocekava od pribehu neco jineho. Nekdo proste chce, aby se toho na obrazovce hodne delo, cele to berou vice face value a zda je tam nejaka vice ci mene skryta pointa je uz tolik nezajima. Jini zase hledaji hloubku v pribehu i presto, ze samotny dej je nezajimavy a nudny. Pointa je pro ne nad dejem jako takovym. Ostatne nekdo to tady, pomerne komicky abych rekl pravdu, prohlasil jeste pred vydanim. Jeden z tech dvou hlavnich nadsencu, ze to neni o pribehu jako takovem, ale co nam hra rekne o nas samotnych. Ten dotycny uz ke hre pristupoval od zacatku s timhle mindsetem, takze ho vlastne dej hry zklamat nemohl, byt sebehorsi.
Kazdopadne pribeh se promita do vsech hodnoceni. Chces bohaty dej, nedostal jsi ho a hodnotis 7. Dej samotny te nezajima, ale pointa te nadchla, das 10. Nikdo uz neresi hratelnost. To je ale pomerne typicke. Hry, ktere si odnasi absolutni hodnoceni si ho vetsinou odnesou za aspekty, ktere nejsou ciste herniho razu. Nerikam, ze je to v pripade TLOU2 spatne, pribeh a jeho vnimani je dulezitou soucasti her, proto treba chapu ty desitky u TLOU2, byt pro me to desitkova hra neni. Naopak ale treba u Red Dead Redemption 2 desitky nechapu, protoze tam je nadseni vyvolane vecmi, ktere me osobne prijdou z herniho hlediska nezajimave, smysl pro detail ve vecech, ktere proste nedelaji RDR2 lepsi HROU, pricemz se tam prehlizi to, ze vas hra neustale vodi za rucicku, skripty jsou obcas dost "nasilne", survival prvky vypadaji sice cool ale jsou zbytecne, hratelnost je jen mirny nadprumer a pribeh je rockstarovsky spatny a spatne vypraveny (k te pointe pribehu vede extremne dlouha cesta). Celkove to vypada, ze jedina hra, ktera u me ma papirove potencial desitkove hry je Witcher 3. RPG hry maji potencial si zaslouzit desitky skutecne ciste jen za herni prvky.
TLOU2 hodnotim kladne predevsim za hratelnost, ktera je vicemene stejna jako v jednicce. Za atmosferu a, vetsinou, za scenar. Pribeh je dejove slaby, ale jinak pocitove docela silny. A pak ze z hovna bic neupletes. :)
Zklamany jsem castecne ze scenare, z postav a jejich vzajemne interakce. Napriklad tam neni zadna chemie mezi Dinou a Ellie. Treba prvni flashback za Ellie ani zdaleka scenaristicky a pocitove nedosahuje kvalit jednicky a uz vubec ne DLC Left Behind na ktery se snazi svym pojetim navazat. Bud uz je v te dobe ten vztah mezi Ellie a Joelem dost dobity a nebo je to proste jen spatne napsane. Tezko rict. A Ellie proste pusobi celou dobu chladne, bez emoci. Dokazu si docela zive predstavit, jak rikali Ashley aby do sveho hlasu nedala sebemensi emoci a v tom musim rict udelala naprosto fenomenalni praci. Vubec nic jsem z Ellie necitil. Ale ocekavam, ze mi to zde nekdo vyvrati s tim, ze to je zamer, ze uvnitr ni to vre a ona se snazi sebevic to ponechat uvnitr. Muze byt, co ja vim, jak to zamysleli.
Rozhodne je to zazitek na ktery jen tak nezapomenu, byt na pribeh celkove ano. A bylo to tak heavy, ze uz si to asi nikdy znovu nezahraju.
