Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@valcik (24.07.2013 13:58): V Topce mám snad jedině izometrické oldschoolovky. Kdepak, žádné eventy a cut-scény nečekám, ale tohle působí i vedle akčněji pojatého IWD jako špatný vtip...

O těch směrových tabulích vím. Nikdy jsem nechápal, proč je ale na mapě jen jedna... Když stojíš třeba u katedrály, stejně si to musíš vyšlápnout. Každopádně tohle mě tolik netrápí, mluvil jsem spíš o průzkumu...
@eremita (24.07.2013 12:58): Okej, pardon. Ten komentár vyznel, akoby si na každom kroku očakával zopár naskriptovaných eventov prekladaných cut-scénami, tak som ťa podrypol. :P

K tomu pohybu po mapkách - objavil si quick travel? Na mape sveta sú umiestnené cestovné body, ktoré ťa prenesú do jednotlivých častí mesta a okrem toho sú priamo v hre smerové tabule, ktoré fungujú ako teleport. Klepneš pred hostincom v Hommlete na smerovú tabuľu, vyberieš cestovný bod a *puf*! Teleport. Rovnaká tabuľa je aj pri vstupe do Nulbu. Oproti Baldur's Gate je to učinený komfort, návšteva Cromwella v dokoch bola iná klikačka! :)

@Phoenix (24.07.2013 11:51): Dĺžka hry mi neprekážala, dobrodružstvá pre postavy na nízkych leveloch mám v D&D celkom rád. Kde sa objaví príliš mnoho úrovní, tam to väčšinou končí hromadným pobíjaním drakov.
@ugraugra (24.07.2013 13:22): TOEE je najmenej lineárna hra asi zo všetkých. Dá sa prejsť za 2 hodiny ale dá sa prejsť aj za 40 hodín. Žiaden postup v hre nie je podmienený žiadnou udalosťou. Dokonca niektoré endingy rátajú s tým, že do Temple parta ani nepríde. Ending je v treba brať hodne voľne, keďže tu chýba akákoľvek lineárna štruktúra. Jeden ending končí tak, že sa proste pridáš na stranu zla a hotovo. Toto je jednoducho verná konverzia pen and paper modulu, ktorý len opísal lokácie, rozmiestil monštrá, dal hráčom ako taký background do začiatku, a ďalej ich nechal tak.
Svojou nelinearitou má asi najbližšie k Falloutu 1 a 2, ale aj toto prirovnanie je značne nepresné. Toto je podľa Eremitu "zúfalo lineárne",... prosím?
Pánové, obávám se, že mi podsouváte věci, které z mého komentáře nevyplývají a které si ani sám nemyslím. Nejsem nová generace. Nevyžaduji romance. Netoužím po zachraňování světa. Nevadí mi anonymní parta dobrodruhů v zapadlé vesnici.

To nic nemění na tom, že v této partikulární hře mi vše přijde jen jako záminka k bojům... Nemusíte se mnou souhlasit, ale generalizovat a cpát mě do nějaké pochybné hráčské škatulky je ubohé.
@valcik (24.07.2013 11:06): Eremita má v něčem pravdu. Opravdu se jedná o nejlepší převedení systému do CRPG, na druhou stranu je bohužel hra opravdu hodně krátká, což je asi její jediný zápor.

Já jsem ovšem narozdíl od něj velmi uvítal, že se jedná konečně o izometrické turn-based RPG, ve kterém navíc nejdu zachraňovat svět (alespoň většinu hry), ale v neokoukaném setu Greyhawk prožívám řadové dobrodružství začínající partičky dobrodruhů v zapadlé vesnici. Z podobného důvodu jsem hodnotil nadprůměrně i Pool of Radiance: Ruins of Myth Drannor, který má pověst strašného propadáku (pravda ta první verze, která při uninstalu smazala na daném disku systémové soubory opravdu nebyla to pravé ořechové :-) ), ale pro ty, co dávají ve hrách přednost mechanismům před příběhem (tabulky, čísla, "Mí matematici mi rozumějí") to stále byl solidní kus.

Nezbývá než se konečně pustit do Co8 NC modu/patche, který do hry vrací/dodělává spoustu obsahu, který tam měl být už původně (jak je u Troiky bohužel špatným zvykem viz Arcanum: Of Steamworks and Magick Obscura a Vampire: The Masquerade - Bloodlines).
@eremita (komentář): Questy a dej, všetky postavy a dokonca aj dialógy vychádzajú zo slávneho a jedného z prvých modulov od Garyho Gygaxa z 1985 (áno presne toho, čo vytvoril celý pen and paper RPG žáner) http://www.goodreads.com/book/show/23576 ... il_Supermodule_T1_4_
Na teba pôsobí dej ako špatný vtip, na mňa tak skôr pôsobí tvoj komentár. Mínus dávam tak raz za pol roka, tvoj komentár by si zaslúžil rovno dva.
@emxd (06.06.2013 22:43): No mám nějaký long sword +3 a +2, klerik má Lareth's Staff of Striking a trpoše jsem specialozoval na sekyry, čili jsem mu nechal nějakou pouhou +1 (enchantovat se mi nechtělo).

