@kristmeister (01.02.2023 16:24): McGonagallová by ti strhla -20 bodů:D
Diskuze
@kristmeister (01.02.2023 16:24): Sakra, sakra, tohle mi nedělej! Já furt vyčkávám a doma přemlouvám přítelkyni, že to koupíme až po prvních recenzích :D
No nic, neodolal jsem a koupil jsem na Steamu tu Deluxe Edici :D
Celkově vzato mají všechny koleje svou temnou stránku. Nebelvír bezhlavost a přehnanou sebedůvěru. Mrzimor dost často dělá rychlé soudy. A Havraspár prostá arogance, touha po uznání. Po Zmijozelu je Havraspár pravděpodobně druhá kolej s největší šancí na temného kouzelníka.
@Cathan (01.02.2023 15:33): Jo vidíš to, na toho bych zapomněl.
@kristmeister (01.02.2023 15:23): Quirell.
@DeCode89 (01.02.2023 15:03): Bych úplně tak netvrdil, když pomineme Lockharta, který byl sobec a podvodník, tak tu máme ještě takovou Cho, která se dost často chovala jako kravka a její kámošku Marrietu, která práskla Brumbálovu armádu. Michael Corner, který dal kopačky Ginny, protože Nebelvír získal pohár ve famfrpálu.
@kristmeister (31.01.2023 16:54): Mě se líbí všechny. :) Hlavně to, že má každá své vlastní osobité kouzlo. A ostatní koleje zase nemají výhled na jezero.
@Vurhor (31.01.2023 17:00): Když poprvé spustili Pottermore, tak mě zařadil do nebelvíru (ten test byl ale spíš takový náhodný generátor) a pak už mi vždycky všechny testy házely zmijozel. You either die a Gryffindor or live long enough to see yourself become a Slytherin. :D
@Vurhor (31.01.2023 17:00): Když poprvé spustili Pottermore, tak mě zařadil do nebelvíru (ten test byl ale spíš takový náhodný generátor) a pak už mi vždycky všechny testy házely zmijozel. You either die a Gryffindor or live long enough to see yourself become a Slytherin. :D
@Brasikona (01.02.2023 09:59): Myslím si, že @Cathan: to vysthl naprosto přesně. Jde o kolej, kde je hlavním předpokladem moudrost, což je vlastnost, kterou osobně beru jako signifikantní v kontextu s jakoukoliv kouzelnickou postavou. Zároveň nemají pokřivený charakter, nebo nemají snahu být sobecky ambiciózní.
Navíc vstupovat do mnohem prostornější společenské místnosti, než je třeba v nebelvíru, kdy vstup nemá kliku, pouze sochu havrana, ta se poklepe a následuje otázka. Pokud klepadlo vyhodnotí odpověď jako moudrou otevřou se dveře, opačném případě se musí čekat na dalšího kouzelníka, kterému se to povede.
@Tulareanus: Nesnižuji kvalitu slovenské verze, přijde mi zajímavá, proto jsem to zmínil.
Knížky jsem nejdříve četl v originále, pak v češtině a rozhodně nemám problém, pokud jde o názvy ať už postav či míst.
Navíc vstupovat do mnohem prostornější společenské místnosti, než je třeba v nebelvíru, kdy vstup nemá kliku, pouze sochu havrana, ta se poklepe a následuje otázka. Pokud klepadlo vyhodnotí odpověď jako moudrou otevřou se dveře, opačném případě se musí čekat na dalšího kouzelníka, kterému se to povede.
@Tulareanus: Nesnižuji kvalitu slovenské verze, přijde mi zajímavá, proto jsem to zmínil.
Knížky jsem nejdříve četl v originále, pak v češtině a rozhodně nemám problém, pokud jde o názvy ať už postav či míst.