Kazdopadne pribeh se promita do vsech hodnoceni. Chces bohaty dej, nedostal jsi ho a hodnotis 7. Dej samotny te nezajima, ale pointa te nadchla, das 10. Nikdo uz neresi hratelnost. To je ale pomerne typicke. Hry, ktere si odnasi absolutni hodnoceni si ho vetsinou odnesou za aspekty, ktere nejsou ciste herniho razu. Nerikam, ze je to v pripade TLOU2 spatne, pribeh a jeho vnimani je dulezitou soucasti her, proto treba chapu ty desitky u TLOU2, byt pro me to desitkova hra neni. Naopak ale treba u Red Dead Redemption 2 desitky nechapu, protoze tam je nadseni vyvolane vecmi, ktere me osobne prijdou z herniho hlediska nezajimave, smysl pro detail ve vecech, ktere proste nedelaji RDR2 lepsi HROU, pricemz se tam prehlizi to, ze vas hra neustale vodi za rucicku, skripty jsou obcas dost "nasilne", survival prvky vypadaji sice cool ale jsou zbytecne, hratelnost je jen mirny nadprumer a pribeh je rockstarovsky spatny a spatne vypraveny (k te pointe pribehu vede extremne dlouha cesta). Celkove to vypada, ze jedina hra, ktera u me ma papirove potencial desitkove hry je Witcher 3. RPG hry maji potencial si zaslouzit desitky skutecne ciste jen za herni prvky.
TLOU2 hodnotim kladne predevsim za hratelnost, ktera je vicemene stejna jako v jednicce. Za atmosferu a, vetsinou, za scenar. Pribeh je dejove slaby, ale jinak pocitove docela silny. A pak ze z hovna bic neupletes. :)
Zklamany jsem castecne ze scenare, z postav a jejich vzajemne interakce. Napriklad tam neni zadna chemie mezi Dinou a Ellie. Treba prvni flashback za Ellie ani zdaleka scenaristicky a pocitove nedosahuje kvalit jednicky a uz vubec ne DLC Left Behind na ktery se snazi svym pojetim navazat. Bud uz je v te dobe ten vztah mezi Ellie a Joelem dost dobity a nebo je to proste jen spatne napsane. Tezko rict. A Ellie proste pusobi celou dobu chladne, bez emoci. Dokazu si docela zive predstavit, jak rikali Ashley aby do sveho hlasu nedala sebemensi emoci a v tom musim rict udelala naprosto fenomenalni praci. Vubec nic jsem z Ellie necitil. Ale ocekavam, ze mi to zde nekdo vyvrati s tim, ze to je zamer, ze uvnitr ni to vre a ona se snazi sebevic to ponechat uvnitr. Muze byt, co ja vim, jak to zamysleli.
Rozhodne je to zazitek na ktery jen tak nezapomenu, byt na pribeh celkove ano. A bylo to tak heavy, ze uz si to asi nikdy znovu nezahraju.
@Fritol (02.07.2020 14:05): A že těch point je tam hned několik!
Ale jinak bych byl optimističtější. Jako se rozmohla Quality TV, rozmůže se i Quality Gaming. Publikum dospívá a začínají tu vznikat platformy, které, když se udrží, budou těžit z předplatného, podobně jako HBO, Netflix, Amazon. To jim umožní tvořit vlastní obsah a více riskovat a to i v segmentu AAA her. Viz PlayStation. Řekl bych, že právě díky té tolik proklínané exkluzivitě, může být TLoU2 tak odvážnou hrou. Samozřejmě ji mohli točit deset let dokola, jako to dělá třeba Ubisoft, ale místo toho nám tu krávu podřízli přímo před očima. Mohou si to dovolit.
Ale jinak bych byl optimističtější. Jako se rozmohla Quality TV, rozmůže se i Quality Gaming. Publikum dospívá a začínají tu vznikat platformy, které, když se udrží, budou těžit z předplatného, podobně jako HBO, Netflix, Amazon. To jim umožní tvořit vlastní obsah a více riskovat a to i v segmentu AAA her. Viz PlayStation. Řekl bych, že právě díky té tolik proklínané exkluzivitě, může být TLoU2 tak odvážnou hrou. Samozřejmě ji mohli točit deset let dokola, jako to dělá třeba Ubisoft, ale místo toho nám tu krávu podřízli přímo před očima. Mohou si to dovolit.
@montana (02.07.2020 12:38): Tak v minulosti už pár vydavatelů AAA prachy do trochu příběhově komplexnějších nebo provokativních záležitostí nacpalo, ale neděje se to často. Nicméně si myslím, že se nic v tomhle směru výrazně nezmění, protože jak tak pročítám diskuze na fb (JRC, Indian...), tak velká část hráčů v tom prostě nic víc než prostou střílečku s příběhem o pomstě nevidí, popřípadě nechápou pointu. Což jen svědčí o tom, že jistota zisku je stále jen "primitivní" zábava stojící na gameplayi. Další problém však taky bude nedostatek lidí, co jsou schopni napsat a herně navrhnout něco takového...
