Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Určitě dabing ze země, kde se plotí zlotem! Rozhodně mi přišel o parník lepší než anglický/český.
@Flowerpot (12.01.2021 19:51): To však není problém dabingu, ale překladu jako celku. Předpokládám, že i lidé využívající polský dabing používají české titulky nebo případně anglické - ten jazykový problém tam zkrátka vždy bude.
Takže tam jde spíše o tu představu, že se ve světě Zaklínače mluví polsky, s čímž prostě já nemůžu souhlasit, protože ten svět nemá polštinu jako common language, to určitě ne.

Samozřejmě tomu pomáhá, že mně český dabing nevadí, anglicky mi přijde kvalitní, a celkově nemám nic proti dabingu, a to ani ve filmech či seriálech. To s mým nepochopením a tolerancí určitě souvisí :)
@Cathan (12.01.2021 19:09): Jasné, že sa to neodohráva v Poľsku, ale odohráva sa to v silne slovanskom fantasy, takže argument, že poľština je "autentický" jazyk toho univerza, má nejaký merit. (Resp. odhliadnuc od dabingu, kde je poľský boží, český úplne príšerný, tak aj napríklad na preklade názvov monštier je vidieť, ako tam tie slovanské názvy sadnú oveľa viac, pretože sú zažité a zakotvené v určitej familiárnej tradícií, kdežto v angličtine sa zmenia na názvy dosť generické, viď Polednice vs. Noonwraith, alebo z originálnych monštier viď moja obľúbená Potracenka vs. Botchling.)
Júúú, dabingová diskuze!
Upřímně, chápu, proč tady lidé volí polštinu (ale není originální, jak si někteří myslí), do toho světa se to tak nějak hodí a navíc je to zkrátka Geraltův "přirozený jazyk" a původ. Ale abych byla upřímná, ačkoli považuji polský dabing Zaklínačů za povedený, nesedl mi (kupodivu se to nevylučuje). Postavy jsou nadabované dobře, s elánem, dabing má hloubku, emoce, ale nějak mi není příjemné to poslouchat. Takže Zaklínače jsem polsky nakonec viděla jen z videí a sázím na původní angličtinu.
Tedy, kromě jedničky samozřejmě. K české verzi můžu mít (a mám) tunu výtek a připomínek, ale stejně o něm tvrdím, že je jistým způsobem geniální, heh.
Všeobecně platí každému co je mu příjemné :) Pokud se někomu líbí polský dabing, hůra do toho! Nakonec zkus v jedničce všechny tři a uvidíš ;)
@Longin (12.01.2021 18:04): Prostě to vyzkoušej a uvidíš co ti sedí. Já třeba ten polský poslouchat nemohl, ačkoliv je tu často doporučován jako ten nejlepší. Nakonec jsem hrál s tím českým, i když souhlasím, že za moc nestojí, ale zase jsem si užil hru bez titulků. Ono to má taky něco do sebe.
@Longin (12.01.2021 18:04): Polsky, ale za mě je to hlavně kvůli hlasu polského Geralta, který je parádní. A hlavně nezní jako Batman. (I když, abych byl fér - ten anglický v jedničce a dvojce ještě ujde.)
@Phoenix (12.01.2021 19:04): Jo, ale neodehrává se to v Polsku. Dokonce ani v jedné zemi která může být silně inspirovaná polském. Je to fantasy svět s celou řadou království a zemí. Autentické by pak bylo rovnou několik jazyků, možná inspirovaných slovanskými jazyky. Vzhledem k tomu, že tuto míru autenticity hra nenabízí, je už podle mě pak jedno, jestli půjdeme s angličtinou, polštinou nebo v případě jedničky dokonce češtinou :)
@Longin (12.01.2021 18:04):
Já to třeba mám naopak tak, že se mi polský jazyk moc nelíbí a tak jsem se mu ve všech dílech vyhýbal a hrál s českým/anglickým dabingem.
A BTW, ten český dabing jedničky je podle mě docela povedený, hlavně hlas Geralta a akcent trpaslíků. Bohužel ale klasicky trpí na nedostatek dabéru, takže hodně postav má stejný hlas.
@S4TW (15.09.2020 10:50): Strašně mi to připomnělo Dragon Age: Origins. Takový ten typ starého dobrého RPG ze třetí osoby. Samozřejmě Witcher je o pár let starší hra s daleko menším rozpočtem, takže ve spoustě věcí pokulhává. Na druhou stranu, když poprvé zapršelo a všichni se běželi schovat, tak sem se zarazila a jak přikovaná do země se jen rozhlížela kolem s otevřenou papulou. Podobně jako u DAO či Mafie i tady je cítit, že hra byla vyvíjena s láskou a ne jako dnešní moderní AAA hry, kde jediné co cítíte je, jak se vás snaží na všem oškubat.
@Jumas (15.09.2020 08:53): ok, já skutečně jen hádal, páč jsem hrál jen to EE, tak jsem nepředpokládal, že by tu herní zážitek až tak moc měnilo, v tom případě odvolávám! :)

Mě osobně jednička hodně bavila, víc jak dvojka... trojka je samozřejmě jinde, tam je většina věcí dotažena k dokonalosti a je to velmi povedená AAA hra, ale ta jednička má takové to své čaro a vlastně si jí v nejbližších letech budu muset zopakovat :)
@Bellerofontes (15.09.2020 08:34): Asi takhle... bratr i manžel se shodli na tom, že by se můj zaklínač měl jmenovat Gralt, panic z Rivie xD Dokonce sem se odmítla zavázat na konci Triss.

