Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

No to mě podrž! Člověk GT7 chvíli nehraje a oni v Polyphony Digital stihli v mezičase dodělat split-screen hned pro 4 hráče na PS5! https://www.gran-turismo.com/us/gt7/news/00_5297246.html To se bude fajně jezdit v office na 65"+ TV. Škoda, že nemám další 2 controllery.

Momentálně nabízí GT víc než Forza Motorsport 6/7 kde je split-screen jen pro dva hráče ale v nové Forza Motorsport 8 prozatím chybí úplně. Na druhou stranu FM8 má takové možnosti, že si na ten split-screen rád počkám.
@M1R45 (02.06.2023 12:47): doufám, že to jednou opraví. Dirt 5 jsem taky jezdil, není to zlé ale jak píšeš, to už je totální arkáda v porovnání s GT7. Vážně by mě zajímalo co musí být tak těžkého na tom opravit split screen a třeba přidat horizontální rozdělení obrazu.
@Rapier (01.06.2023 12:42): Jo split screen ve hrách pomalu mizí,proto sem byl rád že ho stále najdu v GT7,ale že bude takhle nedokončený je zrada. V tomhle to Forza vyhrála na plné čáře. Taky si rád zájezdním s kámošem,ale nakonec to vypneme a skončíme u arkády Dirt5,a toho už jsem přehraný, tak nezbývá než doufat že příště to už dají do pořádku.
@M1R45 (01.06.2023 12:14): zlatá Forza Motorsport. Rozdělení TV je horizontální a každý hráč si může zvolit jaké nastavení chce.
Když jsem kupoval PS5 a GT7 tajně jsem doufal, že GT to má stejně jako FM.
Věřím, že online je u GT lepší ale mě více baví poměřit síly s kamarády na split screenu.
@Rapier (31.05.2023 20:24): Ne,od vydání se to nikam nepohlo. Je tam zásadní problém že druhý hráč nemůže vypnout asistenty a všechny ty chůvičky mu zůstanou zapnuté, takové auto je nepoužitelný.Samo to brzdí,nemá to výkon,a nejde jet smykem atd. Chápu že online a šampionáty mají přednost,ale není jich tam málo, takže už se v tom mohl někdo pošťourat. Další detail je,že se chystají to opravit tak, že pro druhého hráče budou platit stejná nastavení jaké má hráč první. Tož já nevím,co jim haraší. Sakra než vydali GT sport, všichni byli šťastní. Stačilo si dát auto do oblíbených a bylo ve splitu na výběr(max. 100 aut), každý měl svoje menu nastavení a mohl si vybrat vlastní preference asistentů. A hlavně mohl si vybrat horizontální rozdělení, na co mám asi velkou TV, když se obraz ořeže jak kdybych to hrál na PSP. Prostě ten split je nepoužitelný a asi jediné zklamání.
@M1R45 (31.05.2023 14:29): no vidíš to, to mě docela šokovalo, když to před časem zde v diskuzi zmínil @Spida:
Vždyť hra už je venku přes rok! Opravdu to stále neopravili?!

U Forzy Motorsport jsem jezdil především split-screen, nejlepší zážitky ze závodění.
No tak máme po další aktualizaci,a vývojáři stále prdí na opravu split screenu. Velké mínus za mě,od vydání hry už uběhlo spoustu času a já si gaučovou výzvu s návštěvou nedám? A nějak mě zaráží,že se mi nedaří vybrat si tam káru ze své garáže? Přehlédnul jsem něco, ví někdo jak to je?
@Rapier (28.05.2023 19:09):A tak i u stolku ten volant dobře poslouží ;) No kabel sem si už párkrát ošklivě přišlápnul u střílečky,u GT7 je to v poho. Ale asi raději kabel, protože jak i píšeš,ta Wi-Fi ztrácí,občas něco vynechá, aspoň u obyčejného remote play z ps na pc sem to cítil. A sony i přiznalo že přes kabel je to zatím jediná možná cesta,a taky ušetřili váhu baterie.
@M1R45 (26.05.2023 22:28): neboj mám to doma stejně, v bytě jsem rád za velký stůl z masivu kde mám dostatek prostoru, a k němu ke stolu šroubuji Trustmaster volant když mám chuť jezdit, někdy jej tam mívám i dva týdny v kuse. :)

Díky za sumář plusů a mínusů.

PS VR2 jsem zkoušel jen krátce ve Smarty prodejně ale GT7 tam bohužel neměli. Hrozná škoda, že to nemá drivers pro Windows, za tu cenu by to byla úplná bomba, u ježdění nebo létání by mě kabel nevadil. Jediné velké plus u Meta Quest 2 vidím v možnosti wi-fi, ovšem tzn. další ztrátu kvality, ne že ne.
@Rapier (26.05.2023 20:12): No to je ovšem nádherný Sim Racing Setup,jen slintám. V něčem podobném jsem seděl akorát před pár lety na herním veletrhu. A bylo to úžasné. Dnes už je to taky jiný level,a staví se to i včetně hydraulické podpory. Já mám "jen" Logitech G29 který šroubuji na stolek v obýváku. Dávám si dohromady +/- Sám si kladu otázku,co je lepší? VR+PS5 nebo PC+rozdělené obrazovky. Rozhodně u konzole jsem se díval že systém PS5 mi nenabízí možnost rozdělení obrazovky,a ani v GT7 v nastavení se mi nic nenabízí (GT5/PS3 co vím,tuto možnost mělo a to dokonce již v mrtvém 3D). Takže srovnávání asi ztrácí význam. Ale předpokládám že na těch obrazovkách nejdete pod rozlišení 1080p a furt jste na ostřejším obrazu než VR2,ale obraz takhle rozdělený je často zkreslený a rámy obrazovky jsou trochu rušící element. Taky cena PC asi nebude srovnatelná s cenou. Pojďme si to zhrnout:
+VR tě vtáhne víc do děje,a prostorového vnímání
+Asi cena(PS5+VR2 proti PC+3obrazovky)
+Obraz je nezkreslený a bez deformace
+Potřebný prostor (ale to je bezvýznamné plus)
- Ohledně aut ve VR2,pouze GT7
- Horší rozlišení a ostrost(4K VR není jak 4K monitor/tv)
- Rychlejší únava očí,ale i hlavy a krku(já teda po 1h pauza)
-VR a PS má ohledně softwaru 3 stran dost mezery proti PC, a to tak že nenainstalujete do PS5 nic a do PC cokoliv
Ale to já si píšu jen tak, ať sám zjistím(š) jestli VR2 se oplatí. Samozřejmě to můžem doplnit, když tě něco napadne nebo jestli si myslíš že se pletu. Prostě diskuze.
@montana (26.05.2023 18:05): díky za upřímné dojmy s VR2. Osobně mám zkušenost s VR více méně jen s Meta Quest 2 (pokud se bavíme o delším hraní, než jen 10 min. ukázce) v leteckých a automobilových simulátorech na PC. Mé dojmy z VR jsou stále rozporpulné.

