Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Jab (09.09.2023 12:48): Pokiaľ nevyužívaš možnosti, ako si boj zjednodušovať, tak je blbosť sa sťažovať, že sú zdĺhavé. Ak nechceš, aby ti nepriateľ zhodil postavu zo skaly, tak nestoj na jej kraji, čo iné na to povedať?

Ja chápem, že ak ťa boje nebavia, tak ti to príde zdĺhavé, ale to je tvoja preferencia a nie chyba hry. O to viac, že väčšina hrajúcich ľudí na DH s tým nemá problém a baví ich to.

Inak na to, aby ti zhodil niekto postavu nestačí len, aby si nepriateľ hodil vyššiu iniciatívu, ale musí prejsť athletics checkom a tvoja postava nesmie uspieť v saving throwe.
@Tulareanus (09.09.2023 11:31): Já z hlavy přišel na X exploitů. Můžeš třeba narvat batoh výbušnými lahvičkami, hodit jej nepřítele pod nohy a odpálit a koukat, jak dostává třeba 500 damage. Nepoužívám to samozřejmě. Mně by to zážitek naopak kazilo.

Co pak udělat, když si opozičník hodí na iniciativu lépe shodí ti charakter ze skály? To urychlí boj jak? :) Ty možnosti naopak za mě souboje prodlužují.
Mě třeba Original Sin 2 sedl právě tím, jak pomalé tam souboje byly. Jinak bych ho dost možná ani nehrál. Bylo to prostě takové skoro až Heroes. Moc mi to sedlo. Jen pravda, byly tam naprd ty štíty, které dávaly imunitu před kouzly, myslím. Ale jinak když už se tu kritizuje ta pomalost, mám nutkání přispět s protipocitem. :D
S tím kdysi přišel Peter Molyneux když byl hlavní mozek her v MS. Jakoze bude bozi ovládat hry jedním knoflíkem kterej když se zmackne odehraje se celá řada věci aniž by je hráč musel ovládat. Tedy zmáčknout knoflik = všechno na scéně umře. A lidi ho nemají tak radi, přitom jasný vizionář když člověk kouká na tu dnešní herní uspěchanost :)

I když souboje ( ehm, spíš puzzly ) v OS2 se táhly hrozně, pravda…
Lenže súboje v BG 2 nemali vôbec toľko taktických možností, či už v rámci schopností povolaní, ktoré sa rozhodne zväčšili od AD&D 2.5 (hlavne pre nekúzelnické postavy) alebo to, že hra umožňuje hráčovi veľa možnosťami pracovať s prostredím. A to sa oveľa viac približuje tabletop zážitku D&D. Zároveň práve využívaním týchto možností a tým, že hráč príde na nejaký fígeľ, ktorý mu umožní získať prevahu v danom boji a prostredí a vo výsledku sa tak urýchli aj samotný boj.

No a potom je druhý faktor a to je to, či hráča súboje bavia alebo sú pre neho len prekážkou, ktorú chce mať za sebou. Ja sa radím do tej prvej skupiny a teším sa z každej objavenej zábavnej synergie alebo využitia prostredia vo svoj prospech. A o tom hranie RPG podľa mňa je - o užívaní si náplni.
@marwel (08.09.2023 22:28): Je to celé zdlouhavé. Od soubojů, přes průzkum atp. Ta hra je v posledku stejně úmorná jako OS 2. A tím, co píšeš, to není. Smitem a crit hitem z tadpole powers dám bossfight za kolo dvě. Při vší účtě nemáš moc představu, do jakých detailů já plánuji své postavy. Jako fakt. Viz můj koment k Mask of Betrayer. Nebo mé dual classy v BG 2. ;)

Btw pokud by dal fighter hit 10x za kolo v RT jako v BG2), tak by to bylo skvělé. V turn based je to stále úmorné.
@marwel (08.09.2023 22:28): pri správnej kombinácii skillov, kúziel je radosť bojovať a odsýpa to aj mne na začiatku 2. Aktu na lvl 7.