@BUMTARATA (02.07.2020 12:15): Přesně jak říkáš. Všechny tyhle diskuze a řešení příběhu/vyprávění, ať už jsou mimo nebo ne, jen dokazují jak unikátní záležitost TLOU2 v herním světě je. Fakt se těším jestli i někdo mimo Sony bude mít koule cpát AAA prachy do takových projektů nebo furt dokola budem zachraňovat galaxie a řešit tři rozmazaný textury :)
@kuler91 (02.07.2020 11:14): Tohle nucený vypichování podružností, který jsou teda i tak často úplně mimo, jen potvrzuje, jak je ta hra jinak promyšlená. Jen přeci na tom dělaly stovky lidí, který roky diskutovaly každý její aspekt horem spodem. Přijde mi vtipný, že si teď někdo myslí, že je nachytá na základních věcech. Plus jako kdyby zapomínali, že je to žánrově blockbuster, ne simulace reálnýho života. Ale dopřejme jim to. Alespoň mají nějakou radost, když už si hraní nemohli užít tak jako my.
Chtěl bych mít tolik času na řešení kokotin jako někteří jedinci :) Proboha je to hra, nechápu že má spoustu jedinců takovou potřebu to hrotit.
Podle mého skromného názoru chtěli tvůrci hrou mimo jiné probudit dav a vyvolat nějakou diskuzi, což se jim, jak si prohlížím toto vlákno, vcelku podařilo.
Podle obsahu by se hra měla jmenovat The Last of Us (Killing Each Other)
Podle obsahu by se hra měla jmenovat The Last of Us (Killing Each Other)
@pajmič (02.07.2020 00:41): Abby nevypada jako kulturista, toho jak vypada lze u nekoho, kdo proste ma od prirody dano docilit bez prehnaneho "prezirani se" nebo nejakych protejnovych lektvaru.
Krom toho mi prijde cela ta apokalypsa v tlou dost slaba. Jak tu bylo zmineno, lide se meni velmi rychle, to by melo byt mozne kontrolovat a nikdy tak nedocilit opravdove apokalypsy. Krom toho by me docela zajimalo, jak je na tom zbytek sveta, zda tam vubec neco podobneho maji. Preci jen nakazeneho letadlem pres ocean tak rychle nedopravis, takze jedine, ze by si nejaky prirodomil vzal s sebou domu nejakou hezkou houbicku.
Co se tyce pribehu, tak a nej lze nahlizet dvojim zpusobem. Na dej jako takovy a na nejaky vetsi smysl, tema a jeho zpracovani a hloubka. Dej je slaby, ve hre se doho moc nestane, to je ale pomerne typicke pro akcni zanr, at uz ve hre, filmu nebo knihach. Zato ale ty pocity, ktere vyvolava jsou docela silne. Pro me je to pribeh o smyslu zivota a lidskosti. Hlavni pointa je v tom, za hrac kouka a ceka, zda Ellie do konce hry najde v sobe alespon maly zlomek lidskosti nebo zda je jeji promena v monstrum na urovni prumerneho nakazebeho uplna. :) Libil se mi ten zaver. Snaha dokoncit od zacatku nesmyslnou misi vede k zachrane hlavniho cile. :)
Krom toho mi prijde cela ta apokalypsa v tlou dost slaba. Jak tu bylo zmineno, lide se meni velmi rychle, to by melo byt mozne kontrolovat a nikdy tak nedocilit opravdove apokalypsy. Krom toho by me docela zajimalo, jak je na tom zbytek sveta, zda tam vubec neco podobneho maji. Preci jen nakazeneho letadlem pres ocean tak rychle nedopravis, takze jedine, ze by si nejaky prirodomil vzal s sebou domu nejakou hezkou houbicku.
