Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Cathan (23.02.2021 10:43): Nemáš integrovanou? Já toho neslyšela poměrně dost, tak prý že si asi FMOD se zvukovkou nerozumí. No, ale tak jako tak, pokud se to děje mně (a to je fakt smůla, když jsem na audio háklivá), může se to dít i spoustě dalších lidí, to není moc ideální :/
@Brasikona (23.02.2021 02:27): Zajímavé, mně mouchy bzučeli co si pamatuji... ono jediný problém se "zvukem" co si pamatuji je to opakování některých vět a divné dávkování audio souborů - to ale bylo jen na začátku, a vymizelo to s příchodem do otevřeného světa. Asi jsem měl kliku...
Tak dohráno podruhé. Není z toho úplné jiná hra, je to zkrátka lepší hra. V mých to zkrácení neskutečně pomohlo, hra má větší spád, příběh se tolik netáhne, je ideálně dávkovaný, nenarazila jsem vyloženě na nějakou frustrující sekvenci, je to fakt super, ty změny se povedly. Nicméně přemýšlím, co s hodnocením. Tehdy jsem tu hodně kritizovala zvuk a psala jsem, že se rozhodnu o případných 5 % nahoru nebo dolů, pokud bude opraven. Některé zvuky se objevily a udělaly mi radost. Rovněž jsem si všimla změn v hudbě, což mi potvrdil i Jan Kavan. Jenže současně došlo ke zjištění, že je ve hře stále nějaký problém se zvuky, které však už měly být opraveny a doplněny. Ptala jsem se totiž například na to, proč mouchy nevydávají žádné zvuky, zvláště v takovém roji, navíc když je má člověk v podstatě ještě poslouchat. Následovalo překvapení Jana Kavana, který se divil, že to neslyším, i mě, když jsem se divila tomu samému. A týká se to nadále i dalších zvuků. Je to mimochodem prý asi problém zvukovky, ještě se na to mrkne... To mě docela mrzí, protože v té hře mi pořád chybí velká část zvuků a kazí to atmosféru, přitom v reálu už by tam dávno být měly. Inu, chystám se stejně asi ještě na jeden průchod, chci lepší konec a sesbírat nějaké ty věci, ať jsem trochu pořádná.
@Cathan (16.02.2021 10:49): Bývalo právě, tam se to tak jako "opakovalo" a štvalo to víc lidí, myslím, že to tady zmiňoval v komentáři i někdo další, nejen já, po vydání, a tvůrci se pak rozhodli to tam trochu zkrátit, ale nevím přesně, jak to tam teď právě je :)
@Cathan (komentář): Dovolím si poznamenat, že už jsi hrál právě lehce (nevím jak moc) zkrácenou verzi, na kterou se já osobně ještě chystám, takže věřím, že už ta délka nemusí být tak ubíjející :) A těší mě, že sis to užil, by měli hoši z CBE radost :D
Mám arachnofobii prvního stupně, tedy strach při pohledu na pavouky a zejména jejich rychlém pohybu. Ale pouze, jde-li o živé exempláře přímo před mýma očima. Ve filmech mi nevadí, například u filmu Arachnofobia z 90. let jsem se dokonce i pousmál. Bez problému sleduji i dokumenty. Zde v Someday You'll Return jsem byl naprosto v pohodě.
A v půlce hry musím říct, že už je to fakt hodně dlouho, co jsem tak nesnášel hlavní postavu xD
@Wettek98 (14.02.2021 20:15): No, za mě mohu říct, že nepřátelé v "aktivní" formě mají něco jako pavoučí podobu. nejsou to ale reální pavouci, jen tak působí díky deformaci. Ta jeskyně je ale zřejmě skutečně jediné místo s reálnými pavouky, a ten pohled koutkem oka na obřího pavouka bylo asi první setkání s nepřítelem.
Prosím bez spoilerů, protože jsem teprve rozehrál druhou hodinu hry, ale ta hra by měla mít tučnou nálepku "NENÍ VHODNÉ PRO ARACHNOFOBIKY FOR GOD SAKE!"
@DEU (12.01.2021 09:51): Na mne to bylo asi až moc, zatím si neumím představit, že bych to dal znova. Už mne to potom nebavilo, a to jsem si první hodiny opravdu užíval. Ale to byla ta "normálnější" část. Z těch paranormálnějších částí mne ještě zaujalo těsně po elektrárně hledání úkrytu - chatky. Elektrárna uvnitř byla fajn.
@ajne (komentář): A to ještě v posledních snad třech kapitolách většinu pasáží ubraly. Mě ta hra až někam k elektrárně nadchla, ale v co se změnila poté už jsem nechápal. Teď ji jedu podruhé a rád bych jednou dosáhl na všech pět konců (zatím mám pouze odemknutý konec s kartami se Stelou).
Zvlášť na klávesnici je standardní, že jsou jenom dva mody. Na gamepadu by to asi šlo rozfázovat, myslím, že v nějaký známý stealth hře se upravovala rychlost běhu kolečkem, to mi přijde ideální. Ale pořád by mi to přišlo silně nadstandardní kdyby to hra měla než trestuhodné když to nemá.
Hra mi poprvé a naposledy spadla v menu při výběru jazyka nebo titulků. Jinak vůbec, přitom jsem normálně přepínal do excelu, messengeru atd. Žádný bug jsem taky nezažil.
Reálná linka, to mi mluví ze srdce. Je škoda, že k tomu zatím tvůrci nemají odvahu obecně a reálných příběhů je hrozně málo. Určitě také považuju za nejsilnější ty reálné pasáže. Tady taky trochu vadí, že tím rozdělením do kapitol a snovými vložkami není možné si proběhnout celou reálnou oblast.
Garret: Ano :)
Pluto: K příběhu - prostě já v tom vidím jen pokus rozmlžit děj prvoplánově. Taky vím, co se stalo v Silent hill 2 v htelovym pokoji to bylo nahraný na kazetě a taky to byl nejlepší omažik hry - tohle mi zde chybí.
Pluto a Raisen: Ano ... napsal jsem to nejasně:
napíšu to jinak: hra neobsahuje vůbec WALK, jen RUN a SPRINT.
@Kosi.. (komentář): Víceméně máme podobný názor. Kdyby se hra postavila jen na "reálném" světě a místo potvor a různých bludišť se přidaly táborové hry, šifry nebo puzzly, tak by to bylo super. Jakmile se ale přechází do snového světa a přichází hororové a stealth prvky, jde to kvalitativně dolů...

