@Walome (07.03.2012 15:19): Na to se nikdo neptal, tak to nikomu vnucovat přece nebudu ;)
Diskuze
@Say (07.03.2012 15:02): Já to myslel tak, že jsi v tom svým příspěvku rovnou neřekl jak to udělat :)
@Walome (07.03.2012 14:50): No tak promiň, že jsem to napsal 11 minut po tobě=D
@Longin (07.03.2012 12:35): Jo. Já to tak hrál. Ale musíš na to "neoficiálně".
@Longin (07.03.2012 12:35): Oficiálně ne. Neoficiálně nevim.
Dá se hra hrát s anglickým dabingem a českýma titulkama?
No mně se líbila ta hláška Joeho, když odvážíte postřeleného Henryho, nebudu citovat doslovně. Jak Joe Henrymu říká, že nemá mluvit, že si musí udržet životní sílu, jak to viděl někde ve filmu a když se Henry optal, jak ten film skončil, Joe že: "chcípnul". :-D
Ako tak čítam posledné príspevky v tejto diskusii, znova mi dochádza aké slabé hlášky má dvojka oproti jednotke :)
V těch hláškách je copak, kurva, nějaký rozdíl? Ocaď pocaď, už se snažíte až moc.
Minatory: Znáš to o tom mlčeti a drahých kovech?
Minatory: Znáš to o tom mlčeti a drahých kovech?
Walome: neboj, já pochopil ironii se kterou jsi sem postoval ty "hlášky" z dvojky :)
JohnCZ: perfektní doplnění! Doufám, že je z hlavy :)
JohnCZ: perfektní doplnění! Doufám, že je z hlavy :)
Matador: "Paulie, Paulie klid. Nikdo nebude nikoho zabíjet, rozumíš? Nechci abyste je zabili. Chci abyste jim dali ponaučení – abyste jim zpřelámali všechny kosti v těle a nechali je ležet na chodníku v kaluži vlastní krve!!! Aby do konce života museli ty parchanti jezdit na kriplkáře a slintali si na košili! Aby se malé děti smály jejich sešívanejm ksichtům! Aby prostě každej do konce jejich života viděl, co se stane, když někdo dělá v MOJÍ čtvrti bordel!"
Matador: jenže ta je dobrá. Ty ze dvojky jsou všechny naprosto votřesný.
Game over, bastarde!
Kam se všechny "hlášky" ze dvojky hrabou na "Co si to ti parchanti vo sobě doprdele myslej? Že je to tady nějakej zasranej lunapark nebo co? Vlastnoručně těm hovadům rozstřílim prdel na sračky!" :)
"Vito bude řídit. Je z nás nejmíň namrdanej."
praise the lord and pass the ammunition!
Nebo: "Ke zkurvenýmu malíři?" "Ne, k zkurvenýmu doktorovi."
Walome: Nebo: "Řídiš jak moje zasraná babička." :-)
"To si kurva vsaď!"
To je fakt hláška za všechny prachy :-D
Ještě není špatný "takže nám jsou kurva k ničemu"
To je fakt hláška za všechny prachy :-D
Ještě není špatný "takže nám jsou kurva k ničemu"
No na objektivní hodnocení si nárok nekladu. Stačí jen když řeknu že dvojku jsem dohrál a dost. Jenom od tý doby jsem jedničku hrál a dohrál dvakrát. Prostě mě baví mnohem víc.
Satan: Pro mě znovuhratelnost znamená právě to projetí celé hry znovu, jako to má většina jiných her. Dobrá, důvody oblíbenosti jedničky mi jsou známy a to mi stačí. Já to holt mám jinak, ale na tom nesejde.
Walome: No jo, nějak jsem si neotočil list ve Tvém seznamu dohraných her. :-) Jinak si teda Jasona neumím v té čepici představit. To bych ho totálně znetvořil. :-)
Fg: Vždycky s nadhledem! ;-)
Walome: No jo, nějak jsem si neotočil list ve Tvém seznamu dohraných her. :-) Jinak si teda Jasona neumím v té čepici představit. To bych ho totálně znetvořil. :-)
Fg: Vždycky s nadhledem! ;-)
Btw Chucku nasaď čapku, bez diskuze!