Čas od času jezdím auta na Quest 2, pochopitelně v následující konfiguraci https://ibb.co/Cb6Rnyr u kolegy race simmera. :)
@montana (26.05.2023 18:05): Mě to vykreslování přijde až zbytečně, nevěřím že by to PS neutáhlo kdyby obraz byl stabilně ostrý.aspoň ve 180° pokud jde o GT7. A chtěl jsem se zeptat. Nepřijde ti že ve VR to hlavu(pohled) dává víc do předu k volantu? Když se podívám dolů,tak si sedím na stehnech? Vím že se dá přes tlačítko vycentrovat pohled,ale chybí mi nějaké nastavení v menu, protože mám před závodem asi 3 sekundy abych se usadil podle svých představ.
@Rapier (25.05.2023 16:49): On hrozně funguje ten wow efekt, kdy ve VR2 seš opravdu "tam". Když člověk pár dní závodí ve VR a sedí přímo v autě, tak pak při sednutí zase k TV to působí, že je auto najednou kdesi v dáli a všechno je úplně placatý a maličký. Ale stejně tak rychle si člověk zase odvykne :)

Mě teda taky přišlo, že grafiku ve VR2 novináři nějak moc velebí. Je to hroznej skok oproti minule, ale ani zdaleka to není stejný jako na TV. Nejvíc mě ruší to zaostřování podle toho kam se zrovna díváš. Strašně to rozmazávání kazí dojem, přesně jak píše M1R45.
@Rapier (25.05.2023 16:49): jo jak říkáš, před čtvrt rokem jsem taky pídil po normálním a upřímném názoru na VR2.a marně,je to trochu přechválené, protože každý to porovnával s PC VRkama,ale to mi bylo na prd, protože sem PC VR nikdy nezkoušel.
Jo a v závodě ve VR jde jediný pohled,z pozice jezdce, možná je totiž víc lidí jako můj kamarád, kteří chtějí virtuální realitu naprosto nereálnou, třeba že si sednou za volant,a chtějí hlavu přišroubovat tam kde se šroubuje SPZ.
@M1R45 (25.05.2023 16:32): moc díky za rozsáhly (a především realistický) popis dojmů z VR GT7. Jedna věc je slyšet herní novináře kteří básní o PS VR2, druhá názor reálného hráče. :)

GT7 je hra kvůli které jsem si koupil svou první PS konzoli. Původně jsem moc chtěl GT6 ale bohužel vyšel na tehdy již obstarožní PS3. Úplně jsi mě navnadil na PS VR2.

@Bursoft (25.05.2023 16:47): jsem náročný. Ale teď vážně oprav mě pokud se pletu.
Jaké VR hry mimo simulátory máme na PC? A mimo HL Alyx, a aby to bylo něco co se může s HL:A směle měřit. Jen do toho, rád si to poslechnu. :)
@Rapier (25.05.2023 13:12): Za mě,co se grafické stránky týče.Exteriér,trať,a i trochu efekty jsou zpět tak jak GT6 na PS3,ta ostrost je tak do 30m.max.,ale kokpity a modely vozů jsou vyšperkovaný ultimátně krásně a ostře do posledního šroubečku. Mam i 4k TV/144Hz/HDR10+ a ten obraz z VR2 se tomu určitě nevyrovná. To trackovaní očí trošku nestíhá, takže vnímáš že to třeba ve zpětných musí zaostřit jak kmitáš sem a tam,i ten jakoby blur jde cítit. To vše mě tahá za oči, že po hodině musím dát pauzu protože už nezaostřím na nic. Jako jó, že 110°fov,4k,120s,ten wow efekt trvá tak tři dny co to máš na hlavě,a pak si řekneš asi sem to čekal hezčí.
Nicméně sem rád že to mám,a nelituju že jsem to pořídil, protože i přes ty všechny negativa co jsem zmínil,jako milovník motosportu to dělá v kombinaci s volantem mega efekt že fakt závodíš s brutálně okoňovanou mašinou,ten prostorový pocit mi nic nenahradí.[VR jakože přilba;) ] Krásně trefuješ apex zatáček, cítíš každou vlnku a nerovnost na trati[miluju Nürburgring] krásně vnímáš tu rychlost,a kolik to chce na brzdy, máš přehled kdo kde je,jenom nakoukneš a vidíš jak je kde místo.Ten déšť,mokro,kaluže,šotolinu,noc a světla najednou vnímáš úplně jinak, všechno je to tak nějak živější .To vše na TV nikdy tak neucítíš.Jak strouhám zatáčky bok po boku s jiným autem,to nepochopíš jak sem zařezaný do sedačky,zaťatý,v křeči.Nedej bože že jdeš do hodin,to už je na grcku,do toho ty vibrace. Můžu ti říct že jezdím GT už od prvního dílu,a teprve teď s VR si užívám ty pocity a adrenalin ze závodu. Můj skill se zvýšil o 100%,clean race.
To je tam VR show room,kde se můžeš kochat nad všema těma kráskama,a to si piš že ta kára jako by byla před tebou v celé své kráse,na 20cm a blíž už teda šilham,ale i tak přečteš třeba všechny ty prťave nápisy na pneu;D, rád si dělám vlastní polepy a pak se chodím kochat vlastním výtvorem tam,i replaye ve VR jsou zážitek,sice tě to portuje z bodu do bodu,a jen kroutiš hlavou,ale jak sem uskakoval když mě to portlo před svodidla a byla nějaká ta kolize.Za mě doporučuji,ale kamarád,stejný pacient jak já by ti zase řekl že v životě by za tu bídu nedal taký balík.100lidí,100chutí.
Co se týče jiných her,tak výběr by byl,podle PS store, i YT
ta lavina VR titulů se pomalu valí. Takhle bych nad tím už neuvažoval.Už mimo soudek,taky sem si říkal že samé kojotiny,VR kajak a tak, že co budu hrát,no a mám i Pavlov, skvělá simulace střelby a utržených končetin ve stylu CSGO,se spousty módy,srandy kopec,a horizon VR jsem dohrál, krásné spojení horolezectví, lukostřelby,a hádanek,i když sklamáni že je to jen koridor s pár Fighting arénama, než nějaký otevřený svět,ale moc pěkné grafické spracovaní[hm,ale zase ten blur efekt]
Je to i fyzicky náročné nečekaně.Takže to pro dělníka jako jsem já, není každodenní chléb,tož tak no,sem se rozepsal víc než sem chtěl,ale GT to není hra,to je láska k motorismu.Naše Auto bible.
[neexistující příspěvek]: bohužel, žádné další závodní tituly tam nejsou. :) Chybí exkluzivní hry no.
PS VR2 mohu je tiše závidět. Koupil bych, ale to by na PS5 muselo být výrazně více titulů než jen GT7.
V podstatě je VR na PS5 zhruba tak užitečné jako na PC, kde mimo Half-Life Alyx nic není co by stálo za řeč, tedy pokud nepočítám oblíbené automobilové a letecké simulátory. Je tak těžké si obhájit koupi VR setu, ale třeba jednou se k němu dostanu. 

