Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Tulareanus (01.10.2023 14:53): Teda zrovna u těch Tieflingů to je jednoznačně blbej design....respektive po mě hra chce abych lhal nebo zabil Laezel která se ničim neprovinila, je uvězněná a dokonce mi pomohla a já mám pomoct Tieflingům který jí chtěj popravit jen díky rasovejm předsudkům a to sem prosím hrál Oath of Vengance..."recognise higher morality" takže bud sou lidi co tu scenu napsali magoři nebo je to jen nedomyšlený.
Já sem nemluvil o enginu ale příběhu, hra se jmenuje BG 3 ale nerespektuje rozhodnutí/příběh z původní trilogie a jen se jim inspiruje. Předpokládám, že za to můžou Wizardi ale ten název je jen nestydatý ždímání cecků.
@Hitsuran (01.10.2023 14:39): Čo do komplexnosti, to určite pre casualov nie je. Veď ty sám tu niektorými otázkami v diskusii ukazuješ, že si niektoré veci nepoznal alebo nepochopil správne (napr. tieflingovia pri Lae'zel).
A som v treťom akte a ako pokračovanie tá hra reálne naozaj pôsobí, miestami pomrkáva možno dokonca viac než treba na minulé diely.

Po stránke boja a technickej stránke by bolo vhodné si uvedomiť, že v 80s a 90s bývali oveľa rapídnejšie skoky v enginoch a hrateľnosti v hrách: Might and Magic skok medzi V a VI, niekoľko skokov v King's Questoch a Sierra hrách medzi EGA a VGA, všetky tie skoky počas série Ultima. Hra naozaj nepotrebuje vyzerať ako svoj predchodca, aby mohla byť jeho pokračovaním.
...po měsíční pauze jsem vstoupil do lower city a připomněl si, proč v těhle rpg fakt nemám rád velký města - člověk nemůže udělat pár kroků, aby nešlápnul do dalšího questu...
@Vurhor (30.09.2023 19:53): Koho chleba jíš, toho píseň zpívej. Po Minsc and Boo's Journal of Villainy bylo toto cameo docela jasné. Vlastně se divím, že tam nenarvali i Irenica a Aribeth.
Act III - Poprvé jsem to rage quitnul kvůli dějové lince. Právě jsem zabil Sarevoka. Zase. Zase v Bhaalově hnízdě unvitř Baldurovy brány, zase v té jeho bhaalovské zbroji a zase strašně zlého skrz naskrz. Ještě dokážu v pohodě mávnout rukou nad tím, že z Viconie udělali tuctového minibosse, ale tohle mě fakt vyloženě nasralo. Obzvlášť s přihlédnutím na jeho úlohu v BG2: ToB. So much for redemption arc, huh? Vím, že Lariani jen vycházeli z toho dementního kánonu od Wizardů, ale fakt bylo nutné ho do té hry takhle narvat? Protože pokud bych měl něco označit za anti-fan service, tak je to tohle. Možná ze mě mluví jen ublíženecké fanboyovství k předchozím dílům, ale tohle mi prostě po narativní/scenáristické stránce přijde jako naprostá trapárna. A to je ta hra jinak hezky napsaná, včetně i mnohých postav. Ach jo.
Proč si Shadowheart nepovídá s Isobel? Bug nebo to tam nějakou záhadou není? To by mě dost štvalo, že by to autoři opomenuli...
Ok. Někde mezi 7. a 8. úrovní a budu začínat 2. kapitolu. Completionist style. Paladinka to už hodně lehce dává. Druhý útok za kolo na lvl 5 paladina už bude takový bonbonek. Plánuji ji na lvl 8 paladina a 4 fightera.
@marwel (29.09.2023 19:04): To si nemyslím. BG3 na IE nemohlo být. To je realita, s kterou těžko někdo mohl bojovat. V tom komentu je btw, že je to bližší OS2 než BG. S čímž bych také souhlasil.
@HolyMeatball (29.09.2023 13:47): Prijde mi, ze pro celou radu hracu je ton BG dany enginem hry a s trojkou by v tomto nebyli spokojeni jinak nez prave na stejnem enginu nebo alespon s podobnym zpracovanim jako maji treba Pillars. I kdyby se Neverwinter Nights 2 odehravalo jinde a jmenovalo se Baldur's Gate 3 tak by si lide stezovali, ze to proste neni BG i kdyz si myslim, ze samotnym tonem je NWN2 BG pomerne blizko.
@AlieN (29.09.2023 16:51):  Dík :D
To je otázka, jestli čekat. Třeba chybějící konce s Karlach přidali celkem rychle, ale vydání enhanced ending reálně může trvat i několik měsíců. Já osobně bych na to spíš nečekala.
@Tulareanus (29.09.2023 14:29): Staré Baldursy obsahovaly humor (i když nevím jestli tvou uvedené postavy jsou toho dobrým příkladem - to jsou hlavně solidní psychopati), ale celý ten fantasy svět a dost temný příběh se bral velmi vážně. Z BG3 jsem ten dojem zatím vůbec neměl, tam je vše uvolněné, permanentně v dialozích cítím ironické pomrkávání, nějak tíživě na mě atmosférou působila akorát ta vypálená vesnice.
NPC postavy radši hláškují, hážou macho pózy, nebo chtějí souložit, než aby vzbuzovaly dojem reálných lidí kteří v tom světě nějak žijí.
@Katt (komentář): Výborný komentář :D

