S těžkým srdcem musím souhlasit s ostatními komentáři. Tvůrci měli na výběr. Buď z Night Springs udělat naprostou what if šílenost, která nemá s původní hrou mnoho společného. A nebo naopak to nějak na původní hru šikovně napojit. Nakonec to dopadlo tak, že vzali od každého trochu a výsledek působí jako takový narychlo splácaný mišmaš. První dvě epizody jsou poměrně zbytečné jednohubky, které mi toho, čeho od Alana Wakea chci a očekávám, daly jen velmi málo. A navíc vcelku líně recyklovaly prostředí z původní hry, takže pokud bych nehrál Night Springs s půlročním odstupem a nezafungovala by na mě už určitá míra nostalgie, asi bych byl vyloženě rozmrzelý. Takhle jsem návrat do známých kulis uvítal, ale přesto jsem z nich neměl pocit ani zdaleka takové atmosféry, jako při hraní původní hry.
Jak už tu padlo, tohle všechno naštěstí zachraňuje třetí část DLC, která mi konečně dala to, co od hry od Remedy očekávám a možná ještě předčila po nemastných neslaných předchozích dvou příbězích má očekávání. Blbý ale fakt je, že se ani jeden příběh nehraje nějak extra dobře. Soubojů je tam jen pár a nepřináší oproti původní hře vůbec nic nového. A vlastně tak nějak působí, že tam jsou jen proto, aby to nebyl jen obyčejný walking sim. O to víc nechápu, proč se všude povalují bedničky se stovkami nábojů, které není na koho vystřílet, a lékárniček, které jsem prakticky za celou dobu neměl důvod použít. Jako kdyby tvůrci původně připravovali trochu něco jiného, možná něco tak trochu ve stylu American Nightmare, ale pak to rychle změnili a už nezbyl čas na balanc.
Ani navzdory nápadité třetí epizodě, kde se Sam Lake opět naprosto utrhl ze řetězu, se nemohu zbavit určitého pocitu zklamání. Pokud ovšem pominu nedopečenou hratelnost, tak já ten svět prostě žeru a líbí se mi, jak se Alan Wake pomalu ale jistě napojuje na Control. Jestli jsem si myslel, že Sam Lake dosáhl v druhém AW svého tvůrčího vrcholu, tak závěrečná část DLC mi dala ochutnat, že pokud nebudeme muset na další Remedy hru čekat dalších 5 a více let, tak se máme sakra na co těšit. Protože stejně jako u jezera a oceánu, tak ani u smyčky a spirály pravděpodobně ještě nekončíme.
Jak už tu padlo, tohle všechno naštěstí zachraňuje třetí část DLC, která mi konečně dala to, co od hry od Remedy očekávám a možná ještě předčila po nemastných neslaných předchozích dvou příbězích má očekávání. Blbý ale fakt je, že se ani jeden příběh nehraje nějak extra dobře. Soubojů je tam jen pár a nepřináší oproti původní hře vůbec nic nového. A vlastně tak nějak působí, že tam jsou jen proto, aby to nebyl jen obyčejný walking sim. O to víc nechápu, proč se všude povalují bedničky se stovkami nábojů, které není na koho vystřílet, a lékárniček, které jsem prakticky za celou dobu neměl důvod použít. Jako kdyby tvůrci původně připravovali trochu něco jiného, možná něco tak trochu ve stylu American Nightmare, ale pak to rychle změnili a už nezbyl čas na balanc.
Ani navzdory nápadité třetí epizodě, kde se Sam Lake opět naprosto utrhl ze řetězu, se nemohu zbavit určitého pocitu zklamání. Pokud ovšem pominu nedopečenou hratelnost, tak já ten svět prostě žeru a líbí se mi, jak se Alan Wake pomalu ale jistě napojuje na Control. Jestli jsem si myslel, že Sam Lake dosáhl v druhém AW svého tvůrčího vrcholu, tak závěrečná část DLC mi dala ochutnat, že pokud nebudeme muset na další Remedy hru čekat dalších 5 a více let, tak se máme sakra na co těšit. Protože stejně jako u jezera a oceánu, tak ani u smyčky a spirály pravděpodobně ještě nekončíme.
Pro: celej ten remedyverse obohacenej o další střípky skládačky
Proti: nedopečená hratelnost, recyklace prostředí, strašně krátké