Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Ten třetí akt je občas fakt WTF, ne že ne. Foundry. Po Iron Throne, kde jsem tedy zachránil všechny včetně duka a dcery toho gnóma, jsem šel rovnou do Foundry. Na prvním patře po cutscéně jsem sejmul banites, všichni gnómové přežili. Jdu s tím slepounem do druhýho patra, všichni gnómové (bojující na mojí straně) chcípnou, primárně kvůli skvělý AI. Možná to jde nějak ochcat skrze kouzla, telekineze a tak, ale nemám u sebe Galea a kašlu na to. Sejmu banites a roboty, jdu se slepounem do poslední části. Sejmu Titána a zbytek watcherů, Slepoun odbouchne foundry a hraje stejná animace jako když jsem to na zkoušku kdysi odbouchnul tou bombou od Wulbrena. Slepoun dokonce i řekne že je jedinej kdo přežil a chce mournovat dceru, což jsou dvě lži v jedný větě, protože dcera i minimálně 8 gnómů přežili. Překecám Barcuse aby se ujal vedení, quest skončí asi relativně pozitivně, ale nemám z toho úplně dobrej dojem. A jako třešnička tam pak vedle Barcuse stojí tahle monstrozita. 

Uniklo mi někde něco, nebo je to takhle "v pořádku" ? :)
K tomu záveru Astariona: Tam ma nasralo - a tam ani nie som si istý, že to nie je bug - že na prerušenie rituálu fakt musíte tých spawns zabíjať - teda, stači jeden - že nestačí stáť na ich mieste a odčerpávať ich ako rituálny zdroj. Aj keď vám to doslova píše, že mu ten zdroj beriete, takže podľa všetkej možnej logiky by to malo tomu rituálu dočasne brániť.
@Jab (04.09.2023 15:31): Fungují a fungují úplně skvěle. Daylight jsem zakouzlil z dálky na jeho rakev a pak už jen koukal jak ho to upálí zaživa 20HP/sec. Dokud není v souboji, tak neuteče z dosahu :D Pak stačí rozšmelcovat pár jeho potvoráků a jít si to vyříkaz z očí do očí do rakvičky.
Ještě v té kapitole nejsem, ale je to DnD a kouzla na daylight mám už teď. Ta nefungují?

P. S. Jo, 20 dmg za kolo to má dávat. Nic světoborného, ale hodí se. To v předchozím dílu to z upírů dělalo deset malejch do školky. Ach... Asi dvojku dám po trojce zase. O 20 % lepší hra. :)
@Ria Kon (04.09.2023 14:47): lol tak takovej cheat mě teda ani nenapadl :D Já to nejdřív zkusil že jako nebudu upíry zabíjet, ale snad po čtyřech kolech rituál hotov a Astarion dead, to jako nedík, reload a pak už jsem šel po upírech jak slepice po flusu :D 


@HolyMeatball (04.09.2023 14:47): hmm, udělat to bez toho exploitu bude asi docela oříšek tedy..možná předělat si všechny na fightery, naládovat je speedem a v momentě kdy má každej 6 akcí za kolo by to šlo :)
@Paul (04.09.2023 14:31): Chápeš to správně, toť jedna z těch konverzačních nedomyšleností. Aby se člověk dopracoval výsledku, jako Ria Kon, musí se naopak ubezpečit, že všichni obětní upírci zůstanou naživu. :)
@Paul (04.09.2023 14:31)Přesně tohle sem podezírala, že by se mohlo stát, tak sem se tomu radši vyhla. Teda... přiznám se, že sem musela využít takového exploitu, kdy sem nesměla Astariona přivést do "vzdálenosti konverzace" a začala sem boj z dálky, než na nás stihl kdokoliv zareagovat. Cazador pak hned nespustí rituál (nemá Astariona a je zaskočen) a máš čas ho umlátit na +-10HP a pak spustit konverzaci tím, že se k němu Astarion přiblíží, on ho zajme a na 10+70HP už ti stačí 3 parťáci s klidem, než rituál dokončí. Což je další věc, kterou sem dovolila záměrně. Říkala sem si, že když bude mít na kahánku a zachráním mu zadek, tak by mohl trochu polevit, pokud s tím hra počítá. Ale při tý variantě, když se spustí rituál hned a Cazador má 220+70HP, tak fakt nevím, jak by to někdo mohl zvládnout bez zabití obětí, nebo dokončení rituálu Cazadorem (což samozřejmě nadobro zabije Astariona). Mám lvl 12, vybavila sem se tunou svitků, nalila do sebe nejsilnější elixíry, zbraně pomazala nejefektivnějšími oleji a stejně sem se nedostala pod půlku HP včas.
Ale to s tím nereflektováním bude určitě další trigger bug. Akt 3 je toho plnej, bohužel :/ Když sem BG3 přirovnávala k DAO, tak sem netušila, že se to bude týkat i tohodle :D
@Ria Kon (04.09.2023 14:25): já ho dělal včera a jestli to chápu správně, tak protože jsem v tom souboji šel zabíjet nejdřív ty ostatní upíry (abych zastavil rituál a oslabil cardazona), tak Astarion neměl moc na výběr jestli rituál podstoupí sám nebo ne, prostě o tu možnost přišel. Ale přitom dialogy poté tohle nereflektují a tváří se jako by si to vybral Astarion, že ten rituál neprovede. Já čekal jak na mě bude nasranej, a ono nic.