Chuck o5 střílí :) jsem rád, že si držíme tu naši lajnu Chucku :D
Chuck: ježišmarja, samozřejmě že hrál, každej rok si to sjedem s kámošema na jeden zátah v jedný místnosti :)
Nechci to tady nějak rozebírat donekonečna, ALE jednička mě bavila, dvojka ne. Asi takhle bych to shrnul: pocit ze střelby je lepší, pěstní souboje jsou lepší, děj je víc srozumitelný, hra nehraje na efekt ale na hratelnost, v jedničce nejsou zbytečné prvky (obchody apod.), nemizej tam zásobníky odhozené na zem, pod kabát se ti nevejde deset zbraní, prázdné zbraně jdou zahodit, jde sejmout parťák, není tam autoheal apod. V drobnostech je ta síla.
Dvojka mě mile překvapila některými prvky gameplaye (Vito mimoděk uhýbá když kolem něj sviští kulky, kabát vod hoven) a nakonec to nebyl takovej průser, ale zatímco si jedničku sjedu dvakrát do roka, druhé dohrání dvojky bylo na hranici mých sil. Nevím čím to je, ale tak to prostě je.
Jo a bezednou magickou garáž, co sama opravuje auta, na to bych taky zapomněl.
Nechci to tady nějak rozebírat donekonečna, ALE jednička mě bavila, dvojka ne. Asi takhle bych to shrnul: pocit ze střelby je lepší, pěstní souboje jsou lepší, děj je víc srozumitelný, hra nehraje na efekt ale na hratelnost, v jedničce nejsou zbytečné prvky (obchody apod.), nemizej tam zásobníky odhozené na zem, pod kabát se ti nevejde deset zbraní, prázdné zbraně jdou zahodit, jde sejmout parťák, není tam autoheal apod. V drobnostech je ta síla.
Dvojka mě mile překvapila některými prvky gameplaye (Vito mimoděk uhýbá když kolem něj sviští kulky, kabát vod hoven) a nakonec to nebyl takovej průser, ale zatímco si jedničku sjedu dvakrát do roka, druhé dohrání dvojky bylo na hranici mých sil. Nevím čím to je, ale tak to prostě je.
Jo a bezednou magickou garáž, co sama opravuje auta, na to bych taky zapomněl.
Chuck: S tou znovuhratelností tě nechápu, protože po ukončení kampaně jednička odemkne všechny funkce jízdy a extrémní jízdu. Dvojka se může pochlubit maximálně projetím kampaně znovu na nejvyšší možnou obtížnost, která je (aspoň z mého pohledu) i tak dost nízko. Jedničku jsem dohrál asi 25x, dvojku 3x. Navíc...někdy mě přepadne mlsná a zahraju si znova úseky z jedničky jako závěr v galerii, přepadení banky, vystřílení přístavu, přestřelka v nadzemním parkovišti, plížení v prokurátorově vile, přestřelka v Pepého restauraci...no vlastně skoro půlku hry :D Ze dvojky bych si možná taky zahrál pár úseků, jenže nejsou checkpointy a nahrávat misi od začátku než se doberu ke kýžené sekvenci se mi vážně nechce. Co se týče postav, to je jenom o sympatiích. Vito se do mafiánského světa hodí víc, protože z něho válka udělala chladnokrevného hajzla. Tommy měl akorát finanční problémy a je to tak trochu mafiánská pohádka s jasným koncem.
Satan: Tak zrovna znovuhratelnost je přesně to, co je mi v souvislosti s jedničkou cizí. Když jsem ji dohrál, řekl jsem si fajn, bylo to dobrý, ale stačilo to, kdežto když teď koukám na to, jak to kluk hraje, tak bych ho od toho nejradši odstrčil a sedl si k tomu sám. To samé je s Tomem nebo Vitem. Vito je holt mladší krev a možná mj. proto se mi tam hodí víc atd. Ale jo, O.K., aspoň vím, jak to kdo a hlavně proč vnímá.
JohnCZ: To jsi mě s těmi DLC docela zarmoutil. To vypadá na další herní krizi. :-(
JohnCZ: To jsi mě s těmi DLC docela zarmoutil. To vypadá na další herní krizi. :-(
Chuck: Podívej se na hry v příměru s rokem vydání. Mafia přišla s poměrně realistickým vyzněním (v herním světě v takovém typu titulu skoro nemyslitelným), má soudržnější vyprávěcí strukturu, je mnohem zábavnější a její znovuhratelnost je neskonale vyšší. Má sympatičtější hlavní postavu (Kubulus to vystihl úplně přesně), spád od začátku do konce, filmové postupy a hlavně - herní náplň má hlavu a patu a není tam nic, co by hráči na první pohled chybělo. Dvojka trpí hroznou zkratkovitostí v herním obsahu a přílišnou rozplzlostí ve vyprávění. Dvojka je výborná hra, ale ve srovnání s jedničkou jí chybí jedna podstatná věc: nezávislost.