@S4TW (15.09.2020 08:43) , @Jumas (15.09.2020 08:53): Nene, opravdu to byla obyčejná edice. Tou dobou sem byla na pomalé cestě nápravy z warezu (co si budem, my starší ročníky sme prostě na té mentalitě vyrůstaly) a tohle bylo hádám na uložtu. Jasným rozdílem, byly textury a mimika/animace.
(Aby mě někdo nechtěl ukamenovat... všechny Zaklínače teď vlastním na gogu ;))
@Ria Kon (14.09.2020 23:24): řekl bych, že ti to spíš jen tehdy nesedlo :), Enhanced Edition byla již v roce 2008, tak mi přijde divný, že by jsi o pět let později hrála klasickou... navíc bych neřekl, že tam budou až tak zásadní změny...
Tak sem konečně dohrála tuto legendu... bylo to na druhý pokus a myslím, že na mě zafungovala Enhanced edice, protože si pamatuju, jak někde kolem roku 2014 sem zkoušela původní verzi a nevydržela sem ani do první vesnice.
Každopádně sem ráda, že sem se k tomu po těch letech dokopala :)
Vzhůru na druhý díl!
Pročetl jsem si zpětně diskuzi. Koukám, že hra občas různým lidem padala během načítání, a taktéž HW nároky nebyly zrovna ve své době nízké.

Každopádně rozehrál jsem to dvakrát, jednou s CZ dabingem a podruhé s AJ dabingem. Polsky rozumím slušně, díky tomu že to jsou doslova naši sousedi, a za komoušů sledování Poské TV byla oblíbená kratochvíle občanů východní Evropy, protože jen tam se daly vidět věci co u nás nebyly dostupné. :)

Upřímně, nezdá se mi že by Geralt v AJ zněl nějak výrazně lépe jak často v diskuzi bylo zmiňováno, případně, že jiné postavy znějí lépe než v CZ. AJ má své kouzlo ale rozhodně mi to nepřišlo o nic lepší než CZ dabing (tedy až na ty nadávky od banditů Geraltovi během bojů, ty zní v CZ trochu zvláštně).

Co nechápu, na stejnou střední obtížnost jsem napoprvé dal toho mága v zaklínačské pevnosti udolal, byť to trvalo dlouho, ale když jsem to včera večer rozehrál v AJ dabingu, tak ačkoliv chápu jak bojovat (počkat až se objeví ikona planoucího meče a pak kliknout na útok) tak jsem normálně toho mága nedal ani na 5 pokusů. Asi stárnu.
@Paul (31.07.2020 22:29): je mi to jasné. Už jsem blízko Vizimy, uvidíme. 60 FPS jsem nečekal, 30 by stačilo. :) Pravdou je že v zaklínačské pevnosti fps šly místy i pod 20, jde vidět že open world RPG alá The Witcher a TES jsou hodně náročné na CPU.

Zvláštní je že CD Project uvádí jako min. OS Windows 7, hraji to na XP SP3, hra to oficiálně podporuje ale v Readme 1.5 patch se uvádí, že citelně zlepšuje chování hry na XP, dříve prý docházelo často k padům hry, a nebo sekání hry.
@Paul (31.07.2020 12:56): já jej měl myslím až v roce 2005/2006, mám jej prakticky přetaktovaný na model 3400+. S vývojem tehdejších CPU souhlasím, stejně jako s faktem, že hra je novější než CPU ale dle výrobce by to mělo stačit.

V HW nárocích je uvedeno:
Processor:
Intel Pentium 4 2.4 GHz or Athlon 64 +2800 (Intel Pentium 4 3.0 GHz or AMD Athlon 64 +3000 recommended). Athlon XP series, such as the Athlon XP +2400, is not supported
viz. odkaz

@Všivák (31.07.2020 12:55): očividně ano ale prý existuje původní verze, která je méně HW náročná. Zkusím si ji sehnat v krabičce, viz. odkaz

[neexistující příspěvek]: nejsem doma, výhoda HO možno pracovat odkudkoliv, tedy pokud děláš v IT a máš LTE internet. Tam kde jsem mám jen to co mám. :)
@Rapier (31.07.2020 12:26): Athlon 64 3000 jsem měl v roce 2004, tahle hra vyšla koncem 2007, kdy už jsem měl Core 2 Duo. To fakt není sestava z přibližně té doby, tehdy ten vývoj CPU šel mnohem rapidněji než dnes.
@Rapier (31.07.2020 12:26): Na to, že je hra postavená na enginu Neverwinter Nights 2, tak vypadá dost dobře. Stejnou dělali tvůrci i u dvojky. S novýma updatama se postupně zvětšovala i HW náročnost.
Rozehráno. Výborná (slovanská) atmosféra, jako z knih, zajímavý příběh, výborná hudba (i jednoduché motivy zní víc než dobře), grafika vypadá slušně na dobu vydání, trochu zvláštní soubojový systém ale celkově spokojenost. Bojové styly zaklínače mění pozici meče, kdy silový styl vypadá trochu zvláštně ale budiž.