Tys tedy Cardazona zabila aniž by ses dotkla těch ostatních upírů? A Astarion se na to pak sám vykašlal?
Právě dohrána Astarionova loyality linka. Lepší redemtion arc (který můžu ve hře plně ovlivnit) sem snad nehrála. Srdce mám rozervané, zadupané na dně hrudníku a slzu v koutku oka. Upřímně sem až do konce nevěděla, zda ten mocí posedlej zubatec dostane rozum a dá na mé rady. Sice sem jela romancku, ale neustále jsme se přeli o to, kdo má pravdu a co je správné (miluju tyhle typy vztahů btw, působí daleko reálněji). Kolem cel s obětmi jsem tlačila na pilu svědomí maximálně a zdálo se, že to přijde vniveč. Při finální konfrontaci sem popustila uzdu (krapet už rezignovaně), protože sem nějaké přesvědčování už pomalu vzdávala a o to větší to mělo dopad. No prostě... nepamatuju se, kdy naposledy vyšel do kin opravdu kvalitní romantický film, ale Lariani byli tak hodní a dodali daleko lepší a napínavější náhradu :D
@Flowerpot (04.09.2023 10:59): Misty step mám teď na předmětu u té paladinku-válečnici. Moci se ma začátku bitvy v rámci bonus action přesunout kamkoliv v dohledu je neskutečná pomoc a díky tomu sází rány hned od prvního kola.
Act 3 iron throne existuje nějaká možnost jak přerušit gortashovo spojení s tou ponorkou? 6 kol na záchranu všech mi přijde jako docela hardcore, ikdyž s využitím haste to snad nějak půjde, ale bude to opruz
@marwel (04.09.2023 01:49): https://www.polygon.com/baldurs-gate-3-g ... -dice-setting-on-off

Ok. Tak ji naopak tedy zapnu zase. :)

Teď mám boss fighty celkem easy btw. Mám paladinku lvl 2/Fighterku lvl 3. Vzal jsem tu mind flayer vlastnost, co dá možnost změnit normální hit na critical. A k tomu přidám smite, který to také změní na critical. Je to jen jednou za long rest. Ale bosse to samozřejmě řeší za kolo. Beholder v Underdark se sotva objevil.
Tak som sa konečne dostal do druhého aktu a z prvého aktu, čo sa týka náplne úplna spokojnosť, no druhému aktu stačila prvá polhodina, aby ma atmosférou pohltil. Takéto spooky lokácie mám strašne rád, tak sa teším, čo sa na mňa chystá. :)
A zatímco my se tady s tím flákáme, tak to jiní speedrunujou za pět minut