@Brasikona (01.02.2023 13:40): Však já proti němu nic nemám naopak, měl jsem ho vždycky rád pro to, jakej je to moula. „Docela určitě ji zabilo nějaké kouzlo – nejspíš Transmogrifiánská muka. Viděl jsem to mnohokrát na vlastní oči, opravdu škoda, že jsem nebyl přítomen, když se to stalo, protože znám protikouzlo, které ji mohlo zachránit...“ :D
@Cathan (01.02.2023 13:44): Jako uplne netknuty nejsem. Cetl jsem knihy, jsem jedno z tech deti ktere "Harry Potter naucil cist", takze asi tak. I filmy jsem videl. Ne vsechny ale videl jsem nektere (nez jsem komplet rezignovat na sledovani televize). Fanouskovstvi jakehokoli druhu je mi ale hodne cizi. V podstate nejsem fanousek vubec niceho. Mam nejake oblibene veci, ale to je tak vse. Takze cela tahle diskuse co tu vedete je jako se snazit prelouskat Bibli v madarstine. :)
@Cathan (01.02.2023 13:44): Mňa skôr prekvapuje, že vzhľadom na to, aká je HP značka, im trvalo toľko rokov prísť s produktom, ktorý by nebol len sprievodná hra k filmu. Už len dúfam, že to bude fakt aspoň obstojné. A nielen preto, že to mám predobjednané. :D A budem dúfať, že budú fakt vychádzať primárne z lore kníh a nie filmov.
@marwel (01.02.2023 13:21): Nakousnul si něco, co by si zasloužilo velkou pozornost. Hogwarts Legacy nabízí jedinečný fenomén. Dvě různé skupiny lidí se zajímají o stejný produkt a začínají se mísit, přičemž to může vést ne vždy k pozitivním věcem.
O HL se zajímají logicky Potterheadi. Ale hra vypadá tak kvalitně, že se o ní začali zajímat i gameři. A tyhle dvě skupiny se ne vždy protínají. Spoustu Potterheadů nezná víc než The Sims a někdy to ne, a jejich představy o tom jak bude hra vypadat jsou naivní a každého zdejšího člověka by z nich kleplo. Na druhou stranu to může přitáhnout nové fanoušky Harry Pottera ze strany gamerů, ale vznikne nová velká skupina lidí, kteří fakt nikdy nečetli knihy a dostanou se maximálně k filmům.
O HL se zajímají logicky Potterheadi. Ale hra vypadá tak kvalitně, že se o ní začali zajímat i gameři. A tyhle dvě skupiny se ne vždy protínají. Spoustu Potterheadů nezná víc než The Sims a někdy to ne, a jejich představy o tom jak bude hra vypadat jsou naivní a každého zdejšího člověka by z nich kleplo. Na druhou stranu to může přitáhnout nové fanoušky Harry Pottera ze strany gamerů, ale vznikne nová velká skupina lidí, kteří fakt nikdy nečetli knihy a dostanou se maximálně k filmům.
@kristmeister (01.02.2023 10:05): Toho právě v diskuzích velice ráda vysvětluji, miluju Brumbála – jako jméno i jako postavu! @kristmeister (01.02.2023 10:16): Tak hele, proti němu ani slovo!
@Cathan (01.02.2023 10:18): Pche, co Thor! Ale Hamlet! Hamlet, vážení!
@Tulareanus (01.02.2023 10:44): Ah ano, jsem ráda, že tu ten Shakespeare zazněl! Ale co se týče Brumbála, mně to vždy znělo dost honosně. A když jsem zjistila, jak ten překlad vznikl, přišlo mi to ještě geniální. A líbí se mi to i foneticky.
@M.a.t.t. (01.02.2023 11:24): S Lenkou souhlasím, to nemohu popírat :))
No, ale já mám teď problém. Mám chuť vyrazit do knihovny a místo dramat si odnést HP... :')
@Cathan (01.02.2023 10:18): Pche, co Thor! Ale Hamlet! Hamlet, vážení!
@Tulareanus (01.02.2023 10:44): Ah ano, jsem ráda, že tu ten Shakespeare zazněl! Ale co se týče Brumbála, mně to vždy znělo dost honosně. A když jsem zjistila, jak ten překlad vznikl, přišlo mi to ještě geniální. A líbí se mi to i foneticky.