Rovněž bych řekl, že jednička je lepší. Mám pocit, že mnoha lidem se líbí dvojka víc hlavně v tom, že je přístupnější a co si budeme povídat, po hratelnostní stránce příjemnější a plynulejší. A to prostě rozhoduje... Příběh však kvalitě jedničky nedosahuje ani po kotníky. Z první Mafie si pamatuju každou misi, kdežto z druhého dílu jen jejich zlomek. Tím ale nechci říkat, že dvojka je špatná. Bavila mě hodně a taky jsem ji v hodnocení náležitě ocenil.
Chuck: DLC nedoporučuju. Je to generická patlanina (alespoň teda Jimmyho vendeta), která je takřka bez příběhu. To si radši zahraj základní hru znova ;) Pro milovníky amatérských modifikací a šibeničních časových limitů by to možná bylo, ale ty, jak jsem už stihl vypozorovat, na to až tak moc nejsi a mám tušení, že budeš zklamán. Stejně jako jsem byl já.
Chuck: DLC nedoporučuju. Je to generická patlanina (alespoň teda Jimmyho vendeta), která je takřka bez příběhu. To si radši zahraj základní hru znova ;) Pro milovníky amatérských modifikací a šibeničních časových limitů by to možná bylo, ale ty, jak jsem už stihl vypozorovat, na to až tak moc nejsi a mám tušení, že budeš zklamán. Stejně jako jsem byl já.
Chuck: To je asi ten problém, dvojka mě vůbec neláká, zatímco na jedničku by chuť i byla zase :D
Osobně jsem jedničku tolikrát nehrál (tuším 2x a to celkem dávno) a přestože mi nepřijde zase o tolik lepší, postavy má rozhodně výraznější.
Kubulus: Ale jo, to může dělat opravdu hodně.
Bursoft: Až budeš dvojku hrát potolikáté jako jedničku, věř, že si budeš pamatovat každého vrátného. :-)
Bursoft: Až budeš dvojku hrát potolikáté jako jedničku, věř, že si budeš pamatovat každého vrátného. :-)
Chuck: Tak za sebe můžu říct, že jednička měla rozhodně lepší příběh (konzistentnější), který měl svůj KONEC, každá postava měla ve hře přesně svoje místo a prostor a byla unikátní. V M2 je minimálně 3x tolik postav a nepamatuju si z nich kromě Vita, Joa a Lea vůbec nikoho. Zbytek mám tak nějak popsaný v komentu. Já bych neřekl, že je M2 špatná, ale nad jedničku bych ji určitě neřadil..
Chuck: Za prvé nostalgie, za druhé ztotožnění se s hlavním hrdinou. Tomova persona úmyslně pronáší klasická středostavovská moudra o životě, načež přebírá roli muže střední třídy sešrotovaného životem a jeho zkažeností, zároveň však neústupně ctícím tradice a morálku. Je to velmi laciný podvod, protože jeho osobnost je vzhledem k událostem hry zcela nesmyslná (takový člověk by nebyl do zločinecké organizace ani přijat), ale funguje to a získává si to své příznivce.
Vito je úplně jiný, v podstatě absolutně povolný a táhnoucí se za ocasem svého nejlepšího přítele. Navíc ta velká očekávání...
Vito je úplně jiný, v podstatě absolutně povolný a táhnoucí se za ocasem svého nejlepšího přítele. Navíc ta velká očekávání...
Satan: Aha, takže ona je prostě jednička lepší. To mě v tom mém názoru poměrně utvrzuješ. :-D
Chuck: Trocha možná jo, ale je to i tím, že je prostě lepší :D Dvojka měla hroznou nevýhodu v tom, že každý od ní čekal zázraky, protože jednička byla na poli české herní scény zjevení.
Walome: Jo, díky, málem bych Tě přehlédl! :-) Proč falešný pocit? V čem je jednička u většiny hráčů pořád výrazně lepší než dvojka? Není v tom tak trochu neutuchající nostalgie a platonická zamilovanost a "přes to vlak nejede"?
