Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Ještě si vzpomínám, jak jsem kdysi fakt dávno nevěděl, čím to je, že mi samovolně ubývají životy. Teprve později jsem zjistil, že to bylo kvůli jídlu :).

Kdysi jsem dělal pro tuhle hru i webovky, ale pak jsem se na ně vykašlal. Koukám že adresa ještě funguje, tak tam třeba koukněte, ať tu mojí několika hodinovou práci aspoň někdo vidí :D .

http://skeldal.php5.cz/

Fungují monstra, kouzla, věci a mapy. Nic z toho ale není dotažený do konce. Jsem hold línej :/ .
Fingon: Jidlo i piti se daji vykouzlit, stoji te to jen velmi malo many :)
Ale jo, však já také. Přeci jen, nehrál jsem to poprvé, pročež si myslím, že v tom přeci jen hrály velkou roli i ty lektvary (ne že by na tom příliš záleželo).
Isair: Určitě jsem je měl o dost dříve než před Skeldalem. Mám silnou tendenci si ve všech RPG postavy pečlivě naplánovat před samotným hraním, pročež jsem určitě plně využil cvičitele a i svým postavám jsem posunoval "družici" při jejich vytváření tak, abych neztratil ani jeden bod, který si mohu koupit přes cvičitele. Během hraní jsem pak absolvoval základní a rozšířený výcvik i za cenu toho, že jsem postavám dlouho nevylepšoval statistiky (tzn. vlastně úrovně). Tím myslím, že jsem ani jediný bod neproinvestoval "vedle". Zbytek pak řešily prsteny, přičemž jimi nakonec měli mí rekové obsaženy všechny sloty.
To s tou zbraní nad 5 je pro mě nová informace. Díky za ni! Nicméně si myslím, že rozdíl už asi nebude velký. ;)
No já si teď schválně nahrál finální save z posledního hraní a ty statistiky mám tak akorát na ty temné úsvity (snad jen o 5 vyšší pohyblivost než je třeba), pročež jsem je musel, jak jsem říkal, začít používat až před koncem hry. Na druhou stranu, pomocí lektvarů se k nim dopracuješ opravdu celkem brzy, i když to něco stojí.

Teď koukám, v komentáři to máš pěkně a dopodrobna popsané (jsem ho kdysi četl... ale holt ta paměť:/). Jen k těm zbraním... trénovat se v nich můžeš na více, než jen "5" bodů, jen to od pěti roste naopak strašně pomalu. Osobně mám (dle finálního savu) u seker hodnotu "6".
Isair: Jak píši v komentáři, tak cca druhou polovinu hry jsem takhle procházel. Nepamatuji si ale, jestli jsem na to chlastal lektvary či ne.
Démon byl dobrej. Ale jako když už má člověk ty válečníky... Byť je taky fakt, že při prvním dohrání jsem poslední patro Skeldalu s nimi udělal.
Máš vlastně pravdu (asi mám horší paměť, než jsem si myslel), každopádně tou "použitelností" vycházím z poslední hry a pravdou je, že i s těmito nižšími požadavky dva Temné úsvity můžeš použít až v pozdější fázi (bez lektvarů), řekl bych, že jsem je začal používat někdy po vstupu do "Skeldalu" (s těmi požadavky, které jsem původně postnul, by ses asi, pravda, k nim nedostal nikdy:)).

Nebo ve které části hry ses vlastně k jejich použití (bez lektvarů) dopracoval ty?

Stejně jako "oko za oko" působí i "hlubina", příp na některé nepřátele "neviditelnost", ale "oko za oko" získáš nejdříve. Mimochodem, působí to jen na "inteligentní" nepřátele (tj. na ty, co si cíl vybírají), tudíž téměř na všechny, krom skřetů, piraňí a tworgů.

Málem bych zapomněl...dobré kouzlo je i "démon" (obzvláště 3. úroveň), díky němuž pak mágové mají skorem lepší statistiky, jak dobře vytrénovaní bojovníci:) (mají více životů a větší dmg, nežli bojovník s jedním Temným Úsvitem na 13. úrovni). A také mají 3 útoky za kolo. Navíc tohle kouzlo získáš už v neviditelném městě, do něhož já osobně chodím vždy jako první, neboť si tam přijdeš ke slušnému jmění. S jedním naboostovaným démonem sundáš Tiroku za necelé dvě kola:) (tudíž stejně, jako s bojovníkem), navíc je bezva, že když ho náhodou někdo zabije, nic se neděje a mág se promění zpět do původní podoby.