@M.a.t.t. (01.02.2023 11:24): S Lenkou souhlasím, to nemohu popírat :))
No, ale já mám teď problém. Mám chuť vyrazit do knihovny a místo dramat si odnést HP... :')
@SilentWolf (01.02.2023 11:27): Na me ma tohle cteni presne opacny vliv. Nakonec asi vynecham, koupim misto toho Wanted Dead a budu sekat hlavy zloduchum nez abych priznal clenstvi v tomhle klubu (byt jen pomalu, cetl jsem knihy, fanousek nejsem). :D
Co se tyce vyberu koleje tak doufam, ze tam bude moznost aby to hra (klobouk) vybrala random sama. Protoze me je to uprimne naprosto putna.
Co se tyce vyberu koleje tak doufam, ze tam bude moznost aby to hra (klobouk) vybrala random sama. Protoze me je to uprimne naprosto putna.
Nicméně doporučuji i přečíst českou fan-fikci šestého dílu Harry Potter a Pán Smrti. Má to 2500 stran a pokud člověk přimhouří oči nad pár bizarními pasážemi, tak se to čte samo. Před pěti lety jsem k tomu psal status na FB:
Tak po dlouhých 18 dnech jsem dočetl neoficiální šestý díl ságy Harry Potter s podtitulem Pán Smrti. Knihu napsal český amatérský autor a čítá přes 2400 stránek. Zpočátku jsem měl strach co z toho bude, ale musím přiznat, že je to luxusní čtení plné emocí, napětí a dokonce i strachu. Toto všechno mi kniha způsobovala a já dokonce o tom příběhu nesčetněkrát přemýšlel a tvořil si vlastní teorie, jak vše dopadne a co bude dál. Autor se nebál zajít do hlubin temna, kam by se samotná autorka ani nepomyslela vydat. Jako klobouk dolů, co všechno si dokázal vymyslet. Například celé dění okolo oblouku smrti, ve kterém zmizel Sirius na konci pátého dílu jsou vrcholnými momenty knihy, které se rozvětvuje a rozvětvuje. Souvisí s tím například, proč se lidé bojí vyslovovat Voldemortovo jméno, kdo byl skutečným Princem dvojí krve (syn Godrika Nebelvíra a Havraspárské Roweny), vznik Bradavic a tajemné komnaty, co se nachází za zavřenými dveřmi na odboru záhad a v neposlední řadě i Voldemortův vznik (spojení samotného Salazara Zmijozela a Toma Raddlea). Autorovi se dokonce podařilo vymyslet postavu, která se okamžitě stala mou nejoblíbenější, která překonala samotného Albuse Brumbála a Siriuse Blacka.
Tak po dlouhých 18 dnech jsem dočetl neoficiální šestý díl ságy Harry Potter s podtitulem Pán Smrti. Knihu napsal český amatérský autor a čítá přes 2400 stránek. Zpočátku jsem měl strach co z toho bude, ale musím přiznat, že je to luxusní čtení plné emocí, napětí a dokonce i strachu. Toto všechno mi kniha způsobovala a já dokonce o tom příběhu nesčetněkrát přemýšlel a tvořil si vlastní teorie, jak vše dopadne a co bude dál. Autor se nebál zajít do hlubin temna, kam by se samotná autorka ani nepomyslela vydat. Jako klobouk dolů, co všechno si dokázal vymyslet. Například celé dění okolo oblouku smrti, ve kterém zmizel Sirius na konci pátého dílu jsou vrcholnými momenty knihy, které se rozvětvuje a rozvětvuje. Souvisí s tím například, proč se lidé bojí vyslovovat Voldemortovo jméno, kdo byl skutečným Princem dvojí krve (syn Godrika Nebelvíra a Havraspárské Roweny), vznik Bradavic a tajemné komnaty, co se nachází za zavřenými dveřmi na odboru záhad a v neposlední řadě i Voldemortův vznik (spojení samotného Salazara Zmijozela a Toma Raddlea). Autorovi se dokonce podařilo vymyslet postavu, která se okamžitě stala mou nejoblíbenější, která překonala samotného Albuse Brumbála a Siriuse Blacka.
@SilentWolf (01.02.2023 11:27): Klinický termín je "Potterhead" :D Mimochodem, audioknihy taky ujdou, pokud ti nevadí.