@M1R45 (25.05.2023 09:17): jaké máš dojmy z GT7 na VR? Je grafika skutečně tak dobrá jako bez VR?
Čaute, mám problém GT7 a VR2, všechno jede jak má,ale jakmile se startuje závod a mám se přepnout na VR pohled do kokpitu tak to spadne a vypne mi celé PS. Všechny aktualizace mám,restart nepomáhá.2 dny zpátky to frčelo na 100%. Nevíte co s tím?
Ahoj mám dotaz. Zjistil jsem že při hře ve dvou na rozdělené obrazovce, při použití stejných aut, jede auto v levo mnohem rychleji než v pravo. Testováno na několika okruzích na dlouhých rovinách. Kde auto vlevo dosahuje až o 50 km/h vyšší max rychlost. Vůbec to nechápu
@Fatality (08.04.2023 22:40): No ale to musíš nasadit PSVR2! Ten showroom je v tom epesní a iluze, že je všechno na dosah ruky je fakt skvělá. Dokonce tam vcelku funguje i velikost interiéru a člověk si dovede představit, kde je dost místa a co je stísněné.
Tak prej přidali Mazdu 3 do gt. Shodou okolností o tomhle autu uvažuju ke koupi, tak se asi vrátím ke hře a zkusím si s ní zajezdit :-)
ahoj, s PS5 jsem dostal GT7 ... podle návodů by to mělo jít se dvěma ovladači (arkáda), ale na obrazovce tuto volbu nemám a netuším proč. Musím mít nějaké předplatné nebo se musí něco zaktivovat? díky za radu
@Rapier (25.08.2022 18:26): Já teď pro změnu hraji hlavně doma s kluky hry pro více hráčů, jakmile ale skončí prázdniny, najedu na kombo GT7/MotoGP/MXGP. Případně, dle volného času, přidám i Supercross a Project Cars. Od podzimu do jara to prostě vidím jako jednu velkou závodní sezónu. :c))
Vítej v GT family. :)

Nějakou dobu jsem se tomu teď nevěnoval ale s přicházející zimou opět začnu aktivně jezdit GT/Forza.
Tak jsem nakonec neodolal letním slevám, hecnul se a vyměnil třináct stovek českých za jeden kousek PS5 výroční edice. Takže se hlásím „do klubu” a na nějakých pár měsíců vyměním své oblíbené motorky za auta. :c)) Večery budou v zimě dlouhé, alespoň se tedy bude čím bavit. ;c)
OMG po přečtení článku během dnešního slunného rána jsem se trochu zděsil co mě čeká a nemine :) Očividně bude nezbytné být hodně trpělivý, viz. https://games.tiscali.cz/tema/trnita-ces ... ran-turismo-7-539865 

Zajímavý komentář pod článkem:
" Ja som GT 7 kupoval v den D..  platinu nemam a ani neplanujem... jazdim, jazdil som iba to co ma bavilo... No znechutila sa mi cela hra svojou nenazranostou sony alebo kto moze za tie microtransakcie... a uplny klinec do rakvy a hru som uz ani nezapol ked som cital clanok na nete o superfinale v GT SPORT kde za prve miesto dali chalanovi volant a ked zhasli kamery tak mu ho zobrali... dal by som sem aj link ale zas by som mal ban     FIA asi vie preco zrusila spolupracu... "
@montana (07.06.2022 18:12): začínám nad tím více než přemýšlet. I přes výtky které bych k GT7/Sport, potažmo celé PS5 měl, mě neodradí od pokračování.

V singlu to mám stejně, musím dojet min. druhý. :) Máš vůbec šanci na ovladači v MP proti někomu kdo jezdí na volantu?! Tipuji ano. Jezdíš na volantu nebo ovladači v MP?
@Rapier (07.06.2022 08:03): Kašli na závody s AI jestli si chceš zazávodit podle pravidel. Závodění s ostatníma je tady imho o dost napínavější a záživnější než strojová AI. V singlu mě třeba strašně sere když nejsem první nebo druhej a hned restart. V mulťáku jsem většinou šťastnej jak blecha když se povede dojet někde blízko pod bednou a přitom je to větší zábava :)
Jen je (opět) potřeba trpělivost, aby sis vyjezdil lepší hodnocení hráče a jezdil s podobnými jezdci.
@Charllize (04.06.2022 08:17): díky za názor. Zkusím tomu dát druhou šanci. Vyloženě jako droga na mě působí v GT Sport/7 licence, a nebo když musíš zajet konkrétní částí okruhů za daný čas na placky, neboť se tam v obou případech aplikuje nevyjetí z tratě, nebourání, atd. přesně to co chybí v závodech s AI.