Co se tyce pribehu, tak a nej lze nahlizet dvojim zpusobem. Na dej jako takovy a na nejaky vetsi smysl, tema a jeho zpracovani a hloubka. Dej je slaby, ve hre se doho moc nestane, to je ale pomerne typicke pro akcni zanr, at uz ve hre, filmu nebo knihach. Zato ale ty pocity, ktere vyvolava jsou docela silne. Pro me je to pribeh o smyslu zivota a lidskosti. Hlavni pointa je v tom, za hrac kouka a ceka, zda Ellie do konce hry najde v sobe alespon maly zlomek lidskosti nebo zda je jeji promena v monstrum na urovni prumerneho nakazebeho uplna. :) Libil se mi ten zaver. Snaha dokoncit od zacatku nesmyslnou misi vede k zachrane hlavniho cile. :)
@SimonEndt (01.07.2020 21:46): Desítky let po apokalypse a ty lidi mají víc žrádla, než většina lidí v reálu :D
Ale museli si nějak uměle vyhonit důvod k tomu, aby Abbyzilla vypadala jako erudovaný kulturista ne? Posilka, tuny žrádla, pecka, logika šla na vandr :)
Ale museli si nějak uměle vyhonit důvod k tomu, aby Abbyzilla vypadala jako erudovaný kulturista ne? Posilka, tuny žrádla, pecka, logika šla na vandr :)
@Fritol (01.07.2020 09:20): Já netvrdím, že to tam není. V Jacksonu ukázaly pár krav a v Seattlu mají více druhů dobytka a pár řad rostlin. Co mně osobně jde proti srsti je to, že v jedničce lidi jsou rádi za plechovku prošlých broskví a tady jsou komunity po stovkách a jídlo zdá se moc extra neřeší.
Bursoft to shrnul hezky. To, co v jedničce za mě osobně fungovalo a dávalo smysl, tak ve dvojce se mi zcela vytrácí. A jak tu někdo psal, jednička je o přátelství, dvojka o nenávisti. Může to kdokoliv rozporovat, ale tohle je prostě můj pocit, mě ten příběh zklamal.
Bursoft to shrnul hezky. To, co v jedničce za mě osobně fungovalo a dávalo smysl, tak ve dvojce se mi zcela vytrácí. A jak tu někdo psal, jednička je o přátelství, dvojka o nenávisti. Může to kdokoliv rozporovat, ale tohle je prostě můj pocit, mě ten příběh zklamal.
@orromis (01.07.2020 10:55): Vyskúšaj Ace Attorney, aj keď ide o trochu odľahčenejšiu záležitosť. :)
@Charllize (01.07.2020 09:48): [neexistující příspěvek]: Vaše potřeba nesmyslně reagovat na věci, o kterých tu nikdo nic nenapsal v diskuzi o hře, kterou jste nehráli, je fascinující.
@Bursoft (01.07.2020 10:18): Kdyby udělali (nebo kdokoli jiný) hru ze soudní síně, tak by to bylo také zajímavé (jakože fakt bych si rád něco takovýho zahrál, nemyslím to ironicky).
@Bursoft (01.07.2020 10:18): Kdyby udělali (nebo kdokoli jiný) hru ze soudní síně, tak by to bylo také zajímavé (jakože fakt bych si rád něco takovýho zahrál, nemyslím to ironicky).
@Bursoft (01.07.2020 10:18): Samozřejmě i zde můžeš vzít spravedlnost do vlastních rukou. Chtěl jsem jen říct, že v tom jejich světě to na mě působí uvěřitelněji, pravděpodobněji. Především jsem ale chtěl poukázat na to, co ten který fikční svět může znamenat pro vyprávění, jak může změnit vyznění některých věcí a tak.
S tou tvojí zápletkou by byl problém v tom, že pokousaní se přeměňují v tomto světě velmi rychle, během několika hodin, spóry mají ještě rychlejší účinek.
Ale rozumím ti. Každopádně já jsem za tyto „malé“ příběhy rád a fikční svět jako „kulisa“, jak jsi napsal, mi osobně nepřijde nijak na škodu.
S tou tvojí zápletkou by byl problém v tom, že pokousaní se přeměňují v tomto světě velmi rychle, během několika hodin, spóry mají ještě rychlejší účinek.
Ale rozumím ti. Každopádně já jsem za tyto „malé“ příběhy rád a fikční svět jako „kulisa“, jak jsi napsal, mi osobně nepřijde nijak na škodu.