"Btw, u Temných Úsvitů musíš nacpat dostatek bodů i do obratnosti, anžto potřebují 70 bodů obratnosti, 70 bodů pohyblivosti + těch 130 bodů síly, což jsou opravdu vysoké statistiky (přestože si sílu či obratnost můžeš o 40 zvýšit pomocí prstenů) a bez lektvarů je získáš tak nejdříve ke konci hry."
Tyhle čísla si vzal tak, žes vynásobil minimální požadavky dvěma, co? :) Na dva temné úsvity potřebuješ sílu 96, obratnost a pohyblivost 52. To máš hnedle o 70 nižší požadavky, než sis myslel. A šup si to zahrát znovu. ;)

To s tím oko za oko na mágy jsem zase nevěděl já (aby ti to nebylo líto). Někdy to vyzkouším, až mě zase chytne nálada na Brány Skeldalu. :)
"Já ti nevím, jak je vůbec možné, že si to hraní každý z nás pamatuje úplně jinak. "
Tak to vážně netuším:).

Třebas ledovou krev získáš po nabrání Gralta. Oko za oko získáš zase po nabrání Erika... v "doupatech" mágů jsou vždy pouze 2 poslední kouzla dané školy (u ohně 3). Navíc spoustu užitečných kouzel dostaneš i po završení magické školy v Caredbaru.

A zrovna ledová krev už je opravdu silné kouzlo, obzvláště na 3. úrovni (pravdou je, že vedle "vzplanutí", "drcení" a posléze "vykrvácení" asi nejlepší útočné kouzlo, ostatní stojí opravdu za houby). Není problém jí nechat seslat dvěma mágy a zlikvidovat tak během jednoho kola dvě nepřátelské postavy na jednom políčku (i těch silnějších...), což se často ani naboostvoaným bojovníkům nepodařilo. Navíc, pokud používáš ta správná kouzla podle živlu nepřátel (na oheň chlad, na vítr zemská kouzla atd.), poškození se násobí. S čímž už odstraníš téměř cokoliv a bez problémů (například v doupěti mága země se kouzlem "drcení" likvidují nepřátele jedna báseň:) a že ti pavouci nejsou zrovna nejslabší).

Jak jsem níže zmiňoval, jakmile sešleš na mága "oko za oko", nepřátele na něj neutočí (pokud nemají plošný dmg), čili žádná ztráta času;).

Btw, u Temných Úsvitů musíš nacpat dostatek bodů i do obratnosti, anžto potřebují 70 bodů obratnosti, 70 bodů pohyblivosti + těch 130 bodů síly, což jsou opravdu vysoké statistiky (přestože si sílu či obratnost můžeš o 40 zvýšit pomocí prstenů) a bez lektvarů je získáš tak nejdříve ke konci hry.
Isair: Já ti nevím, jak je vůbec možné, že si to hraní každý z nás pamatuje úplně jinak. Hrál jsem na obě možnosti a prostě a jednoduše výsledek byl pro mě naprosto zřejmý. Útočná kouzla byla v pozdějších fázích totálně na houby. Naboostovaní válečníci mohli nechat zbytek party daleko za sebou. Dva temné úsvity nebyly problém (de facto dáváš body jen síly a pohyblivosti) a hra byla procházka růžovou zahradou. Naopak celá družina na jednom poli znamenala postihy na obranu a nepřátelé rádi ryli zvláště do pomalejších kouzelníků. Zbytečná ztráta času). Nejlepší kouzla byla, co si vzpomínám, vždy na konci doupat oněch pěti mágů a další pak před samotným Skeldalem. Prosím vypiš mi lokace, kde si je našel ty. ;)
"Já před rokem, tos mě teda fakt trumfnul. :)"

Nejde mi o nějaké "trumfnutí", pouze reakce na tvé "Fakt nevím, jak si to pamatujete".:)

"Ale když už mi to vyčítáš, kdy dostaneš ta svá skvělá kouzla? ;P"

Tak většinu těch použitelných dostaneš vcelku brzy, minimálně tu "ledovou krev" a "oko za oko", s nimiž se dá už vcelku slušně vyžít (a kterékoliv kouzlo získáš dříve, jak oba temné úsvity, byť to nic moc neznamená... on bojovník i s jedním temným úsvitem a štítem je docela slušný).

"Rozdíl asi taky bude v té rychlosti, jakou to procházíš. Páč jako s naboostovanými bojovníky fakt nemusíš tak často odpočívat. :)"

Ne, odpočívám zhruba stejně, poněvadž beztak musím doplnit staminu u bojovníků, bez které se nemůžou slušně bránit (nebo spát kvůli léčení). Naopak mi průchod mágové spíše zrychlují, především pak u těch větších a těžších soubojů, při nichž by třebas parta (hlavně tedy bojovníci, měl-li bych je v přední linii) mohla utrpět nějaké to zranění.