Hrozná škoda, že Kazunori Yamauchi tento princip neaplikoval na samotné závodění. Pak by mohly být odměny za závody vyšší a bylo by tak i snadnější koupit si legendární vozy. A navíc by to působilo více jako driving simulator. V tomhle Forza Motorsport sérii která jej inspirovala ke vzniku předběhla na míle.
@Rapier (03.06.2022 20:07): To ti mužů trochu zprostředkovat jak to vidí fanoušci. Něco jsem v práci kdysi pochytil.
Je to půl na půl, aspoň z toho malého vzorku co jsem měl možnost lustrovat :)
Kupodivu každému vadí něco jiného, třeba jeden hru odsoudil kvůli tomu ze mu na trati svítí sluníčko do oči a nic nevidí :)
Ale třeba lidi co serii moc nehráli a jsou mladšího data narození a zijou on-line působily spokojeně.
Celkove z toho mám dojem ze to žádný propadák nebo tak něco není. Dost mi ti připomíná stav u GT sport, kde to taky nebylo jednoznačný a pusobilo to zpočátku jako trash. Nakonec se ta hra prodávala po celou dobu existence velmi dobre. 
Obecne z obchodu jsem měl pocit ze GT se prodávalo vždycky o něco lip než Forza. Samozřejmě tomu nejde přikládat globální důležitost ale jako menší vzorek to posloužit muže, třeba v rámci naši země. Navic PS je u nás víc rozšířena než xbox.
Jeste mužů říct trochu o vzorku lidi kteří jednotlive serie kupuji. GT mi přišlo ze hrajou víc takoví ti zanícení hraci co tím zijou. U Forzy jsou to často rodiče co kupuji hru dětem a pak různí lidé co působí intelektualne na výši a mají hlavně zájem v pc, pracuji v IT a podobne.
Taky mám pocit ze GT bylo vždy spis pro lidi co mají na hraní dost času. Pro lidi co mají par hodin tydne na hraní to moc není. Forza je v tomhle asi přístupnější. Myslím si ze je špatne vinit hru z toho ze vyžaduje čas. Protože to ze někdo nemá čas není chyba hry. Vždy muže hrát něco časove méně náročného. Ale holt lidi někdy neznají svoje možnosti a pak se nestačí divit když po nich hra chce plno času. Já třeba už nehraju vůbec mmo protože vím ze kdybych to chtěl hrát tak abych byl spokojený a něco z toho měl tak to proste časove není moc mozne.
Mam prave pocit ze ten hate na GT7 pochází hodně od lidi co na to nemají čas. Jasne, dali 1700 za hru tak chtějí svůj zážitek, ale fakt těžko říct kde je přesně chyba :)
@samorost (03.06.2022 19:47): to chápu, já dal 2,5k za legendární závodní sérii, respektive její sedmý díl. No má to trochu hořkou příchuť, čekal jsem od GT7 víc svobodného ježdění a méně grindu.

Tuhle hru hrozně zabíjí absence jakéhokoli poškození v závodech (obzvláště to vynikne v porovnání s konkurencí kterou GT série formovala, tedy s Forza Motorsport série) + fakt, že na rozdíl od licencí můžeš klidně vyjet z trati, nabourat a nikoho to netrápí, vesele se jede závod dál jako by se nechumelilo. Hra se tváří min. v licencích jak driving simulator ale v závodech je vše jinak. Navíc vždy startuješ v závodě jako poslední a vždy se snažíš všechny předjet a dohonit. Aby člověk seděl na bedně a dostal zlato tak se to neobejde později bez nákupu vylepšení na vůz, na rozdíl od konkurence.

Docela by mě zajímalo co říkají na GT7 veteráni Gran Turismo série a třeba co si myslí když to porovnají s GT6.
@Rapier (03.06.2022 19:31): Přečetl jsem recenze, zhlédl videa a názory hráčů a čekám na výraznou slevu (do 500 Kč max). Jsem zatím obrovsky zklamán, pokud se něco v budoucnu nezmění, asi to ani hrát nebudu.
@montana (08.04.2022 17:56): dík za info, poté jsem jsem se dnes poprvé projel v konkurenční FM7 na volantu viz. dojmy http://dbher.cz/hp402499 mám okamžitou chuť vyhodit starou TV, sebrat prachy a jít si koupit pořádnou novou 4K LG OLED.

Hlavně začínám mít pocit, že už chci GT7 jezdit je na volantu, tzn. T300 RS (zatím bohužel nemám). Obě hry se skvěle hrají na ovladačích, ale volant prostě výrazně zlepšuje zážitek z hraní. :)
@Rapier (08.04.2022 17:25): Je to v rámci "Zkušenosti z okruhu" nebo jak se to v češtině jmenuje. Nejdřív zajedeš jednotlivé úseky tratě na zlato a pak celé jedno kolo. U celýho Nürburgringu je to samozřejmě otravný jak prdel :)

Ale i u kratších tratí vypadají ty odměny velmi pěkně. I za blbej Daytona kruháč člověk dostane slušný kredity.
Ty odměny jsou docela sympaticky zvýšený. Samozřejmě na nákupy za miliony to není, ale je to už fajn.

A když dáte celej Nürburgring na zlato, tak dostanete přes 5 milionů :D
@Charllize (25.03.2022 15:38): nekupoval jsem si PS5 proto, abych GT7 dojezdil za měsíc! Počítám s tím, že to bude na pár let, možná i po dobu životního cyklu konzole.
Každopádně uznej sám, že pokud auto stojí +/- 14 mil in-game kreditu a odměny jsou v řádech pár tisíců, není snadné si vyjezdit pouhé jedno jediné auto. Beru, že mám zálusk na prototyp Lamborghini Miura 1967, což je dost exkluzívní a drahé auto i v reálu, pokud jde vůbec koupit.

V zásadě se mi model nedáme Ti nic zadarmo, tzn. model kdy si vše musíš vyjezdit, tratěmi počínaje, přes díly a auty konče, zamlouvá i vzhledem k tomu, že další díl GT kdo ví kdy vyjde a zdali vyjde ještě pro PS5.