Jsem někde za půlkou s nahranými 25 hodinami a zatím předvedli zajímavý styl vyprávění. K příběhu se ještě nechci vyjadřovat.
Některé lokace jsou možná až zbytečně zdlouhavé, ale jinak mají prostředí zpracované perfektně. Místy jsem tam viděl Uncharted 4. :D
@orromis (01.07.2020 09:40): Ano, protože chlapi se chodili navzájem střílet, proto na někoho muselo zbýt obdělávání půdy a další práce, kterou předtím dělali ti muži. Někdo to prostě dělat musel.
Některé lokace jsou možná až zbytečně zdlouhavé, ale jinak mají prostředí zpracované perfektně. Místy jsem tam viděl Uncharted 4. :D
@orromis (01.07.2020 09:40): Ano, protože chlapi se chodili navzájem střílet, proto na někoho muselo zbýt obdělávání půdy a další práce, kterou předtím dělali ti muži. Někdo to prostě dělat musel.
@BUMTARATA (01.07.2020 10:08): Tak ale tady se dostáváme do roviny, že spravedlnost můžeš i v našem světě vzít do vlastních ruk a vydat se na svoji revenge cestu, soudy a podobný věci bych vůbec neřešil, všehovšudy toto je poměrně tuctová premisa hromady amerických filmů. Stejně jako válka v tobě probudí pudy, který by v "normálním" stavu zůstaly někde hluboko.
Už jsem to psal, ale zopakuji:
Osobně by se mi víc líbilo něco jako Joel byl somehow pokousán, Ellie somehow zjistí, že lze pořád vyrobit lék (ať už opravdu z toho zemře nebo ne) a i když ji Joel hrozně zklamal, pořád je to nejlepší člověk, kterýho potkala a vydá se znovu do hnusu a špíny hledat pro něj pomoc, přitom umírají jiní její přátelé (a hráč bude konfrontovanej se skutečností, že kvůli záchraně sice hrdiny, ale zároveň vraha (páč Joel taky není žádný nevińátko) umírají všichni okolo). Do toho jede vedle linka s Abby a její revenge story, která se naopak vydá zabít Joela do Jacksonu. Potom se může řešit, že celá Ellie cesta byla zbytečná, protože Abby Joela zabila dřív, než se vrátila (ona nebo někdo s lékem) anebo Abby na poslední chvíli zjistí, že pokousanej skoro mrtvej Joel už nestojí za zabití atd atd atd, těch možností by mohla být hromada. Nicméně pořád jsou to možnosti spojený s tímto konkrétním světem.
Ale tak asi bych to uzavřel s tím, že každej má od té story trošku jiný očekávání a vy máte to štěstí, že se vám to líbilo..
Už jsem to psal, ale zopakuji:
Osobně by se mi víc líbilo něco jako Joel byl somehow pokousán, Ellie somehow zjistí, že lze pořád vyrobit lék (ať už opravdu z toho zemře nebo ne) a i když ji Joel hrozně zklamal, pořád je to nejlepší člověk, kterýho potkala a vydá se znovu do hnusu a špíny hledat pro něj pomoc, přitom umírají jiní její přátelé (a hráč bude konfrontovanej se skutečností, že kvůli záchraně sice hrdiny, ale zároveň vraha (páč Joel taky není žádný nevińátko) umírají všichni okolo). Do toho jede vedle linka s Abby a její revenge story, která se naopak vydá zabít Joela do Jacksonu. Potom se může řešit, že celá Ellie cesta byla zbytečná, protože Abby Joela zabila dřív, než se vrátila (ona nebo někdo s lékem) anebo Abby na poslední chvíli zjistí, že pokousanej skoro mrtvej Joel už nestojí za zabití atd atd atd, těch možností by mohla být hromada. Nicméně pořád jsou to možnosti spojený s tímto konkrétním světem.
Ale tak asi bych to uzavřel s tím, že každej má od té story trošku jiný očekávání a vy máte to štěstí, že se vám to líbilo..