Baldur's Gate 3 speedrun brought under 5 minutes thanks to 'Shadowboxing,' a trick where you kill Shadowheart and stuff her in a box to skip Act 2 
@Paul (03.09.2023 20:01): Nápodobně, 160h a stále mám prošlou teprve tak půlku Balduru (města).
Ale štve mě, že po novém patchi je rozbitý quest s Hag, pokud ji necháte v prvním aktu jít :/
Mne K+M vyhovuje viac z dôvodu prehľadnejšieho a efektívnejšieho combatu. A všetko sa dá myšou nakliknúť a netreba cykliť príkazy cez gamepad. Priateľka to hrá na gamepade, tak som to v akcii videl, ale tento štýl rozhrania pre túto hru nie je absolútne pre mňa. Človek vlastne pre limit tlačidiel vs. klávesnica a myš musí cez gamepad oveľa viac úkonov urobiť. Na gamepade hrávam hry rád, ale k tejto mi to príde z núdze cnosť než výhoda.
Tak jsem se podíval pro jistotu na jedno moje video - opravdu tam předtím bylo velké bílé E při hraní s gamepadem - s K+M to asi bylo jinak jak říkáš (jen si vzpomínám že ten inventřá s K+M byl titěrný - ty popisky předmětů, ikonky skoro úplně nezřetelné pro mě) - ale doporučuji ti a všem ostatním gamepad (já používám PS 4 ovladač) - všechno je mnohem větší a přehlednější - inventář přes celou obrazovku, a lépe se to ovládá - ta kamera/pohyb postavy. Já jsem zatím jen na 3. levelu - ta Zelená'čuba je schopná dát maximálně dvě rány mečem.
Dneska přesně měsíc od vydání (a od rozehrání), furt nemám dohráno. Snad to stihnu před Starfieldem.

@Jab (03.09.2023 19:23): nic takovýho nepozoruju, teď jsem zrovna dělal větší souboj a LeaZel byla schopná zabít šest nepřátel za kolo mlácením po hlavě jako obvykle.
Já jsem si všiml změny - že místo E je v inventáři taková helma u používaných předmětů (zbroj, zbraně) - která je někdy téměř nezřetelná oproti tomu bílému E. A musím pochválit že aspoň o trochu zvětšili ty mrňavé popisky předmětů (tedy alespoň, když to hrajte s ovladačem).
Btw nezdá se vám, že změnili chance to hit? Po posledním patchi je to jeden miss za druhým. :/
Benchmark PS5 verze, framerate padá ke 40ti už v prvním aktu, a ve městě pak pod 30. Dvakrát delší loading než na PC a screen tearing v perfomance mode. A samozřejmě bez modů. Technickej stav nic moc tedy.
Tak jsem si vyzkoušel to kouzlo mluvení s mrtvými na z hrobu vykopané mrtvole a na šéfovy nějakých banditů rabujících nějaké ruiny - jak zde bylo zmiňováno - je třeba využít to maskování, jinak ta mrtvola se svým vrahem nebude chtít mluvit. Video
Mali ste niekto error code 701 - nemožnosť ukladať a podarilo sa Vám to nejak vyriešiť?
Jje jedno či je to manual/auto alebo quicksave - hra miesto uloženia vyhlási, že nemôže uložiť error code 701).
Ono je to divné aj v tom, že to začne robiť až potom, ako hráč mení región a priateľke to robí v 3. akte pri po prechode z Lower City do Wyrm's Crossing. Ja som zatiaľ ešte len v 1. akte v Grymforge a teda nemenil som región a ukladanie mi funguje bez problémov.

Googlil som to a našiel som, že viacero ľudí s tým má problém, ale nikde som nenašiel reálne riešenie, len internet zaspamovaný copypastom od larian supportu s generickými radami ako verifikovať súbory a podobne.
@Jab (02.09.2023 10:57): Můžeš ji říct i tu správnou lokaci, stejně ji pak pošleš se proletět :D


K tomu třetímu veliteli: Já mu tam natahal výbušné sudy a pak ho s celou partou sprovodil ze světa jednou ranou. Ale viděl jsem na videu, že někdo zakouzlil neviditelnost a pak ho jemně přistrčil do propasti.
@Jab (02.09.2023 10:22)Mintharu lze poslat do kempu nebo ji nakecat špatnou lokaci, a jakmile vyrazí a je na tom malém můstku v její místnosti, tak můstek zničit a papa pipi. Člověk přijde o její loot, ale zbaví se jí aniž by kdokoliv jiný byť jen mrknul. U toho třetího jsem stále tichý postup nevykoumal.
Dokonce i s paladinem jsem se v té závěrečné vyvražďovačce v goblin kempu cítil trochu nepatřičně. Tou priestkou jsem se nechal zatáhnout vedle. Ale jde ty další dva nějak zabít tiše? Však tam pak člověk rube gobliny s pěti, deseti, dvaceti životama. Což ani není zábava. Jen je to hrozně dlouhé. :(