Zkrátka není problém si naboostovat bojovníky, seslat "oko za oko" na mágy a pak již s celou partou běhat a v klidu likvidovat nepřátele i pomocí útočných kouzel (ledová krev, krvácení, drcení, mentální útok aj.), která nepřátele často zlikvidují rychleji, než ti naboostovaní bojovníci (a hlavně také bez zranění party).


Je jasné, že na dryády (i mnichy) je spousta všemožných taktik, ovšem žádná tak pohodová, jako právě odstřelování lukem/kuší či fireballem/magickými střelami.




Isair: Já před rokem, tos mě teda fakt trumfnul. :)

To vaše stavění mágů na jedno políčko od nepřátel je podle mého prostě blbina. Jednak jsou za to v BS postihy a druhak je lepší dávat do první řady vždy někoho s vyšším AC.
Dva temné úsvity máš rozhodně daleko dříve než v poslední lokaci. Ale když už mi to vyčítáš, kdy dostaneš ta svá skvělá kouzla? ;P

Ale jinak aha. Rozdíl asi taky bude v té rychlosti, jakou to procházíš. Páč jako s naboostovanými bojovníky fakt nemusíš tak často odpočívat. :) Jinak btw Mnichy potkáváš v době, kdy už jsou tvoji válečníci na úrovni Usaina Bolta. Dryády jsou otravné. Ale taky na tebe musí při tom zdrhání střílet, což se jim ne vždy daří. Nadto jsou úplně blbé, pročež často sami vlezou do pasti. Dělal jsem to i tak, že jsem si na ně počkal za rohem a připravil si útoky ještě než přišly. Legrace...
Jab: No vzhledem k tomu, že jsem to naposledy dohrál před cca půl rokem, pamatuji si to vcelku dobře.

Já nikde neříkám, že jsou mágové lepší nežli bojovníci, jen nechápu ten "odpor" k útočným kouzlům, které se v mnohých situacích opravdu velmi hodí. A pokud na mágy sešleš dobrá obranná kouzla (např. obranyschopnost, hlubina či oko za oko /díky nímž se nepřátelé na tvé mágy ani neodváží zaútočit/, nastav tvář atd.- samozřejmě je stačí seslat v 1. stupni, pročež neberou tolik many) v boji ti jen tak nezařvou;). Many jsem nikdá neměl nedostatek, pokud jsem pravidelně odpočíval (což je, přiznejme si, potřeba i kvůli bojovníkům, poněvadž potřebují regenerovat staminu), používal útočná kouzla pouze v těch nejtužších soubojích a občas si lokl mana lektvaru, navíc tu máme příp. i kouzlo "zdroj many".

Lučišníci (příp. tedy i mágové) se hodí především na boje proti mnichům, dryádám, které jsou, chceš-li je urubat zblízka, neskutečně otravné (a to i se zrychlením).

Pravdou ale je, že ta posilující kouzla jsou až zbytečně silná (prakticky by bez nich samotní bojovníci též nebyli nic moc).

A na ty dva temné úsvity to chce nehorázně vysoké statistiky, pročež si je užiješ tak maximálně v tom finálním souboji s Tirokami:) (pokud se nechceš každou chvíli jak blbeček dopovat lektvary)
Jab: S Tirokou jsem jeste nebojoval (hru jsem jeste nedohral, jak je videt, a kdo vi, jestli se k tomu nekdy dostanu, skoncil jsem naposledny v nejakem 3. nebo 4. patre veze), ale druzinu jsem az na mackani tlacitek a dalsi nutna rozdeleni druziny nikdy nedelil a nemel jsem problem.
Sakra se dvěma naboostovanými válečníky dám Tiroku za kolo. Zkuste si to s mágem. :) (Kór mám i pocit, že Tiroka je proti většině magie immuní). Mágům ta mana dochází opravdu poměrně rychle a tak je lepší je používat právě jen jako zásobitele podpůrných kouzel.
Fakt nevím, jak si to pamatujete, ale mág v první řadě není dobrý nápad. Je tam dost potvor se dvěma i třemi útoky za kolo a ty jsou schopni si jej pěkně podat. Tady přece nejde o to, že za chvíli zabijete spoustu potvor, tady jde o to, aby z toho i vaše družina vyvázla co nejvíce bezbolestně a mohla čistit dungeon dál. Ty dva naboostovaní válečníci prostě procházejí skrze nepřátele jako nůž máslem. Hrál jsem to i tak, že jsem preferoval mágy a je to o dost horší. Spočítejte si zranění válečníka se dvěma temnými úsvity proti těm patetickým kouzlům, které ve hře jsou. A pak si k tomu přidejte (vynásobte) kouzlo rychlosti atp.
Jo a ten lučištník to už je fakt nejlepší joke.
Isair: Tak léčení plus pár vylepšovacích kouzel jsem taky používal, magické střely mi v rámci poměru cena/účinek moc neseděly, pouze občas na případné doražení. A lučišníka jsem taky nakonec většinou používal pouze jako léčitele, případně jako občasnou podporu.