@Bursoft (01.07.2020 09:49): Možná úplně nerozumím, jak bys chtěl, aby ten svět byl lépe využit. Mně přijde, že tam plní tu roli, kterou má, že zdůrazňuje určitý lidský vlastnosti, který by v našem světě nemusely tak jasně vyplout na povrch. Plus představuje společnost, ve které by se podobné věci mohly řešit podobným způsobem. Protože právě ve světě bez soudů musíš vymáhat spravedlnost ty sám. Třeba jsem četl názory (GameSpot), že Ellie nikam neměla jezdit, že to měla „zpracovat“ a žít „dobrý“ život v Jacksonu. To mi třeba přijde úplně absurdní. Ten svět ti umožňuje, myslím si, vydat se za pomstou a necítit se u toho nějak nepatřičně. Nebo alespoň na mě to tak fungovalo…
Ale jestli to myslíš tak, že by se tam neměly odehrávat osobní příběhy, jen ty „velké“, záchrana lidstva a tak, tak velmi nesouhlasím. Naopak. Fikční světy jsou samy o sobě dobrodružstvím. I kdyby neměly plnit žádný jiný účel (třeba jako ty, co jsem nastínil výše), tak to stačí. Já CHCI bojovat s bloaterem! :)
@SimonEndt (01.07.2020 09:13): Emancipace není nějaké podružné téma, je jádrem spravedlnosti.
Ale jestli to myslíš tak, že by se tam neměly odehrávat osobní příběhy, jen ty „velké“, záchrana lidstva a tak, tak velmi nesouhlasím. Naopak. Fikční světy jsou samy o sobě dobrodružstvím. I kdyby neměly plnit žádný jiný účel (třeba jako ty, co jsem nastínil výše), tak to stačí. Já CHCI bojovat s bloaterem! :)
@SimonEndt (01.07.2020 09:13): Emancipace není nějaké podružné téma, je jádrem spravedlnosti.
@Fritol (01.07.2020 08:48): Asi nepochopeno, ale to je jedno. Mám zajímavej svět, kterej v jedničce dával smysl. A všechny tady ty "walking dead" situace tam prostě byly mimoděk, nebyly důležitý pro pointu. Byl to příběh dvou lidí, kteří se plahočí tím zpustošeným světem za cílem, aby ten svět změnili. A ve dvojce nic, svět je kulisa, mám tam komunity přesně ve stylu walking dead a jediný, co řeším jsou jejich osobní spory. To MNĚ přijde prostě škoda, nic víc.
@BUMTARATA (01.07.2020 08:54): O vakcíně se tam mluví jen ve spojitosti sporu mezi Ellie a Joelem. Já rozumím, že prostě Ellie je "prázdná" protože její život mohl něco znamenat a přitom jen přežívá ve světě a nemůže s tím nic dělat. Otázka je, proč je ústředním motivem ve fantasy/scifi světě osobní problém několika lidí. To je jak kdybych v Pánu prstenů řešil 10 hodin, jak se Sam snaží dostat Růži do kalhotek, ale stydí se. Nebo v Blade Runnerovi řešil milostnej trojúhelník tří random postav..
@BUMTARATA (01.07.2020 08:54): O vakcíně se tam mluví jen ve spojitosti sporu mezi Ellie a Joelem. Já rozumím, že prostě Ellie je "prázdná" protože její život mohl něco znamenat a přitom jen přežívá ve světě a nemůže s tím nic dělat. Otázka je, proč je ústředním motivem ve fantasy/scifi světě osobní problém několika lidí. To je jak kdybych v Pánu prstenů řešil 10 hodin, jak se Sam snaží dostat Růži do kalhotek, ale stydí se. Nebo v Blade Runnerovi řešil milostnej trojúhelník tří random postav..
@orromis (01.07.2020 09:40): Tak to se mi ulevilo, az zas bude valka nechame to na zenach a pujdem do hospody :)
@Bursoft (01.07.2020 08:28): Na hloupý příběh o další záchraně světa díky bohu Naughty Dog hodil bobek už v jedničce. Last of Us by nefungovalo kdyby svět byl vybudovaný jinak (tzn.: nebyla to nějaká forma apokalypsy)
@SimonEndt (01.07.2020 09:13): "Za 2. světové války lidi neřešili věci typu odlišných genderových skupin, veganství, feminismus apod."