Btw když vyndám camping supplies, abych ulehčil hlavní postavě, a chci je přihodit do camp supply sack jiné postavě... Proč to jde kurnik jen po jedné? Zahodil jsem tak raději asi sedmdesát brambor, než abych se s tím patlal. Za ty stovky aby vám pracka upadla! :D
Tak, po krásné 100 hodin udoláno. Závěr pořádně epický a samotný třetí akt parádní se spoustou odkazů a pomrkávání. Nějaký mouchy to má, ale ten celek je tak krásně a s láskou udělaný, že to s chutí odpouštím :)

Jaké byly vaše nejtěžší souboje? Za mě asi drak pod městem a Raphael.
@SilentWolf (30.08.2023 16:24): Jojo. I ten Mass Effect 3 byl celkem ok. Na poměry PC RPG tedy. Kde je to obecně bída.

Ještě také vždy doporučuji ten BG1 NPC mod a Jaheiru s Khalidem. Psal jim to Hendryk. Asi nej textař modů, který se rychle objevil a zase zmizel. Není to samozřejmě hráčská romance. Ale dává jim to život, rozvíjí tam vhodně jejich charaktery a zcela zodpovídá, co Jaheira na Khalidovi vidí, aniž by to z něj dělalo najednou hrdinu vesmíru. Vřele doporučuji.

A pak naopak vzít zlou partu a Xzara, kterého také psal. Naprosto brilantně jej rozpracoval a vystihl. To je ale už mimo romance samozřejmě. :)
DH je jedno z mála útočišť racionální kritiky, kde jsou uživatelé schopni střízlivě hodnotit současné trendy AAA tituly. Jsem opětovně dojat a extrémně rád, že ji máme zrovna na česko-slovenských internetech.

Jde o velmi dobrou hru za mě. Ale je dobře, že tu pozlátko cirkusu Larian neobalamutí ani ty, kterým se hra líbila třebas více i než mně.
@Say (30.08.2023 15:54): Osobne povazuji romance ve hre za zbytecne. Radeji bych videl propracovanejsi system vztahu mezi jednotlivymi companiony, jak si zacinaji vice duverovat apod. Neco po vzoru Marvel' Guardians of the Galaxy. Jinak ale s tim problem nemam. V prvnich par hodinach hry po vas jdou uplne vsichni. Pak jsem zacal romanek s Shadowheart (ten se zda byt nejplatonictejsi ze vsech, treti akt a stale jen kissing, takze proto) a od te doby mam klid. Zajimave je to ale v tom, ze krom tech romanci a nejakych kratkych reakci na nejakou zmenu v pribehu neni vubec duvod s companiony v kempu mluvit, nemaji co rict. Takze s nimi mluvim jen v pripade, ze se jejich storylinka nejak posunula v dobe kdy nebyli v aktivni parte (maji vykricnik nad hlavou).
@Paul (30.08.2023 01:20): Pre mňa aj po dohratí zostala na vrchole druhá kapitola, ale presne tá lokácia, čo spomínaš, sa jej vyrovnala a je určite jedným z vrcholov, tam som tiež bol akurát "wow, this is the shit".

A mal som heretickú myšlienku, že takto sa má robiť peklo, a že je to v tejto konkrétnej lokácií lepšie a kreatívnejšie než, ako to spravili nielen v BG2, ale aj v Planescape: kde Pillars of Skulls je skvelý, ale akurát je tam pekelná časť len horúca púšť plná cannon fodderu. (A v BG2 je to LEN spúšť s dvoma semi-bossfightmi).
@marwel (30.08.2023 08:23): možná je to nějaký už opravený bug, ale mě právě při nejmenším v prvním aktu tuplovaně odpalovali objevené miny/pressure plates, takže podobný lokace radši procházím s jedinou postavou a pokud musej skrz všichni, beru je po jednom... no zkusím někdy jestli to dělaj furt.
K pastím a pro ty hrající na k+m - nezapomínejte, že pravý klik instantně komplet zastaví veškeré akce a pohyb. Takže jakmile se ozve ten zvuk, instinktivně pravé čudlo vydrtit a užít si bezpečí. Není to ideální řešení, ale pathfinding je v tý hře obecně docela otřesnej, takže bych neodhadoval, že tohle někdy někdo bude adresovat.