No to je fuk, při příští hře to napravím. Nemám už případně ani hůlku magických střel, abych jej ustřílel jimi, takže na něj protentokráte asi kašlu.
@Isair (06.06.2013 20:48):
V tej pasazi by si uz mal mat Fragarach/Scatter, ktore su brilliant (vzdy zasiahnu), takze Balor je len otazka Stoneskinu + Haste. Jediny problem je jeho fear aura, ale Protection from Evil to riesi. Ak nemas Fragarach/Scatter, tak ina zbran, co ma holy/elemental/axiomatic damage. Len bude problematickejsie sa dostat cez jeho AC.
Podařilo se někomu sundat Balora? Nějak mi přijde, že na něj krom magických střel a kritických zásahů (a při troše štěstí searing light) pořádně nic jiného neplatí a navíc sem tam vyvolává další démony, které jsem horko těžko předtím dával samotné, natož ještě v boji s ním.

No s tím final bossem je taky kopec srandy:), ale alespoň na něj lépe účinkují všemožná kouzla. Škoda že jsem zahodil či prodal všechny holy weapons, co jsem se doslechl, jsou to ty jediné, které jej dokáží zranit. Takhle mi jsou bojovníci celkem k ničemu.
@valcik (03.06.2013 13:48): Tak vyřešeno, bug byl způsoben soubojem s kněžími ohně a hydrou, při prvním střetnutí vůbec neproběhl rozhovor, při kterém ti může zadat i nějaké ty questy... takže pozor na to:). Naštěstí jsem nakonec zjistil, že mám jeden save těsně před tímhle soubojem, čili jsem nemusel procházet celé patro znovu.
@valcik (03.06.2013 13:48): Jj, raději preventivně ukládám na 10 pozic:), akorát během procházení tohohle patra jsem si uložil mezi tím na další pozice, kde už však tenhle bug je také přítomen :/, čili nejbližší save je na začátku patra:/. Těch bugů je každopádně škoda, zvláště když se jedná o takhle fajn hru.

Jinač během celé hry mi to zatím náhodně spadlo pouze 3x, při kliknutí na deník s questy a 2x při souboji. Každopádně ukládám raději každou chvilku:).

Prý má na pády hodně vliv také auto-save (ten mám vypnutý) a ukládání při soubojích (hra spadne po uložení, nicméně je prý save funkční, takže to není žádná tragédie).
Ha, mne zase včera zostali dve postavičky po vypršaní kúzla Sphere of Invisibility natrvalo neviditeľné. Bolo to po ťažkom boji v strážnej veži chrámu, tak som zúfalo skúšal niekoľkodňový spánok a dokonca aj vraždu a oživenie postavy, ale prd z toho. Pri hrách od Troiky ale striedavo a často sejvujem do desiatky samostatných slotov, tak som si nakoniec celý súboj strihol znova a bolo.

Ukladaj často, občas sa to zosype úplne náhodne počas komplikovaného pathfindingu. Klepneš na odľahlú časť mapky a žuch! :)
Krucipísek, čekal jsem, že většinu game breaking bugů bude Co8 opravovat. Teď jsem se zasekl na druhém patře ToEE, anžto nemohu lokaci nikudy opustit, neboť hra pokaždé spadne. Naštěstí mám někde ještě starší save, kde to ještě nepadá, jen musím celé patro projít znovu :/.
@valcik (02.06.2013 17:58): Tak to je fajn zpráva. Aktuálně mám partu kolem sedmého levelu a na obtížnost si rozhodně stěžovat nemohu:) (po dlouhé době zase RPG, které je i docela výzvou).
@Isair (01.06.2013 14:57): Práve mám rozohraný Co8 7.8. bez NC a level cap som nastavil na 20. Vytvoril som päťčlennú partu a nabral som do nej ešte potulného barda, levely pribúdajú pomaly a je to ťažké jak šlak. Naposledy som hral Co8 aj s novým obsahom, pred záverečným súbojom boli všetky postavičky na pätnástnej úrovni a aj tak mi to dalo zabrať, ľahkého záveru sa myslím obávať nemusíš.
Jak je to zde s tím level capem v Co8? Dejme tomu, že hraji s osmičlennou partou a bez nového obsahu, je pro vyšší level cap (tj. těch 20) hra vyvážena? (na nějakém fóru jsem četl, že by snad být měla, ale nevím, zdali to považovat za seriózní zdroj informací)