Za prvý to je úplně bizarní názor dehonestující hnutí za sociální spravedlnost jako druhořadé (válčení fakt není přednější), za druhý to ani není pravda. Například "The entry of women into occupations which were regarded as highly skilled and as male preserves, for example as drivers of fire engines, trains and trams and in the engineering, metal and shipbuilding industries, renewed debates about equal pay." - The impact of WWII on women's work
Většinou platí, že když se stane nějaká kritická událost postihující celý svět, tak se některé nerovnosti srovnávají (případně jsou výrazněji vidět), protože hloupé ideologie jdou stranou. Je to vidět i na koronavirové krizi, kde se ukázalo, jak závislá je společnost na málo placené ženské práci v oblasti péče (zdravotní sestry, pečovatelky, ...).
@Fritol (01.07.2020 09:20): +1
@SimonEndt (01.07.2020 09:13): "Za 2. světové války lidi neřešili věci typu odlišných genderových skupin, veganství, feminismus apod."
Za prvý to je úplně bizarní názor dehonestující hnutí za sociální spravedlnost jako druhořadé (válčení fakt není přednější), za druhý to ani není pravda. Například "The entry of women into occupations which were regarded as highly skilled and as male preserves, for example as drivers of fire engines, trains and trams and in the engineering, metal and shipbuilding industries, renewed debates about equal pay." - The impact of WWII on women's work
Většinou platí, že když se stane nějaká kritická událost postihující celý svět, tak se některé nerovnosti srovnávají (případně jsou výrazněji vidět), protože hloupé ideologie jdou stranou. Je to vidět i na koronavirové krizi, kde se ukázalo, jak závislá je společnost na málo placené ženské práci v oblasti péče (zdravotní sestry, pečovatelky, ...).
@Fritol (01.07.2020 09:20): +1
@SimonEndt (01.07.2020 09:13): wut? Jak nerespektuje? Všechny tři komunity co jsou ve hře více ukázány přece spolupracují, starají se o sebe a pěstují si vlastní úrodu a starají se o hospodářská zvířata. Že bojují mezi sebou je pak dle mě zcela realistický scénář. Si nedával pozor mi přijde
Tady se úplně nabízí legendární otázka "A hráls to vůbec?" :)
Tady se úplně nabízí legendární otázka "A hráls to vůbec?" :)
@Fritol (01.07.2020 08:48): To je spekulace. Kdyby přišla celosvětová pandemie o šíři jako zombie apokalypsa, tak by přestala fungovat produkce a dovoz jídla, benzínu a baterií, techniky, přestala by téct pitná voda, nefungoval by odpad atd. Pokud by lidi nezačali zas pěstovat ručně potraviny a čerpat vodu z podzemí, tak by na trvanlivých potravinách přežili jen pár měsíců.
Tohle za mě dvojka absolutně vůbec nerespektuje, ať už co se týče individuálních postav tak celých komunit. Jinak jsem slyšel docela zajímavý názor. Za 2. světové války lidi neřešili věci typu odlišných genderových skupin, veganství, feminismus apod., nebyl na to prostě čas v době o přežití. Neříkám, že to jsou špatné věci, jen mi to nesedí do celkového kontextu celé hry.
O rozhodování jednotlivých postav ani nemluvě.
Tohle za mě dvojka absolutně vůbec nerespektuje, ať už co se týče individuálních postav tak celých komunit. Jinak jsem slyšel docela zajímavý názor. Za 2. světové války lidi neřešili věci typu odlišných genderových skupin, veganství, feminismus apod., nebyl na to prostě čas v době o přežití. Neříkám, že to jsou špatné věci, jen mi to nesedí do celkového kontextu celé hry.
O rozhodování jednotlivých postav ani nemluvě.
Jen aby se nereklo
@Bursoft (01.07.2020 08:42): Tak to lze snad říct o každém univerzálním lidském příběhu ve fantasy světě, no ne? Že by se mohl odehrávat jinde… Mohl, ale byl by to trochu jiný příběh. Kdyby se to stalo v našem světě, tak si pro Abby a spol. přijede policie a Ellie bude chodit pět let po soudech. Každopádně oni ten svět úplně nezahodili. O vakcíně je přeci pořád řeč, jestli ti jde o tohle. Umím si představit, že bude ústředním tématem další části.