Vy bando nerdů, já si to nakonec snad i celé přečtu. :D
btw diskuze o překladu mi přijde fajn, když to neberete nijak osobně. Podobně jako různé zajímavosti o kolejích. Fajn čteníčko dneska. :D
btw diskuze o překladu mi přijde fajn, když to neberete nijak osobně. Podobně jako různé zajímavosti o kolejích. Fajn čteníčko dneska. :D
@M.a.t.t. (01.02.2023 11:24): Mně je překlad putna, teď hájím Brumbála jako charakter :D
A zase diskusia o tom istom, kde si bude každý hájiť svoj preklad, pretože je na neho zvyknutý :) Nie je to prvýkrát čo som viedol túto debatu a skutočne to nevedie nikam. Áno, my máme nezmyselne preložený Hogwarts na Rokfort, Česi zase občas až nezmyselné preklady niektorých mien (ak mi niekto začne s plnou vážnosťou tvrdiť, že preklad veľmi pekného mena Luna, ktoré i vystihuje zasnenosť postavy, na úplne generickú Lenku sa mu vidí ako dobrý nápad, tak ho odmietam brať vážne) a tým by sme to mohli uzavrieť. :D
@Cathan (01.02.2023 11:08): Tak Vernon bol ultrakonzerva bez všeobecných znalostí aj v bežnom svete, takže nemyslím si, že to musí byť vyslovene kredibilné ako argument pre nezmyselnosť, pretože on bol nechápavý čomukoľvek, čo bolo mimo jeho komfort zóny.
Á áno, Dumbledore mal zmysel pre (britský) humor, to sa nedá poprieť, ale v prvej knihe je pár týchto vecí fakt random, pričom jeho humor neskôr je skôr britký - rýchle reakcie a slovné hračky a narážky, na kontext a volené slová konverzácie, ktorej sa účastní alebo je svedkom. A tiež je zo začiatku dosť pasívny, ale to je pochopiteľné, že Rowlingová ešte nemala úplne rozdané jednotlivé role príbehov do budúcna.
Á áno, Dumbledore mal zmysel pre (britský) humor, to sa nedá poprieť, ale v prvej knihe je pár týchto vecí fakt random, pričom jeho humor neskôr je skôr britký - rýchle reakcie a slovné hračky a narážky, na kontext a volené slová konverzácie, ktorej sa účastní alebo je svedkom. A tiež je zo začiatku dosť pasívny, ale to je pochopiteľné, že Rowlingová ešte nemala úplne rozdané jednotlivé role príbehov do budúcna.
@Cathan (01.02.2023 11:08): Jo přesně tak, ty jeho vtípky prostě sedí k tomu jménu. Mám například rád pasáž ve čtvrté knížce:
„Samozřejmě že se k tobě hlásíme!“ řekl Harry a
upřeně se na Hagrida podíval. „Přece bys nevěřil, že když si ta kráva Holoubková – promiňte, pane profesore,“ dodal honem a sklouzl očima na Brumbála.
„Dočasně jsem ohluchl, nemám tušení, co jsi říkal, Harry,“ Brumbál točil palci a zíral do stropu.
„Samozřejmě že se k tobě hlásíme!“ řekl Harry a
upřeně se na Hagrida podíval. „Přece bys nevěřil, že když si ta kráva Holoubková – promiňte, pane profesore,“ dodal honem a sklouzl očima na Brumbála.
„Dočasně jsem ohluchl, nemám tušení, co jsi říkal, Harry,“ Brumbál točil palci a zíral do stropu.
@Tulareanus (01.02.2023 11:04): Protože to slovo nemá dávat smysl, což je naznačeno vícekrát. Harry to prvně vůbec nechápal, a ve čtvrtém díle je vyloženě scéna kdy strýc Vernon to slovo zabrlá a zarazí se u něj a později se ptá, co vůbec je. Nemá to být vyvoditelný neologismus ale vyložený nonsens, protože to není ekvivalent něčeho z mudlovského světa.