Hlavne neagrovať naraz veľké skupiny nepriateľov a využívať napr. Zhadzovanie, prone alebo výbušniny/výbušné prostredie.

Laezel využívam presne na tie spomínané multiakcie - 2 akcie za kolo, haste, action surge a ide celkom nekompromisne. Podobne aj Karlach.
@Jab (08.09.2023 18:22): Myslis gameplay jako takovy nebo soubojak? Ten gameplay se nijak nelisi od jinych crpg, pomer dialogu, pruzkumu a souboju je tu podle me zvladnuty dobre. Pokud myslis souboje, tak to bude asi castecne i tim tvym trochu nestastnym multiclassem. Paladin nebo fighter dostavaji na 5. urovni utok navic na kolo. 2/3 multiclass ne. A pokud nemas jeste dalsi bojovniky v parte a vsechny postavy ti tak utoci jednou na kolo, tak to je trochu problem no. Uz to hrajes docela dlouho, uz by si to melo sednout. Jakmile vis co v soubojich delas, tak to pomerne slusne odsypa. Realtime with pause to neni no, tady kazdy miss boli, obzvlast kdyz mas jeden utok na kolo. V BG1/2 bylo docela jedno jestli bojovnici trefovali kazdy paty pokus.

Pro zajimavost fighter by mel byt schopny, za urcitych podminek, zautocit az 13x za kolo na 11. urovni. Improved extra attack (3 utoky na akci), haste (+ akce), action surge (+ akce), elixir of bloodlust (+ akce v pripade zabiti), great weapon master extra attack. No mozna jen 12x pokud je action surge bonus akce.
@Jab (08.09.2023 18:22): Souhlasím, přes dva týdny jsem na to nesáhl právě z toho důvodu, plus pro šílené množství předmětů v kombinaci s old school inventářem. Jakože fakt nechápu, kdo chce z tohoto slzavého údolí sednout ke hře a v té neustále po jednom řešit management záplavy itemů, ugh.
Nevim no. Ten gameplay je prostě i tak hrozně utahanej. I když to je lepší jak předchozí díl (čti Original Sin 2).
@Jab (08.09.2023 12:07): Si říkám, že by bylo dobrý do tý paladinovi knížky napsat obsáhleji co se nesmí.
Jediný co mě napadá u devotion je to, že musíš nejdřív zkusit nenásilnou cestu ale jinak sem z toho fakt jelen.
Teda absolutně nechápu proč sem porušil jako paladin vengance přísahu tim, že sem zabil tieflingy co chtěli zabít Laezel.
Tak po asi 14 dnech mi odpověděli z Larianu ohledně těch extrémně malých textů, když to hrajete s K+M (proto jsem přešel na gamepad), takže prý o tom problému vědí a pracují na nápravě. Já tu hru budu mít ještě na dlouho než to dohraju (stále level 3, u posledního sejvu asi 22 hodin, celkový čas v gog-počítači herní doby přes 30 hodin).
Na hejt okolo ME3 konce jsem nikdy nenaskočil, ale tady je ten Act 3 fakt nedopečenej. Hlavně některý postavy vůbec nedostanou outro (?). Velký, lepší outro chybí celkově. Každopádně chci pochválit soundtrack, především Raphael, to už tady nejspíš bylo napsaný stokrát :)
@Jab (06.09.2023 21:41): jestli myslíš takový to na útesu a ležení vedle sebe, tak to jsem měl taky dvakrát. Ale pokud to s ní vydržíš, tak tam pak bude ještě jedna pozdějc, explicitnější :)
Hmm, asi se mi trochu bugla Shadowheart. Opakuje se s ní stejná první romantická scéna. Je to jak randění čtrnáctiletých. :)
Si pročítám názory lidí na ten ending a očividně nejsem jedinej komu přišel krapet undercooked, ale tohle mě rozesmálo :)

Mass Effect 3 players: "First Time?"