Každopádně mě překvapila zmínka o běhání, co jsem to hrál, tak si nepamatuju, že by postava sama od sebe běhala. Možná nějaký nový update?

Jinak mě teda hra nespadla ani jednou a na žádný zásadnější bug si taky nepamatuju. Ale zase, hrál jsem dřívějši verzi hry, hned po vydání, tak nevím.

No a poslední poznámka je k příběhu. Krásně jsi to popsal ze svého pohledu, ale i na tom se ukazuje, že každý ten příběh a jednotlivé postavy a události vidí trochu jinak. Myslím, že i tady v komentářích už padlo několik možných příběhových variant, kde každá z nich je více či méně "uvěřeníhodná". Ale rozhodně bych si netroufl to tak jednoduše paušalizovat, jako ty.
Tak jsem dneska (popravdě poprvé v životě) vyrazil do oblasti hradiska sv. Klimenta, abych naživo nasál trochu z té místní atmosféry. A při tom jsem si opětovně vzpomněl na hru a uvědomil si, kolik krás okolí skýtá. Tak mě napadlo, jestli by nestálo za to, aby se tvůrci pokusili ještě využít zdejší prostředí a vydat DLC, které by třeba bylo nezávislé na původní dějové linii a dokázalo využít vymodelovaného prostředí. Pokud by se to odehrávalo hlavně v barevném světě a chyběly potvory, tak bych si to určitě koupil.
hlavní hrdina si jezdí ve fabii se spotřebou 8.5l? to není podle pravdy, -20%