Jde mi především o to, aby hra nebyla později příliš jednoduchou, když zde každý level je opravdu znát. Naproti tomu, kdybych si nastavil původní level cap, aby kvůli zvýšení obtížnosti v závěru hry (?... pokud je ta informace výše pravdivá) nebyla hra naopak nehratelná. Má s tím někdo nějaké zkušenosti či porovnával někdo jednotlivé verze?
To má level cap 10? Existují nějaký remover, který ho odstraňuje a má implementována i kouzla vyšších úrovení a speciální class ability?
@Phoenix (31.12.2012 10:58): panejo, tak to škoda že mám zrovna jednu rozehrávku rozjetou s předchozí verzí (solo paladinka lvl 17, kopa srandy).

NC určitě ber. Je to sice stále work in progress a v některých místech je to znát, ale rozhodně to stojí za to.
@Walome (25.07.2012 21:13): Za těch šest dolarů je to zlatý ;) Mě to dalo zavzpomínat na staré dobré časy s Baldur's Gate. Prostě low level team se vydává na svoje první větší dobrodružství.
Zapomeň na epičnost, co se v posledních letech zhusta nosí a užij si něco jako rozsáhlou fantasy povídku.
@Ebb (01.09.2008 21:43): že se na ta pluska a mínuska nevykálíš, dyť o nich to rozhodně není a myslím si že u shity world of warcraft mě nikdo netrumfne :D. Já to prostě beru tak že kdo mi dá mínus prostě nesouhlasí s mým názorem tečka, nic víc nic míň, ale když už jsme u plusek a mínusek tak nejlepší bilanci má uživatel Všivák má 47 komentářů a jen jedno mínusko ! :D

Jinak ke hře, je fakt super a fakt jsem nevěděl že záleží na přesvědčení jaký člověk hraje, za tuhle informaci díky. Jinak celkem těžká obtížnost je když člověk hraje s těmi předvolenými charaktery, které jsou dost průměrný.

@Say (27.12.2011 14:48): Sayi nechceš se pochlubit seznamem prioritných her ? :D jaký máš?
Jop, prvé štyri časti sú naozaj výborné.
Welkwood Bog som považoval za súčasť originálnej hry, než som sa dočítal že patrí k modpacku a záverečný súboj v Hickory Branch je pekná výzva, keď človek nechá orkom čas na prípravy. :-))
@valcik (01.04.2012 19:11): To je zrovna nejnovější, takže úplně vymazlené to ještě není. Taky je tedy třeba brát v potaz, že co jsem pochopil, tak hra je k modování naprosto nepřísupná a celkově je po technické stránce prý hrozný guláš, takže ti autoři to spíše hackují, než modují. Ode mne respekt. ;)

(A Verbobonc se dá kdyžtak vynechat. To je jen endgame dodatek.)
Neoficiálny obsah modpacku je parádny a perfektne vybalancovaný, okrem poslednej časti. Mesto Verbobonc do hry podľa mňa vôbec nezapadá, je ošklivé, pravouhlé a prázdne. Úlohy, ktoré tam dostanete, pozostávajú z nudného behania cez obrovskú mapu.
.. šit! No jasné, trápim sa s tou podivnou kruhovou kontextovou ponukou a na spodok inventára som nekukol. :D
Fíhá, to vypadá dobře ten modpack... Že bych tento kousek posunul výš v prioritách? Říkáš že i na první hraní bys to doporučil?
mtm: Pokud by někdo tu hru ještě někdo nehrál a chtěl by být při prvním hraní fakt jó, purista, tak bych chápal hrát bez new contentu, ale třeba pro mne fakt není co řešit, protože ten new content je supr a klidně bych ho doporučil i při prvním hraní, natož při druhém a dalším. Se stabilitou jsem u Co8 neměl nikdy potíže, to jen u vanily. ;)

(stejně se ale doporučuje průběžně ukládat na více pozic)
Hmm, nova verzia Co8 Modpacku a ja rozmyslam, ze by som si znova na chvilu zahral. ToEE je presne ten typ RPG, ktory mi dnes na trhu chyba. Takze, otazka znie:

Modpack z New Content alebo bez neho?
Ide mi hlavne o stabilitu a co najmensiu moznost poskodenia save suborov. Vraj sa to z casu na cas stava. I ked naposledy som toEE hral s nejakou 5 verziou modpacku a problemy som nemal.