Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Jinak hraju hru podruhý a zatím jsem si všimnul, že mi nespadla větev na auto. Možná je to tím, že jsem se schválně vzdaloval otočený, abych tu animaci viděl:)
@Pluto (25.10.2020 14:12): Já mám právě místní reálie v hororových adventurách hodně rád, akční pasáže naopak v adventurách nesnáším a jsem rád, že tu žádný QTE nejsou. Ale samozřejmě je taky možnost udělat adventuru bez nadpřirozena s nějakým reálným hledáním, jenom jsem nad tím rozmýšlel v rámci toho že tam mnohé věci z reálií a dětského světa jsou, jenom nejsou využity.
@Red (25.10.2020 13:46): Díky za podrobnější popis. Ale nejsem si jistý, jestli by přimíchání pohádkových motivů bylo zrovna to pravé a jestli by to ostatní (i ve světě) ocenili. Aby to nevypadalo příliš přeplácaně. Každopádně všechno, co popisuješ, tak přidává další akčnější či stealth pasáže. Já osobně bych se víc zaměřil spíš na ve hře již existující prostředí a přidal bych více z toho, co se skutečně odehrávává na táborech. Je spousta táborových her, která do celého příběhu i prostředí sedí mnohem víc, než pohádky.
@Pluto (25.10.2020 13:24): To je vtipný, protože mám dojem, že jsem se rozepsal až běda konkrétně a ten odstavec je celý o tom co si představuju a co ve hře není. Hra přitom folklór má, jen z toho vychází podle mého genericky, ale je také možné, že jsem některé motivy špatně interpretoval, nejsem si jistý co přesně znamená opakující se motiv rukou nebo černého slizu.

Alternativní příběh samozřejmě vymyšlený nemám, ale Hrdina jako hejkal, divý muž, několikrát je tady motiv že ty lesy zná dokonale, je tu motiv jak je vzteklý, netrpělivý. Vypadá to, že je po smrti, proč tedy je pořád v lese? Rusalka, duše dívky co spáchala sebevraždu, na tom místě se také neustále vyskytuje. Černý sliz - třeba rašelina, pohřbívající a rozkládající mrtvoly a v přeneseném smyslu taj u vzpomínky na ně, mohlo by souviset s vodníky unášející duše. No a to, že by hra mohla resemblovat hry z dětství, za to můžou třeba i moje hororové sny, před netvory se snažím utéct(honěná) (zpomalená třeba tou rašelinou pohřbívající vzpomínky) nebo schovat (schovka), samotný nápad nehybných žijících postav v cukr káva limonáda mi přijde děsivý sám o sobě. Rozvod mi zase připomíná ty hry kde vypadává. Tichá pošta co změní obsah původního může také třeba podobou lhaní a popírání reality hrdinou.
@Red (komentář): Pěkně napsaný komentář. Zaujal mě druhý odstavec ve spoileru. S první větou plně souhlasím, podle mě právě zde je nevyužitý potenciál. Ale sám bych si ho představoval trochu jinak, než jak je naznačeno v dalších větách. Jak přesně by sis představoval implementaci pohádkových bytostí, případně her s nimi souvisejících? Já si to moc dobře nedovedu představit, jak by se to dalo zasadit do současného světa, který se pohybuje mezi reálným a temným světem. Pohádkové bytosti mi tam nějak nesedí.
Je tu aktualizace v podobě verze 1.7.0s. Došlo na velkou opravu audia s přidáním i zcela nové hudby, která oživí některá "hluchá místa". Změna v ukládání kapitol, kdy se hra vždy uloží na začátku a konci kapitoly a spousta dalších oprav. A podle všeho došlo i na fixnutí questu s Lojzou, Tolik dobrých zpráv, že to snad rozjedu znova :-)
Hned po mém dohrání vyšla velká aktualizace ... ach jo, já si umím vybrat čas...ale ty počáteční kapitoly si asi projdu znovu:)
@Brasikona (komentář): Hah, teď si zrovna zpětně čtu svůj komentář...

"Rok 2020 je rokem, kdy vychází tituly, jež se nesmazatelně zapíšou do videoherní historie a dost možná řadu věcí změní a ukážou cestu, kterou by se měly hry v novém desetiletí ubírat. Každému je patrně jasné, o jakých hrách mluvím. A i přes to pro mě bylo právě Someday You'll Return tím nejvíce očekávaným kouskem."

