Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

[neexistující příspěvek]: Hele důvod, proč jsem nebyl schopný hrát první Gothic na PC, bylo to příšerné ovládání. Hádám, že to šlo nějak omodovat, ale s tím se mi nechce dělat... takže za mě ty Switch porty super, určitě to bude mnohem příjemnější a třeba to jednou zkusím znovu. :) Akorát teda za 800 bych si představoval oba díly dohromady. Nebo ideálně všechny tři, takže já určitě počkám na slevu.
@Fritol (05.10.2023 21:15): Jo tak nějak to bude. Jen mně překvapuje ze to nedají i na pc. Asi to ale bude tím ze ten rozdíl není tak obrovský oproti původním verzím a zas by akorát poslouchali ze s modama to vypada lip :)
@Charllize (05.10.2023 21:08): Pamatuju si nějaký článek, kde se ptali indie vývojářů, na kterou platformu by vydali svou hru, kdyby si měli vybrat jen jednu a mám pocit, že všichni říkali jen PC nebo Switch. :D Jako největší roli asi hraje fakt, že prostě 120M+ uživatelská základna dělá svoje, ale taky si myslím, že Nintendo hráči jsou víc otevření čemukoliv. Průměrný PS a Xbox uživatel ti na staré hry vesměs kašle, tam to nemá takový potenciál. To by musel být vyloženě remaster nebo ideálně remake, aby to zaujalo.

edit: Už 130M... ok, jsem zas podcenil Nintendo. :)
Zdravím kde najdu klíč abych otevřel dveře do trestanecké kolonie a děkuji za odpověď
Skvělá perfektní hra ALE to ovládání je strašný !!!! Nechápu proč nemůžu útočit když stojím na místě, jak mám útočit ?
Díky jiné diskuzi jsem si krásně vzpomněl, jak super tahle hra byla, když člověk "rozbil systém" :D Samozřejmě i s datadiskem...
Ve chvíli, kdy člověk věděl kde co je, co kde hledat, a pár triků tak to měl dohrané za den nebo dva. Pamatuju, že jsem vždycky došel do města, vyloupil všechny tajné skrýše, a nakoupil/ukradl svitky na proměnu v ty nejsilnější zvířata.

Pak jsem se proměnil v nějakou bestii a šel doslova vyhladit celý ostrov a získal deset i více levelů. Sice se díky tomu nezvyšovalo zdraví, ale jinak jste body normálně získali a pak byli nějakou dobu neporazitelní :D

Zlaté časy...
[neexistující komentář]: Fajn koment! Přivedl jsi mě ale na myšlenku ohledně grafiky. U jedničky ta grafika zastarala dost, nicméně u dvojky se ani po letech nemůžu zbavit pocitu, že ta hra s ohledem na své stáří vypadá stále dost dobře a vůbec nemám problém se na ní koukat. Zrovna nedávno jsem sjel i pár fajne modifikací a hořím nedočkavostí na pomalu se blížící vydání Dzieje Khorinis.
@Vurhor (15.09.2019 09:12): Ajo, na ten ostrov si matně pamatuju, díky :)
Já ten datadisk nemám rád právě kvůli té (podle mě) přemrštěné obtížnosti. Chci si tu hru vychutnat v klidu a bez rozčilování a bez hledání kamenných tabulek atd. :)
@John Mirra (15.09.2019 08:31): Jak píše Vurhor. Klíč je k truhle na ostrově pokladů u přístavu. Ale pozor, hemží se to tam ještěry a pastmi. Ve třetí kapitole už by to ale neměl být problém. Já zabil Cassie ještě, než jsem se k někomu přidal, takže jsem měl jen rapír, už nevím odkud a tenhle meč byl super. Každopádně úkol už ti asi změnit nepůjde.
@John Mirra (15.09.2019 08:31): Ten klíč je od truhly na tom menším ostrově, co je vidět z přístavu. Tuším, že je v nějaké opastěné jeskyni.
Tyjo, já už jedině s datadiskem. Hlavně ale kvůli tomu dodatečnému zvýšení obtížnosti. :)
Jsem ve třetí kapitole, pomlátil jsem je, a stejně to nahlásit nemůžu (jsem už žoldák) No nic, meč z Cassie vypadl hezký, ale mám už stejně tak dobrý :) A taky měla klíč, který nevím, k čemu pasuje...
Hraju to bez datadisku, nemám ho moc rád.
@John Mirra (13.09.2019 23:45): To už si nepamatuju. Já je ale každopádně zabil, protože jeden z nich (myslim, že ta ženská) má nějakou skvělou šavli, lepší než rapír, na kterou není potřeba moc síly.
Můžu naprášit cech zlodějů po tom, co jsem jim donesl ty krvavé kalichy? Za to, jakou mi dali mizernou odměnu po tom, co jsem se s tím tak dlouho štval, si to zasloužej :D Byl jsem u Andreho a nešlo to.
V INI editoru sem si vypl 3rd person pohled a zapl 1st person, jenze citlivost/rychlost mysi je naprosto rozdilne nastavena ve smyslu horizontalni/vertikalni...