A jo, Rowlingová změnila narativ, ale postava Brumbála zůstala poměrně stabilní. Mocný čaroděj, velká autorita, ale taky velký vtipálek kterému často nikdo nerozumí. Viz plesová scéna ve čtvrtém díle například, a jak bylo zmíněno i v šestém díle se takto projeví. Tahle dualita je pro Brumbála zásadní a je i zásadní jak se to přesouvá z jedné strany na druhou. Obě strany mince jsou však Brumbál.
A jo, Rowlingová změnila narativ, ale postava Brumbála zůstala poměrně stabilní. Mocný čaroděj, velká autorita, ale taky velký vtipálek kterému často nikdo nerozumí. Viz plesová scéna ve čtvrtém díle například, a jak bylo zmíněno i v šestém díle se takto projeví. Tahle dualita je pro Brumbála zásadní a je i zásadní jak se to přesouvá z jedné strany na druhou. Obě strany mince jsou však Brumbál.
@kristmeister (01.02.2023 10:47): Prečo je to blbosť? Ja to myslím v kontexte danej aktivity. Je to šport, ktorý je hraný na metle s loptami. Slovo metlobal vystihuje aktivitu.
@Cathan (01.02.2023 10:48): Ono to tak možno pôsobí v prvej knihe a jemne od druhej a úplne od tretej Rowlingova zmenila naratív a prezentáciu Dumbledora ako osoby. Tie citáty z prvej knihy, ktoré si tiež pamätám, už v podstate v kontexte neskorších kníh nedávajú zmysel.
@Cathan (01.02.2023 10:48): Ono to tak možno pôsobí v prvej knihe a jemne od druhej a úplne od tretej Rowlingova zmenila naratív a prezentáciu Dumbledora ako osoby. Tie citáty z prvej knihy, ktoré si tiež pamätám, už v podstate v kontexte neskorších kníh nedávajú zmysel.
Zajímavost, tato scénka byla natočena do Kamene mudrců, ale nikdy nebyla ve filmu. Způsob jakým to Richard Harris řekl je prostě legendární :D
@Cathan (01.02.2023 10:55): Pak bylo ještě v šestce "Trouba, haraburdí, blábol a tahat za nos" :D
@kristmeister (01.02.2023 10:53): Jop, to jsem chtěl napsat, ale nemohl jsem si na přesný citát vzpomenout a nemůžu teď najít kopii Kamene mudrců :D Takže díky.
@Cathan (01.02.2023 10:48): Dobře ty :) a teď jsem si vzpomněl na "Chtěl bych ještě říct několik slov a sice vrták, brekot, veteš, cuk." :D
@kristmeister (01.02.2023 10:43): Ohnivý pohár, Mistroství světa ve Fampfrpálu, v českém překladu nicméně ještě zmínění jako "Lovegoodovi"
@Tulareanus (01.02.2023 10:44): Brumbál nicméně má působit jako nerespektu hodná postava kterou však všichni respektuji. "On je tak trochu cvok, že?" - "Cvok? Je to génius!" Parafráze.
@Tulareanus (01.02.2023 10:44): Brumbál nicméně má působit jako nerespektu hodná postava kterou však všichni respektuji. "On je tak trochu cvok, že?" - "Cvok? Je to génius!" Parafráze.
@Tulareanus (01.02.2023 10:44): Když to vezmu z mého pohledu jako dítěte, co to četlo poprvé. Tak právě jméno Brumbál na mě udělalo dojem, že ta postava bude něco jako milej kouzelnej děda :)
Nicméně Quidditch je vymyšlené slovo, takže hrát na to že "Metlobal" dává jasně najevo o co jde je blbost.
Nicméně Quidditch je vymyšlené slovo, takže hrát na to že "Metlobal" dává jasně najevo o co jde je blbost.
@MarkJude (01.02.2023 10:26): Napríklad, že herec Kenneth Branagh (Lockart) bol manželom Emmy Thompson (profesorka Trelawney), ale rozviedol sa kvôli nej ešte kedysi dávno kvôli Helene Bonham Carter (Bellatrix)?
Inak Kenneth Branagh bol už pred Harry Potterom jeden z najuznávanejších a najoceňovanejších britských Shakespearovských hercov a režisérov (ale hrával aj v komerčnej sfére).