...o tři dny později byla oznámena Definitivní edice Mafie! :D
Původně jsem se chtěl zeptat, jak pokračuješ. Ale jak vidím, tak už jsi to dohrál. Na komentář se taky hodně těším.
Tak dohráno.

Trvalo mi to 21,4 h.

Zbytek napíšu později nebo rovnou možná komentář.
@Pluto (21.10.2020 23:32): Tak tři čtyři. Každopádně to bylo tak... v 5-10 minutách? Teď jsem dojel devátou kapitolu, tak jsem zvědavý kdy nastane ta frustrující akční pasáž.
Jsem v devátý kapitole pořád nadšen. Čekám kdy přijde ten kvalitativní sešup.
Stealth pasáž byla snad jenom jedna, jsem probodával nějaký srdce...to museli asi nějak prostříhat?

Žádný padání a bugy. Záseky jo, už jsem strávil ve hře 17 h.
Obávám se, že potenciální kupci budou teď spíš kupovat amnesii, takže očekávám další pláč.
@Red (19.10.2020 00:28): Děti v zahraničí nejspíš taky mívají tábory a dělávají bojovky. Ale ta úvodní atmosféra, krajina, dětské tábory, hry, náznaky šifrovaček... ...to je to, co mě na této hře zaujalo nejvíc a taky mě to nejvíc bavilo. Jak se to začalo přetvářet do "jiného" světa a začalo příbývat temných a stealth pasáží, tak to pro mě šlo hodně dolů.
@Pluto (19.10.2020 00:18): Ty detaily předmětů, krajina, bylinkářství, bojovkové úkoly a to vžití do dětského myšlení mi přijdou fakt geniální. Možná děti v zahraničí nemají tábory a nedělají bojovky nebo nevím. Zatím jsem si všimnul jen toho, že hra občas není nepříliš intuitivní co se týče inventáře nebo podání úkolu. Třeba jsem hodinu omámenej běhal a divil se, že nemůžu sbírat ty bylinky ani nic sestavit. No bylo to to tím, že jsem v knize bylinkářství přečetl jen první stránku.

Edit.: To mi připomíná, že svýho času jsem byl taky překvapenej, jakto že nejsou Psychonauts v top 5 žebříčku, Tam hrdina taky začínal na letním táboře.
@Red (18.10.2020 23:49): Mě se to taky líbilo. České reálie tomu asi pomohly, ale věřím, že by se mi to líbilo stejně, kdyby byla podobným způsobem zpracována lokalita někde v cizině.
Tak jsem to taky rozehrál, první dojmy skvělé. Opět nechápu, to mi to přijde úplně někde jinde než konkurence jen kvůli těm českým reáliím? To jsem opravdu tak povrchní? :)
Dnes se hra aktualizovala o 98MB velký patch, ale nikde žádná zmínka co se opravuje nebo přidává. Já tedy stále čekám, že nějak opraví ten quest Radioaktivní Lojza nebo alespoň někdo napíše postup jeho splnění, pokud dělám někde něco špatně.
AD český dabing. Nemyslím si, že vznikne. Od oznámení, že hra je prodejním propadákem kvůli pirátství, zájem o hru opadl ještě víc a už se o ní takřka nemluví (oživil to jen Pavel Dobrovský z Retro Nation, když si nedávno pozval Jana Kavana). Navíc český dabing by prodeje určitě nezvedl.
@Pluto (09.10.2020 20:15): Podle mě jí spíš jen ubrala. Kingdom Come: Deliverance český dabing dosud nemá a jaká úspěšná hra to je. A dále nedostatečný marketing také udělal své.
Podle mě mělo smysl udělat český dabing před vydáním hry, aby byl k dispozici pro launch. Teď to dodělávat je, bohužel, zbytečná ztráta času a hlavně peněz.
@Red (05.10.2020 00:51): Pakatel... Jenže ono to není jen o herci. Dabing je nákladná věc kvůli technice, zázemí i času, nejde jen o herce, ale i úpravce dialogů, aby to sedělo, režii, zvukaře, studio, i když si něco z toho můžou zařídit sami. Co si tak pamatuju, tak ze souborů jsem měla něco pod 3000 replik a asi dvě hodiny audia celkem, takže taková srovnatelná délka s ukecanými českými adventurami, jenže těm už dávno odzvonilo, tady by se to už patrně nevyplatilo a rozhodně ne půl roku po vydání, byly by to zbytečné náklady. Bez nějaké pořádné produkce by ten dabing taky nemusel dopadnou dobře, a pak by to akorát byly zbytečně vyhozené peníze za průměrný výsledek. Za to to vážně nestojí, ačkoli bych jej moc ráda slyšela.
@Dlaha1 (05.10.2020 08:07): Ak myslíš tými nadšencami napríklad Fénix ProDabing, tí by sa toho pokojne mohli chytiť. Podobným spôsobom sa postarali aj o dabing Dex a Someday mi príde úprimne ako jednoduchší projekt, už len z pohľadu množstva postáv.
[neexistující příspěvek]: už se o tom zmiňoval jeden z vývojářů, že se jim to nevyplatí
Před pár dny Jan Kavan psal v jednom FB vlákně, že prodané kopie v ČR tak akorát zaplatily lokalizaci do CZ. Ta hra má 32 500 slov a spoustu vizuálních materiálů, které se překládají mnohem složitěji (cedule, rozcestníky atp.). To pro představu, že ta lokalizace fakt není prdel a celkově vývoj her stojí hrozný šupy. Dabing by asi mohli udělat nějací nadšenci klidně zadarmo, protože jim hra bude sympatická, jenže to pak nebude mít úroveň a i tak na tom CBE bude muset spálit hrozně času. Myslím, že to mají dobře spočítaný.