kdyz se podivam nahoru tak je to strasne rychle a kdyz se chi otocit tak zas ej to strasne pomale.

Nevite jak to nastavit pokud to vubec nejak jde tak aby to bylo rovnomerne?
Víte jak se tady psalo o Steam Award? A víte jak to dopadlo?

Steam Awards
"Není se za co stydět“
"Tohle ocenění patří hře, kterou milujete až za hrob. Má nějaké chyby? Možná. Nechápou ostatní, co na ní vidíte? Stoprocentně. Ale to je fuk, pro Vás je speciální a není se za co stydět."

Tak Gothic nakonec nevyhrál, vyhrál Zaklínač...
@DonSnake (01.01.2018 23:14): Ruku do ohně za to nedám ale myslím že tě to kouzlo musí nejdřív někdo naučit i když máš ten svitek ale jistě to fakt říct nemůžu. Možná tu ještě zkus projet diskuzi jestli to tu už někdo neřešil dřív.
@DonSnake (01.01.2018 23:14): Co si pamatuju, tak spánek nemusí nutně fungovat na všechny. Plus pokud jsi šikovný, do toho skladu se můžeš proskákat. Vylez na tu polorozpadlou zeď za Matteovo obchodem a zkoušej doskočit na jeho střechu, může to chvilku trvat, ale určo to jde.

Lidi, ono v týhle hře nefunguje kouzlo spánek? Člověk si tak koupí jeden svitek tohoto kouzla s tím, že si do začátku hry přijde na nějakou tu pěknou výbavičku a on ten strážce u Matteova skladu nejde uspat! Dokonce ani normální obchodník nejde uspat. Manu na to mám, dokonce i víc, než je potřeba (potřeba je 10 many, já mám 15). Nevíte, čím to je?
@CrocoRay (30.12.2017 13:15): Ano, prostě zneužíváš nedostatky nebo vyložené chyby hry. To pití lektvaru pod útokem, je ukázkový případ. Je to bug, který nikdo neopravil, protoře nerozbijí hru.
Já třeba jako prvního zabil draka v bažině a přišel mi celkem lehkej ale ty ostatní už byly o dost horší. Nakonec ale pomocí nějakých těch démonů jsem je přece jen skolil. Nicméně pořád je to jedna z největších výzev co jsem ve hrách zažil.
@Bodkin (30.12.2017 13:02): Jo, ten výraz jsem už někde zaslechl, ale přesně takhle jsem ho neznal. Ale tak exploitování se dá chápat jako cheatování bez cheatů :-) Řekl bych, že ten výraz exploitování jsem někde zahlédl při konverzaci ohledně speedrunů. Tam se toho hodně využívá a bez toho to ani nejde.

Ale u samotného Gothicu II už to pak teda byla nuda, jak jsem všechny dal na jednu ránu, takže jsem si tím pak vždy vypomohl jen lehce.
A jinak kdyby někdo nevěděl ve hře se dá aktivovat quicksave, a pití potionů se dá nabindovat na klávesu, takže člověk nemusí lézt do inventáře.
A tak v Gothicu II šlo dobře využívat chyb hry a svým způsobem tak cheatovat jako bez cheatů :-) Nevím, jak datadisk, ale ve dvojce šlo najít lektvar na sílu a vypít ho tak, aby vás kousl třeba nějaký polní škůdce, co rád útočil častěji a síla přibyla, ale lektvar nezmizel. Pak se sílou okolo 1000 šlo sundat draka na jeden úder. Ale upřímně mě to už moc nebavilo, bo to bylo zase až moc lehké. Já to spíše tak ze srandy zkoušel mezi těmi 7 dohráními.