Mikrotransakce mě štvou. Navíc auta pro GT Sport jdou v PS store zakoupit mezi 70-150 Kč. Můj vysněný prototyp mezi nimi není, což je škoda, ale na druhou stranu mám motivaci jezdit dál. :)
@Rapier (25.03.2022 14:46): Protože musí. Dneska je taková doba. Co vím tak třeba zkompletovat GT4 zabralo při průměrném hraní třeba i půl roku. Chápu ze nic se nemá přehánět ale takováta dnešní hracska mentalita, chci vsechno hned a beda jak ne, je možná to nejhorší co mohlo hry potkat . Zneužívání mikrotransakci je věc jiná, tam ať se kaje.
@Rapier (24.03.2022 20:38): No předpokládám, že za rok nebo dva hra bude vypadat lépe, ale teď bych si ji nekupoval.

Na Grid Legends jsem byl taky zvědavý, jen jsem poslední dobu neměl vůbec čas nové věci hrát tak se na t podívám později, na Metacritic mají všechny verze méně než 30 hodnocení. Opravdu tomu nepomohlo, že to vyšlo před GT7 a Elden Ring.
@samorost (23.03.2022 21:49): rozumím, také mě to mrzí. Sony teď mají v portfolio konečně plnohodnotné Gran Turismo 7 tudíž se obávám, že nejspíš už nic takového nevznikne. :( 

@Naginata (24.03.2022 19:19): není to tak zlé. Za pár let si nějaké to auto vyjezdím. :) To je přeci japonská filozofie, bez práce nejsou koláče!

Jinak jsem se usmál při pohledu na video toho borce co jsi linkoval: GRID Legends is GREAT, but NO ONE CARES! | KuruHS mám takový pocit, že Grid Legends tu nemá ani profil na DH. :)
@Rapier (23.03.2022 13:04): Když ono těch aut v tom season passu je právě mnoho a vesměs samé lahůdky, k tomu doplňky a především nové podniky a na ně navázané trofeje. Herní módy se nemění, tedy pokud nebereš v potaz vypnuté online funkce, což bylo v Driveclubu dost zásadní. Vytvořil sis totiž třeba svůj závodní klub a bojoval za jeho slávu. My měli doma s kluky svůj závodní tým, u kterého jsme si vymazlili vzhled aut, klubové barvy a symboly a každý z rodiny, kdo závodil, přispíval svým dílem ke společnému úspěchu a posunu v žebříčku. Jak nejsem příliš fanda online závodění, tak tento prvek vnímám jako opravdu mimořádně povedený, zábavný a motivující. Není toho tedy právě málo, dnes je Driveclub jen fragment původního celku. Nechci si nijak lacině rýpnout, ovšem nedá mi nepoznamenat, že toto jsou holt ukázkové „vymoženosti”, resp. dopady digitální distribuce v praxi. :c(
@Bursoft (21.03.2022 23:31): ano, však jsem psal, že Forza Horizon (jen 4-5) a Forza Motorsport (jen 7) jsou dostupné díky programu Play Anywhere. Beru obě série jako primárně konzolové série, pro mě je překážkou absence split-screen u PC verze Forza Motorsport 7. Paradoxně lepším dílem FM je spíše šestý díl, plnohodnotně dostupný jen na konzoli.
Co jsem tak pochopil PC verze FM+FH her mají občas problémy s portem (propady fps a další), na konzolích fungují zcela bezchybně, ale je možné, že to vývojáři později vychytali (-jí).

@samorost (22.03.2022 00:48): AHA takže další auta, a nějaké features pro customizaci vzhledu auta, ale v podstatě nic zásadního jako absence herním módů, nebo tratí jestli to chápu dobře? :) Samozřejmě zamrzí to, ale přežiju to.
WRC od WRC8 výše je tak trochu jiná hra. Dost zamakali na fyzikálním modelu, a řekl bych, že je realističtější než to co předvádí Dirt Rally. Na ovladači mě řízení vozů katergorie WRC dělá potíže, přiznávám z části je to málo odjetýma hodinami.

Přemýšlím nad koupí  Thrustmaster T300 RS kvůli GT7.
@Rapier (21.03.2022 23:00): Driveclub bez season passu je bohužel jen velmi chudý základ. Škoda, že nevyšla nějaká ucelená „deluxe” verze na placce, bylo by po starostech. O této hře jsem toho zde napsal už poměrně dost, zmíním tedy jen ještě jeden její trumf a to, že oproti GT7/GT Sport a některým dalším závodním titulům, nabízí naprosto úžasný pocit rychlosti. Když vidím videa z GT7, či případně hraji GT Sport a mám na tachometru kupříkladu 170 Km/h, dostaví se pocit, jako když jedu devadesátkou po Rudné. V Driveclubu je to zcela jiný „fičák” a třeba vozy z kategorie super/hyper je už skoro kumšt udržet na silnici, jak se okolo člověka vše míhá. Ano, v tomto hra připomíná akčnější tituly, jako třeba Need For Speed a tak nějak je to ten dojem, který u závodních games očekávám. GT7/GT Sport na to jdou malinko jinak a místo bezhlavé adrenalinové závodní akce, nabízí spíše precizní projíždění tratí s důrazem na co nejmenší počet chyb řidiče. Není to určitě chyba, jen jsem chtěl upozornit na odlišný přístup. Přiznávám ale otevřeně, že osobně preferuji spíše tu „divočinu”, i přes poněkud více arkádovitější styl. :c)

K ostatnímu, co jsi vypsal, jen telegraficky. Nejsem nijak náročný hráč, takže za mě je ten počet dobrých her na trhu zřejmě o dost vyšší. Je to samozřejmě otázka vkusu, tolerance a zaměření. Já jsem „všežravec”, hlavně, když se na něčem, či o něco závodí. Užiji si tudíž jak auta, tak motorky, či klidně třeba i vodní, či sněžné skůtry. Silniční okruhy, rally, městské závody, formule, motokros, superkros, MotoGP, čtyřkolky, motokáry, tahače, beru vše, klidně i sekačky na trávu. :c)) Pokud je někdo silně specializovaný, potom se mu výběr pochopitelně citelně snižuje a může mu tak nabídka her v daném segmentu přijít maličko chudá. I tak jsi ale sám vypsal vcelku hodně her a když si uvědomíš, kolik v každé z nich necháš času, než je všechny důkladně prošmejdíš, budou na trhu dávno další. ;c) A jen poznámka k WRC, mám doma zatím díly 5, 6 a 7 a na gamepadu mi přijdou hratelné naprosto v pohodě. Ovšem volant je samozřejmě volant, o tom žádná... :c)

@Bursoft (21.03.2022 23:31): Wreckfest je boží, taky mě ta hra hodně baví! Ale tak já miloval už první dva díly Flatoutu, takže se není moc co divit. :c)
@Rapier (21.03.2022 23:00): Wut? Vždyť na PC není právě jenom Gran Turismo a Drive Club z těch zmíněných :D A na PC máš gamepad taky..