@Brasikona (01.02.2023 09:59): Keby v tom bol nadhľad a vtip, tak by som bol za, ale ono to väčšinou končí na iracionálnom patriotizme. Ale napr. Little Whinging - Kvíkalkov, Whinging je ako americké Whining, čiže vyplakávanie, mrnčanie, kňučanie.
@kristmeister (01.02.2023 10:05): Mne a nielen mne vždy prišlo, že to slovo Brumbál z neho robí komickejšiu, menej rešpektovania hodnú postavu. Chápem, že to bol pokus o fonetiku, ale vzhľadom na nie veľký zmysel sova v podstate zbytočný a ak by sa ponechal Dumbledore, tak by to fakt nijak neuškodilo, práve naopak. Keď už takéto preklady, tak mi príde napr. "sofistikovanejší" preklad slova Quiddich, ktoré ako "metlobal" oveľa jasnejšie dáva najavo o čo sa jedná a zároveň stojí bok po boku existujúcim športom ako volejbal, fotbal, basketbal, atď...
Inak Kenneth Branagh bol už pred Harry Potterom jeden z najuznávanejších a najoceňovanejších britských Shakespearovských hercov a režisérov (ale hrával aj v komerčnej sfére).
@Brasikona (01.02.2023 09:59): Keby v tom bol nadhľad a vtip, tak by som bol za, ale ono to väčšinou končí na iracionálnom patriotizme. Ale napr. Little Whinging - Kvíkalkov, Whinging je ako americké Whining, čiže vyplakávanie, mrnčanie, kňučanie.
@kristmeister (01.02.2023 10:05): Mne a nielen mne vždy prišlo, že to slovo Brumbál z neho robí komickejšiu, menej rešpektovania hodnú postavu. Chápem, že to bol pokus o fonetiku, ale vzhľadom na nie veľký zmysel sova v podstate zbytočný a ak by sa ponechal Dumbledore, tak by to fakt nijak neuškodilo, práve naopak. Keď už takéto preklady, tak mi príde napr. "sofistikovanejší" preklad slova Quiddich, ktoré ako "metlobal" oveľa jasnejšie dáva najavo o čo sa jedná a zároveň stojí bok po boku existujúcim športom ako volejbal, fotbal, basketbal, atď...
Já mám dobrou otázku pro absolutně nejbystřejší HP fanatiky. Kde byli v knize poprvé zmínění Láskorádovi? :)
@MarkJude (01.02.2023 10:26): Ono zas tolik věcí co moc lidí neví A zároveň by dost lidí zajímalo není :D Třeba moc lidí neví, že v prvním návrhu první knihy našel Harryho v ruinách domu tatík Hermiony, že Hermiona měla mít sestru, a víte jak v knize zmínil Ron příbuzného co je účetní, tedy moták? Měl mít dceru čarodějka co měla skončit ve Zmijozelu. Část její postavy byla přepracována v Ritu Holoubkovu.
@Cathan (01.02.2023 10:18): Jo no, to jsem říkal mladý, když jsme na něj koukali, jestli vůbec ví, kdo to režíroval :D
@kristmeister (01.02.2023 10:16): Pak ale šel a natočil Thora, takže vlastně úspěch.
@Cathan (01.02.2023 10:11): Hlavně Lockhart přinesl Havraspáru neutuchající slávu :D
@Brasikona (01.02.2023 09:59): Havraspár je nejlepší kolej. Modré barvy, krásná prostorná věž, hodnoty založené na moudrosti, znalostech a kreativitě. Všichni chtějí patřit do klubu, to je jasný.
Mimochodem, test na Wizarding World není špatný, ale je špatně vyvážený. Zkuste si najít WW test se všemi otázkami, kde pak uvidíte u jaké koleje máte nejvíce procent. Dělal jsem ten původní test několikrát. Havraspár mi na poprvé normálně vyšel, ale pak jsem odpovídal stejně upřímně jako předtím, a vyšel mi jak Nebelvír tak Zmijozel. To je prostě těmi záhadnými otázkami.