Aha, tak mi nic neuniklo. Díky.
"Jinak mě napadlo, dají se do party vůbec získat i jiné postavy než Roland, Gralt a Erik?"

Nedají.
Garion: Jak jsem zmiňoval teď v odpovědi Isairovi, proč to používat, když to žere strašně many a člověk pak musí často spát či mít kupu lahviček. Prostě mě nic nenutilo k změně systému dva/jeden bojovník o políčko před zbytkem skupiny, na něm mít zakouzlenou Obranyschopnost a při zahlédnutí nestvůry ještě Oko za oko a Zrychlení a pak už jen mydlit. Bohatě to stačilo.

Jinak mě napadlo, dají se do party vůbec získat i jiné postavy než Roland, Gralt a Erik? Jen jestli mi to někde uteklo či ne...
strougy:Nevím no, já s tím nikdy problém neměl... many je vcelku dost, hlavně pokud používáš i ty lepší, manu-zvyšující předměty. Navíc mág se hodí vždycky, i kdyby to mělo být pouze kvůli boostování či léčení... každopádně jak říkám, mágové mají slušná i útočná kouzla (minimálně dva v partě to určitě chce mít).

Naopak čím víc bojovníků stojí na jednom políčku, tím hůře, anžto si "zavázejí" v obraně (tudíž jim klesá obrané číslo)... dva úplně stačí + nějaký ten lučišník + mág, který klidně i za podpory magických střel ze zadní linie dokáže napáchat nepříteli slušné škody.
strougy: Mag si vetsinou ani neskrtnul, protoze s dobrejma magama umrel driv, nez se vubec dostal na radu, tudiz nebylo potreba lecit.
Garion: No, možná ne jedním úderem, ale třeba mnichové či mágové zraňovali všechny postavy a jelikož měli víc útoků, tak to dost bolelo. Kdo to pak má pořád léčit... A třeba v sopce mě ti ohniví mužíci či takový ten upír v temných lesích, když mě překvapili, vždy zabili mága či lučišnici právě během jednoho kola.

Isair: To je možné, pointou ovšem je, proč by se s tím člověk měl trápit? Many je málo a mizí rychle, věčně běhat do města pro lahvičky všeho druhu je otrava a když za pomoci jedné taktiky dokážu zničit beze spánku více nestvůr než použití jiné, tak není důvod se s ní trápit. Hra k tomu hráče prostě nijak nenutí.
strougy: No zraňovala pouze postavy na políčko před mágem, což ovšem není problém, poněvadž je ve hře spousta užitečných ochranných kouzel, díky nímž je mág jen stěží zranitelný.
strougy: Coze? Maga jednim uderem? Jak jsi s nim hral? To se mi stavalo mozna tak az na konci hry, jinak urcite ne.
Jab: Já dva delší dobu používal, ale pak jsem zjistil, že mi bohatě stačí jeden a nemusím plýtvat moc manu. A koukám, že na Zrychlení jsem zapomněl, moje chyba. Bez toho by to šlo dohrát těžko.

Isair: Ledová krev ale nešla použít přes bojovníky, ne? Aspoň já to jednou zkusil a zranil své. A jelikož většina příšer byla schopna zabít mága jedním úderem, tak bylo zbytečné riskovat.
Isair: Presne tak, prijde mi, ze treba ledova krev na 3. lvl s poradne vycvicenym magem da tolik zraneni, ze sejme vsem nestvuram na policku tak 1/3 zivota, s vetsim poctem magu je valna vetsina souboju ukoncena po prvnim kole.
strougy: Ty bojovníky sis měl cvičit dva. A nejdůležitější kouzlo je to, které zvyšuje počet útoků. Ale jinak jo, bojovníci jsou o dost silnější. Když se dobře vycvičí (a logicky i naboostují kouzly jinak nic moc mágů)...
Když už to tu ožilo, nemá někdo zkušenosti s rozběháním Skeldalu ve Win 7? Mně se hra bohužel odmítá spustit...
Kouzla jsou dobrá, především pak taková jako "ledová krev", "vykrvácení", "drcení", "vzplanutí" atd., jednak dělají obrovský dmg a druhak zraňují více postav na políčku, pročež je jejich použití často velmi užitečné (nehledě na perfektní posilující kouzla, bez nichž by hra byla asi jen stěží hratelná).