Překvapila mě HW náročnost Rozšířené Edice. Na AMD Athlon 64 3000+ @2,4 Ghz (1 core), 2 GB DDR400, ATI HD 3850 512 GDDR3 se hra v rozlišení 1600x1200 dost seká (změna rozlišení a snížení detailů moc nepomáhá, vypadá to na CPU bottleneck). T
The Witcher beží na nižších FPS než TES Oblivion. Také se mi seká hudební doprovod (prakticky jen v úvodním filmečku, chvíli hudba zní, chvíli ne). Zdá se že rozšířená edice má výrazně vyšší HW nároky než původní. Nečekal jsem že sestava přibližně s té doby bude mít co dělat. :)
Ve svém plánu konečně dohrát trojku jsem si znova zahrál jedničku a je pořád super.
ALE:
1) Doporučuju nikdy nehrát s FCR (full combat rebalance) módem. Není protestovaný a dost věcí dokáže rozbít. Způsobuje že některá monstra se nespawnují a nerespawnují tam kde by měla, což dělá některé questy nedohratelné. Naštěstí ne hlavní linii. Ale i tu docela rozesírá např. tím, že některým bossům nastavuje schopnosti omráčení apod, které neměly, což ale vede k tomu, že je často dost možné aby vás stun-lockly.

2) Oficiální modul (předtím jsem je nehrál) "Cena neutrality" je nahovno. Jediné co v něm za něco stojí je lokace okolí zaklínačské tvrze, které je fakt pěkné. Ale příběh je absurdní vyžírka "Menšího zla", včetně téměř totožných dialogů. Naprosto to nedává smysl aby se to jakkoli stalo, ať už před nebo po "Menším zlu".

3) Oficiální modul "Vedlejší účinky" je fajn. Relativně vtipná série malých questíků napříč chrámovou čtvrtí Wyzimy, s několika úsměvnými odkazy na budoucnost. (odehrává se jakože rok potom co Geralt poprvé odčaroval Addu).

Tak a teď znova do dvojky.
Jde o to, jestli daný engine je schopný poskytnout nějakou formu prostoru pro rpg prvky... A jak je rozvíjí
@Maugh (06.01.2019 16:07): Rozumím, ono jak mazar píše, není engine jako engine a ty omezení tam prostě jsou. Já těď něco podobného řeším v MC, kde se překřikuji s týmem jak vybalancovat náš RPG server, a tam v podstatě jen řešíme matematiku toho jak rozdělit kategorie zbraní. Ale engine na právě ten balanc nemá žádný vliv. A pokud v ME nepočítá fyzika s létájícím hráčem, tak se skutečně musí upravit engine aby ta abilita byla možná, to ale není přece případ Witchera, kde je ard damage spell, který má třeba příliš vysokou hodnotu demidže.
@Gordon (06.01.2019 15:54): proč? Je velký rozdíl mezi prvním zaklínačem, ktereho blokují neviditelné překážky.... Monstra uctivě čekají, až hlavní postava dokončí rozhovor s npc.

A Enginem, který neřeší rozhovory... Nebo definuje jakýkoli pohyb mimo prostor, jako automatickou smrt. Těžko ze statického ME 1 uděláš Andromedu, kde si poskakujes ve třech rozměrech, jen tím že přidáš k několika "abilitam" jiný čísilko. Engine jako takový tu možnost musí poskytovat.
@mazar1234 (06.01.2019 16:04): Jasný, Ono Fallout je pořád RPGčko, ale ten engine to má fakt na nic. Původní myšlenka ale byla ve spojitosti s tím, jak vybalancované jsou ty ardy oproti mečům, a to podle mě fakt s enginem nesouvisí. protože to je doslova otázka několika čísel.
@Gordon (06.01.2019 15:54): Asi to nie je tak uplne jednoduche, zober si opacny pripad - Gambryo robene primarne na rubacku (Oblivion) ako dopadlo v FPS typu Fallout.... a to to uz aj nejako modifikovali/upgradovali a stale je v tom shooter shitny.

Cryengine je asi tak dobre napisany, ze pokryje sirsiu paletu vyuzitia, ale nie je engine ako engine teda urcite.

@Charllize (06.01.2019 15:19): Tak mne znie smiesne uplne vzdy a vsade...
@Gordon (06.01.2019 14:21): záleží.... Cryengine neznám.... Ale pro příklad, unrealengine3 použitý pro Me3..... Není adekvátní pro hru stylu baldurs gate. V Me3 je řada možností ale v samotném gameplayi je zaměřen na rychlou akci.

Ve zkratce.... Engine modifikovaný pro akčnější hru, je problematický statictejsi rpg..... Kde se bere v potaz paleta odolností.... Výhod..... Které hráč nastavuje kombinaci různých kouzel, schopnosti či stimulantů