Radši ať se na dabing vykašlou a klidně do budoucna i na české titulky. Jen ať něco dalšího udělají, protože Someday mi teprve ukázala, že tihle pánové umí.
Já myslím, že i v tom fňukacím rozhovoru si s tou myšlenkou pořád hráli, kolik je tam vlastně postav na dabing? Jako já si pořád tak naivně myslím, že tohle jde udělat za pakatel, když je hra tomu herci sympatická. Každopádně je to druhá hra na Steamu kterou jsem koupil právě abych podpořil vývojáře. Nejsem si jistý jak to bude můj počítač dávat.

BTW na oficiální stránce je pořád ta hláška o GOGu secured. Tohle je prostě strašný. Proč tam prostě nedaj aktuální informace, že GOG nebude nebo případně kdy bude. Už jenom z too usuzuju absolutní amatérismus, kdyby neudělali předtím tak výborný hry jako Julia tak jim vůbec nevěřím.
Já jsem sice nadšenec do dabingu, zvláště těch herních, ale tady jsem rozhodně s ničím nepočítala po tom všem, čekala jsem, že to je automaticky odpískané. Kdyby se povedl, bylo by to parádní, ale pro mě to mínus rozhodně není, potřeba není, i když jsem z toho originálního byla někdy trochu v rozpacích, viz recenze.
Jsou nějaké novinky ve hře od onoho smutného videa na Vortexu? Protože pokud ne a pokud jsou autoři v mínusu, asi těžko se dočkáme českého dabingu hry.
Dělal jste už někdo quest "Radioaktivní Lojza"? Zajímalo by mne, kde to začíná. Lojza mi už asi 3x napsal, ale to nikam nevede :-)
@účet smazán (07.08.2020 07:39): Tohle by byl docela zajímavý spor. Ale museli by prokázat, že to udělal konkrétní člověk. Navíc by to studio stálo docela dost peněz a s nejistým výsledkem. Kdyby to byl třeba někdo velikosti UBIsoftu, tak ti by s tím problém neměli, ale takhle by to pro ně bylo ještě víc likvidační. A i kdyby se jim podařilo po několika letech dosáhnout náhrady škody, tak není jisté, že by ve výsledku něco vymohli. S takovými případy mám nějaké zkušenosti, ale za pár let už by po konkrétní osobě nemuselo nic zbýt. A nějaký herní novinář asi nebude mít nějaký závratný majetek k uspokojení pohledávky. (Nechci samozřejmě herní novináře a jejich příjmy a majetky podceňovat.)
Budu-li volně citovat, prodeje tam podle jejich zkušenosti jsou marginální a pirátství je ještě o dost větší.