No jo, Ty jsi zrovna z těch, který jedničku ze záhadných důvodů nehrál. ;-)
No jo, Ty jsi zrovna z těch, který jedničku ze záhadných důvodů nehrál. ;-)
Ja som tým narážal na fakt, že v Mafii boli vždy viditeľné červené krížiky a občas aj šípky, čiže problém s tým nebol. Čo sa týka Morella, tak to bolo precenenie skriptov, podcenenie herných eventualít, ale i to bol len jeden moment, takže si to toľko plaču okolo toho určite nezaslúži. :)
Far Cry měl především pár opravdu debilních pasáží (helikoptéra, závěr hry), jejichž opakování mě tedy také zrovna dvakrát nebavilo (a popravdě mě odrazují od případného znovu-zahrání). Ale zrovna ta první Mafia měla tu obtížnost imo akorátní tj. takovou, kdy má hráč pocit, že si ten postup dále opravdu zasloužil, ale přitom na druhou stranu zbytečně nefrustruje.
M.a.t.t.: Tak to se mi ulevilo. ;-) Já právě, když si vzpomenu třeba na Far Cry, tak jsem v některých částech ani nedýchal, abych se konečně k tomu checkpointu dostal. A je pravda, že se to v celkovém zážitku hodně projevilo, přestože je to jinak fajn hra.
M.a.t.t.: Pravda :)
Ale iba pokiaľ ti vyššia obtiažnosť nekazí chuť hrať dalej - to je zase iný prípad.
Já bych tedy řekl, že obtížnost má velký vliv na samotný pohled, zda titul byl kvalitní - respektive pokud je hra obtížná a přesto motivuje k častému opakování některých sekvení.
Takovou Mafii II nebo Crysis jsem projel jako nůž máslem. S OFP, Mafií, Vietcongem nebo Far Cry jsem strávil daleko více času a tak si je více zapamatoval - a to je jistě jeden z důvodů pro to, považovat je za kvalitnější než výše zmíněné.
Takovou Mafii II nebo Crysis jsem projel jako nůž máslem. S OFP, Mafií, Vietcongem nebo Far Cry jsem strávil daleko více času a tak si je více zapamatoval - a to je jistě jeden z důvodů pro to, považovat je za kvalitnější než výše zmíněné.
Chuck: To si ma zle pochopil a vôbec si nemyslím, že čím je hra ťažšia, tým je lepšia. Mafia II sa skutočne hraje oveľa ľahšie, čo je do istej miery plus ale prvý diel mal podľa môjho názoru lepší príbeh, nápaditejšie misie atď, nič viac za tým nehľadaj.
Say: Ne, to je o tom, že tvůrci v hráči pěstují nějaká očekávání...
Tulareanus: Napsat do hlavního úkolu mise "Zabij Morela", s významem "Jen ho následuj"... To není o obtížnost.
ale proč ne tulíku, každému co ho baví
Tul.: Tam je to zase jasný až moc. :-)
"Spíš nemusíš polovinu hry strávit přemýšlením nad tím, co po tobě vlastně vývojáři chtějí ;)" V takom prípade doporučujem radšej Painkillera. :)
Co je na tom tak zarážejícího? Myslím, že Say to řekl naprosto nejvýstižněji. Takže proto je ten procentuální rozdíl takový, jaký je. Prostě jsem si ji užil nadstandardně jako většina z vás první díl, který mi holt k srdci moc nepřirostl.
Kdybych tomu dal 95%, tolik podivu by to určitě nezklidilo, ale jakmile se tomu napaří plná palba, tak je to tak nějak divný. :-) Ale věřte tomu, že jsem to hodnocení zvažoval opravdu pečlivě.
M.a.t.t.: Nechceš snad nadnést, že čím je hra těžší, tím je kvalitnější? Já se u her zrovna nehodlám vztekat, abych z toho měl lepší herní požitek.
Kdybych tomu dal 95%, tolik podivu by to určitě nezklidilo, ale jakmile se tomu napaří plná palba, tak je to tak nějak divný. :-) Ale věřte tomu, že jsem to hodnocení zvažoval opravdu pečlivě.
M.a.t.t.: Nechceš snad nadnést, že čím je hra těžší, tím je kvalitnější? Já se u her zrovna nehodlám vztekat, abych z toho měl lepší herní požitek.