K tomu že konec je nedodělaný a určitě na něm zapracují - to se reálně dá v dohledné době čekat, nebo je to spíš zbožné přání na nějaké znovuvydání za rok nebo dva? Si říkám jak dlouho mám s pokračováním ve své rozjeté hře čekat...
@Jab (29.09.2023 11:57): Stale nechapu, co cini Baldur's Gate Baldur's Gate a co cini Baldur's Gate 3 not so Baldur's Gate ale budiz.

Jinak, jen tak mezi reci, rekl jsem si, ze tak zkusmo dam zacatek prvniho aktu, abych si vybavil, jake to bylo (ten treti akt me tak unavil, ze jsem uplne zapomel o cem byly prvni dva :D) a uz jsem v tom zase utopil 7 hodin. :) Tentokrat jsem dal tu spider queen na tretim levelu a ani jsem se neuchylil k nejakym cheesy taktikam, tedy krom prostreleni toho web mustku pod jeji prdeli. :) Ani ty vajicka jsem nenicil. Ale dost jsem si provetral inventar co se tyce lecivych lektvaru. :)
Pokud vás sere způsob jakym sou řešený dialogy/skill checky a nechtěná romantika tak doporučuju mod  "Overexplained Interaction Options" .
Asi nový business model. Prostě udělat hype, vydat hru v hratelném stavu a pak za vydělané prachy ladit bugy, v lepším případě překopat nefunkční obsah.

Je to vlastně výhodné pro všechny strany. Nedočkaví konzumenti si zahrají a udělají reklamu na webu (ať už pozitivní, či negativní), vývojáři shrábnou peníze a ti, co nespěchají si to po pár letech koupí ve slevě a užijí v plné parádě.
@Charllize (24.09.2023 12:05): Tak jsem negativni predevsim u her, ktere se vychvaluji do nebes i kdyz si to podle me nezaslouzi. I pres vsechnu kritiku si stale myslim, ze treba Witcher 3 nebo RDR2 jsou dobre hry, jen ne perfektni a 10/10 si nezaslouzi, na to je tam toho imo spatne prilis.

BG3 celkove dobry, ale ty konce jsou proste strasne spatne. Je to jak navrat z tabora, deti si reknou cau pred autobusem a tim to hasne. Ok, zachranili jsme svet, tak ahoj a napis.
@Charllize (24.09.2023 12:05): mě ten konec, resp. jeho zpracování taky mírně rozmrzelo, ale stejně jsem na devítce..je to skvělý, jen prostě nedodělaný, ať už to takhle Larian udělal záměrně, nebo z nedostatku času. Enhanced Edice to ale bude řešit, teď je to prostě zatím furt neofiko early access.
Včera som začal hrať tretí akt a páči sa mi, ako autori v každom akte nachystali nejaké zábavné prekvapenie. Napr. skoro hneď v úvode tretieho, tie prvé stretnutia s Orin. Trošku mám zatiaľ z toho predmestia také Witcher 3 vibes, čo je fajn.

