Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 75
S těžkým srdcem musím souhlasit s ostatními komentáři. Tvůrci měli na výběr. Buď z Night Springs udělat naprostou what if šílenost, která nemá s původní hrou mnoho společného. A nebo naopak to nějak na původní hru šikovně napojit. Nakonec to dopadlo tak, že vzali od každého trochu a výsledek působí jako takový narychlo splácaný mišmaš. První dvě epizody jsou poměrně zbytečné jednohubky, které mi toho, čeho od Alana Wakea chci a očekávám, daly jen velmi málo. A navíc vcelku líně recyklovaly prostředí z původní hry, takže pokud bych nehrál Night Springs s půlročním odstupem a nezafungovala by na mě už určitá míra nostalgie, asi bych byl vyloženě rozmrzelý. Takhle jsem návrat do známých kulis uvítal, ale přesto jsem z nich neměl pocit ani zdaleka takové atmosféry, jako při hraní původní hry.

Jak už tu padlo, tohle všechno naštěstí zachraňuje třetí část DLC, která mi konečně dala to, co od hry od Remedy očekávám a možná ještě předčila po nemastných neslaných předchozích dvou příbězích má očekávání. Blbý ale fakt je, že se ani jeden příběh nehraje nějak extra dobře. Soubojů je tam jen pár a nepřináší oproti původní hře vůbec nic nového. A vlastně tak nějak působí, že tam jsou jen proto, aby to nebyl jen obyčejný walking sim. O to víc nechápu, proč se všude povalují bedničky se stovkami nábojů, které není na koho vystřílet, a lékárniček, které jsem prakticky za celou dobu neměl důvod použít. Jako kdyby tvůrci původně připravovali trochu něco jiného, možná něco tak trochu ve stylu American Nightmare, ale pak to rychle změnili a už nezbyl čas na balanc.

Ani navzdory nápadité třetí epizodě, kde se Sam Lake opět naprosto utrhl ze řetězu, se nemohu zbavit určitého pocitu zklamání. Pokud ovšem pominu nedopečenou hratelnost, tak já ten svět prostě žeru a líbí se mi, jak se Alan Wake pomalu ale jistě napojuje na Control. Jestli jsem si myslel, že Sam Lake dosáhl v druhém AW svého tvůrčího vrcholu, tak závěrečná část DLC mi dala ochutnat, že pokud nebudeme muset na další Remedy hru čekat dalších 5 a více let, tak se máme sakra na co těšit. Protože stejně jako u jezera a oceánu, tak ani u smyčky a spirály pravděpodobně ještě nekončíme.

Pro: celej ten remedyverse obohacenej o další střípky skládačky

Proti: nedopečená hratelnost, recyklace prostředí, strašně krátké

+12
  • PC 75
Vždy je tak trochu průšvih, když musím napsat „toto lze hodnotit ze svou různých pohledů.“ Protože tak by to být nemělo. Hry by měly být dobré komplexně, jinak je tu problém a toto DLC má extrémní nevyvážení příběhu a hratelnosti. Zatímco první je poměrně skvělé, druhé je nic moc.

První DLC k Alan Wakovi II. Jsou ve své podstatě tři epizody in-universum seriálu o záhadách, Night Springs, přičemž v každém budeme hrát za jinou postavu a v podstatě každá má jiný styl. 

První epizoda, Number One Fan, je extrémní jízda, a v tomto ohledu jsem ochotný odpustit i mnohé chyby. Tato část je ve své podstatě špatně napsaná fanfikce převedena do hry a tvůrci se skutečně nedrželi zpátky a některé dialogy mě donutili se nahlas smát. Není divu, že se chopíme role Rose Marigold, která sama byla vždycky trochu… přehnaná. V první epizodě se už setkáme s problémem, které má celé DLC – a to je poněkud nevyvážené souboje. Ale protože je první epizoda tak specifická parodie, lze to odpustit. 

Ne už tak v druhé epizodě, North Star, kterou bych asi vesměs považoval za nejhorší část DLC. A tohle jsem upřímně nečekal, protože na setkání s Jesse Faden, hrdinkou z Control, jsem se vážně těšil a vlastně to byla poměrně zábava, ale příběh zde byl velmi limitovaný – cítím, že se zde snažili tvůrci něco sdělit, ale na mě fakt působilo jako epizoda mystery seriálu bez hlubšího spojení s lore. Plně se navíc ukazuje, že souboje jsou v tomto DLC jen aby se neřeklo a jsou to otravné překážky abyste se dostali dál.

V třetí epizodě, Tima Breaker, se ujmete role… Tima Breakera a to způsobem který byste nečekali. Toto DLC je skutečně jedinečné, ale ačkoliv problém se souboji zůstává, nabízí pár skvělých hádanek, a hlavně takové ponoření do lore, že je to až neuvěřitelně. Druhá polovina je skutečně originální a kdyby nic jiného, tohle byste si zahrát měli. 

Vesměs je problém Nigth Spring to, že to jsou v zásadě tři povídky převedené do hry. To z toho činí dobrý příběh, horší hru. Pokud ale máte rádi Alana Waka, rozhodně to za to stojí.
+12
  • PC 65
Když ohlásili Night Springs, tak jsem jásal. Prostor vydat se trochu "švihlejší" povídkovou cestou, možná si vzít nějakou inspiraci z podcastu "Welcome to Nightvale" který si myslím musí Sam Lake poslouchat ve dne v noci. Hezky v retro stylizaci. A začalo to vskutku super - Mr. Door jako vypravěč perfektní a přesně ten Twilight Zone feeling.

Ale to je tak vše. Epizody jsou tři, a každá má do hodinky a pocitově je to ještě míň. Nápady tu jsou špatné, jakoby se jednalo o ty horší díly nějaké antologie. Jasně - grafika, stylizace a barevná paleta jsou stále skvělé, takže pastva pro oči to bude opět - ale v první epizodě mě postihlo EXTRÉMNÍ zklamání v podobě hlavního padoucha. Se smutkem v oku jsem vzpomínal na Alan Wake's American Nightmare. Tohle udělat Scratchovi. Fuj! Ale tuhle epizodu chápu - prostě tak trapné, až se musíte smát. Takže ač nejblbější, myslím že tu paradoxně má největší místo - kdyby však byly další epizody alespoň o něčem jiném.

Druhá je totiž o něco horší - krátká epizoda v zábavním coffee parku. Hlavní myšlenka mohla být dobrá, ale jistý prvek hlavní postavě nedovolí jít do hloubky ústřední záhady a tak kráčíme po povrchu. Hraje se zde za Jesse z Controlu a hráč si připomene skvělé vtipné plakáty a různá varování, kterými byl Control plný. A tak.. se smutkem v oku vzpomínáte na Control. Ještě když vás navádí ten grafický efekt Polarisu.

Třetí epizoda to celé zachraňuje, ale ani tak není moc dobrá. Nebudu k ní nic psát. Protože věřím, že to pro mnohé bude taky trochu záchranou celého DLC.

Tak jako tak... herně nic moc. Máte neustále stovky nábojů a je nemožné umřít.

Nejhorší na tom celém je, že nevíme, zda se aktivně dělá Alan Wake 3, nebo alespoň Control 2. Začali skvěle a já chci ať v tom pokračují, zároveň mě ale děsí představa, že tohle bude na dlouhé roky z toho multiverza vše.. Já už chci v kůži Alice s foťákem v ruce rozjíždět podobné mindfuck věci, jako když Alan přepisuje realitu.
+17