Za mě je nejlepší simkáda pořád Wreckfest , a paradoxně ne proto, že se tam bourá, ale i když to bourání je zpracovaný špičkově, pořád jsou to závody s naprosto perfektním jízdním modelem a se skvělou AI protivníků, kteří nejezdí jak stroje, ale taky dělají chyby, ať už naschvál nebo zcela nahodile.. Daň za to je, že se tam jezdí v nelicencovaných autech na vymyšlených tratích..
Ruku na srdce: opravdu dobrých závodních her na konzolích, nebo PC zas tak moc není jak to na první pohled vypadá. Nevím co přesně jezdíte Vy a na které platformě, ale závodních her které jsou stále s feelingem přístupného simulátoru (nikoliv arkády) a nevyžadují volant pro pohodlné ovládání bych mohl spočítat na prstech jedné ruky.

U Xbox je to zcela nepochybně série Forza Horizon, a pro mě především série Forza Motorsport.
U Sony je to pro mě Driveclub (mám placku z bazaru!) a Gran Turismo Sport/7. Tyhle série se dají jezdit na ovladači +/- bez nějakých velkých problémů, ale jakmile třeba zkusím jako fanoušek šotoliny WRC9 na Xbox tak se nechytám. :( Pokud si v této hře (WRC9) navolím max. realismus včetně poškození, tak moje jízda na ovladači připomíná jízdu amatéra co každou chvílí do něčeho bourá, auto chodí do smyků při šlápnutí na plyn a na to, že bych jel na plný plyn nějakou složitější erzetu mohu na ovladači rovnou zapomenout, protože v té chvíli se mi auto rozkýve do stran, a nebo to neubrzdím, nevyberu zatáčku, přetočím na střechu, do něčeho zapíchnu, apod. WRC sérii už zdaleka neberu jako pohodlnou simkádu, ale naopak jako tvrdý simulátor se vším všudy!

Takže můžeme sice nadávat nad grafickou zastaralostí/nedokonalostí Gran Turismo 7, Forza Motorsport 7, nebo Forza Horizon 3-5, ale nic lepšího na PC ani konzolích prostě není!
Hratelné pro mě jsou ještě hry od Coddies alá GRID, Dirt 3/4/5, a dejme tomu F1, Dirt Rally/2, zbytek jako Split/Second apod. už spadá spíše do arkád alá Need For Speed series, akorát jsou ve všem lepší (zábavnější), než NFS co se nyní na konzolích vyskytují.

Tituly jako Project Cars 2, Asseto Corsa/Competizione, WRC, aspol. jsou pro mě osobně bez volantu téměř nehratelné. Už jen tím kolik nabízejí voleb v nastavení, apod. nejsou zdaleka tak user-friendly jako je GT nebo FM/FH série.

Jízdní model GT7/GT Sport mě na PS5 poskytuje přesně ten feeling jaký mě poskytuje konkurenční série Forza Motorsport 6/7 na Xbox, která vlastně vznikla díky GT sérii. :) Tedy - je to obtížné, ale ne natolik aby se to nedalo na ovladači zvládnout i při max. realismu. Možná to není nejrealističtější, ale rozhodně se jedná o nejzábavnější mix realismu jízdy a zábavy. To je podle mě také důvod proč tyhle série už tak dlouho existují a budou existovat, a také důvod proč je hráči vyhledávají, a proč o nich fanoušci s takovou láskou mluví a rádi jim odpustí nějaké ty nedokonalosti.

Můžete se mnou nesouhlasit, ale na PC nic z toho nenajdete (viz. výše jmenované multiplatformní tituly), nebýt Microsoftu a jejích politiky Play Anywhere (FM7, FH 3-5).
Hráč na PC je prakticky odkázaný na volant pokud chce mít adekvátní zážitek jaký poskytuje FM, FH a GT série na konzolích. Hráče na PC paradoxně zachraňuje Coddies s jejich širokým portfoliem GRID/Grid Legends, Dirt/Dirt Rally a F1 sérií.

@samorost: koupil jsem placku s Driveclub a single player content je normálně hratelný. Jediné co chybí co jsem pochopil je Bikes DLC, které už bohužel nejde koupit, no a samozřejmě multiplayer kvůli vypnutým serverům. Driveclub mě paradoxně nejvíce připomíná časy kdy jsem jezdil Need For Speed III, IV, Porsche na PC. Venkovské okruhy, sem tam nějaké ty městské. Fajn jízdní model, není to čistokrevná arkáda, spíše něco jako NFS Porsche svého času na PC, ale na FM/GT sérii to z hlediska jízdního modelu nemá.
@Bursoft (21.03.2022 21:37): Tak to jsem ani nevěděl, to je pak situace ještě horší, než jsem čekal. :c( Třeba v Driveclubu (ať zůstaneme u Sony) byla auta rovněž pod licencemi (spekuluje se, že právě končící licence byly hlavním důvodem pro ukončení podpory a prodeje hry), přesto jsi do cíle běžně dojížděl s totálně doškrábaným a místy i potlučeným autem. Jako nestavím na tom vysloveně kvality hry, přijde mi to ale jednoduše realističtější a tak nějak přirozenější a uvěřitelnější.