Inak v piatok vydali Larian ďalší väčší update, nečítal som celé patch notes kvôli spoilerom, ale vyzerá to, že sa zameriava hlavne na fixy a stabilitu tretieho aktu.
@Paul (23.09.2023 17:32): Je to priserny no. Docela by me zajimalo, jak o tom uvazuji v Larianu, jestli to vedome vydali v tomhle stavu s tim, ze jim to nevadi nebo s vedomim, ze treba pristi rok vydaji Enhaned Edici hry jako v pripade Original Sin her.
Tak konecne dohrano. Dle Steamu 170 hodin (save bude kolem 130, rekl bych) na dohrani a ending uplne na hovno. Ne, ze by byl vylozene spatnej, ale jak je to prezentovane to je teda amaterismus jako svine. Zlaty end slides ze starych Fallout a podobne.
Ten druhý akt sa mi extrémne páčil, originálne nápady, aj pomrkávanie po predošlých BG hrách, ale hlavne extrémne silná a dobre gradovaná atmosféra. Viaceré lokácie a minibossovia naozaj pomerne originálni nepriatelia, až som si vlastne spomenul na Witchera 3 traja Thormovia. A záverečné boje boli tiež super, aj keď príbeh dosť drsne potemnel. No a aktuálne som skončil na ceste do Baldur's Gate, otvoril sa mi v kempe astrálny portál, ktorým mám utiecť. Takže neviem, či to je ešte koniec 2. aktu alebo už začiatok 3.. Ale to je asi jedno. Aj keď som sa v prvom akte bavil, tak druhý vo mne zarezonoval silnejšie. Som zvedavý na tretí.
@Jab (19.09.2023 10:33): Tak jasne no, ja mam na to prave Astariona. At uz ho nechavam mluvit nebo se necham sam od nej boostnout. Ja partu promenil, chtel jsem zkusit jinou kombinaci, tak jsem vzal s sebou Karlach misto Jaheiry (barbarka misto monka) a Wylla misto Astariona (warlock misto barda). Wyll ma vyoske charisma, i vyssi nez Astarion, ale nepouzil jsem ho, nejak jsem si to v tu chvili neuvedomil. :P Chudak Halsin.
@Jab (19.09.2023 10:33): nedělá náhodou "alt" pouhé zvýraznění některých těch objektů? - zvýraznění objektů také používám - abych náhodou nepřehlédl třeba někde se povalující knihu, ... možný loot, ale přidržení křížku prozkoumá asi okruh o poloměru tři metry od postavy - a zobrazí se plně všechno v seznameu - ve sloupku na straně obrazovky. Jak jsem již říkal - hraju to jen se skupinou v podstatě samých bojovníků - ale myslím, že mám nějaký svitek s nějakou magickou střelou - ten jsem ještě ani nezkoušel použít - použil jsem tam na ni prostě kuše, a také jsem nedávno zjistil/objevil tu výhodu toho skákání- během soubojů.
@Ria Kon (18.09.2023 07:50): To je sice fakt, ale ty questy te provazi temer od zacatku hry, to je vicemene to same. Ciste vedlejsich questu tam opravdu moc neni ve tretim aktu. Jo, Jaheirin ukol s hlavni linkou moc nesouvisi a zacina vlastne az ve tretim aktu, tak ten se da zapocitat. :)