Mimochodem, test na Wizarding World není špatný, ale je špatně vyvážený. Zkuste si najít WW test se všemi otázkami, kde pak uvidíte u jaké koleje máte nejvíce procent. Dělal jsem ten původní test několikrát. Havraspár mi na poprvé normálně vyšel, ale pak jsem odpovídal stejně upřímně jako předtím, a vyšel mi jak Nebelvír tak Zmijozel. To je prostě těmi záhadnými otázkami.
@Brasikona (01.02.2023 09:59): Spoustě Slovákům například vadí náš Brumbál, přitom podle mě je to geniální překlad, když vezmeme původ slova Dumbledore.
@Tulareanus (01.02.2023 09:17): Já mám tyhle diskuze naopak ráda, tak by mi před vydáním nevadila ani tady, ať si ukrátíme čas a dovzděláme se. Z našich hlášek mě ale v tuto chvíli napadá jen vosk do uší a přeložený PlayStation, co zajímavého tam máme dál? :D
@DeCode89 (01.02.2023 02:34): Co tě táhne k Havraspáru?
@DeCode89 (01.02.2023 02:34): Co tě táhne k Havraspáru?
@DeCode89 (01.02.2023 02:34): no presne sem som sa nechcel dostať, k rýpavému porovnávaniu prekladov. O to viac, že česká verzia má svojich "hlášok", viac než dosť. To, že to niekomu príde prirodzené vo verzii, ktorú čítal prvú, totiž neznamená, že je to správne.
@kristmeister (31.01.2023 16:54): Třeba já, ale možná i lidé, kteří nemají rádi výhledy :D
@Tulareanus (31.01.2023 11:27): Ve slovenské verzi je nejvíc hláška: Mamička, však Harry nevie hop-šup práškom!
V češtině: On ještě nikdy s Letaxem necestoval.
Doporučuji si sehnat slovenskou verzi.
Pokud jde o koleje, dělal jsem si test od www.wizardingworld.com a byl jsem trapně zařazen mezi nebelvír (Gryffindor), každopádně bych raději zvolil Havraspár (Ravenclaw).
Mým patronem je Hranostaj.
Hůlka - dřevo z olše, jádro z žíně jednorožce, 12,5 palce, pevná neflexibilní.
V češtině: On ještě nikdy s Letaxem necestoval.
Doporučuji si sehnat slovenskou verzi.
Pokud jde o koleje, dělal jsem si test od www.wizardingworld.com a byl jsem trapně zařazen mezi nebelvír (Gryffindor), každopádně bych raději zvolil Havraspár (Ravenclaw).
Mým patronem je Hranostaj.
Hůlka - dřevo z olše, jádro z žíně jednorožce, 12,5 palce, pevná neflexibilní.
@Vurhor (31.01.2023 17:00): Nebylo, a proto to asi vystřihli. Pravděpodobně ho nakonec nechtěli udělat až moc kladného, protože v knížkách to bylo střídmější. Zase by to ale vyvážilo ten zbytek toho filmu.
@Cathan (31.01.2023 16:43): Aww, thanks. :) Mě myslím hodně ovlivnil ten zařazovací Pottermore test, protože do té doby jsem na Zmijozelu příliš neujížděl. Ale jakmile mi vyšel, rázem jsem byl jeho největší fanboy. :D Jinak je to tak, jak píšeš, akorát ta druhá část Relikvií smrti mě v tohle ohledu fakt vytáčí. Taktéž i z toho důvodu, že v tom filmu byla patrně scéna, ve které Draco otočí a hodí Harrymu hůlku na pomoc proti Voldemortovi, ale z nějakého důvodu ji nakonec vystřihli. Ani teď už nevím, zda něco takového bylo i v knížce.
Mě třeba na Zmijozelu nejvíc vadí jeho místnost. Kdo by chtěl většinu času strávit ve sklepě místo ve věži s výhledem? :D
@Vurhor (31.01.2023 16:04): Z větší části souhlasím. Dnes mi trochu vadí ta novodobá posedlost některých lidí Zmijozelem (někde na začátku diskuze zde, už dávno, myslím kristmeister zmínil, že pokud by se kolej dala volit, všichni by chtěli do Nebelvíru. Ten čas už minul, dnes je v kurzu prostě Zmijozel), Rowlingová prošvihla se Zmijozelem mnoho příležitostí, především pak v posledním díle.