No a ty ceny, to je vážně úlet. Pokud nepřijdou s nějakou možností, jak si tak vysoké částky, třeba i jen v nějakých časově omezených podnicích, či výzvách vydělat, pak za mě absolutní nezájem. Taková nešťastná rozhodnutí prostě dokáží i jinak výbornou hru totálně pohřbít. Přitom se řadím k lidem, kteří mají odemykání nových tatí a získávání vozů, či vylepšení odměnou za své výkony, vysloveně rád. Třeba v moto sérii Ride musí člověk ze sebe mnohdy vymáčknout doslova maximum, přesto je to ve výsledku čirá zábava. Tady to tvůrci, zdá se, dost výrazně přestřelili.
@samorost (21.03.2022 21:19): Co se týče toho poškození - tam je problém kvůli licencím, výrobci ti nedovolí použít auto ve hře, když ho můžeš demolovat. Ale je fakt, že třeba ta Forza to má lepší, klidně by to takto stačilo i tu.

Jinak vesměs souhlas. Dnes jsem se podíval na toho spešl dealera raritních aut a prodával tam cosi za 14 milionů. Za 570 Kc si můžeš koupit 2M. To je nějakej vtip asi :D Ani nechci vědět kolik desítek hodin by člověk musel grindit, aby to mohl koupit. Jenže během toho grindení prostě zmizí z obchodu, páč ty nabídky jsou časově omezený :D
@montana (21.03.2022 12:59): V pořádku, ale to, že je něco typickým znakem série, ještě neznamená, že mě to musí bavit, nebo že to nemohu hře vytknout. To, že na graficky (!) poměrně nudných a nevýrazných okruzích jezdí až neuvěřitelně kontrastně vyznívající naleštěné vozy, to bylo vcelku typické pro hry snad o dvě generace zpět. Dnes bych tedy čekal maličko víc. Vypadá to, že se tvůrci opravdu věnovali především samotným automobilům a ostatní vzali tak nějak hákem. A ani u těch aut se moc nevyznamenali, jelikož mnoho z nich už bylo prakticky v téže podobě v GT Sport. Oděrky, či pomačkané plechy po nárazech dnes umí mnoho her, nevím tedy, proč by toto nezvládli u Polyphony Digital. Nikdo nechce mít ze hry Destruction Derby, Wreckfest, či Flatout, nicméně alespoň trochu se přiblížit realitě by nebylo na škodu. Živějším okolím tratí jsem nemyslel vodopády, letadla, pobíhající dinosaury, či podobné arkádové prvky z jiných, převážně akčnějších titulů. Chápu, že tvůrci série Gran Turismo volili v rámci arkád vždy spíše serioznější přístup. Ovšem různé vlající prvky, pohybující se lidé, fanoušci a fotografové otáčející se za vozy atd., to by neměl být problém. A tohoto je zde poskrovnu, přičemž výkonu má na to PS5 určitě dost. V jiných závodech je to rovněž vcelku běžný prvek. No a jako největší průšvih GT7 zatím vnímám mikrotransakce, to by v takovém titulu vůbec být nemělo. Cena hry určitě není tak nízká, aby si autoři museli přilepšovat prodejem aut a doplňků za reálné peníze, pokud tedy hráč nechce v gamesce strávit zbytek svého života. Uvidíme, kam se v tomto ohledu GT7 dále posune, zatím to ale vnímám jako absolutní nehoráznost.

No a že je situace na poli závodů tristní? Pak mi tedy řekni, proč mám neustále v zásobě hned několik her a v podstatě je absolutně nestíhám hrát. :c)) Pokud by ses omezil jen na okruhové silniční tituly, tak snad, přestože i zde máš na výběr hned z několika, či rovnou z celých sérií. Závodíš-li ale jako já prakticky s čímkoli, co se hýbe, nebudeš vědět, co dřív. :c) Samozřejmě za předpokladu, že hru neodložíš po třech večerech.
@Bursoft (21.03.2022 13:16): tak tohle srovnání si Kazunori Yamauchi za rámeček nedá, a to se bavíme o srovnání s hrou z roku 2017.

Docela by mě zajímalo jak by dopadlo srovnání Forza Motorsport 6 vs GT7, protože FM6 (2015) ve své době GT6 (2013) vycházející na tehdy již zastaralou PS3 konzoli doslova deklasovala v grafickém porovnání. A mezi FM6/FM7 není zas tak velký skok v grafice, až na 4K textury a HDR nasvícení je to více méně velmi podobné.
https://www.youtube.com/watch?v=qwSZ2H_ctuI
Hodně zajímavý srovnání Forzy Motorsport 7 a GT7. V pár situacích je GT7 určitě pokročilejší, ale obecně mi přijde, že FH7 vypadá prostě líp, hlavně co se modelů aut týče (třeba srovnání brzd, pneumatik, senzorů na autě na tom modrém BMW) nebo třeba i těch odlesků obecně, kde i s RT třeba mokrá zem vypadá vyblitě.

GT7 potom ve photo módu exceluje akorát v těch maximálních zoomech, kde jsou vidět třeba nápisy na sklech od světel nebo třpytění metalízy, ale podle mě se tady v těch detailech nahraje úplně jiný LOD, který jinak vyvolat nejde..
@samorost (21.03.2022 09:03): Přetlak závodních her na dnešním trhu určitě není. Naopak je situace oproti 10, 15 a 20 lety dost tristní.

Ono vyčítáš tomu věci, které jsou trademarkem GT od začátku. Je to otravný a taky mě řada z nich sere, ale ani nečekám, že se někdy změní. Auta budou vždycky naleštěný celý závod, nikdy se nebudou ničit a strnulost okolí tratí? To je asi to poslední, co bych vyčítal, vzhledem k tomu, že reálný závodní tratě prostě mají naprosto nudný a sterilní okolí (z logických důvodů). Naopak mi přijdou trapný stíhačky a všemožný efekty, kterýma to doplňuje třeba GRID (a občas se objeví i tady). Komunita GT ve hře opravdu tráví tisíce hodin, o to bych se nebál