Ach jo, bugnus se mi fight s Orin, vubec se nehybala, nic nedelala. Skoda, vypadalo to na zajimavy boj. Boj se Sarevokem byl hodne fajn, kazdopadne Halsin to tedy nedal, sel jsem tam bez Astariona, takze 25 na persuasion nebo intimidation bez sance, jedine s cistou 20 a tu jsem i pres advantage a ctyri inspiration rerolly nehodil. Tak jeste Raphael (a Orpheus, doufam, ze to konecne bude znamenat konec pro Emperora). Helsik jsem zabil, 20k nemam a persuasion/intimidation... viz. situace s Orin. :D
ohledně té ježibaby oko jsem si nenechal operovat, jen jsem to zkusil - pak jsem to loadnul - zastal jsem se té holky tam - pak také jsem zkusil v tahovém režimu nasadit ty dřevěné masky všem členům družiny - žádná speciální animace jen obrazovka - konec hry; ta ježibaba samotná mi dala dost zabrat - než se mi ji podařilo porazit (porazil jsem ji na 4. úrovni, taktická obtížnost, napřed jsem to zkoušel bez odpočinutí - ale to mě jen masakrovala) - napřed jsem zkusil se k ní proplížit přes tamty 4 s těma jejíma maskama - ale ona si je pak přivolala na pomoc - tak jsem je zabil - ale pak si místo toho vytvořila kopii sama sebe - přišel jsem na to jak použít pavoučí zámotek - je třeba ho hodit pak z něho ty pavouci vilezou - ti aspoň odvedlli pozornost trochu (také jsem zkoušel přivolat na pomoc ty orky pomocí toho rohu - ale ty nejspíš prostě pozabíjejí všechno co jim přijde pod ruku protože mi pokaždé zabili tu dívku v kleci, takže si je šetřím na později až při souboji nebudu potřebovat někoho zachraňovat) - pak ta ježibaba vzala na sebe podobu té dívky - tak jsem čekal až se promění zpět - nechtěl jsem omylem zabít tu pravou dívku - nakonec se vzdala - přemluvil jsem ji aby propustila tu dívku a ještě mi děla nějakou magickou věc se kterou jsem si permanentně zvýšil sílu o jeden bod. Teď má ta holka za manžela zombíka - jo to holku jsem ještě schválně zkusil zabít - vyzkoušel jsem na ní kouzlo mluvení s mrtvými - pak jsem loadnul - oživil ji toho manžela - zombíka - nechal jsem je odejít do Baldurovi Brány vyhledat další pomoc. 

jo a teprve nedávno jsem zjistil že pomocí přidržení křížku můžu prozkoumat blízké okolí (nějak jsem resetoval tipy/výuku) - zobrazí se mi všechny věci v dosahu - seznam těch věcí - takže je můžu vysbírat/prohlédnout - někdy je totiž dosti těžké nějakou věc zaměřit - třeba u té ježibaby tu hlavu té ženy tam - jak si tu hlavu drží v náručí
@Ria Kon (13.09.2023 10:52): hlavní postava (půlelfka) v single player (teď má po "lékařském" zákroku každé oko jiné.
Guardian 

Vím, vím. Měl jsem munchkinovat s půl-orkem kvůli jeho bonusům. Ale k čertu s tím. Není to těžká hra (na prostřední obtížnost). Lektvary léčení piju ještě méně než v minulých dílech. :) A chtěl jsem neprotahovat obličej při jakékoliv elementární snaze o role-play paladina. :)
@marwel (18.09.2023 04:23): Shadowheart a Astarion nemají questy spjaté s hlavní linkou. Jahdeira tak napůl. Nightsong má zakončení taky mimo. Vtipné je, že většina lidí si stěžuje obráceně - že je příliš questů, co na hlavní linku nenavazuje.
Tak uz mi zbyva jen Raphael a Orin a snad uz jdu do finishe. Abych byl uprimny tak mi ten vyrazny focus na companion questy, hlavni questy a support questy (questy, ktere jsou optional ale maji silnou navaznost na hlavni linku) ve tretim aktu trochu znechutilo zazitek z nej. Jako kolik je tam vlastne side questu bez jakekoli navaznosti na hlavni linku? Tri? Carrion, malir, jezibaba? Vic si jich nevybavim.
@marwel (14.09.2023 20:38)Jj, to ma tiež sralo. Z aj jasne mechanickej logiky vecí, keď mu stojím na poliach, tak mu odoberám ritual sources a čerpám ich ja. Je to explicitne napísané. Takže človek by čakal, že mu to prerušuje rituál, pretože k nemu nemá ritual sources. Lenže to zjavne - z nejakého mysteriózneho dôvodu - neplatí, a on po troch kolách je schopný dokončiť ten rituál aj bez zdrojov. Nejak.

Jedinou inou možnosťou, ako mu zabrániť v zabití Astariona a nezabiť ho zároveň do troch kôl, je zabiť ľubovoľného iného spawna. To, na rozdiel od čerpania tých zdrojov, rituál nadobro prekazí. Nedáva to zmysel.