Tak ja nevim, uz je to delsi doba, ale magove mi naopak prisli vzdycky nejsilnejsi a mel jsem v druzine vzdy minimalne 3 :)
Ten Extractor je bohovej, ale neznáte někdo ještě nějakej jinej program, kterej dovede vytáhnout hudbu .wma ?
Heh. Už je to pár let (7?), co jsem hrál tu Dos verzi. Holt jsem to použití dvou zbraní nezkoušel. Njn. Pořád se učíme. :)
Jab: Pokud jsi měl odpovídají násobek atributů, aby jsi mohl dát do každé ruky 1h zbraň, tak jsi je mohl používat. Poškození pak bylo opravdu 200%, oproti 1 zbrani. A u těch kouzel na dálku, víc jak pole před mágem, nebylo ani tehdy žádné extra použitelné. Magická střela lvl 3 toho vážně moc nedělá. Já jsem ale snad nikdy v bojích družinu nerozděloval, krom bojů s draky, kdy jsem naboostoval válečníky a poslal je tam samotné. Jinak kouzla vzplanutí, drcení, ledová krev a vysátí energie dělají docela pěkný dmg a když má na sobě kouzelník oko za oko, tak se na něj potvory moc neodváží.
Brány Skeldalu OST Tak tady jsem upnul hudbu z BS:)
Ty postihy byly tusim i v puvodni dosove verzi, alespon to tak pisou v manualu (ehm byla to G4U edice, takze u toho byl takovy casopis, kde byl "manual" + tipy, ale v te dobe jeste nebyl win patch a o tomhle se tam psalo) a tusim, ze i to pouzivani 2 zbrani, ale to si nejsem 100% jisty.
Jo teoreticky možné to je. :) Ostatně já si ani dříve nevšiml, že při vytváření charakteru lze posunovat bod na růžici a měnit tak základní rozpětí údajů. Což se ohromně hodí, jelikož žádný cvičitel necvičí pohyblivost na 20.
Nicméně nějaké ty změny v soubojích tam určitě byly. Třebas tuším 3 a více charakterů na jednom políčku už mají postih k obraně (další důvod, proč je ideální mít právě dva bojovníky). V readme o tom nic není, ale v diskusi na té stránce už to tuším šlo nějak dohledat.
PvT: Dík. :) Co konkrétně bylo i v té dos verzi? Tu jsem dohrál dvakrát a co si pamatuji, tak třebas ty dvě zbraně tam nebyly. Nadto kouzelníci mi přišli tehdá silnější. Ale možná jsem jen měl hůře "optimalizované" válečníky (a navíc jsem měl jen jednoho).
Jab: Pěkný koment, jen bych dodal, že to, o čem se zminuješ ve Win verzi, mi fungovalo i v té původní DOS...

Paul: Já tu mám někde takový prográmek, který dokáže z jakéhokoliv typu souboru vytáhnout všechny multimediální prvky a mám pocit, že jsem všechnu hudbu ze Skeldalu hodil do MP3... tak kdybych to náhodou našel, někam to upnu a hodím link.
Stáhnul jsem si ten fairstars recorder, a zkusim nahrát celou tu skladbu na pláních - snad mě za upirátění toho programu na nahrání jedný skladby nikdo nezavře : ).
Supr! Kdybys mohl celý soundtrack (ty 2 min), byla by to bomba : ).Moje nejoblíbenější je ta z plání, jak vylezeš na začátku z toho lesa na pláně kde jsou ti bizoni (nebo co to je) - ta skladba se mi hrozně líbila už před 10 rokama, kdy jsem BS hrál poprvý, a když jsem to spustil před pár dny znova...bomba : ).Dík.
Postnul bys je někam, please? rapidshare, uloz.to...byl bych moc vděčen.
No já si jich pár nahrál Fairstars recorderem. Bohužel ve free ver. jde nahrávat pouze 2 min:(, ale nahrává to i celkem kvalitně.
Tahle hra má fakt parádní hudbu.Neví někdo, kde by se dala stáhnout? ve hře je v .mus souborech, a nenašel jsem software na převedení.