Je ale fakt škoda, že opět s ekonomikou hry takhle nesmyslně experimentují, když to stejné proběhlo u GT Sport. Opravdu by mě zajímalo jestli to je nějaká aktivita ze strany Sony nebo naopak Kazunori dostává tak volnou ruku, že jeho kroky/rozhodnutí nikdo nekontroluje.
Mne to treba (zatim) nevadi, ze jsou ta auta draha. Proste si je nekoupim no :D dokud mam s cim jezdit a progressovat kampan, tak mi to nevadi.
@montana (20.03.2022 12:01): Bohužel máš pravdu. Driveclub byl nakonec výborná hra, ale trvalo to pěkně dlouho, než vše vyladili a doplnili slibované funkce (počasí, motorky...). Když už bylo konečně vše prakticky na jedničku, tak po čase vypnuli servery a přestali hru podporovat, resp. i prodávat digitální verze a DLC. Pro mě nepochopitelný zářez mimořádně kvalitního titulu! Vždyť i v single player režimu mohla hra nadále fungovat perfektně. GT7 zatím taky poměrně bída, na to, jak se na hru dlouho čekalo, zatím obrovské zklamání. Alespoň pro mě tedy. Grafika více, než průměrná (přijde mi hrozně neživá a sterilní, okolí tratí strnulé, nudné a tak nějak chudé), model poškození absolutně žádný (od startu až do cíle se káry blýskají jako psí kulky), auta brutálně drahá. Celkově mi to přijde jako evoluce GT Sport s našlapanějším obsahem, na který ale stejně většina hráčů nikdy nedosáhne. K čemu taková hra potom je? Proč si dávají tvůrci s něčím spoustu práce, když si nakonec mnoho lidí ani jejich výtvor naplno neužije? To si vážně myslí, že při dnešním přetlaku závodních her, bude někdo trávit s jedním titulem stovky, či tisíce hodin? Osobně si myslím, že zase tak dechberoucí tato gameska není, abych toto podstoupil. Začínám zcela vážně uvažovat, zda si hru vůbec pořídit. Nejspíš počkám až na nějakou pořádnou slevu, především ale budu sledovat, jak významná vylepšení se ještě objeví. Jak jsem se na hru vysloveně těšil, tak jsem nyní z této situace dost smutný. :c(
@Bursoft (20.03.2022 11:35): nezbývá, než doufat, snad vývojáři časem tuto možnost přidají. Též nevidím důvod proč bych si nemohl zajezdit se zakoupenými auty (novými, nebo ojetými) na min. všech odemčených tratích kde by se už daly navolit podmínky poškození vozu, aby ty závody nebyly o tom, že to naperu bokem do zdi, nebo do auta, vesele se otřepu a jedu dál. :)
Působí to vysloveně směšně když v kariéře vůbec nemusíš řešit jakékoliv poškození. Mrzí mě, že tam prostě není volba pro hráče, každý by se rozhodl dle svých potřeb.
Taky je zajímavé, že obvykle v závodě není problém dostat se na 3 místo na první pokus, ale předjet první dvě místa to už vyžaduje slušnou porci umění (čisté a max. efektivní jízdy).

V Forza Motorsport to normálně jde od začátku, nemusíš ani odemykat tratě. Vlastně to jde i v Driveclub. Vybereš si auto, trať, podmínky a jedeš.
@Bursoft (20.03.2022 11:35): Takový rádoby free roam tam je, ale jen na určitých mapách. Sice ti to počítá pořád čas na kolo, takže úplně volná jízda to není. Nic tě snad ale nelimituje, jako počet kol či konec závodu myslím, jede to do nekonečna.
No vypadá to, že Sony ty závodní hry prostě nezvládá. Stejný jako u Driveclubu a GT Sport. Zas se bude půl roku čekat, než to vyladí a bude to skvělá hra. Hlavně že 25 let zkušeností :)
@Rapier (20.03.2022 10:46): Někde jsem četl, že je to slušnej grind i ke konci v kariéře. Jestli to tak bude, tak odjezdím autoškolu, licence a vykašlu se na to.

Už tak mi vadí, že tam není žádný free roam místo, nějaký plácek, kde by mohl člověk jen tak protáhnout auto, aniž by musel závodit. Teď jsem z bazaru koupil 2 bavoráky, ale v podstatě nemám duvod s nima někde jezdit. Do kariéry se nehodí a ty obyč arkádový závody jsou na nic..
Nepřijdou Vám ty odměny směšné? Když je ruleta tak obvykle dostanu peníze, ale jsou to tak malé částky, že na  Lamborghini Miura prototyp mohu zapomenout. :( To bude na roky ježdění, než si koupím vysněné auto v GT7.
Vývojáři dokonce paradoxně snížili odměny po kritice.
@Marci (19.03.2022 12:18): Jj, na origo. A dělá to jen u GT7 podle mě.

Jinak jsem teď dal hned z první zlatou medaili z šotolinové autoškoly (mezinárodní B, číslo nevím) a tím jsem dodělal komplet licenci na zlato :D ty pneu jsou hodně znát
Taky se vám ty patche instalují hrozně dlouho? Už u toho minulého, který měl mít lolem 300 MB, jsem si všiml, že se stáhne okamžitě, ale instaluje se dobrých 10 min..
Vyšel nový patch 1.08, měl by to opravit, nyní snad již bude možné znovu jezdit GT. :)
@Bursoft (18.03.2022 09:56): to je tak když vývojáři zcela nesmyslně trvají na internetové konektivitě u hry která je z velké části založena na single-player. Ohánění se podváděním a pod. jsou mimo mísu, drtivá většina userů neumí hackount PS5 aby čehokoliv zneužila. Tady nejsme na PC scéně. :)
Jsem teď koukal na známé chyby a prý i u toho driftovani v misi 2 (první drift závod) jsou prý jiné pneu, no na třetí nebo čtvrtý pokus se mi to včera stejně povedlo :-) ale ta sotolina fakt nejde.

Jinak streamuji zatím každý večer, cca od osmi zhruba ty dvě hodky, kdyby se někdo chtěl mrknout a pokecat.
@Fatality (14.03.2022 20:05): Kouknu chvilku na záznam.. jenom jsem náhodně kliknul někam dál a vidím A-9 vlásenku, jedna z nejhorších zkoušek :D

Jinak potvrzuju bug s těma šotolinovýma misema. Auta jsou automaticky na komfortních gumách a kloužou jak na ledu, není možný dát zlatý časy. Už je to pár dní a fix nikde. Celkem čumím, páč je to gamebreaking..