Hey, At least a lot of subplots in ME got proper conclusion before the ending ending, especially the companions. BG3 subplots all converge in one particular instance and explode like fermented diarrhea.
Tady nejsou ending slides? To jsem docela překvapen, působí to trochu nedokončeně. Čekal bych taky nějaký detailnější pokecy s partou. Jinak ale hezkej závěr, samozřejmě jsem zkusil i ty dva teh evul, ale "in my name" je hroznej cringe :) A že Karlach je možný říct aby táhla do pekla s Wyllem je předpokládám novinka v patchi.

@Widl (06.09.2023 08:29): mě byl celkem sympatickej, prostě lawful neutral kterýmu jde jen o přežití a svobodu, respekt

Btw pochopil jsem post-credits správně že Withers je ten původní god of death Jergal, že jo
Skorozávěr Tak jsem dal šutry Balduranovi, Orpheus to má za pár, ale podařilo se mi LeaZel i Vosse ukecat (u Vosse mi padly dvě dvacky, snad poprvé za hru, heh) aby pomohli. No, jsem zvědav, Vlaakith je sice bitch, ale to byla i Orpheovo matinka a asi by byl i on.

Štve mě ale, že ani v tom závěrečnym runu v upper city nemůžu jít s celou partou, místo aby většina lidí vegetila někde v kempu.
Jé Larian zas vydal hotfix a pár hodin před koncem hry mi zase rozbil můj essential kamera mod, to je radost
Jo asi to reloadnu z pred tim questem s hrackama a pujdu na nejaky ten companion quest a uvidim. Zitra mam konecne den volna, tak budu mit cas se tomu vic venovat.
Paladin bojující ze Zhentarim v jejich základně. První rána a Oath Broken. Facepalm. :P
@marwel (05.09.2023 20:01): Doporučuju pustit se do questů parťáků. Je to vlastně to nej na většině hry - aspoň pribehově. Já sem po vstupu do města šmejdila domeček po domečku a trochu mě to znudilo. Tak sem si řekla, že si to osvěžím nějakým questem a hned mě to zase pohltilo. Třeba to zafunguje i u tebe.
@marwel (05.09.2023 20:01): Jo to byl hrozně blbej quest, měl jsem tam to samý, několikrát jsem kvůli těm strážnejm reloadoval a pak se na loot vykašlal. Občas ty "open world systémy" trochu haprujou. A dokončit to nenásilně fakt asi zatím nejde. Jinak tedy to lower city je docela overwhelming, přišlo mi že se to tam teprv pořádně rozjelo, ale já mám RPG města rád, takže mě to tam vlastně bavilo víc než první dva akty (potom co se mi podařilo vyřešit stuttering).
@Paul (05.09.2023 19:45): Zacatek lower city. Delal jsem ten quest ohledne vybuchujicich hracek. Nevim, jestli je tam nejake nebojove reseni, ale quest log rekne, ze musim jit do druheho patra, coz vyvola boj. Tak je pozabijim, quest jakoze vyreseny, fajn. Ted lootuju mrtvoly, ve stealth, ale straze pred kramem stejne vlitnou dovnitr, ze to tam rozkradam. To maj sesty smysl nebo co? Celkove ale proste nevim, co delat driv. Jestli mam jit rovnou delat ty companion questy nebo smejdit kolem a plnit nejake vedlejsi questy. Nejak me vubec nic nelaka resit.
@Paul (05.09.2023 19:20): Nejotravnejsi na tom je, ze to je proste vec hlavy no. Ja tu hru hrat chci, chci se u ni bavit a dohrat ji ale mozek mi proste rekne ne, tohle uz vic nechces. Jako by se mi v hlavne proste neco prepnulo, mozek hodi BG3 na blacklist a mam smulu no, bavit se nebudu at chci sebevic. :) Urcite to dohrat zkusim, treba se mi to nejak podari prebit, alespon doklepnout hlavni linku, treba potrebuji jen delsi pauzu, ale se zkusenostmi z Original Sin tomu moc nadeji nedavam.
@marwel (05.09.2023 19:10): u mě save file ukazuje 164 hodin, Steam 234 (a odpovídá to, save toho spoustu netrackuje) a jsem v poslední lokaci (asi), takže bych to možná i mohl dneska doklepat, hezky den před Starfieldem :) Neměl jsem nikdy problém že by mě to nebavilo, naštěstí, ale jinak to znám, třeba s AC Odyssey, kde jsem sice dohrál hlavní příběh, pak jsem chtěl dát DLC a hned asi po dvou hodinách toho prvního jsem to znechuceně odinstaloval a nikdy tak neviděl závěr příběhu Kassandry. Taky se mi z představy dalšího hraní skoro zvedal kufr :)