Považuje za kánon, že se někteří Zmijozelští vrátili při Bitvě o Bradavice s armádou - bezva, nicméně ono to v knize fakt chybělo. Nejhorší chvíle Zmijozelu se dali svést na to, že je to Harryho pohled a taky, že se stýkal hlavně s potomky Smrtijedů. Ale tím, že prostě tuhle část do sedmé knihy nedala, tak nikdy nedala možnost Zmijozelu zazářit. Přitom by to skvěle fungovalo - "vykoupení" Snapa, pomoci od Narcissi a návrat Zmijozelu s armádou by vytvořilo vynikající gradaci pro Zmijozel. Scénka kterou ve filmu tak zmršili, kdy McGonagallová řekně, že si Zmijozel musí vybrat stranu, je ve skutečnosti hodna silná a korespondovala by s tím. Nicméně, nedostali jsme to. Pro to je třeba ocenit, že to další filmy a hry trochu napravují. Ve skutečnosti dokonce doufám, že pokud bude ředitelem Black, tak že ho ukážou v trochu pozitivnějším světle.
Jenom zmíním ještě k tomu, že podle mě si Rowlingová v tomto případě fakt myslela, že to napsala. Asi to ale vyškrtla, ale dlouhou dobu si to neuvědomovala. Protože v původním rozhovoru kde to řekla to fakt zmínila jen tak mimochodem, nikoliv jako vyloženě post-book informaci.
Nicméně, ve 4:10 si mi způsobil záchvat smíchu, díky :D
Považuje za kánon, že se někteří Zmijozelští vrátili při Bitvě o Bradavice s armádou - bezva, nicméně ono to v knize fakt chybělo. Nejhorší chvíle Zmijozelu se dali svést na to, že je to Harryho pohled a taky, že se stýkal hlavně s potomky Smrtijedů. Ale tím, že prostě tuhle část do sedmé knihy nedala, tak nikdy nedala možnost Zmijozelu zazářit. Přitom by to skvěle fungovalo - "vykoupení" Snapa, pomoci od Narcissi a návrat Zmijozelu s armádou by vytvořilo vynikající gradaci pro Zmijozel. Scénka kterou ve filmu tak zmršili, kdy McGonagallová řekně, že si Zmijozel musí vybrat stranu, je ve skutečnosti hodna silná a korespondovala by s tím. Nicméně, nedostali jsme to. Pro to je třeba ocenit, že to další filmy a hry trochu napravují. Ve skutečnosti dokonce doufám, že pokud bude ředitelem Black, tak že ho ukážou v trochu pozitivnějším světle.
Jenom zmíním ještě k tomu, že podle mě si Rowlingová v tomto případě fakt myslela, že to napsala. Asi to ale vyškrtla, ale dlouhou dobu si to neuvědomovala. Protože v původním rozhovoru kde to řekla to fakt zmínila jen tak mimochodem, nikoliv jako vyloženě post-book informaci.
Nicméně, ve 4:10 si mi způsobil záchvat smíchu, díky :D
Uf, oukej, nemůžu odolat. Sice jsem se chtěl o tom Zmijozelu rozepsat, ale jelikož jsem líný a musím pracovat, tak odložím svou (stejně falešnou) skromnost a nechám tu link na video, které jsem v rámci tématu o této koleji vytvořil.
Jinak já samozřejmě také pojedu za zmijozeláka. A budu slušňák! :D
Jinak já samozřejmě také pojedu za zmijozeláka. A budu slušňák! :D
@Tulareanus (31.01.2023 11:35): Já to obvykle taky moc nemusím, tedy to přejmenování postav, ale Harry Potter byla původně dětská kniha neskutečně založená na zvukomalbě a nomen omen. Takže to tam považuji za adekvátní. Myslím, že nakonec přišli na dobrý kompromis mezi tím, aby to nebylo úplně mimo, ale ten původní účel zůstal.