Ale jinak souhlasím že ač je BG3 supr, tak není lepší než Witcher 3 :)
Tak save file ukazuje 94 hodin, Steam 120 (docela rozdil no, i presto, ze jsem toho tolik neopakoval) a jsem presne v situaci jako v pripade Original Sin jednicky. Proste me to uz nebavi, jen predstava hru zapnout mi zveda zaludek. I kdyz jsem od zacatku vedel, ze byt ta hra prilis dlouha, tak ji nejspis nedohraju, stejne me to sere. Vzhldem k mym neuspesnym opakovanym snaham dohrat Original Sin to vypada, ze i BG3 zustane nepokoreno. Kazdopadne bylo to dobre dokud to bylo dobre. :) Bavil jsem se celou dobu (az na par hodin na zacatku, chvili trva nez se to rozjede) az do chvile, kdy jsem se bavit prestal, coz ale neni vina hry no. :)

A jen takove zaverecne shrnuti. Je to lepsi hra nez Witcher 3? Nevim, asi ne. Je to lepsi RPG nez Witcher 3? To rozhodne ano! ;)
Mně to asi už od druhého přespání v kempu pořád píše, že někdo se mnou chce mluvit - tak jestli chci skutečně jít spát, přestože tam ve skutečnosti nikdo nemá nic nového k řeknutí.
@SilentWolf (05.09.2023 10:41): To mu nežeru ani zbla. Prostě to odpovídalo tempu z early access, kde to schválně měli na turbu, aby si v early access mohli hráči vyzkoušet romanci se všemi společníky. A pak to prostě nestihli přeštelovat u všech, protože jsou přece kápa a bez problému hru vydají o měsíc dřív. :)

A ta věta " He also admitted that acting in real life as quickly as the companions did would be "problematic"." je tak ryzí PR nonsense, krása.
@Paul (05.09.2023 09:38): Jen ať máš jasno, osvobodit Orphea nijak manuálně 'předem' nemůžeš, hra tě automaticky vezme do astral plane až po ofiko načatí endgame, a tam se teprv rozhodneš co a jak. Doporučuju na tuhle fázi mít v partě Karlach. :) Jen tak, ať pak zbytečně neztrácíš čas koumáním, jak se k němu dostat, jako jsem hodinu dělal tehdy já. :D
Huh, hledám vstup do vězení kolem Wyrm Rock pevnosti aniž bych narazil na její obyvatele, protože ti jsou všichni vyagrovaní (předpokládám kvůli zničení iron throne) a fakt s nimi nechci bojovat, a jen tak mimochodem najdu místnost kde je Gortash, tak ho rovnou zabiju a už můžu jít do endgame :) Ale ještě tedy zkusím najít toho draka a osvobodit Orphea.
@Paul (05.09.2023 01:38): To be fair mám teď hodně volného času, celý první akt v BG3 jsem už znal, druhý průchod jsem úplně nedokončil, a Starfield jsem věřím zabalil dřív, než jak to učiní většina hráčů. Tedy za předpokladu, že většinu to bude bavit víc. :D